collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Geneteld  (gelezen 1744 keer)

Offline DobésMom

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.dobe.be
Geneteld
« Gepost op: augustus 09, 2006, 21:27:34 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Fiebe is in een hele struik netels gesprongen...
Ze heeft nu overal jeuk en 'last'... ze zit nu voortdurend te janken omdat het jeukt.
Iemand een tip wat je eraan kan doen ?

Ik weet dat er kruiden bestaan die kunnen helpen, maar geen idee als dat bij een dier ook helpt.
Wij gebruikten als kind altijd blaadjes van hondsdraf.
Maar dat staat hier nu wel niet bepaald in de omgeving of bij de hand..

't Is natuurlijk niet al te snugger dat ze erin sprong, maar dat is Fiebe niet.. :denk:

Geneteld: Kruiden uit de natuur als EHBO
Als je je netelt kan je twee dingen doen.
Je verzoenen met de gedachte dat het mierenzuur in de brandnetels goed is
tegen reuma en jicht, of een blaadje hondsdraf zoeken om over de zere plek te wrijven. Meestal groeit dat plantje wel ergens in de buurt van de brandnetel.
Vind je geen hondsdraf, dan kan je ook weegbree gebruiken voor hetzelfde doel.
De brede weegbree komt ook goed van pas als je een blaar op je voet dreigt te krijgen.
Zoek een breed weegbree-blad, kneus het en leg het op je ge

Online Fie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 5 HV-Punten
Re: Geneteld
« Reactie #1 Gepost op: augustus 09, 2006, 23:49:45 »
Aha, al die jaren plantkunde komen blijkbaar toch nog van pas :D (heb daar een verschrikkelijke hekel aan, maar dat hoort er nu eenmaal bij als ge bioloog wilt worden  :muur: )

Zijt ge zeker dat ge geen hondsdraf in de buurt vindt? Het is in Belgi

ocean

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 10, 2006, 00:18:53 »
Ik wist niet dat een hond daar last van kan hebben, maar ja, de jouwe hebben een veel dunnere vacht dan de mijne, zeker Fiebe veronderstel ik.
Ik vroeg me dat al af, omdat mijn honden soms dwars door de brandnetels banjeren. Heb nog nooit gemerkt dat ze er last van hebben.
Iemand heeft mij onlangs verteld dat het logisch is, omdat het alleen maar prikt in een bepaalde richting. Als ze er dus doorlopen hebben ze geen last, maar ja, ze moeten ook wel terug naar de andere kant natuurlijk.
Ik vind ook nooit hondsdraf bij de netels hoor, Als ze het nog eens heeft moet je ze eens inwrijven met mentholpoeder, als ze dat tenminste niet aflikt, vraag ff raad aan de apotheker dan.

Lexi

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 10, 2006, 00:50:00 »
Lexi heeft er ook geregeld last van, ze likt dan keihard aan haar kussentjes en ze loopt een beetje vreemd :D Na een uurtje is dat meestal beter, het helpt als je ze op ruwe ondergrond laat lopen, dan schuurt het een beetje. Of is het echt op haar pels en niet onder haar voetjes?

Gekke Fiebe toch, wanneer zal ze het leren :lol:

Offline DobésMom

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: augustus 10, 2006, 16:00:50 »
Ik wist niet dat een hond daar last van kan hebben, maar ja, de jouwe hebben een veel dunnere vacht dan de mijne, zeker Fiebe veronderstel ik.

Ja hoor, Dob

Lexi

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 11, 2006, 10:23:29 »
:rofl: Zot geval! Daat gaat ge nog avonturen mee meemaken met die kleine flap!

Offline Ien

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 845 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: augustus 17, 2006, 14:42:37 »
Gaat het al beter met Fiebe? Las net deze topic pas. Volgens mij kan je van weegbree of hondsdraf ook een theetje trekken en haar daarmee afspoelen. Zo krijg je meteen een groter oppervlak bedekt met het sap ervan.
Met netel gaat dit trouwens ook, krijg je mooie glanzende haren van. Werkt ook goed tegen schilfertjes trouwens, die netelthee.

♥♥♥Basko♥Angel♥Kane♥♥♥

Offline DobésMom

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: augustus 17, 2006, 23:06:31 »
Gaat het al beter met Fiebe? Las net deze topic pas. Volgens mij kan je van weegbree of hondsdraf ook een theetje trekken en haar daarmee afspoelen. Zo krijg je meteen een groter oppervlak bedekt met het sap ervan.
Met netel gaat dit trouwens ook, krijg je mooie glanzende haren van. Werkt ook goed tegen schilfertjes trouwens, die netelthee.

H

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal