collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: als je nu nog in brok geloofd  (gelezen 9591 keer)

Timothy

• Gast
als je nu nog in brok geloofd
« Reactie #160 Gepost op: april 11, 2006, 08:32:26 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Mijn Timmy krijgt alleen maar rauw. Op brokken is hij doodziek, dus voor mijn woefke niets anders meer dan BARF!

Offline Christine

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #161 Gepost op: april 11, 2006, 08:41:10 »
Om de zoveel dagen krijgen ze hier geblancheerde soepgroenten bij hun brokken. Echt zot zijn ze er niet van, maar 't gaat toch elke keer lekker binnen.

Offline Ester

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • VoerNatuurlijk
« Reactie #162 Gepost op: april 11, 2006, 15:09:20 »
Citaat van: canecorsonancy
Citaat van: Ester
Ik voer nooit groentes..( ik geef wel NRV - natuurlijke rauw voeding- barf dus)

Maar Barf is toch botten, vlees en groentes. Geef jij alleen maar botten en vlees?

Neehoor. Je hebt volgens "barf" (wat ik overigens liever natuurlijk rauw voeren noem) verschillende methodes
Ik voer volgens het hele prooidiermodel :wink:
Ik geef dus orgaanvlees,spiervlees en bot
Groetjes van Ester

Offline Ester

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • VoerNatuurlijk
« Reactie #163 Gepost op: april 11, 2006, 15:12:39 »
Citaat van: karlien
Citaat van: karlien
Nou nou, daar heb je weer de mening van de alwetende Yari..   :bow:  :roll:
Als ze nu ook hier al haar gedachtengang komt promoten, dan denk ik dat ik afhaak...  :evil:  :puke:

Citaat
Tja ik ken nu toevallig die Yari van een ander forum, zij is niet meteen mijn beste maatje op dat forum, ik heb al meerdere malen aanvaringen met haar gehad op dat forum en ik niet alleen, zij is iemand die graag haar gedachten iedereen de strot induwd en wie haar niet volgt in die gedachten is dom en achterlijk zeker als je brokken geeft aan je honden ben je in haar ogen een krimineel

Lekkere tante ben jij, een ander die hier geen lid is afzeiken!
Gatverdamme, smerig!! Ik zal het haar doorgeven!

:whoea:   :mooi:

Vind je haar ook een lekkere tante en smerig??
Zij doet namelijk net hetzelfde!

Heb je al wel gemerkt dat dit twee berichten zijn van twee verschillende auteurs ?? Nee zeker, we lezen natuurlijk enkel wat we willen lezen!
Merkwaardig toch dat we met twee dezelfde mening zijn toegedaan...

Maar ach joh!!
Als je uit pure verveling niets anders te doen hebt, hou je dan maar daar mee bezig ja  :!:

Doe haar de groeten, ze weet vast wel wie ik en Jo
Groetjes van Ester

Offline Mie

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 226 HV-Punten
« Reactie #164 Gepost op: april 11, 2006, 17:08:37 »
Hou jullie discussie over die pesoon per pb aub. Wij hebben daar geen zaken mee. Val er ons ook niet mee lastig. Hou deze topic deftig. Er wordt nu zoveel moeite gedaan. Dat venijnig 'nog eens steken geven' daar hou ik niet van. :evil:

canecorsonancy

• Gast
« Reactie #165 Gepost op: april 11, 2006, 19:13:39 »
Citaat van: Sofie*
Tja pens: hij is zeker iets goed dat veel nuttige voedingsstoffen bevat nu ik ga het ook niet heilig noemen...al

canecorsonancy

• Gast
« Reactie #166 Gepost op: april 11, 2006, 19:17:00 »
Ik voer volgens het hele prooidiermodel :wink:
Ik geef dus orgaanvlees,spiervlees en bot

Dat is gemakkelijk. Geen groenteprakjes maken dus :mrgreen: Maarja, mijn vriezer is niet groot genoeg en zoveel krijgen zodat ik er 4 honden mee gevoerd krijg is ook niet te doen. :(

Offline Biegel

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 2 HV-Punten
    • tekeningen in pastelkrijt
« Reactie #167 Gepost op: april 11, 2006, 19:39:58 »
Dancer is gewoon wild van rauwe groenten en fruit: geef haar maar tomaat, ijsbergsla, witloof, komkommer: ze eet het helemaal op en ik vind toch niks in brokken terug in haar drolletjes, alleen de velletjes van de tomaat, maar dat is bij mensen toch ook zo  :mrgreen:  :mrgreen:

___________________ ________________
"Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail" - Josh Billings

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #168 Gepost op: april 11, 2006, 22:38:48 »
Citaat van: Sofie*
Tja pens: hij is zeker iets goed dat veel nuttige voedingsstoffen bevat nu ik ga het ook niet heilig noemen...al

Offline Maud

• *
  • 2 HV-Punten
« Reactie #169 Gepost op: april 12, 2006, 00:12:05 »
Ik zie het ook wel is zitten om 'BARF-voeding' te geven aan onze honden, maar als ik zie op die site van BARF dan raak ik heleaal de kluts kwijt...
Heeft er niemand soms goei tips kwa menu's voor de honden, liefst zonder been want kheb er slechte ervaringen mee
'tzou voor ne mechelaar en ne jack zijn.
groetjes

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
« Reactie #170 Gepost op: april 12, 2006, 07:16:37 »
Citaat van: Maud
Ik zie het ook wel is zitten om 'BARF-voeding' te geven aan onze honden, maar als ik zie op die site van BARF dan raak ik heleaal de kluts kwijt...
Heeft er niemand soms goei tips kwa menu's voor de honden, liefst zonder been want kheb er slechte ervaringen mee
'tzou voor ne mechelaar en ne jack zijn.
groetjes

Misschien kan je eerst met een KVV zoals duck, carnibest of energique beginnen? Zo kan je langzaamaan beginnen te lezen over barf.
Wat info:
Een barfmenu bestaat best uit:
- spiervlees
- vleesbot
- orgaanvlees
- vis
- wat groenten en fruit
- kleine hoeveelheid tafelrestjes zoals eitjes,...

Ik hou zo het volgende aan qua percentage:
- 50% vleesbot
- 10% orgaanvlees
- 10% vis
- 15% spiervlees
- 10% groentenmix
- 5% tafelrestjes

Je gaat na hoeveel je hond per dag nodig zou hebben. Lady heeft 300

Offline Ester

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • VoerNatuurlijk
« Reactie #171 Gepost op: april 12, 2006, 07:34:41 »
Ik voer ongeveer zo:

50-60% spiervlees
15-20% orgaan
15-20% bot

8)  8)  8)  8)  8)
Groetjes van Ester

Offline dogpoint

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #172 Gepost op: april 12, 2006, 12:21:44 »
Ik ben heel tevreden van de brokken die ik neem in de afgelopen 3jaar ben ik maar 1x /per jaar naar de dierenarts moet gaan voor hun jaarlijks spuitje.
en als je eten maakt wie zegt dat dat natuurlijk is , als ze op het veld gesproeid hebben is het niet zo natuurlijk meer hoor, en tegenwoordig worden de meeste velden besproeid ga jij in de winkel vragen:

Komt dat van een onbesproeid veld?
ik denk het niet
de hond, uw trouwste vriend

Offline Biegel

• *
  • 2 HV-Punten
    • tekeningen in pastelkrijt
« Reactie #173 Gepost op: april 12, 2006, 15:29:57 »
Citaat van: dogpoint
Ik ben heel tevreden van de brokken die ik neem in de afgelopen 3jaar ben ik maar 1x /per jaar naar de dierenarts moet gaan voor hun jaarlijks spuitje.
en als je eten maakt wie zegt dat dat natuurlijk is , als ze op het veld gesproeid hebben is het niet zo natuurlijk meer hoor, en tegenwoordig worden de meeste velden besproeid ga jij in de winkel vragen:

ik denk het niet

daar zit inderdaad iets in...
heb je de groenten in bio-winkels al eens bekeken? Ik heb overtijd een bussel bio-prei gezien, gegarandeerd ongespoten  :shock: . 1 stek (of hoe heet dat) was bijna 3 cm doormeter. Nu weet toch wel iedereen dat, als je prei niet spuit, je er geen hebt  :shock:  :shock:

enfin, swat, wat ik nog wou zeggen is eigenlijk grappig:
m'n collega had z'n hond vroeger ook eens een mergpijp gegeven, het beest had het helemaal uitgelikt en was ermee aan het spelen tot ze plots een klaaglijk gejank hoorden  :shock: . Die mergpijp was over de onderkant van z'n mond (achter z'n hoektanden) geschoten en hij ging er niet meer af  :shock: . Ze zijn ermee naar de DA moeten gaan en de hond werd onder narcose geplaatst om dat bot van z'n mond te krijgen :shock:
Als je toch maar pech hebt zeker???

___________________ ________________
"Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail" - Josh Billings

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
« Reactie #174 Gepost op: april 12, 2006, 15:39:36 »
Citaat van: Biegel

ik denk het niet

daar zit inderdaad iets in...
heb je de groenten in bio-winkels al eens bekeken? Ik heb overtijd een bussel bio-prei gezien, gegarandeerd ongespoten  :shock: . 1 stek (of hoe heet dat) was bijna 3 cm doormeter. Nu weet toch wel iedereen dat, als je prei niet spuit, je er geen hebt  :shock:  :shock:

enfin, swat, wat ik nog wou zeggen is eigenlijk grappig:
m'n collega had z'n hond vroeger ook eens een mergpijp gegeven, het beest had het helemaal uitgelikt en was ermee aan het spelen tot ze plots een klaaglijk gejank hoorden  :shock: . Die mergpijp was over de onderkant van z'n mond (achter z'n hoektanden) geschoten en hij ging er niet meer af  :shock: . Ze zijn ermee naar de DA moeten gaan en de hond werd onder narcose geplaatst om dat bot van z'n mond te krijgen :shock:
Als je toch maar pech hebt zeker???

Ja maar mergpijp is zowiezo iets dat je beter niet geeft omdat er dan zulke problemen kunnen ontstaan.

Offline J's girl

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • my hero
« Reactie #175 Gepost op: april 12, 2006, 17:09:16 »
hier eet de woef ook gewoon brokken hoor en geen last mee
in het begin was hij geen goeie eter
ik heb de DA zelfs eens om informatie gevraagd over korrels
die zei gewoonweg: daar kan ik u nix over vertellen
en eigenlijk is da heel logisch ook eh
wat ik van Hill's wel weet is dat ze speciale lichtere voeding aan DA geven/verkopen
de DA kan dat dan geven bij een behandeling, maar de DA echt gaan be
border collies are like potatoe chips, you can never have just one!!!

canecorsonancy

• Gast
« Reactie #176 Gepost op: april 12, 2006, 17:31:34 »
ik denk het niet

En die koeien en schapen eten ook alleen maar gras waar geen zure regen op gevallen is :?
Helemaal schoon is niets meer. Maar bij brokken wordt extra toegevoegd bovenop die bespoten groente en het vlees van dieren die al vervuild eten.

Dit kreeg ik vandaag nog van een brokkenfabrikant binnen:
Alle (droogvoer) producten die langer dan 2 maanden buiten de koeling te bewaren zijn bevatten antioxidanten (B.H.T., B.H.A. en/of ethoxiquine). Veelal zijn antioxidanten al opgenomen in de grondstoffen die worden verwerkt, maar er zijn ook fabrikanten die deze zelf toevoegen. De hoeveelheid antioxidanten die een voeding mag bevatten is wettelijk bepaald. Uit diverse onderzoeken die (internationaal) zijn gedaan is gebleken dat deze hoeveelheid geen invloed heeft op de situatie van het dier en er uitsluitend voor zorgt dat de in de voeding opgenomen vetten vers blijven.

Leuk die onderzoeken. Toch ken ik honden die na het eten van brokken acuut een epileptische aanval krijgen en dit niet hebben als ze vers eten........... Dus dat geen invloed............ ...... Er is meer tussen hemel en aarde wat de wetenschap niet kan aantonen, maar wat wel gebeurd.

Offline canecorsosultan

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #177 Gepost op: april 13, 2006, 02:59:33 »
Hier een overtuigd vers-voerder, een Barfer dus :mrgreen:
Ik word heel moe van alle discussie, het gaat mij echt wel heel erg ver soms hoor. De beschuldigingen vliegen over en weer, en waarom eigenlijk??
Laat eenieder in zijn/haar waarde, uiteindelijk willen we allemaal het beste voor onze hond(en). Voor mij staat als een paal boven water dat dat vers voeding is! Denkt iemand daar anders over en heeft hij/zij geen zin in mijn verhaal: even goede vrienden :lol: Ik probeer baasjes met problemen qua voeding te helpen waar ik kan, mits zij dat willen.
Verder moet ieder doen waar die zich goed bij voelt!
Ik ben overtuigd geraakt van het goede van vers door de ervaringen van anderen, ben me erin gaan verdiepen en weet nu voor mezelf dat ik goed bezig ben! Ik zie duidelijk verschil bij mijn honden, die er op brok ook zeker niet slecht uitzagen of slecht in hun velletje staken. Nu alleen nog beter :wink: Wist toen ook niet dat het kon, maar het is zo :D

Ik denk zeker dat het barf-concept in Nederland een meer algemeen goed is ondertussen, op de fora daar is de discussie barf/brokken nooit zo heftig als hier :? Dat is heel opvallend!
Ik hoop dat de discussie ook hier op een respectvolle wijze kan gaan worden gevoerd, de laatste berichten gaan zeer zeker de goede kant op :lol:
Denk dat we allemaal, pro-brok of pro-barf voor ogen moeten houden dat eenieder het beste mijn hun hond voorheeft, en doet wat hen het beste lijkt voor hun hond, ook al zijn we het er niet altijd mee eens.
Door alle discussie gaat de essentie van het voeren van het
Groetjes,
Mari, Yvon en de beestenbende

Cane Corso, a love that lasts a lifetime!!

Offline Maud

• *
  • 2 HV-Punten
« Reactie #178 Gepost op: april 13, 2006, 03:32:43 »
@ sofie
i.v.m. slechte ervaring van botten:
Ken een hond die nogal schrokkerig was en beet een botje niet kapot
met als gevolg dat da bot verkeerd zat en bleef vastzitten in zijn poep...
En ons In

Offline Bartistuta

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #179 Gepost op: april 13, 2006, 03:57:07 »
Leuk die onderzoeken. Toch ken ik honden die na het eten van brokken acuut een epileptische aanval krijgen en dit niet hebben als ze vers eten........... Dus dat geen invloed............ ...... Er is meer tussen hemel en aarde wat de wetenschap niet kan aantonen, maar wat wel gebeurd.

en wat heeft dat te maken met antioxidanten? :)

zou het ook niet aan iets anders kunnen liggen  :wink:
"1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd"

One day you find the Astrid of your life

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal