collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Hill's, Nutro, Britt, Pedigree, Royal Canin, Eukanuba, ...  (gelezen 10807 keer)

Stagiairke

• Gast
Hill's, Nutro, Britt, Pedigree, Royal Canin, Eukanuba, ...
« Gepost op: maart 27, 2006, 08:56:21 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Welk voer kan men best geven aan een herder?

Er zijn talloze merken hondenvoer. Elk merk pretendeert het beste te zijn. De prijsverschillen zijn thans groot.
Wat zijn de verschillen tussen de "merken"?

Heeft iemand raad ?

Offline Bartistuta

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #1 Gepost op: maart 27, 2006, 10:34:25 »
datgene waar je hond het het beste op doet
"1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd"

One day you find the Astrid of your life

Offline Irma

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 17 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: maart 27, 2006, 10:35:37 »
Je moet gewoon iets pakken voor een aantal weken en gaan uitproberen. Jouw eigen ogen zijn de beste raadgever.

Stagiairke

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: maart 27, 2006, 10:43:12 »
Dat snap ik wel hoor, maar ik ben helaas geen voedingsdeskundige.

Waarom is er zoveel prijsverschil in de brokken?
Wat is het verschil van kwaliteit?

Ik vind Eukanuba nogal duur. Misschien is het wel heel goed hoor, dat weet ik niet. Maar bento is misschien even goed?

Offline Irma

• *
  • 17 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: maart 27, 2006, 10:49:24 »
Prijsverschil is er vooral om de merknaam. Ik zou je echt niet durven zeggen welk voer beter is dan de ander. Als het niet goed was, zou het immers niet eens op de markt komen.

Het enige wat ik je wel afraadt is Pedigree. Dat staat stijf van de kleurstoffen en andere toevoegingen die niets met een gezonde hond te maken hebben.

Royal Canin, Hill's, Eukanuba, Bento, Nutro etc, zijn toch goede brokken.

Verschil van kwaliteit is er denk ik niet (dat geloof ik tenminste). En dan nog is dat per hond verschillend.

Ken honden die het heel erg goed doen op hartstikke duur voer, maar ken er ook die daar ziek van worden.

Dus.. gewoon proberen met het voer wat jouw aan staat qua prijs/kwaliteit eerst maar eens.

Offline JoŽlle

• *
  • 183 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: maart 27, 2006, 11:33:23 »
Inderdaad kijken waar je hond het het beste op doet, de ene doet het goed op dat en de andere weerop iets anders.
Ik geef al jaren Eukanuba naar alle tevredenheid.

Offline Chantal

• *
  • 97 HV-Punten
    • http://users.pandora.be/chantalvanopstal
« Reactie #6 Gepost op: maart 27, 2006, 11:41:35 »
Tip:

kijk hoeveel vlees of kip er in zit, in %.
Dan heb je meestal al een goed merk in de hand.
Dit telt niet voor dierlijke bijproducten!

Pootjes en groetjes
Mensen kunnen de ergste beesten zijn.

emmy

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: maart 27, 2006, 11:52:54 »
Even terzijde, chapeau hondenvrienden hoe er op dit topic gereageerd wordt!  :shock:  :lol:

En ja, ik volg de mensen voor mij. Er zijn ondertussen heel wat kwalitatieve voedingen op de markt. Iedereen heeft aan zijn honden hier waar zij zich best bij voelen, waar je zelf in gelooft en waar je vindt dat je eigen honden het goed op doen.

Lexi

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: maart 27, 2006, 12:13:36 »
De meeste honden doe het op Hill's heel goed, maar Lexi kreeg er verschrikkelijke jeuk van. Misschien omdat ze bij de fokker al Barf kreeg, wie weet :denk: Ik geef haar geen brokken, wel vers vlees, Duck :wink: (er moet toch iemand de spits afbijten  :roll:  :lol: )

Offline dogpoint

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: maart 27, 2006, 12:37:31 »
De prijzen van de voeding hangen af van hoeveel clubs of andere evenementen er gesponserd worden door deze firma, de grotere mulitinationals kunnen veel sponseren en clubs vragen om te verdelen zodat hun product nog bekender wordt.
Verder spelen die bedrijven sint niklaas bij de fokkers , fokkers krijgen een lager tarief, maar hoe komt het dat ze deze prijs kunnen krijgen?
1. multinationals geven gratis zakken staal mee voor de nieuwe pups.
2. het "verlies" dat ze bij de fokker hebben, wordt doodgewoon aangerekend bij de gewone consument
3. ook de import van bepaalde merken moet worden betaald

De voeding zal niet veel verschillen qua percentages van bestanddelen dat erin zitten, waar het ook in prijs kan schelen is het gebruik van de grondstoffen en die kunnen wel het verschil maken zowel in gezondheid voor de hond als in het prijsverschil.

Ook Hill's wordt door de dierenartsen verkocht waarom?

De DA kan meer verdienen met de voeding dan met zijn consultaties(bij wijze van).
Als u bij een DA gaat gelooft u ook wat hij zegt welke voeding u moet nemen, want de DA heeft het gezegd , dus moet het wel goed zijn.
de hond, uw trouwste vriend

Offline Ester

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • VoerNatuurlijk
« Reactie #10 Gepost op: maart 27, 2006, 13:17:40 »
Probeer een brok te vinden:
*Zonder graan
*Zonder bietenpulp
*Zonder dierlijke BIJproducten
*Zonder plantaardige BIJproducten
*Zonder geur/kleur/smaakstoffen
*Zonder chemische anti-oxydanten
Groetjes van Ester

Stagiairke

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: maart 27, 2006, 13:34:15 »
Citaat van: Ester
Probeer een brok te vinden:
*Zonder graan
*Zonder bietenpulp
*Zonder dierlijke BIJproducten
*Zonder plantaardige BIJproducten
*Zonder geur/kleur/smaakstoffen
*Zonder chemische anti-oxydanten

...en welke brok is dit dan?  :wink:

:wink:
bedankt alvast voor de nuttige info allen
 :wink:

Offline Chantal

• *
  • 97 HV-Punten
    • http://users.pandora.be/chantalvanopstal
« Reactie #12 Gepost op: maart 27, 2006, 14:00:55 »
Henne Petfood ---> zalm

Pootjes en groetjes
Mensen kunnen de ergste beesten zijn.

Anonymous

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: maart 27, 2006, 14:54:05 »
Ik heb vroeger nog redelijk lang Nutro Choice gegeven.  Daar was ik heel tevreden van (van RC en Eukanuba minder)

Offline aster

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 23 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: maart 27, 2006, 18:28:59 »
het beste is zelf een paar merken te proberen voor een tijdje, en dan voor jezelf een afweging maken tussen prijs, hoe goed je hond het er op doet en hoe praktisch het voor jezelf is om dit voer te geven. niet alleen over brokken, maar ook bijvoorbeeld KVV of barf. alles heeft zijn voor- en nadelen. ik zou zeggen: probeer eens en vergelijk voor jezelf wat voor jou en jouw hond haalbaar is

en veel succes h

"Snoopy is niet klein. De wereld is alleen maar heel groot." - Bart

Offline daikin

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: maart 28, 2006, 14:52:51 »
je moet niet het duurste merk geven en ook niet het goedkoopste, zoek er iets tussenin.  Dat lukt wel!!

Persoonlijk vind ik Hill's (bepaalde varianten) de betere korrel, toch geef ik hem niet.  Hij is te duur en ik heb een minstens evengoede korrel die minder duur is.

RC, Eukanuba, Bento, Nutro,  Prins, Meradog zitten volgens mij op het zelfde niveau, daarvan zou ik persoonlijk Eukanuba niet nemen, alhoewel veel mensen/honden er zeer tevreden van zijn.  

Dan heb je nog Europremium, Hens, Farmfood, ...

De voeding moet je hond bevallen en de voorkeur wegdragen van de baas ook.  Want ik vindt dat het merk ook afhangt van baas tot baas; handige gasten die marketingmannen.
If it's not a boxer, it's just a dog!

Offline Miske

• hondenvriend pro
  • *
  • 703 HV-Punten
    • Infosite over/voor blinden en slechtzienden
« Reactie #16 Gepost op: maart 28, 2006, 15:19:48 »
Ik geef Hill's en ben er heel tevreden van.  Het is een vrij dure brok (70 EUR voor 14 kg).  Maar anderzijds moet je er ook weinig van geven dwz in Olly's geval 250 gr./dag met beloningen erbij.  Ze moet er ook heel weinig van poepen dwz 1x/dag en soms zelfs dagen niets, en ook af en toe wel eens 2x/dag hoor.  Verder moet ze er niet overvloedig van drinken want Olly heeft een maandje op Vobra Carocroc gezeten en dronk zich toen te pletter wat als gevolg had: 3x/dag of meer poepen en zo'n 7x/dag moeten plassen wat natuurlijk bijna ondoenbaar is als geleidehond.
Veel groetjes vanwege Kim en haar 2 zwarte kanjers: Xpencer (Kiwipovey's Wally), geleidehond van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren & Olly (Candy Of Ardomes Delight), geleidehond op pensioen van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden

Offline daikin

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: maart 28, 2006, 15:28:42 »
Citaat van: Miske
Ik geef Hill's en ben er heel tevreden van.  Het is een vrij dure brok (70 EUR voor 14 kg).  Maar anderzijds moet je er ook weinig van geven dwz in Olly's geval 250 gr./dag met beloningen erbij.  Ze moet er ook heel weinig van poepen dwz 1x/dag en soms zelfs dagen niets, en ook af en toe wel eens 2x/dag hoor.  Verder moet ze er niet overvloedig van drinken want Olly heeft een maandje op Vobra Carocroc gezeten en dronk zich toen te pletter wat als gevolg had: 3x/dag of meer poepen en zo'n 7x/dag moeten plassen wat natuurlijk bijna ondoenbaar is als geleidehond.

is dat de hoeveelheid op de zak vermeld?
If it's not a boxer, it's just a dog!

Offline Miske

• hondenvriend pro
  • *
  • 703 HV-Punten
    • Infosite over/voor blinden en slechtzienden
« Reactie #18 Gepost op: maart 28, 2006, 16:35:10 »
Citaat van: daikin
Citaat van: Miske

is dat de hoeveelheid op de zak vermeld?

Ik vermoed dat ik veel minder geef dan op de zak vermeld staat.  Er staat gewoonlijk veel meer op dan dat je in werkelijkheid moet geven = goed voor de verkoop.  Ik geef dus 250 gr./dag en Olly komt daar zeker mee toe.
Veel groetjes vanwege Kim en haar 2 zwarte kanjers: Xpencer (Kiwipovey's Wally), geleidehond van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren & Olly (Candy Of Ardomes Delight), geleidehond op pensioen van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden

Offline Christine

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: maart 28, 2006, 19:45:09 »
Hier kregen ze altijd Hill's Nature's Best en deden het h

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal