collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: hongerstaking  (gelezen 2249 keer)

ocean

• Gast
hongerstaking
« Gepost op: juni 04, 2006, 22:19:33 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Het is weer zover, Emma weigert te eten.
Ziek is ze niet, want ze heeft zich al twee dagen uitgeleefd op de wandelingen.
We denken dat ze gewoon niet graag die brokken heeft. We kopen normaal slechts 1 soort (waar Muffin geen allergie van krijgt), maar Robin had eens een zak Pedigree meegenomen. Ik denk dat ons juffertje verwend is.
Een stukje brood gaat er onmiddellijk in en we denken dat een bord spagetti ook wel snel zou verdwijnen.
Ze is vandaag aan haar vierde of vijfde dag hongerstaking :?
Zien wie het koppigst is, of iets anders geven??

Offline krista

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 580 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
hongerstaking
« Reactie #1 Gepost op: juni 04, 2006, 22:30:39 »
Blijven volhouden als baasje . :wink: Geef ze een brokje als beloning als ze iets goed doet .Niks anders .

Offline JoŽlle

• *
  • 183 HV-Punten
hongerstaking
« Reactie #2 Gepost op: juni 04, 2006, 22:35:58 »
zeker niet constant gaan veranderen van eten, Denzell heeft een tijdje geleden ook getest als hij zijn eten liet staan of hij niets anders kreeg, hij heeft dat ook maar een paar dagen volgehouden en is terug beginnen eten

Offline nesje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
hongerstaking
« Reactie #3 Gepost op: juni 04, 2006, 22:40:43 »
ik zou ook niet toegeven, anders gaat ze het blijven proberen!

Als het te lang duurt kan je ingrijpen, maar een hond zal zichzelf normaalgezien nooit uithongeren.
mijn lieve Boomer, gekke hond, je bent een schatje!

Offline Pascale

• hondenvriend pro
  • *
  • 437 HV-Punten
  • weeral oranje ...
hongerstaking
« Reactie #4 Gepost op: juni 05, 2006, 11:12:22 »
niet toegeven, toen we Vittu pas hadden, wou ze ook niet eten, om de paar keer eten geven at ze een paar brokjes met lange tanden, en that was it.
Omdat ze antibiotica moest nemen heb ik haar eerst vanalles anders proberen te geven, maar dat was altijd hetzelfde, eerst er wat van eten, maar de volgende keer neus ophalen.
Toen heb ik foert gezegd, en heeft ze alleen nog de gewone brokken gekregen. Na een paar dagen heeft ze toen plots alles opgegeten, en dat is nooit meer veranderd  :wink:  In totaal heeft dat wel zo'n dag of tien geduurd  :|

Offline Ynexes

• warme hondenvriend
  • *
  • 345 HV-Punten
    • Dark Sensation
hongerstaking
« Reactie #5 Gepost op: juni 05, 2006, 18:04:29 »
Alle dagen iets moeten eten dat je niet lust :evil: Stel je in de plaats, verschrikkelijk :!:
een hond is voor altijd, niet voor even.
Ynexes en de Platjassen

Offline Pascale

• hondenvriend pro
  • *
  • 437 HV-Punten
  • weeral oranje ...
hongerstaking
« Reactie #6 Gepost op: juni 05, 2006, 18:10:50 »
Citaat van: Ynexes
Alle dagen iets moeten eten dat je niet lust :evil: Stel je in de plaats, verschrikkelijk :!:

nu kunnen "t er anders niet genoeg zijn

Offline nathalieke

• hondenvriend pro
  • *
  • 408 HV-Punten
    • Nathalie & Pieter en Yargo & Aki
hongerstaking
« Reactie #7 Gepost op: juni 05, 2006, 18:30:14 »

Ik denk niet dat het niet niet lusten is. Maar het andere zal gewoon lekkerder zijn  :wink:

Ik eet ook liever Biefstuk met frietjes dan worst met patatjes ...  :mrgreen:

Offline Diesel73

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
hongerstaking
« Reactie #8 Gepost op: juni 05, 2006, 20:47:01 »
Citaat van: nathalieke

Ik denk niet dat het niet niet lusten is. Maar het andere zal gewoon lekkerder zijn  :wink:

Ik eet ook liever Biefstuk met frietjes dan worst met patatjes ...  :mrgreen:

Dat vind ik erg voor u se, dat je elke dag worst met patatjes moet eten terwijl je het eigenlijk helemaal niet zo lekker vind.........  :fuu:

Ik ga met nathalieke mee. Een dag niet veel honger hebben kan gerust. Een hele dag geen honger hebben kan hier niet. Dan mankeren de hondjes iets. Hun voeding is hier zo gevarieert dat ze nooit een hele dag iets niet lusten en zelden iets laten staan omdat de honger niet zo groot is.

Diesel
Oh yeah, right...'ram, would you mind please being sweet & diplomatic for a moment?' Gimme a break!

Offline lunatic

• *
  • 75 HV-Punten
hongerstaking
« Reactie #9 Gepost op: juni 05, 2006, 22:05:11 »
Draai het is efkes om: als je alle dagen biefstuk met frieten eet, is dat ook ni gezond...

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
hongerstaking
« Reactie #10 Gepost op: juni 05, 2006, 22:11:31 »
Gewoon korte metten mee maken ... lust ze het niet, dan zal ze een paar dagen later wel eten als ze echt heel erg veel honger heeft.
Mijn hond eet al jaar en dag hetzelfde en heeft nog nooit geprotesteerd. Gewoon omdat hij het niet moet proberen, hij weet wel dat het dat is of niks anders. Af en toe krijgt hij wel eens een tafelrestje, een eitje, een yoghurtje of een snoepje tussendoor, maar de hoofdmoot blijven zijn brokken.
Bono is kerngezond, is nog nooit ziek geweest in die twee jaar dat hij bij ons is, hij eet met smaak, is levendig, zijn vacht blinkt, hij heeft een goede en regelmatige vaste ontlasting en hij is in topconditie. Dat zegt voor mij genoeg.

Tuurlijk eten honden wel eens liever dit of dat ... maar je kan toch niet springen naar de wensen van je hond h

ocean

• Gast
hongerstaking
« Reactie #11 Gepost op: juni 06, 2006, 08:02:43 »

Ja, maar dit vind ik dus onzin, een hond is niet zoals een mens. Ik heb nog nooit een pup zien jengelen omdat hij een brokje niet lust, of zijn kop wegdraaien en een sc

schelsey

• Gast
hongerstaking
« Reactie #12 Gepost op: juni 06, 2006, 08:29:19 »
Heb toch medelijden met de honden die nooit afwisseling in hun voeding krijgen hoor,als men kvv geeft zijn er toch ook verschillende smaken!

En zeggen dat honden geen smaak proefen,tja,als ik droge brok geef en ernaast rauwe biefstuk weet ik wel wat de honden gaan nemen.

ik geef ook brok hoor,maar doe er altijd iets onder.

Sonja

Offline heldengebroed

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • el conocimiento es el poder, el poder es todo
    • http://www.geocities.com/heldengebroed/
hongerstaking
« Reactie #13 Gepost op: juni 06, 2006, 10:52:49 »
Denk dat het het weer is of zoiets. Hier zitten er ook 2 die aan een hongerstaking begonnen zijn :?

ocean

• Gast
hongerstaking
« Reactie #14 Gepost op: juni 06, 2006, 21:36:29 »
ze heeft gegeten, maar niet die brokken.
Mijn man kon het niet langer aanzien en ik zag dat ze echt ingevallen was aan de flanken. (en ze is al zo dun!!). Ik heb nog geprobeerd de Pedigree te mengen, ze at heel flink de Pedigree er tussen uit :roll:
Robin heeft haar dan nog wat meer P gegeven en ja, de bak ging leeg. Tja :roll:  :roll:

Offline aster

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 23 HV-Punten
hongerstaking
« Reactie #15 Gepost op: juni 06, 2006, 21:38:00 »
Citaat van: ocean
ze heeft gegeten, maar niet die brokken.
Mijn man kon het niet langer aanzien en ik zag dat ze echt ingevallen was aan de flanken. (en ze is al zo dun!!). Ik heb nog geprobeerd de Pedigree te mengen, ze at heel flink de Pedigree er tussen uit :roll:
Robin heeft haar dan nog wat meer P gegeven en ja, de bak ging leeg. Tja :roll:  :roll:

het belangrijkste is dat ze eet h

"Snoopy is niet klein. De wereld is alleen maar heel groot." - Bart

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
hongerstaking
« Reactie #16 Gepost op: juni 07, 2006, 22:11:02 »
Als ze weten dat ze andere dingen voorgeschoteld krijgen zullen ze altijd proberen.... :wink:

Een gezonde hond kan best een week zonder eten. Wees gewoon koppiger en je hond zal het wel snle doorhebben... :lol:

In den tijd dat Lady brokken at had ze ook eens van die momenten...vooral 's morgens wou ze niet eten...mja ik was koppiger. Niet willen eten, bak weg en pech.
Nu eet ze vers dus zal ze niet zo gauw weigeren (ja soms de groentenmix..... :lol: )

Offline Diesel73

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
hongerstaking
« Reactie #17 Gepost op: juni 07, 2006, 23:25:11 »
Citaat
Heb toch medelijden met de honden die nooit afwisseling in hun voeding krijgen hoor,als men kvv geeft zijn er toch ook verschillende smaken!

Yep Shelsey, dat vind ik dus ook. Als hond pertinent zijn voeding weigert is er iets mis mee. Mijn honden eten voornamelijk vers en s'avonds brokken met restjes van tafel. Nog nooit een bak die geweigert werd. Guts wat een chance dat geen van mijn 8 honden ooit eten weigert tenzij hij ziek is .........  :roll:  Mnah, ik zal wel heel veel chance hebben. Maar ik hou niet van das mismaakt menselijk machtsvertoon van 'wat ik voor je zet zult gij vreten of je hebt pech'.

Citaat
Draai het is efkes om: als je alle dagen biefstuk met frieten eet, is dat ook ni gezond...

Dan dump ik de frieten voor een gezonder alternatief maar behou ik de lekkere, gezonde, niet vette steak en eet er veel groentjes bij.  :wink:

Diesel
Oh yeah, right...'ram, would you mind please being sweet & diplomatic for a moment?' Gimme a break!

Offline J's girl

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • my hero
hongerstaking
« Reactie #18 Gepost op: juni 08, 2006, 11:35:15 »
hmmmm fijn te horen dat we niet de enige zijn
Jasper test ons hier ook zoal is, enkel de lekkere dingen tussen de korrels uitzoeken (ik doe er al eens groente of wat vlees tussen) ik blijf koppig, na een half uurtje niet gegeten, pech dan gaat het weer weg en 's avonds opnieuw voorschotelen
een week heb ik moeten volhouden en nu eet hij braafjes z'n eten
de mama dacht eerst dat hij dan zou beginnen schrokken, omdat ik hem telkens maar een half uurke gaf, maar daar begint hij zelfs niet aan
en consequent blijven he, zoals ze al zeiden is belonen met een korrel van z'n voer dan wel best (anders zou hij wel eens kunnen gaan denken dat ie kan overleven op enkele snabbeltjes per dag)
border collies are like potatoe chips, you can never have just one!!!

schelsey

• Gast
hongerstaking
« Reactie #19 Gepost op: juni 08, 2006, 12:09:58 »
Ik kan dit dus niet,als ze  dagen hun brok weigeren koop ik iets anders en na een paar dagen eten ze die brok terug,als ze s'morgens niet willen eten,dan haal ik het na 30 min weg en krijgen ze het s'avonds terug,dat wel

sonja

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal