collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Hond wassen  (gelezen 548 keer)

Offline Kieran

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1899 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Hond wassen
« Gepost op: januari 25, 2013, 17:49:54 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik heb eens een vraagje over je hond wassen.
Daarstraks tijdens de wandeling is Kyran in een stinkende beek gesprongen, er zat dus niks anders op dan hem te wassen.
Ik heb een milde shampoo gebruikt (iets anders had ik niet in huis want wij hebben nog nooit onze honden moeten wassen), goed afgespoeld, afgedroogd en deels gedroogd met de blazer zodat hij weer in de living kon.
Nu, hou ik hem best binnen tot hij volledig droog is of mag hij even buiten voor een plasje?
Heb ik door het wassen zijn beschermlaag niet beschadigd, want het is ijskoud buiten en morgen gaan we trainen en ook zondag is hij de jele dag buiten.
Misschien zijn het onnozele vragen maar zoals ik al schreef wij wassen onze hinden nooit en als het eens gebeurt is dat meestal in de zomer.
Dank je voor jullie reactie.

Offline tara

• hondenvriend pro
  • *
  • 48 HV-Punten
Re: Hond wassen
« Reactie #1 Gepost op: januari 25, 2013, 18:01:25 »
Ik laat ze hier binnen tot ze zo goed als droog zijn.Dit als ze in de winter worden gewassen (indien nodig)
Voor de beschermlaag, ik weet niet, maar hij heeft toch ook zijn pels he.
Als hij in beweging is, kan het volgens mij geen kwaad, ik zou hem in het oog houden en eventueel een extra deken meenemen, ingeval van.
Het ligt er een beetje aan, wat hij doet buiten, is hij de hele dag aktief of moet hij ook in de auto wachten.

Offline Kieran

• *
  • 1899 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: januari 25, 2013, 20:11:59 »
Tijdens de training morgen is hij hoofdzakelijk actief, zondag moet hij op zijn beurt wachten en zit hij redelijk veel in de auto, rond zijn bench is wel een hoes en ik zal voor alle zekerheid een deken meenemen. Moest ik zien dat hij koud heeft den leg ik het over hem.
Bedankt voor je reactie.

Offline Mikotje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 2 HV-Punten
  • Honden, ik kan niet zonder. :)
« Reactie #3 Gepost op: februari 01, 2013, 21:26:11 »
Heb je een hondenshampoo gebruikt? of mensenshampoo? (Weet het rare vraag, maar mensen doen rare dingen  :wink:)
Als het goede hondenshampoo is kan het geen kwaad om met je hond de volgende dag te gaan trainen, kijk wel even of het op de fles zeker staat dat het de beschermlaag niet aantast. (bij sommige shampoo's staat dat er niet op en dat vertrouw ik niet)
Als je hond bijna of zo goed als droog is mag hij/zij gerust buiten voor zijn behoefte. Maar langer zou ik hem niet buiten laten. In de zomer kan het geen kwaad. Maar met het weer nu, nat, koud, veel wind. best niet te lang buiten laten.
De dag erna is geen probleem  :wink:

Zo doe ik dat met mijn honden.  :wave:

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #4 Gepost op: februari 01, 2013, 22:01:29 »
Rasta gaat hier ook af en toe in bad (maar wel met speciale hondenshampoo - kost €5 het flesje of zo). We laten ze drogen binnen, maar ik kijk niet echt of we de volgende dag gaan trainen of niet :wink: Rasta heeft nog mindere pels dan Kieran, denk ik :wink:

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: februari 01, 2013, 22:20:05 »
Weet je wat je mss best doet? Hem morgen eens goed borstelen met een zachte borstel (niet uitborstelen dus), zodat je het vet weer een beetje over zijn vacht verspreid. Zo'n fluffy vacht, dat isoleert toch net wat minder, want dat staat open.

Offline Mimi

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 267 HV-Punten
  • i love my stafford
« Reactie #6 Gepost op: februari 02, 2013, 17:45:07 »
Als ik m'n honden was dan was ik ze met puppyshampoo!

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal