collapse

Auteur Topic: Chocolade, ongezond voor de hond!  (gelezen 60963 keer)

Offline exoniem

• begonnen hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Man
  • Jan ē† Oud-Turnhout
Re: Chocolade, ongezond voor de hond!
« Reactie #100 Gepost op: november 05, 2014, 16:44:52 »
Theobrimine is idd schadelijk... ik heb ooit op de tv gehoord dat de hartslag van de hond verhoogd en dat 2 kleine blokjes al dodelijk kunnen zijn...

Offline Maddock

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 7 op 7 een hondenleven
Re: fondant chocola
« Reactie #101 Gepost op: januari 07, 2015, 16:24:47 »
De hond van mijn zus heeft een hele reep fondant chocolade opgevreten overlaatst...

blijkbaar hebben zijn nieren en lever dit kunnen verwerken

ik hoor dit ook nog door anderen zeggen maar het gaat denk ik niet zo zeer om die hond die eens uitzonderlijk een lap chocolade heeft gevonden maar om die honden die regelmatig van hun baasje chocolade krijgen... ik denk dat een over het algemeen gezonde hond zijn lichaam wel in staat is om een plotse chocolade-inname te counteren... maar als het systematisch gebeurt is het op de langere termijn enorm schadelijk...

ook ajuin en druiven/rozijnen bvb...
« Laatst bewerkt op: januari 07, 2015, 16:37:16 door Maddock »

Offline Maddock

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 7 op 7 een hondenleven
Re: Chocolade, ongezond voor de hond!
« Reactie #102 Gepost op: januari 07, 2015, 16:36:42 »
tuurlijk alles wat met een teveel gevoerd, wordt is schadelijk, ik wil nu niet direct het punt van de giftigheid van chocolade bestrijden, maar tot in de jaren 70 werden zelden brokken gekocht en aten de honden alles nu is alles giftig, :denk:

tuurlijk maar het is allemaal met korrels zout te nemen he... (allez, niet letterlijk he want zout is ook nie goe voor nen hond  :happywink: )

vrienden van mij hun vorige Berner Sennen is gezond oud geworden en die kreeg uitsluitend de overschotten van tafel, die heeft nooit brokken of hondenvoer gegeten, er werd gewoon voor haar een extra portie meegekookt en er werd niet gediscrimineerd: ook voor haar tomaat, sla, ui, kruiden, look, patatten steak en zelfs cotelet (met been aan en gebakken = kweetnie hoe gevaarlijk voor splinters!) enfin, er werd geen aparte pot klaargemaakt, ze at haar portie op als de rest van het gezin klaar was. + elke dag at die 2 of meer volledige appels op want ze hadden een boomgaard, met klokhuis en alles speelde die hond dat naar binnen, en met veel smaak.
(ook appels, vooral klokhuizen zijn slecht voor honden)
die had geen overgewicht en is van ouderdom gestorven...

maar daarom raad ik het toch niet aan hoor....

naast misschien mogelijk verschillen in rassen denk ik dat er veel afhangt van wat er in de hond z'n genen zit, net zoals bij ons: zit het in je genen om snel hart-en-vaatziekten te hebben, zult ge veel sneller een negatieve invloed hebben van slechte eetgewoontes. zit het niet in je genen, kan je met wat geluk heel je leven schranzen zonder daar ooit een probleem van te krijgen.

zo ken ik een 95-jarige man die nog supergezond is, springlevend en heel mobiel is en al jaren de dokter niet gezien heeft en die zegt dat zijn geheim is: dagelijks minstens 6 eieren: 2 bij het ontbijt, 2 bij het middagmaal en 2 voor het slapengaan. vaak meer dan 6 per dag! en je weet wat ""men zegt"" over eieren he... "oehoe, slecht voor uwe cholestorol, nooit meer dan 6 per week eten!" jaja...

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal