collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Haar tussen tenen  (gelezen 2354 keer)

Offline Flodder

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
Haar tussen tenen
« Gepost op: juli 31, 2006, 22:36:30 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hoi hoi,

Ik heb gezien dat bij mijn cocker spaniel wat haar tussen haar tenen uitsteekt. Soms bijt ze aan haar poten, dus ik denk dat ze hier misschien wat last van heeft?

Kan ik dat makkelijk zelf wegknippen? Of kan ik hiervoor beter even langs een hondenkapper gaan?

Moet een cocker eigenlijk voor de rest geknipt worden? Ik zal er eens een fotoke proberen opzetten zodat jullie er een ideeke van hebben.

Groetjessss

Offline Sofie en Lady

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1052 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
Re: Haar tussen tenen
« Reactie #1 Gepost op: juli 31, 2006, 22:41:35 »
Hey,

Lady heeft dat ook fel. Ik knip het haar echt super kort tussen de kussentjes. Nu Lady is echt een supermie op dat gebied en ligt muisstil...Als jouw hondje niet zo is zou ik toch opletten.
Pak zowiezo een schaar met gebogen/stompe punt.

Verder: een cocker wordt best 2-3 keer per jaar (hangt ervan af) getrimd. Dan worden de doide haren uitgeplukt en bijgeknipt. Laat uw cocker aub NOOIT scheren, dat maakt de vacht helemaal stuk!

Offline Sissemie

• hondenvriend pro
  • *
  • 25 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: juli 31, 2006, 23:49:17 »
Ik dacht dat je het k-haar nier tussen de tenen mocht wegknippen. Omdat je dan een deel bescherming wegneemt. Wij knippen wel de haren die onderaan van tussen de kussentjes komen piepen....

Nicky
Mijn leven : 1 ventje, 5 kinderen, 4 katers, 7 kippen, 2 geiten, 1 schaap en Ella (onze Golden Dream)

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: juli 31, 2006, 23:56:03 »
Ik dacht dat je het k-haar nier tussen de tenen mocht wegknippen. Omdat je dan een deel bescherming wegneemt. Wij knippen wel de haren die onderaan van tussen de kussentjes komen piepen....

Nicky

Ik doe net het omgekeerde. Ik knip ze onderaan niet omdat die me voor bescherming lijken te zorgen. Maar die haren tussen de tenen, die gaan weg, dat irriteert me enorm.

Offline xduvelx

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: augustus 01, 2006, 06:49:48 »
@ Tine: waarom irriteerd het haar tussen Yis haar poten jouw?
"Je lui ai dit qu'il était beau, en hij is al kwispelend vertrokken"
--- In loving memory of Chukky ---

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #5 Gepost op: augustus 01, 2006, 08:34:49 »
Je hebt het mooi knippen van de poot en je hebt echt het wegknippen van de haren tussen de kussentjes.
Ik knip het echt weg tussen de kussentjes omdat Lady anders continu grasaren in haar poten heeft.

Offline aster

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 23 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: augustus 01, 2006, 10:45:23 »
zoals je ziet: de meningen zijn verdeeld :mrgreen:

ik zou zeggen: hebben ze er geen last van, laat het dan maar staan, zorgt het voor last (zoals je zei ernaar bijten ed) dan zou ik het ook korter knippen.

"Snoopy is niet klein. De wereld is alleen maar heel groot." - Bart

Offline Sirkwietje

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: augustus 01, 2006, 11:11:46 »
Ik heb de 2 jarige curcus hondentrimmen gevolgd en sowieso moet je de haartjes tussen de kussentjes nu en dan knippen
want als het te lang wordt zou dit kunnen klitten enz...
Van sommige rassen zoals de poedel mag je dit met een scheermachine doen tussen de kussentjes, van andere rassen mag je
het enkel gelijk knippen met de kussentjes.
En anders eens binnenspringen bij een hondentrimmer om uitleg te vragen

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: augustus 01, 2006, 11:53:35 »
@ Tine: waarom irriteerd het haar tussen Yis haar poten jouw?

Omdat het bruin haar is dat zo'n 2 cm tussen haar tenen uitsteekt. Vreselijk lelijk dus. Ze krijgt er megavoeten door.

Offline Little wolves

• *
  • 922 HV-Punten
  • Pure trots, speelsheid en drift
    • http://scforum.magical-intentions.com
« Reactie #9 Gepost op: augustus 01, 2006, 11:55:28 »
Hoi!!!

@ Tine ik denk niet dat de haren onderaan de voeten voor bescherming dient. Vaak hangt daar het vuil tussen en kan vaak voor irritatie zorgen...

Bij Sammy worden de voetjes rond geknipt en de haren tussen de voetzooltjes wordt ook weggeknipt....

He is watching over Eiji & Shunka

Offline Flodder

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: augustus 01, 2006, 14:48:54 »
Ik denk dat ik best eens langsloop bij een trimmer, want ik zou niet graag iets verkeerds doen...

Bedankt voor de reacties...

Els

Offline karinaknokke

• hondenvriend pro
  • *
  • 6 HV-Punten
    • http://www.cavaliersvlaamsetafel.be/
« Reactie #11 Gepost op: augustus 01, 2006, 20:15:36 »
Ik knip ook de pootjes mooi rond en ook het haar tussen de kussentjes, met een  schaar met afgeronde punten.
Billie (de oudste) heft zijn pootjes

Offline Ien

• *
  • 845 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: augustus 02, 2006, 15:49:26 »
Honden die vaak op asvalt lopen lopen die haren die buiten de kussentjes komen kort. Ze schuren dus af. Bij onze honden knippen we ze gelijk met de kussentjes. Ik heb vernomen dat een hovawart ook tussen de kussentjes geknipt moet worden. Dit om klitten tegen te gaan. Ik knip liever de klitten dan vlug ff weg dan om de 2 weken ze te vervelen tussen hun kussentjes. Ik vind het risico te groot om een kussentje te raken en hou het dus bij gelijkknippen met de kussentjes tenzij ik niet anders meer kan.
Ook de haren die langs bovenzijde te lang tussen de tenen uitkomen worden weggeknipt. Anders is het net of ze flosjes dragen  :D.

♥♥♥Basko♥Angel♥Kane♥♥♥

Offline monica

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Luna & Ebony
    • Verdere foto's van Ebony en Luna te bekijken
« Reactie #13 Gepost op: augustus 04, 2006, 22:11:53 »
Ik knip regelmatig het haar tussen de kussentjes weg en dit tot de lengte van de kussentjes zelf. Het is beter voor de hond en zeker in de winter, dan heb je minder kans dat der ijsklonters tussen de kussentjes zitten. Dit heb ik geleerd uit de tijd dat ik nog Siberian Huskys had en er slederennen mee deed. :wink:
groetjes van Monica en sterretjes Luna en Ebony

Offline Christine

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: augustus 05, 2006, 00:07:47 »
Ook hier worden de haartjes die voorbij de kussentjes komen regelmatig weggeknipt.
In principe kan je weinig verkeerd doen, zorg er gewoon voor dat je een babyschaartje hebt, zo eentje met ronde topjes, om 't risico op verwondingen te beperken!

Doglovers

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: augustus 05, 2006, 00:51:12 »
Hey, mijn zus hare cocker zit ook altijd zijn haren uit te trekken, hij word ook regelmatig getrimd en de trimmer knipt dan de haren tussen de tenen.

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: augustus 07, 2006, 18:42:38 »
Bij ons worden de haren tussen de tenen en tussen de kussentjes ook bijgeknipt. Normaal doen we dit gewoon als mijn pa Darco trimt, maar in de zomer, zeker als ik met hem naar zee ben geweest, gebeurt het regelmatig.

De DA heeft mij ooit verteld dat het belangrijk was van regelmatig bij te knippen en te controleren op klitten, omdat die klitten anders kunnen verzweren tussen de tenen en dat je hond er serieus van kan manken. (wat idd ook klopte; mijn vorige hond had na een vakantie aan zee enorme klitten tussen zijn tenen, waarachter zand en schelpengruis bleef zitten. Zijn kussentjes waren er helemaal van beschadigd. Heeft lang geduurd voor het echt genezen was. Beter voorkomen dan genezen dus!)

Offline miss esquna

• *
  • 0 HV-Punten
  • Retrievermadness
« Reactie #17 Gepost op: augustus 08, 2006, 10:38:57 »
Bij mijn toller haal ik het haar altijd tussen de kussentjes weg met een schaar met ronde punten.
Het haar tussen de tenen doe ik met een effileerschaar (of hoe dat je het dan ook schrijft)

You are always in my hart

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal