collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Winterbanden fiets  (gelezen 2645 keer)

Offline lunatic

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 75 HV-Punten
Winterbanden fiets
« Gepost op: november 30, 2010, 10:43:54 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Vroeg me af of er winterbanden voor de fiets bestaan (bestaan dus wel degelijk), maar heeft er iemand ervaring mee?

Offline mira

• *
  • 1349 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Winterbanden fiets
« Reactie #1 Gepost op: november 30, 2010, 11:59:47 »
Voor de gewone fiets hebt Gé wel winterbanden met meer profiel.
Maar daar hebbek een ervaring mee.
Gé moogt alleen gene te hoge bandendruk zetten, anders gade zeker onderuit.

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Powder Puff
« Reactie #2 Gepost op: november 30, 2010, 12:33:20 »
Ik heb die ooit wel eens gebruikt, voor op mijn fiets voor de post, maar merkte eigenlijk weinig verschil, toch zeker voor wat deftige winterbandjes dan kosten. Heb ze de volgende jaren dan ook niet meer gebruikt.

Offline krista

• *
  • 580 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: november 30, 2010, 16:29:34 »
Piggdekk fietsbanden worden in de scandinavische landen  bijna standaard gebruikt voor in de sneeuw. :happywink:

Offline lunatic

• *
  • 75 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: november 30, 2010, 22:52:57 »
Thanks voor de info allemaal.

Probleem is dat Laura liever met de fiets gaat dan zoals deze morgen te moeten wachten op een bus die een half uur te laat kwam (gelukkig was haar aansluitbus ook te laat)

Enfin, voorlopig zal ze toch niet kunnen fietsen omwille van gevallen bij L. O. en dikke knie.
(hebben twee uur op spoed gezeten, maar content dat het niets ergs is)

@Krista: zijn dat die met die spijkers die je bedoelt?

Offline krista

• *
  • 580 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: november 30, 2010, 23:57:46 »

@Krista: zijn dat die met die spijkers die je bedoelt?

Jup, deze.

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: december 01, 2010, 00:31:45 »
Mijn pa spreekt ook van die schwalbe-banden met spijkers in, maar hij heeft er wel geen eigen ervaring mee. Hij zou er gewoon dikke banden (40 diameter) opzetten met een lagere spanning (2 tot 3 kilo).

Offtopic, maar wat heeft Laura voor gehad?? Katrien valt helemaal uit de lucht, want zij had zwemmen vandaag! Gelukkig dat het niet te erg is alleszins!

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: december 01, 2010, 00:50:41 »
Ow, wist niet dat zoiets bestond..waar koop je dat dan? Heeft elke fietsenman dat liggen?
Aangezien ik meestal met de fiets ga werken en ze nooit strooien op fietspaden lijkt me dat wel handig..

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #8 Gepost op: december 01, 2010, 00:58:46 »
die spijkerbanden is echt om op ijswegen te rijden en probleem is als je dan enkele gestrooide wegen doet ze echt heel rap afgesleten zijn. ik heb vandaag 70 km gedaan op besneeuwde wegen met banden van schwalbe racing ralph. geen al te grof profiel. geeft deze aftekening.

Offline lunatic

• *
  • 75 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: december 01, 2010, 01:48:43 »
Mijn pa spreekt ook van die schwalbe-banden met spijkers in, maar hij heeft er wel geen eigen ervaring mee. Hij zou er gewoon dikke banden (40 diameter) opzetten met een lagere spanning (2 tot 3 kilo).

Offtopic, maar wat heeft Laura voor gehad?? Katrien valt helemaal uit de lucht, want zij had zwemmen vandaag! Gelukkig dat het niet te erg is alleszins!

Laura was in 't gedacht dat het vandaag L.O. was ipv zwemmen en had dus haar turngerief bij (net als 4 anderen) Die turnen dan mee met een andere klas. Ze is gevallen bij het voetballen.
Misschien beke overgereageerd van mij, maar had zoiets van: wat als het toch iets serieus is of wanneer later blijkt dat ze er toch nog regelmatig last van heeft. Dus het zekere voor het onzekere genomen
(morgen dus alvast niet met de fiets; eerste bus was vanmorgen half uur te laat; dus 'k vrees dat ik eraan hang voor een gladde autorit....)

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: december 01, 2010, 20:58:44 »
Laura was in 't gedacht dat het vandaag L.O. was ipv zwemmen en had dus haar turngerief bij (net als 4 anderen) Die turnen dan mee met een andere klas. Ze is gevallen bij het voetballen.
Misschien beke overgereageerd van mij, maar had zoiets van: wat als het toch iets serieus is of wanneer later blijkt dat ze er toch nog regelmatig last van heeft. Dus het zekere voor het onzekere genomen
(morgen dus alvast niet met de fiets; eerste bus was vanmorgen half uur te laat; dus 'k vrees dat ik eraan hang voor een gladde autorit....)
Ondertussen had ik het verhaal gisteren al gehoord.
Aangezien ze het heeft horen krakken, vind ik toch niet dat je overdreven hebt om het grondig te laten nakijken hoor! Anders heb je problemen met de schoolverzekering als ze er achteraf last van zou krijgen. Dat heeft één van ons thuis ooit eens gehad en dan kan je alle kosten zelf gaan betalen.

Offline lunatic

• *
  • 75 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: december 01, 2010, 21:44:35 »
Dat dacht ik ook. Vandaar gisteren toen Laura thuiskwam al direct naar school gemaild met de vraag wat er verder moest gebeuren en dat we zouden afwachten tot vandaag; maar dus toch maar gisterenavond al geweest.

Wel deze voormiddag al heel vriendelijk antwoord gekregen van school, met in bijlage de formulieren om in te vullen.

De rit naar Lier viel goed mee. Maar gaan halen......iedereen blijkt daar op dat moment te moeten zijn...

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: december 01, 2010, 22:36:27 »
Dat dacht ik ook. Vandaar gisteren toen Laura thuiskwam al direct naar school gemaild met de vraag wat er verder moest gebeuren en dat we zouden afwachten tot vandaag; maar dus toch maar gisterenavond al geweest.

Wel deze voormiddag al heel vriendelijk antwoord gekregen van school, met in bijlage de formulieren om in te vullen.

De rit naar Lier viel goed mee. Maar gaan halen......iedereen blijkt daar op dat moment te moeten zijn...
Ja, want ik denk dat dat binnen de 24uur moet 'aangegeven' worden. Dat is toch ook zo bij een werkongeval of op de weg naar school of werk.
Ja, echt rustig is dat daar niet op dat uur. :lol:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal