collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: DUck  (gelezen 3265 keer)

Offline Linsey

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • Lotje
Re: DUck
« Reactie #40 Gepost op: augustus 28, 2006, 11:40:23 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Iedereen zijn mening, maar dat die zo uitgesproken moet zijn. Ik vind dat een goede brok jij niet omdat je een aanhanger bent van iets anders. Mijn honden zijn 18 en 19 jaar oud geworden met enkel brokken dus ik vind niets slechts aan brokken al zijn er wel die ik zeker niet zou geven aan Lotje.
Je moest eens weten wat er allemaal niet in vlees zit en in de lucht zit. Dan is het gene dat in goede brokken zit niets en ik vind dat er niets slechts zit in Canex. En zover ik weet zijn er geen bewijzen dat brokken een verkorte levensduur zouden geven en rauw een langere, als dat zo is zou Lotje 25 jaar moeten worden nu. Dit is de eerste keer dat ik op dit reageer sinds ik echt vind dat dit nu echt wel ver aan het gaan is.
En voor dat je een mens veroordeeld zou het wat beter zijn om eerst die mens beter te leren kennen. Als er iemand is die niet in reclame gelooft dan ben ik het wel. Onze honden kregen eerst pedigree en al die rommel, maar ik ben zelf gaan zoeken naar ander. Dus zeker geen reclame gezien of iets. En daarbij onze honden die zo oud zijn geworden hebben nooit een dierenarts gezien, ze hebben zelfs geen inenteningen gehad. Denk je nu echt dat je mij kan overtuigen met zo'n zever. Een mens kan veel verdragen totdat het teveel wordt en dat is dus nu.

Offline Natcho

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Natcho
« Reactie #41 Gepost op: augustus 28, 2006, 12:56:40 »
klinkt misschien stom maar wat is Duck??
momenteel krijgt hij Hills Natures Best.

Offline Joni

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #42 Gepost op: augustus 28, 2006, 13:03:01 »
Citaat
er betaat geen goede brok alleen slechte  en minder slechter   
vergeet die reklame brok is vergif
den je dat er echt vis en rijst in die brol zit ??
vissekoppen en pellen van rijst wel wet anders dan JIJ je voorstelt
plus alle bewaarmiddelen , het uitgekookte of weet je het verschil tussen een geperste en een ge

Doglovers

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: augustus 28, 2006, 15:57:34 »
Als je alleen maar vlees geeft en geen brood, spagetti, brokken enz, krijgt je hond dan wel alle vitaminen en vezels binnen die hij nodig heeft, want als wij alleen vlees zouden eten, dat is toch ook niet goed. Vlees is toch ook veel vet,niet?
Bij ons krijgen ze elke dag vlees en brood en spagetti en brokken, en dat lijkt me goed om alles binnen te krijgen dat ze nodig hebben en mijn honden hebben toch ook een behoorlijke leeftijd gehaald.
En waarom moeten barfers niet ontwormd? In rauw vlees zitten toch ook wormen en parasieten?

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #44 Gepost op: augustus 28, 2006, 17:29:13 »
Een hond is geen omnivoor, maar een carnivoor! Wij kunnen niet leven op enkel vlees (en eten trouwens veel teveel vlees voor hoeveel we eigenlijk nodig hebben), bij een hond zit dat anders.

Brood en spaghetti aan je hond geven, nog nooit van gehoord eigenlijk. In een goede brok zit alles wat een hond nodig heeft (hoewel de meningen daarover verdeeld zijn); in een uitgebalanceerd BARF dieet zit ook alles wat een hond nodig heeft (hoewel de meningen daar ook over verdeeld zijn).

Ik denk dat sommige mensen pro granen bijgeven zijn, anderen dan weer niet.

Niemand zal het ooit eens zijn over wat het beste voer is en wat het slechtste voer is, als je niet weet wat je moet doen zou ik je dierenarts raadplegen, als je wil gaan vers geven raadpleeg je best mensen die daar mee bezig zijn en vanaf weten, want het is denk ik niet zomaar wat vlees kopen en in je hond zijn eetbak stoppen (je moet zo'n beetje vanalles hebben ofzoiets).

Ik zou nooit tafelresten bijgeven aan mijn hond, tenzij af en toe als tussendoortje, maar zeker niet als hoofdmaaltijd.

Doglovers

• Gast
« Reactie #45 Gepost op: augustus 28, 2006, 18:51:12 »
Ja, je hebt volkomen gelijk.
De pasta geef ik voor opgroeiende honden voor de spieren.
Brood voor wat massa te kweken, Angel is zo mager.
En de dagelijkse hoeveelheid brokken.
Tafelresten als hoofdmaaltijd zeker niet!!!!!!

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #46 Gepost op: augustus 28, 2006, 18:57:28 »
Als je alleen maar vlees geeft en geen brood, spagetti, brokken enz, krijgt je hond dan wel alle vitaminen en vezels binnen die hij nodig heeft, want als wij alleen vlees zouden eten, dat is toch ook niet goed. Vlees is toch ook veel vet,niet?
Bij ons krijgen ze elke dag vlees en brood en spagetti en brokken, en dat lijkt me goed om alles binnen te krijgen dat ze nodig hebben en mijn honden hebben toch ook een behoorlijke leeftijd gehaald.
En waarom moeten barfers niet ontwormd? In rauw vlees zitten toch ook wormen en parasieten?

pasta, rijst, patatten,....zijn koolhydraatbommen wat honden praktisch niet nodig hebben. Het is dus ook niet echt nodig van die bij te geven. Groenten daarentegen geef ik wel.
Honden halen het meeste uit vlees (spier -en orgaanvlees), vis, botten, groentenmixen en aanvullingen zoals eitjes, melkproducten zoals yoghurt,... Zo doe ik het bij Lady.

Regelmatig ontwormen heb ik nooit gedaan...niet toen Lady brokken at en ook niet nu ze barft. Wanneer ze platte stoelgang heeft ontworm ik haar eens.
Ik moet wel zeggen dat toen Lady brokken at ik haar vaker eens een ontwormingspilletje moest geven dan tov nu ze barft....... :denk:

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
« Reactie #47 Gepost op: augustus 28, 2006, 18:59:34 »
Ja, je hebt volkomen gelijk.
De pasta geef ik voor opgroeiende honden voor de spieren.
Brood voor wat massa te kweken, Angel is zo mager.
En de dagelijkse hoeveelheid brokken.
Tafelresten als hoofdmaaltijd zeker niet!!!!!!

ik vrees dat pasta, brood,...niet veel bijdragen aan het kweken van spieren maar eerder aan het laten verdikken van honden.... :denk:

Lexi

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: augustus 28, 2006, 19:00:50 »
Een versvoer-maag of een Duckmaag is veel sterker dan een brokmaag, he :wink: Lexi heeft sinds ze op Duck staat ook nog nooit wormen gehad. Mijn vorig hondje moesten we daarentegen geregeld ontwormen.

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #49 Gepost op: augustus 28, 2006, 19:50:56 »
Onze honden eten brokken, we hebben ze eigenlijk nog nooit otnwormd. Aili in het beginw el omdat zij waarschijnlijk wormen had, Mitrill als pup ook wel.

Onze vorige hond at ook brokken (wel zo geweekte, en dan met rijst en Frolicvlees uit blik, eikes) maar die had ook nooit wormen.

Zoals Sofie & Lady al zei draagt pasta voor een hond niet bij tot de spieren hoor :wink: Een goed etip om je hond te alten verdikken is om een goed voer te vinden (brokken, BARF, Duck, dat moet je zelf maar wat uitzoeken), en eventueel in het begin junior-voer te geven, daar zitten meer eiwitten in. Dat raadde onze DA althans aan toen onze hond te mager was. We moesten haar ook gewoon een bak vol geven en haar laten eten zoveel ze wilde.

Offline Ien

• *
  • 845 HV-Punten
« Reactie #50 Gepost op: augustus 29, 2006, 12:18:51 »
Als je Duck wil geven doe je dat best op

♥♥♥Basko♥Angel♥Kane♥♥♥

Offline karinaknokke

• hondenvriend pro
  • *
  • 6 HV-Punten
    • http://www.cavaliersvlaamsetafel.be/
« Reactie #51 Gepost op: augustus 30, 2006, 19:30:41 »
Hallo Ien,

Ik heb eventjes moeten zoeken want het was al een hele tijd geleden dat ik het gelezen had.
Maar dit zou dus de reden zijn.

In principe mag het wel, maar het is niet aan te raden. Brokken bevatten veel koolhydraat. Dat zorgt ervoor dat het maagzuur dat vrijkomt minder is en minder zuur. Vers vlees zorg voor een grotere en zuurdere afscheiding van maagsappen. Als je dus brokken geeft is het maagsap dus minder en minder zuur en vers vlees heeft om optimaal te kunnen verteren, zuur en veel maagsap nodig. Dit is ook de reden waarom vers vlees zorgt voor een grotere weerstand tegen bacterien. Het zuurdere maagzuur doodt dat allemaal.

Vriendelijke groetjes,
Karina Billie en Bowie

Offline Ien

• *
  • 845 HV-Punten
« Reactie #52 Gepost op: augustus 31, 2006, 10:26:48 »
Ik denk dat het zowiezo beter is om ofwel vlees te geven, ofwel brokken.

Onze brokkenleverancier heeft ons net om die reden die jij hierboven aangeeft gezegd dat we deze 2 best nooit combineren.

We moesten Kane nl. als puppy 1 dag in de week vlees geven. Dit zou zijn hele spijsvertering verstoren omdat hij de rest van de week op een andere manier moest verteren. Hij kreeg als pup eerst moedermelk en dan zo'n soort puppypapje om vervolgens over te gaan op puppybrokjes. En dan ineens 1 dag in de week vlees voeren ...

♥♥♥Basko♥Angel♥Kane♥♥♥

Offline Linsey

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • Lotje
« Reactie #53 Gepost op: augustus 31, 2006, 12:59:16 »
Lotje krijgt (en de andere honden hier) de hele dag door brokken en s'avonds Duck en daarna nog een rauwe knook. Ze hebben nooit problemen gehad met de spijsvertering, integendeel ze kunnen tegen alles tegen, behalve zo van die rommel snoepjes van pedigree. Dus als ze dat gewoon zijn is het eender positief dan negatief om dat te doen vind ik. Ze kreeg een paar jaar geleden enkel brokken en dan zijn we begonnen met s'avonds Duck te geven en ook die overschakeling bracht geen problemen mee.

Nog een klein vraagje als een hond die rauw eet bijna nooit geen parasieten zou hebben hoe komt het dan dat die er nog zijn? Wolven eten rauw en dus zouden die al eeuwen geleden zijn uitgestorven niet? Sinds brokken nog niet zolang bestaan. :denk:

Hier hebben de honden ook nooit inwendige parasieten, niet nu wanner ze rauw bij krijgen en vroeger niet toen ze alleen brokken kregen. Dus denk niet echt dat dat aan het type voeding ligt. Maar ieder zijn mening natuurlijk :)

Offline HildeT

• *
  • 2646 HV-Punten
« Reactie #54 Gepost op: augustus 31, 2006, 13:09:54 »
ik denk dat ze eerder wormen oprapen van zaken die ze op straat opeten. Waarschijnlijk komt dit daardoor bij pupjes meer voor omdat die nog vanalles binnensmikkelen.

Bij een kat is het toch zo dat ze wormen kan krijgen van bv. een vogel op te eten. Weet niet zeker of het bij een hond ook zo is, maar misschien wel h

Only say I love you if you mean it. But if you mean it, say it a lot. People forget.

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
« Reactie #55 Gepost op: september 01, 2006, 07:49:42 »
Honden kunnen op verschillende manieren worden krijgen: door voeding, door te drinken van besmet water, door besmet gras, besmette stoelgang,... Dus echt niet alleen door voeding.

Offline Zazoe

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #56 Gepost op: september 01, 2006, 12:40:01 »
joff,in Schoten in de paalstraat heb je de parkiet, daar verkopen ze ook duck daar haal ik de mijne altijd.

ik geef 's avonds duck met gepofte rijst, en door de dag hebben mijn 2 constant brokken staan, en daar komen ze amper aan.
Een hond neem je voor het leven niet voor heel even!!!!!

Kelleke, Roefter & Zazoe

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal