collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: hond wassen  (gelezen 4384 keer)

Offline Linsey

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • Lotje
hond wassen
« Reactie #20 Gepost op: juni 28, 2006, 14:25:35 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik zou ook gewoon wassen met een zachte puppyshampoo.

Vroeger waste mijn moeder onze hond elke week met babyshampoo (van hondenshampoo was toen nog niet veel sprake), was een gewoonte die erin zat. Hij is 18 geworden en heeft nooit huidproblemen gehad.

Ikzelf was Lotje (langharige hond) alleen wanneer het echt nodig. In de zomer al heel wat meer dan in de winter (zwemmen in stinkende beekjes :lol: ).

Ik denk wel dat de huidproblemen sterk hond afhankelijk zijn. De ene kan je veel wassen zonder problemen terwijl de andere bij 1 wasbeurt al problemen krijgt. Zoals ons vroeger schipperke dat dan schilfers kreeg.

Offline Joni

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 129 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
hond wassen
« Reactie #21 Gepost op: juni 28, 2006, 15:27:40 »
Ik zou je hond niet teveel wassen. Zo maak je de natuurlijke ebschermlaag kapot en uiteindelijk gaan ze nog sneller stinken...

Als je geen hondengeur wil, moet je maar 'n knuffel kopen.  :oops: (of een poolhond, want die hebben het ook niet! raar maar waar).

Zwitsal babyshampoo is trouwens lang niet zo goed als je zou denken. Wij gebruikten dat vroeger ook, naar 't schijnt zitten daar toch veel schadelijke stoffen in.

@ Jules: je hond om de 6 weken wassen  :shock:  :shock:  :shock: Ik ken zeer veel langharige honden die nooit gewassen worden.

Onze kortharige hond wordt nooit gewassen (buiten die keer dat we ze net hadden, ze zag geel van de pis ook trouwens), en onze langharige hond 1x per jaar, enkel en alleen dat haar vacht makkelijker zou lossen in de ruiperiode.

Een shampoo gebruiken om je hond schoon te maken, ik snap daar

Offline Christine

• *
  • 0 HV-Punten
hond wassen
« Reactie #22 Gepost op: juni 28, 2006, 16:00:33 »
Dixie wordt nu 2

Offline Linsey

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • Lotje
hond wassen
« Reactie #23 Gepost op: juni 28, 2006, 17:58:06 »
Ja ik bedoelde dus bij Lotje met wassen, afspoelen in de zomer, shampoo komt er alleen aan te pas wanneer echt niet meer anders kan. Yorkie haar wordt nu eenmaal op een bepaald tijdstip niet meer vanzelf proper. :wink:

Offline jules

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
hond wassen
« Reactie #24 Gepost op: juni 28, 2006, 18:03:16 »
Ik heb nooit gezegd dat je je hond om de 6 weken moet wassen, ik probeer gewoon te zeggen dat het helemaal geen kwaad kan (mits gebruik van de juiste shampoo)! Het is nu eenmaal zo dat langharige honden op hun vacht gefokt worden. Weet je dat Afghanen, Maltezers, Poedels, enz...die shows lopen iedere week gewassen worden? En die zien er prachtig uit! (Als je op dat typehonden valt tenminste :wink: )
Ik was mijn langharige hond met goede shampoo en conditioner, en zo zorg ik ervoor dat hij met lang haar rond loopt zonder dat er een klit te bespeuren valt! Hij krijgt dagelijks een wandeling in het bos, en zit iedere dag in de struiken op zoek naar konijnen, en toch geen klitten!

@ Sofie : dat je geen honden in huis moet nemen als je geen hondengeur wilt, waar slaat dat nu op? Ik vond je nochtans een sympathieke  :wink:
Ik doe met mijn honden gehoorzaamheid, showtraining, en zit in mijn tweede jaar hondentoilettage. En bovenal: ze krijgen heerlijk lange wandelingen... en 's avonds mogen ze gezellig mee in de zetel :wink:
En ja, ik werk fulltime en heb een dochterje van 4 maanden...dus 't is allemaal nogal organiseren (met dank aan mijn man!)...maar hier ruikt het niet naar honden hoor, ik was hun kussens en fleecen zoveel als nodig!

Vele groetjes aan jullie allen,
Gudrun

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
hond wassen
« Reactie #25 Gepost op: juni 28, 2006, 18:49:32 »
Ik denk dat je dan nog de beste shampoo kan hebben, de talglaag bij de hond zal in mijn ogen altijd aangetast worden. Ik zeg ook nergens dat een hond er minder goed uit gaat zien door hem vaak te wassen...de vraag of het gezond is is iets anders volgens mijn mening. :wink:
Lady kruipt ook dagelijks door struiken, hoge grassen, velden en weet ik veel...ook bij haar vind ik nergens klitten doordat ik haar regelmatig kam-borstel.

Over die hondengeur: heb hier absoluut geen last van (ja enkel als ze nat is door de regen) en Lady wordt zelden gewassen, noch de dekens/kussens,...
Ik wil dus alleen maar zeggen dat (volgens mijn mening) als je een hond z'n vacht goed onderhoud (kammen/borstelen/trimmen/...) en deze regelamtig eens schoonspoelt en sporadisch een wast je best wel een mooie gezonde hond (vacht) zal hebben en je daarvoor je hond echt niet om de zoveel weken (of zoals showhonden iedere week  :shock:  ) uitgebreid moet wassen.
Ok als je je hond regelmatig wast voelt die misschien zachter aan, ruikt die meer naar zeep of weet ik veel....nu ik hou wel van die typische hondenlijfgeur... :mrgreen:

Ik wou je heus niet aanvallen hoor...spijtig dat je mij nu niet meer sympathiek vind.... :lol:

simba

• Gast
hond wassen
« Reactie #26 Gepost op: juni 28, 2006, 23:52:23 »
ja hij heeft een asiel geurtje meer niet hoor ik zal jullie raad op volgen alvast bedankt .dan nog iets moet ik die melk geven of zo ze hebben mij dat gezegd hij is nu 2 maanden .

sorry voor mijn stomme vraagen he mannen

dank u simon en eveline 8)

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
hond wassen
« Reactie #27 Gepost op: juni 29, 2006, 07:26:57 »
Seg der zijn geen stomme vragen.... :wink:

Over die melk: waarom moet je dat geven? Hij is nu 2 maanden en hoeft geen melk meer.
Wel (in geval van korrels) speciale puppy(junior)voeding.

simba

• Gast
hond wassen
« Reactie #28 Gepost op: juli 01, 2006, 11:55:05 »
bah ik geef aleen droge voeding .
mag ik hem ook pot eten geven ook of is dat te vroeg  :lol:

Offline Duja

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
hond wassen
« Reactie #29 Gepost op: juli 01, 2006, 12:09:42 »
@ simba: blijf je hond droge brokken geven.  Eten in blik bestaat uit 85 % water, dus dat komt ook uit je kraan h

simba

• Gast
hond wassen
« Reactie #30 Gepost op: juli 01, 2006, 23:48:27 »
ddus als ik het goed begrijp is droge voeding het beste voor hem en tot waneer mag ik dat geven .
en mag ik nog iets anders geven ???????

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
hond wassen
« Reactie #31 Gepost op: juli 02, 2006, 00:28:03 »
Geen voeding is het beste. Er zijn goede en slechte voeders, hangt van hond tot hond af grotendeels.

Vraag raad aan je DA  :wink: Want hier zijn zoooveel verschillende meningen  :oops:  :!:

(Oja, melk is niet gezond voor honden. Laat staan koeienmelk  :wink: )

schelsey

• Gast
hond wassen
« Reactie #32 Gepost op: juli 02, 2006, 07:26:58 »
Mischien keertje wassen om hem eraan te laten wennen zou niet slecht zijn.

Heb deze fout gemaakt door ze als pup nooit te hebben gewassen maar wel als volwassen hond omdat ze stonken door vieze beken,of in vis te hebben gerold en nu is het altijd een heel gevecht omdat ik het hen niet van jongsafaan gewoon heb gemaakt.

Als je wast,het hoofje niet en met speciale schampo voor pups,zien dat het water helder is als je er pup eruit haalt en goed drogen en op warme plaats houden,niet in de tocht of buiten dus.

Sonja

Offline Duja

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
hond wassen
« Reactie #33 Gepost op: juli 02, 2006, 09:34:51 »
@simba: idd, droogvoer blijft het beste voor je hond  :mrgreen:

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
hond wassen
« Reactie #34 Gepost op: juli 02, 2006, 09:49:55 »
Als je ze wil gewoon maken aan wassen, kan je dit evengoed met water doen zonder shampoo  :wink: Wij hebben een maand lang Mitril lelke dag 'gewassen' (zonder hsampoo), en nu is ze zo mak als een lammetje. Vroeger was ze gewoon hysterisch.

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
hond wassen
« Reactie #35 Gepost op: juli 02, 2006, 10:12:20 »
Qua voeding moet je gewoon zien waar je hond het beste op doet.... :wink:
De ene doet het goed op droogvoer terwijl de andere op een rauwe voeding.

Offline herman

• hondenvriend pro
  • *
  • 336 HV-Punten
    • mijn werk
hond wassen
« Reactie #36 Gepost op: juli 02, 2006, 11:42:54 »
ik was de honden alleen maar als ze in een rot konijn of iets anders leuks hebben liggen rollen.
In trouwe vast

hamsan

• Gast
hond wassen
« Reactie #37 Gepost op: juli 03, 2006, 22:15:30 »
Wij hebben Luna al 3 keer ofzo gewassen, vandaag toe we terugkwamen van Cadzand (al dat zand en al), toen ze in de stront van een of ander dier had liggen rollen en nog een keer.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal