collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: fokkerszakken pro plan  (gelezen 5459 keer)

Offline maart

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 519 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: fokkerszakken pro plan
« Reactie #20 Gepost op: juni 19, 2012, 21:17:13 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Mijn vader kan ook aan de fokkerszakken geraken, Maart. Als je er nog eens nodig hebt, kan ik het vragen. Hij is van Beselare!

aha !
momenteel heb ik nog één in reserve, als die begonnen is (zal nog wel een maandje duren  :lol: ), laat ik iets weten  :bow:

Offline karendb

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: juni 19, 2012, 23:23:02 »
Bij ons geraak je er alleen aan als je een kennelnaam hebt. Scheelt inderdaad enorm veel per zak!
Dat is uiteindelijk ook wel de bedoeling denk ik...maar de winkel zal er (ondanks de enorme lage prijs) nog wel goed aan verdienen...anders zouden ze het ook niet zomaar verkopen aan iedereen. Maar je moet het wel degelijk vragen...

Offline Gizmogirl

• hondenvriend pro
  • *
  • 960 HV-Punten
    • Flynn, Koda, Mowgli en Sibo
« Reactie #22 Gepost op: juni 20, 2012, 01:01:43 »
Vind het ook straf en dom van die winkelier dat die nog zo'n fokkerszakken verkoopt.
In principe mag het niet van Pro Plan en hij verdient er ook niks op. Ach ja, hij graaft zijn eigen graf maar...

The Australian Shepherd - Not just a breed, but a lifestyle

Online -Dorien-

• hondenvriend pro
  • *
  • 260 HV-Punten
    • Doggies & Daffodils
« Reactie #23 Gepost op: juni 20, 2012, 17:48:07 »
Vind het ook straf en dom van die winkelier dat die nog zo'n fokkerszakken verkoopt.
In principe mag het niet van Pro Plan en hij verdient er ook niks op. Ach ja, hij graaft zijn eigen graf maar...
Maar die leverancier van die fokkerszakken moet zich toch ook wel afvragen waar al die zakken naartoe gaan? Ik ken twee mensen die fokkerszakken kopen (1 fokker met kennelnaam en 1 persoon met 10 honden maar geen fokker en geen kennelnaam) en daar wordt toch wel in de gaten gehouden of het min of meer klopt wat die mensen afnemen. Bij de ene al wat meer dan de andere, die waar wij ze van overkopen die controleren zo streng niet maar als zij nu plots dubbel zo veel zou bestellen, dan zouden ze wel eens een keer checken of ze dan toch ook wel zelf ineens dubbel zo veel honden hebben.

Offline karendb

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: juni 20, 2012, 18:00:25 »
Snap soms de redenering toch niet hoor... :weetniet:
Als je er als particulier voordeel aan kan doen door daar die zakken te kopen aan zo'n lage prijs, waarom moet je er dan over klagen en zagen??? Je hebt er zelf toch baat bij? En de winkelier zal er ook wel voordeel uit halen want anders zou ie het niet doen. Of denk je dat stockeren gratis is?

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: juni 20, 2012, 18:20:22 »
mss toch best weghalen in je post waar je ze zo kan vinden.
Als je er voor mij een paar wilt halen, is t goed genoeg, TS is geholpen dan  :mrgreen:

Offline karendb

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: juni 20, 2012, 18:27:39 »
mss toch best weghalen in je post waar je ze zo kan vinden.
Als je er voor mij een paar wilt halen, is t goed genoeg, TS is geholpen dan  :mrgreen:
Inderdaad...wilt ne mens al eens goed doen...het is weeral de laatste keer geweest. :lol:

Offline karendb

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: juni 20, 2012, 18:30:49 »
Kan dat bericht niet veranderen/weghalen. :weetniet:

Online -Dorien-

• hondenvriend pro
  • *
  • 260 HV-Punten
    • Doggies & Daffodils
« Reactie #28 Gepost op: juni 20, 2012, 18:39:20 »
Als je er als particulier voordeel aan kan doen door daar die zakken te kopen aan zo'n lage prijs, waarom moet je er dan over klagen en zagen??? Je hebt er zelf toch baat bij? En de winkelier zal er ook wel voordeel uit halen want anders zou ie het niet doen. Of denk je dat stockeren gratis is?
Het kan me geen zak schelen of ze daar die zakken verkopen of niet ik wil alleen maar zeggen dat ik het niet goed begrijp dat hij het risico wil nemen en dat ze dat bij proplan zelf nog niet doorhebben.

Kan dat bericht niet veranderen/weghalen. :weetniet:
Ik denk dat je dat maar een kwartier na het posten kan doen. Mijn bericht van vandaag kan ik nog aanpassen, dat van gisteren niet meer. Misschien aan een modje vragen?  :weetniet:

Offline Gizmogirl

• hondenvriend pro
  • *
  • 960 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: juni 21, 2012, 00:31:26 »
Maar die leverancier van die fokkerszakken moet zich toch ook wel afvragen waar al die zakken naartoe gaan? Ik ken twee mensen die fokkerszakken kopen (1 fokker met kennelnaam en 1 persoon met 10 honden maar geen fokker en geen kennelnaam) en daar wordt toch wel in de gaten gehouden of het min of meer klopt wat die mensen afnemen. Bij de ene al wat meer dan de andere, die waar wij ze van overkopen die controleren zo streng niet maar als zij nu plots dubbel zo veel zou bestellen, dan zouden ze wel eens een keer checken of ze dan toch ook wel zelf ineens dubbel zo veel honden hebben.

Ja, het is dat dat ik ook niet snap... Ik kan er een aantal bestellen voor mijn honden, maar als ik er opeens 20 per bestelling zou bij willen, dan zou ik garantie telefoon krijgen ze...

Offline Gizmogirl

• hondenvriend pro
  • *
  • 960 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: juni 21, 2012, 00:34:55 »

Mja, als hij ze verkoopt aan de prijs die hier bovenaan in dit topic werd genoemd, dan kan ik je vertellen dat hij daar (zo goed als) niets op verdient.
Waarom hij het dan doet? Tja, om te vermijden dat de klanten naar een ander gaan zeker en mensen die eten komen halen nemen nog wel eens andere dingen mee in de winkel... Ik ken zo ook een zaak die kippenhokken verkoopt onder/tegen de aankoopprijs...
Dat is je eigen zaak en ook je eigen sector kapot maken... Ja, ik betaal als particulier ook liefst zo weinig mogelijk voor alles, maar ik besef ook dat iedereen zijn kost moet verdienen en dergelijke praktijken maakt dat voor andere handelaars wel heel moeilijk hé...

Offline karendb

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: juni 21, 2012, 10:17:54 »
 :roll: ga ze dan ergens anders kopen tegen 45 euro per zak...dan steun je de sector. Iedereen tevreden.

Offline Gizmogirl

• hondenvriend pro
  • *
  • 960 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: juni 21, 2012, 10:27:00 »
Ik hoef mijn hondeneten niet te kopen, dank u  :roll:
Natuurlijk vind ik het logisch dat iedereen liefst zo weinig mogelijk uitgeeft. Ik moet zelf heel goed zien wat ik doe dus ik ga ook niet onnodig uitgeven aan bepaalde zaken.
Het valt mij gewoon op dat er enorm veel mensen zijn die "onrealistische" verwachtingen hebben van leveranciers/winkeliers; ze willen alles maar het mag niks kosten...
Ik vind ook snel iets duur, maar als je eenmaal zelf in de handel werkt en ziet wat alles kost, dan ga je daar toch wel even anders over denken hoor...

Offline karendb

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: juni 21, 2012, 11:17:31 »
Even voor de duidelijkheid: die winkel is niet van mij en ik ken niemand die er werkt...
Ik ben daar toevallig op gekomen. Als zij dat aan die prijs willen/kunnen/mogen verkopen... :weetniet: Dan ga ik als koper echt niet klagen dat het 'slecht is voor de sector' of wat dan ook...want wat boeit mij dat? Ik ben enkel geïnteresseerd in de prijs die ik moet betalen.
Ik ben gestopt met proplan en geef nu Taste of the Wild + KVV...een zak taste of the wild betaal ik 50 euro voor 13,6kg. Dus het idee dat het niets mag kosten is echt wel fout.
Dus korte samenvatting: Het is geen onrealistische verwachting want ze verkopen die zakken daar voor 39 euro, het is gewoon realiteit.
Wat een discussie zeg!

Offline Gizmogirl

• hondenvriend pro
  • *
  • 960 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: juni 21, 2012, 11:27:14 »
Ik zeg toch ook niet dat jij die zakken niet mag kopen ofzo?
Die opmerking is ook niet persoonlijk naar jou toe bedoeld hé; het valt mij gewoon op dat veel mensen dergelijke zaken als normaal beschouwen. net zoals bv. de prijzen op Zooplus.
Aangezien ik in die sector werk, KEN ik de prijzen en WEET ik dat zij gewoon absurde verkoopprijzen hebben. Mag ik dat dan niet zeggen nee? Is toch geen discussie?

Offline karendb

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #35 Gepost op: juni 21, 2012, 11:59:09 »
Ik vind het doodnormaal dat mensen prijzen gaan vergelijken.
Uiteindelijk draait alles rond vraag en aanbod en de kleinere zelfstandigen gaan deze prijzen niet meer kunnen geven aan de klant. Maar zo gaat dat bij alles, niet alleen bij hondeneten.
En dat die zakken verkocht worden aan die prijs kan alleen maar goed zijn voor de klant. Ik koop ze daar al meer dan 3 jaar, dus zolang dat goed gaat voor hun (lees: geen problemen met proplan/purina), dan zie ik er ook geen probleem in.
Uiteindelijk krijgen fokkers toch ook erg veel voordelen...en trouwens ik vind dat ik in het verleden al genoeg geld heb weggesmeten aan dingen die veel te duur zijn geprijsd...dus af en toe zelf eens voordeel doen mag wel eens.

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: juli 15, 2012, 20:24:38 »
Gaan het deze week eens proberen in Tienen  :pray: :pray: :pray:

Offline Beejbie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 37 HV-Punten
    • I love dogs
« Reactie #37 Gepost op: juli 16, 2012, 14:35:19 »
Ik vind die fokkerszakken zoiezo al een fout idee... want het laat het idee ontstaan dat onze sector supermarges hanteert, en das zoiezo niewaar :s (spijtig genoeg)  :wink:
Maar hetzelfde kan ik vinden van de marges op de "veterinaire" voeding, en het feit dat daar tegenwoordig ook al gespeeld word met de prijs & vrije verkoop zal ontstaan.

Ik heb niets tegen vrije handel... integendeel... dit maakt het commercieel interessant voor de klanten...  Maar heb er wel moeite mee dat producenten zelfs maar wat gaan fokkerszakken verkopen, of overal niet dezelfde marges hanteren.  Niet de klanten maar de producenten & groothandels maken vaak de sector stuk... Want eigenlijk nemen ze zo een groot gebied van onze verkoop af + ze weten zoiezo zelf dat hiermee gefoefeld word, of je moet al heel dom zijn te denken dat dat enkel fokkers deze voeding in huis staan hebben :-)... (het mooiste voorbeeld werd al aangehaald :-) )

En ik ben zelf van het principe, vind ik hetzelfde en dezelfde kwaliteit goedkoper, dan zou ik dom zijn het elders te halen...  :dance:

Offline Iberique

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • Mi Amo Por
« Reactie #38 Gepost op: september 13, 2012, 00:56:20 »
Hallo,

Kunt U mij misschien een persoonlijk bericht sturen waar ik de zakken Proplan Zalm Rijst van 18 kilo kan halen?

Mijn dank is groot.

Voor de geïnteresseerden: Heb jaren pro plan gegeven en bij *n*m*lf*n betaal je de fokkerszakken (=18kg) met zalm 39 euro.
Ze hebben blijkbaar wel maar drie winkels: tienen, moeskroen en wachtebeke. :thumbs:

Offline BCke

• warme hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
  • ~ Hasse *Bien Nim ~
    • *Robine - Hasse - Nimue
« Reactie #39 Gepost op: september 13, 2012, 21:11:36 »
Hallo,

Kunt U mij misschien een persoonlijk bericht sturen waar ik de zakken Proplan Zalm Rijst van 18 kilo kan halen?

Mijn dank is groot.

Het staat er toch duidelijk in?  :weetniet: 

bij *n*m*lf*n betaal je de fokkerszakken (=18kg) met zalm 39 euro.
Ze hebben blijkbaar wel maar drie winkels: tienen, moeskroen en wachtebeke.

De volledige winkelnaam mag hier niet vermeld worden, maar die * kan je toch wel invullen zeker? En met die info en de 3 gemeentes erbij, zal Google je vriend wel zijn.
Ik weet nog steeds niet wat te doen zonder jou Robine, mijn alles, mijn mieke muis, mijn pientje wientje, mijn sjoklatte.
Robine Hood - een grootse hond in klein formaat.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal