collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Beenderen en knoken  (gelezen 3511 keer)

Offline evie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
Re: Beenderen en knoken
« Reactie #20 Gepost op: augustus 29, 2012, 09:10:25 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik zie net pas dat die ham uit ItaliŰ komt  :muur: :muur: :muur:.

zijn dat van die gerookte botten?
die zou ik eigenlijk niet geven want die splinteren behoorlijk

Mergpijp krijgen ze hier wel af en toe om hun eens bezig te houden maar van die kale botten zou ik echt zeker niet dagelijks geven.
Op zo'n dag krijgen ze ook enkel spiervlees te eten (omdat ik het andere dan meetel als bot).
Ik weet niet of zalmolie veel aan de structuur van hetgene eruit komt veranderd maar het kan misschien wel helpen ja.

Online Ien

• *
  • 845 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: augustus 29, 2012, 09:16:20 »
zijn dat van die gerookte botten?
die zou ik eigenlijk niet geven want die splinteren behoorlijk

Ik dacht rauw, maar dat zal wel niet want op de verpakking stond dat je ze moet weggooien als het bot gebroken is. Wel een beetje moeilijk, Vig had em direct in 2 liggen.  :weetniet: Ik dacht als ie dat bot kan malen, kan hij er wel een stuk van opeten. Ik maakte me meer ongerust over het feit dat het varken is, en dat ie daar op zou reageren. Maar er is niets gebeurd, nog steeds vaste stoelgang en niet overgeven.  :mrgreen:

♥♥♥Basko♥Angel♥Kane♥♥♥

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #22 Gepost op: augustus 29, 2012, 09:34:43 »
Ik dacht rauw, maar dat zal wel niet want op de verpakking stond dat je ze moet weggooien als het bot gebroken is. Wel een beetje moeilijk, Vig had em direct in 2 liggen.  :weetniet: Ik dacht als ie dat bot kan malen, kan hij er wel een stuk van opeten. Ik maakte me meer ongerust over het feit dat het varken is, en dat ie daar op zou reageren. Maar er is niets gebeurd, nog steeds vaste stoelgang en niet overgeven.  :mrgreen:

Ik vroeg het me ook al af? Zo vacuŘm getrokken 'parma -bone'?
Dat krijgen ze hier dus niet meer aangezien dat idd pokke scherpe splinters geeft...

Deze week nog eens mergpijpen gegeven... Hier worden die dus helemaal opgegeten. Voor een keertje kan het niet echt kwaad, maar de kakjes waren uiteraard wel allemaal spierwit... aangezien het merg (VETTIG) er nog bij zat, compenseert dat het bot natuurlijk wel wat...
Mergpijpen geef ik meestal dus 'gekookt' aangezien ze ze dan niet opgegeten krijgen en het eigenlijk ook niet de bedoeling is dat ze ze opeten  :fuu:

Van die gewrichten vind ik eigenlijk het leukst! Die krijg ik soms van een collega, die ze gratis bij haar in de Spar krijgt... Hier vind ik ze nergens... Daar zijn ze ff mee bezig, niet te hard, niet te zacht, geen rare of heel specifieke stoelgang...

Offline Nolan

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 10 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: augustus 29, 2012, 11:53:43 »
Zojuist in de Makro beenderen/vlees voor de hond gaan halen.

Dit zijn de kalfsbeenderen:

Ze zijn redelijk groot.
Maar ik mag ze dus gewoon zo aan de hond geven als tussendoortje?
Of toch eerst koken?
Ik dacht altijd vers. Want als ge het zou koken dat er dan splinsters zouden afkomen.
Maar nu stond ik aan de kassa en aan de praat geraakt en die mevrouw zei: kat eet vers en honden eten gekookt en gebakken.

Ik heb ook kippenhartjes gekocht.

5 hartjes wegen ongeveer 50 g.

Ik gaf hiervoor 3 keer 30g brokken.

Wat denken jullie dat het beste is:
's morgens 50 g vlees geven. Ik heb ook duckvlees en dan die hartjes om af te wisselen
en dan in de namiddag 40g brokken te geven???

Mijn teckel is bijna 12 weken.

Alvast bedankt!!!

Online Ien

• *
  • 845 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: augustus 29, 2012, 13:07:10 »

Het lijkt erop, maar het noemt niet parma.  :vuistje: Er zat best veel vlees aan. En het bot was dus redelijk zacht en er zat super veel dik merg in. Maar heb het toch maar weggesmeten.
En ik heb hem dan maar een runderbot in de plaats gegeven. Zo te zien een stuk afgesneden dijbeenkop.  :vuistje:

♥♥♥Basko♥Angel♥Kane♥♥♥

Offline karendb

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: augustus 29, 2012, 13:41:56 »
Dat krijgen ze hier dus niet meer aangezien dat idd pokke scherpe splinters geeft...

Deze week nog eens mergpijpen gegeven... Hier worden die dus helemaal opgegeten. Voor een keertje kan het niet echt kwaad, maar de kakjes waren uiteraard wel allemaal spierwit... aangezien het merg (VETTIG) er nog bij zat, compenseert dat het bot natuurlijk wel wat...
Mergpijpen geef ik meestal dus 'gekookt' aangezien ze ze dan niet opgegeten krijgen en het eigenlijk ook niet de bedoeling is dat ze ze opeten  :fuu:

Van die gewrichten vind ik eigenlijk het leukst! Die krijg ik soms van een collega, die ze gratis bij haar in de Spar krijgt... Hier vind ik ze nergens... Daar zijn ze ff mee bezig, niet te hard, niet te zacht, geen rare of heel specifieke stoelgang...
Die gewrichten kan je toch ook gewoon bij de slager halen? Ik haal ze altijd in Tielt-Winge als ik daar passeer, Torbeyns noemt de slager geloof ik. Die vraagt meestal wat je wilt: mergpijpen of gewrichten. :mrgreen:

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: augustus 29, 2012, 13:52:50 »
Zojuist in de Makro beenderen/vlees voor de hond gaan halen.

Dit zijn de kalfsbeenderen:

Ze zijn redelijk groot.
Maar ik mag ze dus gewoon zo aan de hond geven als tussendoortje?
Of toch eerst koken?
Ik dacht altijd vers. Want als ge het zou koken dat er dan splinsters zouden afkomen.
Maar nu stond ik aan de kassa en aan de praat geraakt en die mevrouw zei: kat eet vers en honden eten gekookt en gebakken.

Ik heb ook kippenhartjes gekocht.

5 hartjes wegen ongeveer 50 g.

Ik gaf hiervoor 3 keer 30g brokken.

Wat denken jullie dat het beste is:
's morgens 50 g vlees geven. Ik heb ook duckvlees en dan die hartjes om af te wisselen
en dan in de namiddag 40g brokken te geven???

Mijn teckel is bijna 12 weken.

Alvast bedankt!!!

Botten nooit koken, altijd rauw geven. En inderdaad geen gerookte botten (parma-bone en consoorten), dat splintert!

Je mag je Duck ook niet vervangen door kippenhartjes, kippenhartjes zijn orgaanvlees, en in Duck (en andere KVV) zit in't algemeen al ruim voldoende orgaanvlees. Als je je Duck met iets anders vers wilt afwisselen, kan je beter spiervlees en bevleesd bot gaan halen.

Sowieso ook oppassen met recreatiebot, zoals kalfsknoken/mergpijpen/... Dat is gewoon onbevleesd bot, en kan voor serieuze constipatie zorgen. Normaal gesproken, als voeding, geef je altijd bevleesd bot, al dan niet in combinatie met spiervlees en/of orgaanvlees. Ik zou ze dus op een recreatiebot laten knagen, en het dan na een uurtje ofzo gewoon weer wegnemen.

Het is net goed dat die botten zo groot zijn, dan krijgt ze ze zeker niet opgegeten.

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Loves animals
« Reactie #27 Gepost op: augustus 29, 2012, 13:56:13 »
Ik ga ook vaak bij de slager om beenderen voor de Tessy en puppemans.
Meestal krijg ik ribben mee. Grote runderribben, die geef ik dan aan ons Tessy (golden retr),
en de kleinere ribbetjes snij ik met de tuinschaar in stukjes voor CÚriel (yorkshire pup).
Aan de knoken hangt over het algemeen iets meer vlees dan aan de ribben,
maar ze hebben aan allebei plezier. En 't is toch gratis, dus kga niet klagen  :mrgreen:
Tessy eet een groot deel van het bot op, maar CÚriel (de pup) kan nog niet hard genoeg bijten  :vuistje:
dus diene pits er alleen het vlees af  :mrgreen:

Gedroogde lamspezen geef ik ook aan puppemans. (maar dat stinkt voor dood!).
Of een gevulde kong (iets in ingevroren).
Wie wreed is tegenover dieren, kan geen goed mens zijn.

Offline Nolan

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 10 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: augustus 30, 2012, 09:51:12 »
OkÚ, bedankt!!
Hiermee kan ik verder!!

Ik zal spiervlees gaan kopen en dan samen  eens met wat hartjes geven.

Bedankt voor de info hÚ!!

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal