collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Maagtorsie  (gelezen 578 keer)

Offline maart

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 519 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Maagtorsie
« Gepost op: mei 29, 2013, 08:30:42 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ook hier even onder aandacht:

onderzoek heeft terug bevestigd dat beweging net voor en net na de maaltijd de kans op een torsie VERKLEIND. 

Ik doe zelf al jaren niets anders dan na de maaltijd gaan wandelen/fietsen, ondanks dat "men' steeds roept dat na de maaltijd er rust moet zijn, grote honden vanuit de hoogte moeten eten etc  om kans op torsie te voorkomen.

Dat is dus terug ontkend (onderzoek van ongeveer 150 torsiehonden en 400 controlehonden).

Gedaan dus met die verhaaltjes, maar nu beginnen met wel degelijk het advies om beweging NIET te beperken na een maaltijd wil je je hond zo goed mogelijk behoeden van een torsie  :thumbs:

Onderzoek is verricht door een studente, in samenwerking met een DA.  Dit hadden ze een aantal jaar geleden al gedaan met hetzelfde resultaat, maar toen kwamen ze ineens tot de gedachte dat ze de leeftijd niet mee in rekening hadden gebracht.
Nu hebben ze het dus opnieuw gedaan, rekening houdende met leeftijd, maar het resultaat blijift hetzelfde.

Offline fungus

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 192 HV-Punten
Re: Maagtorsie
« Reactie #1 Gepost op: mei 29, 2013, 09:47:04 »
Ook hier even onder aandacht:

onderzoek heeft terug bevestigd dat beweging net voor en net na de maaltijd de kans op een torsie VERKLEIND. 

Ik doe zelf al jaren niets anders dan na de maaltijd gaan wandelen/fietsen, ondanks dat "men' steeds roept dat na de maaltijd er rust moet zijn, grote honden vanuit de hoogte moeten eten etc  om kans op torsie te voorkomen.

Dat is dus terug ontkend (onderzoek van ongeveer 150 torsiehonden en 400 controlehonden).