collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Goede bodywarmer voor mijn te magere Golden Retriever  (gelezen 1070 keer)

Offline FaraildeEnLaika

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Goede bodywarmer voor mijn te magere Golden Retriever
« Gepost op: november 02, 2012, 12:47:41 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Mijn 14 jaar oude Golden Retriever weegt ocharme nog maar 19 kg en we krijgen haar niet bij gevoederd. Nu de dagen kouder worden heb ik schrik dat ze veel gaat kou lijden als ze buiten zit omdat ze geen vetlaag meer heeft (en bovendien heeft ze ook last van haar gewrichten). Als vanzelf sprekend gaan we haar in de winter meer binnen houden, maar ik kan haar moeilijk een hele winter binnen opsluiten.
Dus nu ben ik op zoek naar een goede bodywarmer. Iemand tips waar ik zoiets kan vinden en waarop ik best kan letten enz?

Alvast bedankt!!

Offline runa

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
Re: Goede bodywarmer voor mijn te magere Golden Retriever
« Reactie #1 Gepost op: november 02, 2012, 13:01:23 »
Als hij ook last heeft van zijn gewrichten is het misschien beter dat de poten ook bedekt zijn?
Ik weet dat Nance eens een overall voor haar dobermann gekocht heeft, misschien moet je het aan haar eens vragen.

Offline Chocky

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 85 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: november 02, 2012, 13:03:51 »
Mijn oude hond vindt zo'n kuiken lamp super en werkt ook goed voor haar gewrichten.

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: november 02, 2012, 13:30:42 »
Mijn 14 jaar oude Golden Retriever weegt ocharme nog maar 19 kg en we krijgen haar niet bij gevoederd. Nu de dagen kouder worden heb ik schrik dat ze veel gaat kou lijden als ze buiten zit omdat ze geen vetlaag meer heeft (en bovendien heeft ze ook last van haar gewrichten). Als vanzelf sprekend gaan we haar in de winter meer binnen houden, maar ik kan haar moeilijk een hele winter binnen opsluiten.
Dus nu ben ik op zoek naar een goede bodywarmer. Iemand tips waar ik zoiets kan vinden en waarop ik best kan letten enz?

Alvast bedankt!!

Pb nance hier eens op het forum. Die heeft pyjama's voor haar honden.

Edit: dit was al gesuggereerd, zie ik  :oops:
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline Little wolves

• *
  • 922 HV-Punten
  • Pure trots, speelsheid en drift
    • http://scforum.magical-intentions.com
« Reactie #4 Gepost op: november 02, 2012, 21:16:23 »
Jasjes van chilliy dog of hurtta.
Goedkopere jasjes maar ook hele goeie zijn die van weather beeta en equithéme. Dat zijn beide paardenmerken, maar verkopen ook hondjes jasjes. Echt hele goeie, vooral de fleecejes.Dacht rond de 20eur en zeker aanraders

Misschien ook een tip voor je. In de winter had mijn overleden collie ook last van de koude en zijn gewrichten en dan lag hij op een zacht deken en dan legde ik een fleece op hem en legde een kersenpittenkussen en warmwaterkruik op zijn rug en tegen zijn ellebogen. Had helpt wat tegen de pijn en ontspant.

He is watching over Eiji & Shunka

Offline Ilse23

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 214 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: november 03, 2012, 17:24:01 »
via momo's hondenjasjes. Je kan de jas perfect op maat laten maken tegen schappelijke prijs.
Anders heb je ook de jasjes van chilly dogs maar ze zijn vrij duur...

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #6 Gepost op: november 03, 2012, 17:37:52 »
via momo's hondenjasjes. Je kan de jas perfect op maat laten maken tegen schappelijke prijs.
Anders heb je ook de jasjes van chilly dogs maar ze zijn vrij duur...

Die zijn mooi en idd goed passend maar die winterjasjes moeten over de kop, voor een oudje is dat meestal niet zo aangenaam of pijnlijk.
Daarom heb ik begin dit jaar voor men oudje er 2 besteld op een paardenwebshop waar ze dan ook wat hondendekentjes hebben (zoals de merken die Little wolves aangeeft)
Eentje van harry's horse en en eentje van BR  (het laatste vond ik eigenlijk het beste, dat had ook een opstaande kraag als je wou en bedekte haar het meest. Maar natuurlijk zo'n volledig jasje/pyama bedekt vele meer.

Men kleinste hond heeft een goedkoop regenjasje (en is ook een dik) van zooplus, dat is het enige wat haar geweldig past. Maar ook dit is aan de buik open natuurlijk maar je moet het nergens overheen trekken.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/hondenkleding/hondenjas/winterjas/205373

Krijg je haar niet wat dikker door bv schapenvet bij te geven of satin balls te maken? (uhm dat noemt toch zo dacht ik, je moet er maar eens op zoeken op dit forum)
« Laatst bewerkt op: november 03, 2012, 17:41:47 door evie »

Offline FaraildeEnLaika

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: november 04, 2012, 10:19:36 »
Bedankt voor de vele tips!! Zitten zeker goeie bij en ga ze allemaal eens nakijken :)

Ik zal eens kijken naar dat schapenvet, maar het probleem is vooral dat ze van alles wat afwijkt van haar brokken massaal diarree krijgt (echt bruin water) en dus nog meer afvalt. Ik heb nu van de dierenarts zakjes bijvoeding van Royal Canin gekregen om haar af en toe wat bij te geven. Voor de rest probeer ik haar zo vaak mogelijk per dag brokken aan te bieden, maar haar eetlust is niet zo groot (behalve voor de dingen waar ze diarree van krijgt) en ik moet dan oppassen dat mijn zus haar hond die brokken niet opeet. Anders kunnen we die binnenkort rollen :p

Offline Kinai

• hondenvriend pro
  • *
  • 112 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: november 04, 2012, 11:15:35 »
Al eens KVV geprobeerd? Een vriendin van mij haar golden was ook een slechte eter. Ze is overgestapt naar KVV en wat een verschil!

Offline FaraildeEnLaika

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: november 06, 2012, 09:19:58 »
Laika is in se eigenlijk geen slechte eter. Hondensnoepjes en eten van tafel eet ze nog al te graag. Het zijn alleen haar brokken waar ze minder van eet. Maar zoals ik eerder al aangaf, resulteerden al onze pogingen om haar iets anders dan brokken te geven in hevige diarree waardoor ze nog meer vermagert. Zelfs vers gekookte kip of rijst geeft diarree, dus vrees dat KVV ook hetzelfde effect zal hebben.

Ik meng nu af en toe een half zakje convalescence support van royal canin met haar brokken. Dan heeft ze bijvoeding binnen en eet ze haar brokken ook beter :). Hopelijk helpt dat te voorkomen dat ze nog meer afvalt.

Offline Kinai

• hondenvriend pro
  • *
  • 112 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: november 06, 2012, 20:17:39 »
KVV moet je opbouwen hé. Is normaal dat ze niet direct een goede stoelgang hebben. Kinai mocht vroeger ook niets anders dan brokken of 't was diarree. Heb geleidelijk overgestapt en nu kan hij alles eten en heeft zelden nog diarree. Ik zag de golden gisteren toevallig en schrok mijn ongeluk van het verschil. Eén en al energie en speelsheid, en mooi aangekomen. Ik zeg niet dat dit dé oplossing is voor jou hé, wil alleen maar mijn ervaring delen.

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: november 06, 2012, 20:36:27 »
een hele dikke laag stro in het hok isoleert ook enorm goed (het beste vind ik persoonlijk)

van jasjes heb ik niet veel verstand, ik gebruik enkel een deken na inspanningen.

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #12 Gepost op: november 06, 2012, 20:41:20 »
Ik ken ook een golden met een heel gevoelig spijsverteringsstel sel, van het minste krijgt hij diarree. Hij staat ook op kvv en daar doet hij het goed op (iets te goed want er mogen eigenlijk wat kilootjes af  :vuistje:)
Of dat voor jouw golden dé voeding is kan ik niet zeggen  :weetniet:

Offline Kimmy

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 79 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: november 06, 2012, 21:25:13 »
Kimmy doet het ook goed op kvv gemengd met vlokken. Ik kreeg haar ook niet op gewicht, maar sinds dat ik haar voeding gewijzigd heb gaat het super. Ze ziet er nu als n echte golden uit!. Heel af en toe nog eens diarree, maar dat valt goed mee.
Jasjes van Hurtta vind ik t beste.

Offline Little wolves

• *
  • 922 HV-Punten
  • Pure trots, speelsheid en drift
    • http://scforum.magical-intentions.com
« Reactie #14 Gepost op: november 10, 2012, 20:44:54 »
Ik zou een hond van 14 jaar echt niet meer op kvv gaan zetten en zeker niet als ze diarree van gaat krijgen. Als ze goed is met haar brokjes en nu ook met die extra brokjes van de dierenarts, dan zou ik dat ook zou houden. Geef ze gewoon wat extra brokjes of zoals je al zei meerdere keren per dag. Of wat extra koekjes, als ze daar tenminste geen diarree van krijgt

He is watching over Eiji & Shunka

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal