collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: als je nu nog in brok geloofd  (gelezen 9593 keer)

Offline karlien

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 6 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Blindengeleidehondenschool Genk
als je nu nog in brok geloofd
« Reactie #100 Gepost op: april 07, 2006, 22:49:57 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Citaat van: Irma
Citaat van: RachelleAmericanBul ldog
ow jullie zijn mutsen zeg :mrgreen:

:lol:  :lol:

Zei Miss Love and Peace...  :huggg:

Offline karlien

• *
  • 6 HV-Punten
« Reactie #101 Gepost op: april 07, 2006, 22:50:50 »
Citaat van: Zien
Citaat van: karlien
Oei, oei...onder welke categorie val ik?
Zino krijgt duck

RachelleAmericanBulldog

• Gast
« Reactie #102 Gepost op: april 07, 2006, 22:51:00 »
Citaat van: Irma
Citaat van: RachelleAmericanBul ldog
ow jullie zijn mutsen zeg :mrgreen:

:lol:  :lol:

Zei Miss Love and Peace...  :huggg:

hihi hier miss love en peace ..maar op een ander forum is IK oppermuts  :mrgreen:  haha

Offline Ynexes

• warme hondenvriend
  • *
  • 345 HV-Punten
    • Dark Sensation
« Reactie #103 Gepost op: april 07, 2006, 22:53:42 »
Citaat van: Katrin
Citaat van: Ynexes
Als er morgen iemand op een normale manier mij vertelt dat zijn hond ongelooflijk is opgekikkerd vanaf dat hij alle dagen koeievlaaien is gaan eten dan zal ik dat vlugger slikken dan het fanatisme van de barfers! :lol:  :lol:  :lol:

Jullie maken de mensen die voorstander zijn van verse voeding gewoon belachelijk.  De strot induwen komt veelvuldig in jullie topics voor, ik ben het spuugzat.  Als jullie brokken willen geven, wel geef dan brokken !
Laat de mensen die verse voeding geven toch ook eens onder mekaar overleggen en informatie doorgeven of mag dat misschien niet op het forum van "hondenvrienden" ?  :x

Ola pola! :lol:

Lees alles eens goed! Eigen schuld dikke bult! :mrgreen:

En idd ik blijf brokken maar ik duw ze niet door jouw strot,das 't verschil! :wink:

Zou je niet moeten proberen, wreet jou droge, steriele ziekmakende brol zelf  :mrgreen:  :mrgreen:
een hond is voor altijd, niet voor even.
Ynexes en de Platjassen

Offline karlien

• *
  • 6 HV-Punten
« Reactie #104 Gepost op: april 07, 2006, 22:57:11 »

En idd ik blijf brokken maar ik duw ze niet door jouw strot,das 't verschil! :wink:

Zou je niet moeten proberen, wreet jou droge, steriele ziekmakende brol zelf  :mrgreen:  :mrgreen:

:denk:
Slechte avond gehad??

Offline Irma

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 17 HV-Punten
« Reactie #105 Gepost op: april 07, 2006, 22:58:58 »
:shock: Ziekmakend? Beetje verkeerde opmerking tegen iemand die een verwaarloosd, graatmager hondje in huis heeft gehaald en die met alle liefde nu brokjes krijgt om na 10 jaar eindelijk weer een normaal bestaan te kunnen leiden.

En beetje verkeerde opmerking tegen mensen met een zieke hond (ik bv). Nog effe en je gaat me vertellen dat het komt doordat hij brokken krijgt??

:roll:

Offline Katrin

• *
  • 489 HV-Punten
« Reactie #106 Gepost op: april 07, 2006, 22:59:50 »
Als er morgen iemand op een normale manier mij vertelt dat zijn hond ongelooflijk is opgekikkerd vanaf dat hij alle dagen koeievlaaien is gaan eten dan zal ik dat vlugger slikken dan het fanatisme van de barfers! :lol:  :lol:  :lol:

Jullie maken de mensen die voorstander zijn van verse voeding gewoon belachelijk.  De strot induwen komt veelvuldig in jullie topics voor, ik ben het spuugzat.  Als jullie brokken willen geven, wel geef dan brokken !
Laat de mensen die verse voeding geven toch ook eens onder mekaar overleggen en informatie doorgeven of mag dat misschien niet op het forum van "hondenvrienden" ?  :x

Oei oei oei! Welke voeding zorgt er voor dat je zo slecht gezind wordt?
Ik durf wedden dat het brokken zijn! :wink:

Offline Erika

• *
  • 57 HV-Punten
    • Semper Fidelis
« Reactie #107 Gepost op: april 07, 2006, 23:01:43 »
Ik heb niet alles tot het einde gelezen, maar deze discussie doet mij aan iets herinneren dat ik bijna 10  jaar geleden ook heb meegemaakt op dezelfde manier: clicker training. Clicker training en vooral de positieve aanpak was nieuw, het werd verkondigd op internet et de "gebruikers" waren extremisten door diegenen die overtuigd waren van de slipketting. Kijk nu, zoveel jaren later, de positieve aanpak heeft bijna iedereen ingepalmd ...

Hoe ik zelf tegenover de zaak sta?
Als ik in tijdschriften lees of op TV zie dat ingepakte sla eerst gewassen met x en y gevaarlijke produkten of dat er schadelijke bewaarmiddelen zitten in voorbereide maaltijden, dan stel ik mij inderdaad vragen over hoe het zit met brokken. Tenslotte zijn die h
"Doe een ander niet aan wat je zelf niet aangedaan wil worden."

Offline Christine

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #108 Gepost op: april 07, 2006, 23:14:26 »
Oeioeioei... Ik heb geen zin hier om ellelange discussies te voeren, maar ik val dus onder de brokbarfbrokkers  :mrgreen:
Want hier krijgen ze brokken en daar doen ze 't nu prima mee!
Maar vandaag zat er ook puree, verkruimeld brood en gekookte soepgroenten onder  :shock:  :wink:

Offline Annemie

• *
  • 415 HV-Punten
« Reactie #109 Gepost op: april 07, 2006, 23:58:21 »
Wat een discussie  :?
Boris heeft jarenlang brokken gegeten, eerst eukanuba en dan prins, hij deed het daar zeker niet slecht op. Maar na me verdiept te hebben in andere voedingsmethoden ben ik overgestapt op Duck en zelfsamengestelde maaltijden. Niet omdat mijn hond niet goed functioneerde, maar omdat ik voelde dat het niet klopte. Ik denk dat je ook voor een mensen een 'brok' kan maken waar de gemiddelde mens het goed op doet, maar volgens mij is dat nooit zo goed als verse voeding, bv. voor het opbouwen van sterke darmen. daarvoor kreeg Boris voor het minste diarree.
Echt barfen durf ik niet omdat Boris nogal een schrokop is en ik schrik heb dat hij botten zou inslikken, maar ik denk wel dat dat de beste manier van voeden is. Volgens mij is het een kwestie van de voor- en nadelen af te wegen en voor iedereen valt dat anders uit.
Ik ben deze week bij een DA geweest die overduidelijk door eukanuba werd gesponsord, maar hij heeft me geen voeding proberen aan te smeren en vond Duck zelfs OK.  :wink:

canecorsonancy

• Gast
« Reactie #110 Gepost op: april 08, 2006, 01:05:35 »
Aangezien er een paar fanatieke barfers in dit topic aanwezig zijn, heb ik daar een vraagje voor. Hoe doen jullie het als jullie eens 2 weken op vakantie gaan met de honden?
Ik ben best voorstander van vers, maar geef mijn honden ook brokken. Ga ik een paar dagen weg, dan kan ik tenminste eten voor ze meenemen.

Ik schrik er wel van als ik zie hoeveel brokfabriekanten nog BHT, BHA of Ethoxyquine toevoegen voor de houdbaarheid, als dat met vitamine preparaten ook bereikt kan worden. Voor honden die gevoelig zijn voor deze synthetische antioxidanten (honden met epilepsie bv) is KVV/Barf wel een hele uitkomst. Maar dat hele fanatieke gedoe rond dat Barfen komt mij ook aardig de strot uit. Ik heb honden, geen wolven. Mijn honden bevallen toch ook in een werpkist en niet in een hol onder de grond..........

Offline xabba

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #111 Gepost op: april 08, 2006, 06:49:38 »
:o

de opening is zeker geluk das reklame  :razz:
op een ander topik wou iemand ,meerderen ,niet geloven de betrokkenheid van de DA bij de hele brokkencommercie en vroegen bewijzen.Wel die staan er mag dat dan niet moest dat geheim blijven.
woorden als eigen nest bevuilen omdat het inside info is zou ik eerder moedige daad noemen gezien de aanval en reacktie van de brokken fans.
zelf zit ik niet op barf en rauw lsit omdat ook en zelfs voor mij er daar zitten die TE zijn,maar dat kan ook gerust van hier gezegd worden :lol:
in mijn school krijgen de puppymensen een pakket van PRINS jaja en van Duck de keuze is aan hun.
als er vragen zijn of topicks op mijn schoolforum betreffende voeding DAN steek ik mijn voorkeur voor rauw niet onder stoelen of banken.
Ene nu nog gekker gelukkig is er brok , ik ga niet op reis maar stel dat ik heb 4 honden ik zie me inderdaad mijn vriezer niet meenemen en zou er voor die paar weken ook geen graten in zien om dan een betre brok te geven.
Asielen de mensen zijn blij dat ze donaties krijgen en de honden blij dat ze WAT te eten krijgen.
MAAR om je hond dag in dag uit jaren lang brok te geven uit vrije wil das inderdaad een in trieste zaak. Net als niet willen leren.
Ik had geen problemen vele argumenten klinken zo bekend. ze glommen hun konditie was zeer goed hun stoelgang ook ene ja  IK heb geen wolven dat vertelde ikde man die me bekeerd heeft ook steeds , hij wel .
Maar mijn nieuwschierigheid was WEL gewekt. het heeft dan nog maanden geduurd ,veel gelezen , opgezocht ene ja mijn gezond verstand
heeft het gelukkig gehaald.
En zoals ik al in een PB geantwoord hebt al is er nu maar 1 persoon die de moeite doet om echt eens op onderzoek uit te gaan zonder vooroordelen puur uit interesse en liefde voor zijn hond wel dan ben ik heel tevreden en ik weet zeker dat het meer dan 1 zal zijn en natuurlijk niet een van de fanatiekelingen die gewoon graag ruzie maken en de essentie van het bericht totaal negeren.
prettig week-end  iedereen

MGEE

• Gast
« Reactie #112 Gepost op: april 08, 2006, 08:36:41 »
Citaat van: canecorsonancy
Aangezien er een paar fanatieke barfers in dit topic aanwezig zijn, heb ik daar een vraagje voor. Hoe doen jullie het als jullie eens 2 weken op vakantie gaan met de honden?
Ik ben best voorstander van vers, maar geef mijn honden ook brokken. Ga ik een paar dagen weg, dan kan ik tenminste eten voor ze meenemen.

Ik schrik er wel van als ik zie hoeveel brokfabriekanten nog BHT, BHA of Ethoxyquine toevoegen voor de houdbaarheid, als dat met vitamine preparaten ook bereikt kan worden. Voor honden die gevoelig zijn voor deze synthetische antioxidanten (honden met epilepsie bv) is KVV/Barf wel een hele uitkomst. Maar dat hele fanatieke gedoe rond dat Barfen komt mij ook aardig de strot uit. Ik heb honden, geen wolven. Mijn honden bevallen toch ook in een werpkist en niet in een hol onder de grond..........

Voor mij stelt dit probleem zich niet. Ik ga nooit op vakantie, mijn leven draait volledig rond honden. Ik heb een weim en 2 herplaatste dobers, eentje ervan was een probleemhond die ik bewust gekozen heb, die kan ik niet door iemand anders laten voederen. Soms ben ik wel een weekend weg, maar mijn honden krijgen toch maar 5 a 6 keer eten per week, dus 2 dagen zonder is geen probleem.
Ik ben het er niet mee eens dat een hond geen wolf is. Ik zie ze wel als wolf. Ze hebben hetzelfde gedrag en hetzelfde gestel. Het is niet voor niks dat de wetenschappelijke naam van de hond in 92 gewijzigd is van Canis Familiaris naar Canis Lupus Familiaris. Hun gebit, korte darmstelsel en maag bvb zijn volledig 'ontworpen' voor carnivore voeding.

Groetjes, Marc

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #113 Gepost op: april 08, 2006, 08:37:08 »
Citaat van: Annemie
Wat een discussie  :?
Boris heeft jarenlang brokken gegeten, eerst eukanuba en dan prins, hij deed het daar zeker niet slecht op. Maar na me verdiept te hebben in andere voedingsmethoden ben ik overgestapt op Duck en zelfsamengestelde maaltijden. Niet omdat mijn hond niet goed functioneerde, maar omdat ik voelde dat het niet klopte. Ik denk dat je ook voor een mensen een 'brok' kan maken waar de gemiddelde mens het goed op doet, maar volgens mij is dat nooit zo goed als verse voeding, bv. voor het opbouwen van sterke darmen. daarvoor kreeg Boris voor het minste diarree.
Echt barfen durf ik niet omdat Boris nogal een schrokop is en ik schrik heb dat hij botten zou inslikken, maar ik denk wel dat dat de beste manier van voeden is. Volgens mij is het een kwestie van de voor- en nadelen af te wegen en voor iedereen valt dat anders uit.
Ik ben deze week bij een DA geweest die overduidelijk door eukanuba werd gesponsord, maar hij heeft me geen voeding proberen aan te smeren en vond Duck zelfs OK.  :wink:

Hierin volg ik je mee.

MGEE

• Gast
« Reactie #114 Gepost op: april 08, 2006, 08:41:55 »
Citaat van: Erika
Ik heb niet alles tot het einde gelezen, maar deze discussie doet mij aan iets herinneren dat ik bijna 10 jaar geleden ook heb meegemaakt op dezelfde manier: clicker training. Clicker training en vooral de positieve aanpak was nieuw, het werd verkondigd op internet et de "gebruikers" waren extremisten door diegenen die overtuigd waren van de slipketting. Kijk nu, zoveel jaren later, de positieve aanpak heeft bijna iedereen ingepalmd ...

Inderdaad Erika, zo denk ik er ook over. Ik denk dat enkele jaren geleden de discussie over barf nog heviger zou geweest zijn. Ik heb de indruk dat in Nederland de evolutie hierover al verder staat. Ik lees nooit zulke hevige diskussies tussen brokkers en barfers op nederlandse forums. Alleen het feit alleen al dat er enkele barfforums zijn in Nederland, en geen enkele (althans ik ken er toch geen) in Vlaanderen wijst hier toch op.

Groetjes, Marc

MGEE

• Gast
« Reactie #115 Gepost op: april 08, 2006, 08:45:17 »
Citaat van: karo
Als je het niet in je strot geramt wil krijgen, lees dan de topics niet.
Elke topic over voeding mondt uit in een discussie..
De titel van deze topic is inderdaad provocerend maar de reacties hier zijn gewoon kinderachtig, van beide kanten!

Inderdaad, ik lees ook alleen maar topics die me intreseren. Het is dus volgens mij wel een goede zaak dat er over gediscusierd wordt, zij het dat de discussies wel wat op een rustigere manier mogen gebeuren natuurlijk  :lol:

Groetjes, Marc

MGEE

• Gast
« Reactie #116 Gepost op: april 08, 2006, 08:49:34 »
Oei, oei...onder welke categorie val ik?
Zino krijgt duck

MGEE

• Gast
« Reactie #117 Gepost op: april 08, 2006, 08:53:15 »
Maak nu wat mee  :shock:
Wat UNIEK!!!
Een NORMALE barfer die op een beschaafde manier zijn mening uit de doeken doet!!!  :respekt:
Ik wist niet dat die ook bestonden....

Bedankt... mij is altijd geleerd dat je meer vliegen vangt met honing dan met azijn  :lol:  :lol:  :lol:

Offline aster

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 23 HV-Punten
« Reactie #118 Gepost op: april 08, 2006, 09:23:30 »
eum, even duidelijk stellen:

ik heb hoegenaamd niets tegen barf, en de mensen die de tijd en de gelegenheid hebben om voor hun honden te barfen: chapeau :thumbs:

maar ik vind het jammer dat weer maar eens de DA in een slecht daglicht wordt gesteld (want dat is het dat er gebeurd in het eerste topic, eigenlijk gaat dit helemaal niet over al dan niet barfen, maar over het feit dat "DA gesponsord zijn, ergo onbetrouwbaar").

Iedereen altijd welkom om mij te vertellen hoe gezond zijn hond is nu hij barft, maar besmeur niet de mensen die eigenlijk met heel de discussie niks te maken hebbn! Waarom worden de DA weer maar eens onbetrouwbaar genoemd. Waarom zijn Hill's en EUkanuba slecht, omdat ze reclame voeren (op een nogal pusherige manier, das waar).

Daarom dat ik ook "nestbevuiling" (let op de ironische toon) zei, omdat weer maar eens de DA "guilty by association " wordt verklaard, door notabene iemand die dierenartsassistent e blijkt te zijn. Niet alle dierenartsen zijn goed, maar zeker ook niet allemaal slecht!

en vrede op aarde aan alle mensen h

"Snoopy is niet klein. De wereld is alleen maar heel groot." - Bart

Offline Ynexes

• warme hondenvriend
  • *
  • 345 HV-Punten
    • Dark Sensation
« Reactie #119 Gepost op: april 08, 2006, 09:29:11 »
Citaat van: canecorsonancy

Als wij op vakantie gaan koop ik vlees bij de plaatselijke slager.  Je kunt toch overal aan groenten, vlees, eieren geraken  :!:  Een andere optie is Kvv, goed verpakt in een frigobox, maar dan moet er op de bestemming wel een diepvriezer aanwezig zijn.
Gaan we eindelijk eens normaal beginnen praten ?  En toch moet er nog een venijnige opmerking gemaakt worden met het woord "strot" :evil:
Heel die hetse heeft niets te maken met wolven maar alles met gezonde zelf bereide voeding :wink:
een hond is voor altijd, niet voor even.
Ynexes en de Platjassen

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal