collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Hond wil niet eten  (gelezen 1802 keer)

Tacha_01

• Gast
Hond wil niet eten
« Gepost op: augustus 14, 2006, 19:38:44 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Mijn pup is nu 3,5 maand oud en wil bijna niets eten. We hebben al vanalles geprobeerd: alle soorten brokjes, alle soorten puppy-eten, zelfs katteneten! Ze eet wel een beetje van alles (1/4 van bv een potje cesar), maar wanneer we een 2e keer geven weigert zij nog te eten. We hebben ook al geprobeerd van overschotjes van aan tafel te geven en als dit haar aanstaat zal zij hiervan eten, anders niet. Het enige wat zij graag eet zijn Sheba-menu's (= katteneten). Zijn kleine potjes, dus die eet zij in

Offline Drossie

• warme hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
  • Geslacht: Man
Re: Hond wil niet eten
« Reactie #1 Gepost op: augustus 14, 2006, 19:44:13 »
Ik denk dat het belangrijkste in dit geval is dat je eerst moet uitsluiten dat er zeker geen fysiek probleem de oorzaak is van het niet eten.

Als dat zeker is, is het belangrijkste van niet toe te geven! Je geeft je hond iets en dat zal het zijn! Neem de bak weg na een half uurtje ofzo en geef hem smiddags nog eens. Weer niets gegeten, pech, maar de bak gaat terug weg en komt savonds weer tevoorschijn! Zo blijf je doorgaan tot je hond doorheeft dat hij niet met je voeten moet spelen en eten wat de pot schaft! En je moet je geen zorgen maken, een hond zal zichzelf niet laten verhongeren!

Offline binno

• hondenvriend pro
  • *
  • 732 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Wood Fen Moos
« Reactie #2 Gepost op: augustus 14, 2006, 19:53:48 »
Nee ik zou geen katteneten aan de hond geven.
En ook niet steeds van eten veranderen en truukjes verzinnen omdat ze toch maar zou eten. Anders krijg je een heel kieskeurig etertje. Jouw pup heeft snel door dat als ze treuzelt ze dan wel wat anders krijgt.
OK, een pup moet eten en kan je geen dagen laten vasten, maar ik zou het bakje neerzetten en als ze niet wil eten dan haal je het na een kwartiertje ofzo weer weg.
Volgende maaltijd opnieuw, normaal zal de pup snel doorhebben dat ze moet eten of ze krijgt helemaal niks.
Nu moet ik eerlijkheidshalve wel toegeven dat ik met onze rottie als pup hetzelfde probleem had en die is pas "deftig" gaan eten toen ik haar Duck (diepvries versvleesvoer) ben beginnen geven. Brokken werden echt met heel veel tegenzin en veel te weinig gegeten. Misschien is dat ook een oplossing voor jullie?

Tacha_01

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 14, 2006, 20:40:47 »
Ons Lady is echt een koppige meid hoor ;) Ze heeft een serieus willetje... We hebben al geprobeerd om haar bakje weg te nemen en het haar later terug te geven,maar dat hielp ook niet! Haar buikje rommelt van de honger, maar zij weigert te eten! En ze is echt met alles zokoppig :-s Als zij buiten wil en jij niet, gaat zij gewoon aan je broek hangen en 'sleurt' je buiten! Je ziet haar amper lopen, maar het is ongelooflijk hoeveel kracht zij heeft!

Offline herman

• hondenvriend pro
  • *
  • 336 HV-Punten
    • mijn werk
« Reactie #4 Gepost op: augustus 14, 2006, 22:10:39 »
als ze nog vitaal en krachtig is zal ze wel genoeg eten zeker? Vermoedelijk doet ze zichzelf niets tekort.
Geef haar goed eten (geen vieze vlootjes van cesar of zo) maar goed premiumvoer.
In trouwe vast

Offline Albee

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2 HV-Punten
    • Darcy's broodfokverhaal...
« Reactie #5 Gepost op: augustus 14, 2006, 22:25:24 »
Is de pup levendig en speels ondanks dat ze zo weinig eet ??

Het kan zijn dat ze kieskeurig is, maar ik zou toch eens kijken of ze iets mankeert.
Tandpijn ? Maagkrampen ? Darmkrampen ?

The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated (Ghandi)

Tacha_01

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 15, 2006, 09:39:48 »
Ze is h

Offline Akasha

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 281 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: augustus 15, 2006, 09:46:07 »
Ik denk dat jouw pup gewoon wat eigenwijs is. Ons Ciska heeft ook met mijn voeten gerammeld tot ik voet bij stuk hield: niet eten, na een kwartier wegnemen. Het langste dat ze heeft gevast was twee dagen aan een stuk. Nu probeert ze soms nog hoor met treuzelen ed. Zou ik toch niets anders krijgen? Het antwoord is dus nee. Duck at ons Ciska ook liever dan haar brokken maar ze kreeg daar een lijfgeur van en dat was niet zo gezellig voor ons  :denk:.
« Laatst bewerkt op: augustus 15, 2006, 09:48:28 door Akasha »

Offline De Sjelle

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: augustus 15, 2006, 09:46:42 »
Wel, als ze toch zo levendig is zal ze nog niets tekortkomen hee? :wink:
Met Eyki, een border terrier, had ik net hetzelfde probleem. Heel moeilijke eter, ze kreeg nochtans de brokjes die ze bij de fokker kreeg. Ik heb toen die brokjes met de hand aan haar gevoerd en nog kreeg ik er niet veel in. En raar maar waar, naderhand is dat allemaal vanzelf goed gekomen, eigenlijk heb ik er niets speciaals aan moeten doen. :D Nu is ze zelfs de grootste schrokop en vuilbak van onze drie hondjes, kun je nagaan. :wink:

We are the Border Terriers.... You will be assimilated. Resistance is futile.

Tacha_01

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 15, 2006, 10:17:59 »
Koppiger zijn dan ons Lady dus ;) Ga het proberen ;) Thanks  :thumbs:

Offline Gilraen

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Doggy Fun
« Reactie #10 Gepost op: augustus 17, 2006, 12:28:53 »
Hier is het volgens mij een kwestie dat ze wil testen wie de roedelleider is...

Zoals dat aan je broek hangen wanneer ZIJ buiten wil, da's gewoon testen hoe ver ze kan gaan. Ze wil zien wat ze allemaal klaar kan krijgen bij jou.
Gewoon negeren lijkt me de beste oplossing, jij bent de baas en jij beslist dus wanneer er buiten gegaan wordt... Laat ze maar even morren. Ze zal het wel afleren hoor. Nadien zal ze blij genoeg zijn dat jij het initiatief neemt om buiten te gaan, want dan krijgt ze eindelijk haar zin :wink:

Voor het eten geldt hetzelfde. Jij beslist wat ze eet. Eet ze niet, tja dan heeft ze pech. Het lijkt misschien cru, maar da's wel de beste oplossing. Als ze echt honger heeft, dan zal ze wel eten. Meng er desnoods een beetje vis tussen ofzo.
En laat dat katteneten maar, da kan niet gezond zijn voor een hond.

Groetjes

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #11 Gepost op: augustus 18, 2006, 11:02:11 »
nee katteneten is op lange termijn niet gezond.
Volgens mij leurt jullie hondje met jullie. Ze weet dat ze steeds andere dingen krijgt en dus weigert ze ook te eten.
Ofwel hou je je op 1 merk voeding en moet jij koppiger zijn. Een gezonde pup kan gerust een paar dagen zonder eten en eens ze honger hebben zullen ze wel eten! Zolang ze blijven drinken en actief blijven geen probleem.

Ofwel stap je over op rauwe voeding (kvv of barf)

Offline monica

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Luna & Ebony
    • Verdere foto's van Ebony en Luna te bekijken
« Reactie #12 Gepost op: augustus 21, 2006, 16:50:10 »
Sofie, maak je maar niet te veel zorgen. Ik heb er hier ook zo eentje zitten. Ze is nu 10 maand en eet nog steeds bijna niet en als ze eet is het te weinig. Volgens de da is ze kern gezond en is het nu eenmaal een kleine eter. Ik geef ze wel 1 maal per week een doosje sardientjes bij haar brokken en dan gaat het een beetje maar eet ze ook alles niet op. :(
groetjes van Monica en sterretjes Luna en Ebony

Offline herman

• hondenvriend pro
  • *
  • 336 HV-Punten
    • mijn werk
« Reactie #13 Gepost op: augustus 21, 2006, 19:54:05 »
van goed eten hebben honden niet echt veel nodig!
In trouwe vast

Doglovers

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: augustus 22, 2006, 00:04:16 »
Nee ik zou geen katteneten aan de hond geven.
En ook niet steeds van eten veranderen en truukjes verzinnen omdat ze toch maar zou eten. Anders krijg je een heel kieskeurig etertje. Jouw pup heeft snel door dat als ze treuzelt ze dan wel wat anders krijgt.
OK, een pup moet eten en kan je geen dagen laten vasten, maar ik zou het bakje neerzetten en als ze niet wil eten dan haal je het na een kwartiertje ofzo weer weg.
Volgende maaltijd opnieuw, normaal zal de pup snel doorhebben dat ze moet eten of ze krijgt helemaal niks.
Nu moet ik eerlijkheidshalve wel toegeven dat ik met onze rottie als pup hetzelfde probleem had en die is pas "deftig" gaan eten toen ik haar Duck (diepvries versvleesvoer) ben beginnen geven. Brokken werden echt met heel veel tegenzin en veel te weinig gegeten. Misschien is dat ook een oplossing voor jullie?

Mag ik je vragen waar je dat Duck versvleesvoer haalt en wat dat is? Thanks!

Offline Chantal

• *
  • 97 HV-Punten
    • http://users.pandora.be/chantalvanopstal
« Reactie #15 Gepost op: augustus 22, 2006, 09:29:13 »
Duck kun je bij bijna elke dierenwinkel vinden.
Wij geven het ook aan Tara, naast haar brokken.

Toen Tara zo klein was, moesten we ook voortdurend veranderen van voedsel.
Uiteindelijk bleek ze ons alleen maar te testen en hoopte ze op het allerlekste maar ook grootste bocht.

Nu krijgt ze Henne Petfood en Duck.

En ze draait haar kop niet meer weg.  :thumbs:

Maar euh... je hebt nog een heel klein pupje.
Ben je zeker dat er niets mee mis is?
Ik zou toch eens langs gaan bij de DA.
Want een pup die niet van tafel wil mee
Mensen kunnen de ergste beesten zijn.

Tacha_01

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: augustus 22, 2006, 11:39:50 »
We hebben nog enkele andere truckjes geprobeerd en nu eet ze toch al een beetje ;-)

Zo eet ze bv alleen van de grond en/of als je naast haar blijft staan. Het is net of zij bang is als je weggaat! Het is wel zo dat wanneer we haar ff alleen laten, zij begint te janken nogal erger of de wereld vergaat. Als ze bij je is is ze rustig, speels, maar rustig, maar als je weggaat of ff bent weggegaan...

Met haar eten is dit ook zo: blijf naast haar staan en zij eet alles mooi op, zet 1 stapje naar links en ze laat alles vallen om naast je te komen zitten. Raar toch?

Offline Chantal

• *
  • 97 HV-Punten
    • http://users.pandora.be/chantalvanopstal
« Reactie #17 Gepost op: augustus 22, 2006, 11:59:38 »
Ik zie dat je in Wolfsdonk woont.
Je kan Duck vinden bij Troetels in Ramsel of bij Rataplan in Aarschot.
Troetels is momenteel op vakantie!

Volgens mij begint je pup zich te veel te hechten aan jou.
Dit zou later voor grote problemen kunnen zorgen.
Je moet je pup nu trainen op alleen blijven anders zul je heel wat moeite moeten doen om de verlatingsangst eruit te krijgen.
Bouw dit langzaam op.
Ga elke keer ze zonder te janken haar eten opgegeten heeft een stapje meer opzij. Maar blijf daar staan totdat Lady alles op heeft. Heeft ze niet gejankt en mooi alles opgegeten. Nog eens goed vertroetelen na het eten! Zodat ze weet dat alles goed is.
Ga bv. ook naar de wc zonder haar. Terug belonen als ze niet gejankt heeft.
Ga 5 minuutjes naar een ander kamer, niet janken: belonen.

Pootjes en groetjes
Mensen kunnen de ergste beesten zijn.

Tacha_01

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: augustus 22, 2006, 14:26:42 »
Ik ga het zeker eens proberen, thanks  :thumbs:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal