collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: hond wassen  (gelezen 4385 keer)

simba

• Gast
hond wassen
« Gepost op: juni 27, 2006, 21:17:36 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
ik had nog een vraagje ik had mijn puppy eens graag gewassen want ik ben hem zondag gaan haalen in een proper asiel ma ik had hem toch eens graag een was beurt gegeven kan er mij iemand zeggen hoe ik daar aan begin  :lol:

dank u simon en eveline+ simba

Offline Irma

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 17 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
hond wassen
« Reactie #1 Gepost op: juni 27, 2006, 21:18:53 »
Waarom moet ie gewassen? Ik zou het niet doen. Puppy's hebben een andere huid en wassen is eigenlijk niet zo heel goed. Alleen wanneer noodzakelijk. Maar ja, dat vind ik.

simba

• Gast
hond wassen
« Reactie #2 Gepost op: juni 27, 2006, 21:20:30 »
ja ma ik vindt dat hij een klein geurtje heeft  :lol:

Offline karlien

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 6 HV-Punten
    • Blindengeleidehondenschool Genk
hond wassen
« Reactie #3 Gepost op: juni 27, 2006, 21:21:23 »
De wasmachine in, net zoals op TV, in 'Koppen'  :lol:

Offline Irma

• *
  • 17 HV-Punten
hond wassen
« Reactie #4 Gepost op: juni 27, 2006, 21:21:30 »
Puppy's hebben een heel eigen lijfgeur he... dat kan je er niet afwassen. Ik vind dat heerlijk. Behalve als het urine oid is natuurlijk :roll:  :mrgreen:

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
hond wassen
« Reactie #5 Gepost op: juni 27, 2006, 22:16:52 »
Niet doen !!
Een hond wassen is helemaal niet zo goed.
Honden hebben nu eenmaal een geurtje, en zeker puppy's. Je krijgt dat niet weg door te gaan wassen.

In die tijd dat mijn hond hier is (2 jaar) heb ik hem al bij al misschien 5 keer gewassen. Maar toen had hij zich in een koeienvlaai gerold of in een heel vieze beek gesprongen ... dus toen was de geur echt niet te harden.
Een hond wassen is echt niet nodig.

Welk ras is het overigens ?

Offline Little wolves

• *
  • 922 HV-Punten
  • Pure trots, speelsheid en drift
    • http://scforum.magical-intentions.com
hond wassen
« Reactie #6 Gepost op: juni 27, 2006, 22:32:51 »
Hoi!!!

Misschien bedoeld ze een geurtje van het asiel, en niet dat puppygeurtje.

Best misschien gewoon een emmertje water en een washandje en zo wat het hondje wassen. Is ook een goede oefening voor je pupje.

Veel succes met je pupje :wink:

He is watching over Eiji & Shunka

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
hond wassen
« Reactie #7 Gepost op: juni 27, 2006, 22:35:11 »
Die geur van het asiel is er na een paar dagen wel uit hoor denk ik.

Offline Saantje

• hondenvriend pro
  • *
  • 85 HV-Punten
    • Rattery Saantje
hond wassen
« Reactie #8 Gepost op: juni 28, 2006, 00:06:44 »
Magic moesten we als pup vaak wassen met puppy shampoo omdat hij schurft had en da ging bijna ni weg, om verdere wonden te voorkomen moesten we goed schrobben met 2 speciale shampoo

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
hond wassen
« Reactie #9 Gepost op: juni 28, 2006, 06:00:15 »
Ik zou je pup toch ook niet wassen. Maar idd zo is met een nat washandje en gewoon water.

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
hond wassen
« Reactie #10 Gepost op: juni 28, 2006, 11:07:14 »
Ik zou de pup gewoon wassen in het bad met hondenshampoo. Daarna warm  houden, dus hem niet buiten laten voor hij droog is, als het fris is.

Ik hou ook niet van hondengeuren  :oops: ...

Offline Cinta

• hondenvriend pro
  • *
  • 148 HV-Punten
hond wassen
« Reactie #11 Gepost op: juni 28, 2006, 11:11:37 »
Een keertje wassen kan geen kwaad he. Je moet een hond gewoon niet elke week gaan wassen.
Cinta wordt ook maar 2 keer per jaar gewassen ongeveer. Andere honden helemaal niet...

We hebben haar als pup ook een keer gewassen in een klein badje toen het buiten redelijk warm weer was. Gebruik lauw water en hondenshampoo. En vooral genoeg handen om hem niet te laten ontsnappen.  :mrgreen:
Haar kop zeep ik nooit in, spoel ik enkel af met wat water.
Honden zijn niet alles in het leven, maar ze maken het wel compleet.

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
hond wassen
« Reactie #12 Gepost op: juni 28, 2006, 11:12:01 »
Die asielgeur is er niet uit na een apar dagen denk ik, ik zou ook wassen. Aili stonk zelfs na het wassen nog een tweetal weken naar haar oude kennel...

Ik zou gewoon wassen in bad of in de douche met een speciale, zachte puppyshampoo. Daarna goed afspoelen met warm water.

Perle

• Gast
hond wassen
« Reactie #13 Gepost op: juni 28, 2006, 11:12:09 »
Ik heb Janoo ook gewoon gewassen de tweede dag dat hij thuis was. (en da's dan ook wel de laatste keer meteen hoor, maar die geur was

Offline chailo

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
hond wassen
« Reactie #14 Gepost op: juni 28, 2006, 11:19:29 »
chailo wordt volgende maand 4 jaar en we hebben hem nog nooit gewassen. als het stevig regent maken wij een lange wandeling en meer niet.
chailo heeft een heel gezonde huid,geen schilfers,zeer weinig haaruitval en zijn vacht blinkt als een spiegel. en een geur heeft hij niet.
we spuiten wel regelmatig tasman,verzorgingsspray , over zijn vacht.
dat is met australische tea tree olie en riekt heel lekker.

DE BESTE PSYCHOLOOG TER WERELD IS EEN PUPPY DIE JE TRANEN LIKT !

Offline Albee

• *
  • 2 HV-Punten
    • Darcy's broodfokverhaal...
hond wassen
« Reactie #15 Gepost op: juni 28, 2006, 12:00:32 »
Zoals Cinta al zei, het is echt niet erg om je pup eens te wassen.

Als je hondje dezelfde geur heeft als Darcy, toen ze uit de kennel kwam, dan kan ik je alleen maar aanraden je hondje te wassen  :mrgreen:

Die geur is echt verschrikkelijk.
Een goeie hondenshampoo, goed laten schuimen en intrekken en h

The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated (Ghandi)

Offline Shyra

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
hond wassen
« Reactie #16 Gepost op: juni 28, 2006, 12:07:21 »
Shyra had ook zo'n vreselijke geur toen ze pas bij ons kwam (wij noemden het "nestgeur"), maar hoe meer ze buiten kwam en blootgesteld werd aan de frisse buitenlucht, hoe meer de geur verdween.

Wij hebben wel raad gevraagd bij de dierenarts en die heeft ons afgeraden om de pup te wassen als ze nog zo jong is. Vorige week heeft ze voor de eerste keer haar badje gehad en ze is nu 5 maanden.

Ik zou dus aanraden om toch nog even te wachten. Moest je

Offline jules

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
hond wassen
« Reactie #17 Gepost op: juni 28, 2006, 12:22:40 »
Hoi,

Wassen hoor die pup! Ik heb ook twee honden en wil ook geen hondengeur in huis! Ik volg, uit interesse, de zelfstandigenopleid ing tot hondentrimster, en heb daar geleerd dat je je hond zo vaak mag wassen als je wil, zolang je het maar goed doet. Koop een hondenshampoo of gebruik (voor een keertje) babyshampoo. Leg een handdoek in je bad of douche zodat je hond niet kan uitglijden (dan krijgen ze schrik). Maak je hond nat met de douchekop, shampoo laten schuimen op je hond en goed uitspoelen. Daarna je hond goed droogwrijven met een handdoek. (Doe dit terwijl je hond nog in bad staat, anders is heel je badkamer nat!) Wikkel hem in een handdoek, en zet je op de grond met je pup tussen je benen. En dan...de haardroger erop!! (Nu het zo mooi weer is buiten, kan je hem ook gewoon in de tuin laten drogen hoor)
Mijn kortharige hond wordt een keer of 4 per jaar gewassen, mijn langharige iedere 6 weken.
Veel succes met je pup!!

Groetjes,
Gudrun

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
hond wassen
« Reactie #18 Gepost op: juni 28, 2006, 14:20:43 »
Citaat van: jules
Hoi,

Wassen hoor die pup! Ik heb ook twee honden en wil ook geen hondengeur in huis! Ik volg, uit interesse, de zelfstandigenopleid ing tot hondentrimster, en heb daar geleerd dat je je hond zo vaak mag wassen als je wil, zolang je het maar goed doet. Koop een hondenshampoo of gebruik (voor een keertje) babyshampoo. Leg een handdoek in je bad of douche zodat je hond niet kan uitglijden (dan krijgen ze schrik). Maak je hond nat met de douchekop, shampoo laten schuimen op je hond en goed uitspoelen. Daarna je hond goed droogwrijven met een handdoek. (Doe dit terwijl je hond nog in bad staat, anders is heel je badkamer nat!) Wikkel hem in een handdoek, en zet je op de grond met je pup tussen je benen. En dan...de haardroger erop!! (Nu het zo mooi weer is buiten, kan je hem ook gewoon in de tuin laten drogen hoor)
Mijn kortharige hond wordt een keer of 4 per jaar gewassen, mijn langharige iedere 6 weken.
Veel succes met je pup!!

Groetjes,
Gudrun

Sorry maar hier ben ik het niet mee eens....langharige honden om de 6 weken wassen?  :shock:
Sorry ok, ik heb er niets tegen dat je je hond wast nu zo vaak....enkel voor medische redenen vind ik dat goed anders is het echt niet nodig!
Een hond heeft nl een talglaag die zich over de huid verspreid. Door te vaak wassen beschadig je die talglaag waardoor de huid meer beschadigd kan worden, vatbaarder is voor onreinigheden.

Borstelen is al een goede reiniging, daarmee haal je al ontzettend veel vuil weg. Verder zwemmen, in de regen lopen of geregeld afspoelen met gewoon water is ook voldoende.

Als dat pupje echt ruikt zou ik het ook wassen. Ik was Lady enkel als ze ergens in iets vuil gerold en anders max. 1 keer per jaar.

Verder: als je geen hondengeur in huis wilt moet je geen hond nemen.... :|

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
hond wassen
« Reactie #19 Gepost op: juni 28, 2006, 14:25:20 »
Citaat van: Sofie*
Citaat van: jules
Hoi,

Veel succes met je pup!!

Groetjes,
Gudrun

Sorry maar hier ben ik het niet mee eens....langharige honden om de 6 weken wassen?  :shock:
Sorry ok, ik heb er niets tegen dat je je hond wast nu zo vaak....enkel voor medische redenen vind ik dat goed anders is het echt niet nodig!
Een hond heeft nl een talglaag die zich over de huid verspreid. Door te vaak wassen beschadig je die talglaag waardoor de huid meer beschadigd kan worden, vatbaarder is voor onreinigheden.

Borstelen is al een goede reiniging, daarmee haal je al ontzettend veel vuil weg. Verder zwemmen, in de regen lopen of geregeld afspoelen met gewoon water is ook voldoende.

Als dat pupje echt ruikt zou ik het ook wassen. Ik was Lady enkel als ze ergens in iets vuil gerold en anders max. 1 keer per jaar.

Verder: als je geen hondengeur in huis wilt moet je geen hond nemen.... :|

De nieuwe goede hondenshampoo's zouden zo gemaakt zijn dat ze de talglaag zo goed als niet aantasten.

Ik vind je laatste conclusie wel wat overdreven. Ik hou van honden, maar  niet van stinkende honden. Wat andere mensen in huis houden, moeten ze zelf weten, maar als Yis stinkt, was ik haar. En dat wassen doe ik heel wat meer dan 1 keer per jaar.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal