collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Werkend inwonend kind-bijdrage-hoeveel?  (gelezen 7860 keer)

Offline Mehado

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3347 HV-Punten
Re: Werkend inwonend kind-bijdrage-hoeveel?
« Reactie #100 Gepost op: oktober 09, 2013, 19:18:58 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Maar wie van jullie kent dondersteen hm ...

En het is niet vanzelfsprekend en ook niet iets dat moet. Johan en ik zijn ook begonnen met meubeltjes van de familie en ons eigen spaargeld.
Niks "moet". Hier kan het nog maar wie weet voor hoelang ....
Dus niet echt een aparte gedachte hoor.

Nochtans gaan veel mensen ervan uit dat je spaart voor je kind als je dat kan. Ik vind dat helemaal niet zo logisch. Waarom zou je als ouder zelf niet mogen genieten van je geld ipv te sparen voor je kind. Dat kind heeft pollekes aan zijn lijf en kan gaan werken voor zen centen toch  :weetniet:
Soit, als jij daar ook zo over denkt, zoveel te beter, dan heb eindelijk een gelijkgestemde ziel gevonden  :mrgreen:

"Life is what happens between all the things you plan"

Online poeseline

• *
  • 3552 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #101 Gepost op: oktober 09, 2013, 19:21:01 »
Nochtans gaan veel mensen ervan uit dat je spaart voor je kind als je dat kan. Ik vind dat helemaal niet zo logisch. Waarom zou je als ouder zelf niet mogen genieten van je geld ipv te sparen voor je kind. Dat kind heeft pollekes aan zijn lijf en kan gaan werken voor zen centen toch  :weetniet:
Soit, als jij daar ook zo over denkt, zoveel te beter, dan heb eindelijk een gelijkgestemde ziel gevonden  :mrgreen:

Een combinatie van de 2 kan toch ook?

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #102 Gepost op: oktober 09, 2013, 19:44:49 »
Een combinatie van de 2 kan toch ook?

Alles kan maar ik heb altijd zo het gevoel dat iedereen er vanuit gaat: als je het kan dan doe je het.
En daar ben ik het niet mee eens.

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #103 Gepost op: oktober 09, 2013, 19:51:29 »

Mijn posts genegeerd ?  :mrgreen:

Ik geef je overschot van gelijk.

Maar ik kan begrijpen dat een andere wel wil sparen voor zijn kind, dus daarom stelde ik het 50/50 voor. Er wordt voor hem gespaard maar hij gaat ook ong. 1 maand voor niets werken.

Offline wennie

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
  • Carpe Diem
« Reactie #104 Gepost op: oktober 09, 2013, 19:52:33 »
Alles kan maar ik heb altijd zo het gevoel dat iedereen er vanuit gaat: als je het kan dan doe je het.
En daar ben ik het niet mee eens.

Momenteel doen we het. Vooral omdat Dion geen huis gaat "erven". We moeten er niks voor laten. Maar als ik bijvoorbeeld mijn werk niet meer kan doen door mijn pols, dan zal het sparen ook stoppen. En als Dion het niet goed zal doen in het leven ... wij zijn de begunstigden van die spaarplannen tot we beslissen hoe of wat.
Maar dat het "moet", nee hoor. Wij zijn allebei opgevoed met de logica dat we, zoals je al zei, handen aan ons lijf hebben en we zijn zelf ook met 'niks' begonnen.
En onze zevenjarige is al erg vroeg begonnen met zijn spaarpotjes en hij weet dat je niks voor niks krijgt, dat op zich maakt me wel trots  :-)
If a dog will not come to you after having looked you in the face, you should go home and examine your conscience.
― Woodrow Wilson

Offline Sieglinde

• *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #105 Gepost op: oktober 09, 2013, 19:54:31 »
Ik denk dat ook veel kinderen er van uit gaan dat papa en mama sparen voor hun.
Ik ga ook proberen te sparen voor mijn kinderen maar die zullen dan ook eerst mogen tonen dat ze pollekes aan hun lijf hebben. En zoniet dan doe ik er zelf wel wat leuks mee :mrgreen:

Online luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #106 Gepost op: oktober 09, 2013, 19:54:54 »

Akkoord. Wij thuis hebben altijd alles gehad dat we nodig hadden. Maar een spaarboekje hebben we niet gekregen als we een huis kochten.

Vanaf dat we 16 waren kregen we iedere maand 150euro, dat was om kleren te kopen en weg te gaan en alle andere luxe die we wouden. Zo hebben wij leren sparen en omgaan met geld. Vakantiejob heb ik nooit gedaan, ik had liever 2 maanden plezier op de speelplein werking en maar 800euro op mijn rekening dan dat ik een stront jobke moest gaan doen.

Offline EmKe

• *
  • 287 HV-Punten
« Reactie #107 Gepost op: oktober 09, 2013, 20:24:11 »
Mijn ex en ik zijn ook beide met niks begonnen maar dat mag je bijlange niet vergelijken met nu. Voor 11.000bfr per maand huurden we een luxueus nieuwbouwappartemen t en voor 1 miljoen kochten we ons eerste huis. Dus ja, sinds zijn geboorte werd voor die van ons gespaard. Wanneer hij het huis uit gaat krijgt hij een flinke duw in de rug.
Dat gun je je kinderen toch? Net zoals ik het de mijne gun dat hij geld heeft om leuke dingen te doen.

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #108 Gepost op: oktober 09, 2013, 20:32:50 »
Mijn posts genegeerd ?  :mrgreen:

Ik geef je overschot van gelijk.

Maar ik kan begrijpen dat een andere wel wil sparen voor zijn kind, dus daarom stelde ik het 50/50 voor. Er wordt voor hem gespaard maar hij gaat ook ong. 1 maand voor niets werken.

Ahnee, heb niet het hele topic gelezen. En echt serieus, toen ik het gepost had dacht ik 'had liekeuh nu ook niet datzelfde idee daarover?'
maar ik was niet meer zeker  :lol:

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #109 Gepost op: oktober 09, 2013, 20:59:55 »
Ahnee, heb niet het hele topic gelezen. En echt serieus, toen ik het gepost had dacht ik 'had liekeuh nu ook niet datzelfde idee daarover?'
maar ik was niet meer zeker  :lol:

:vuistje: :vuistje: :vuistje: Goed onthouden  :mrgreen:

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #110 Gepost op: oktober 10, 2013, 07:12:49 »
En als Dion het niet goed zal doen in het leven ... wij zijn de begunstigden van die spaarplannen tot we beslissen hoe of wat.

Is bij ons ook zo. De kinderen kunnen er zelf niet aan en op hun 24e komt het pas vrij (op onze naam). Tegen dan hoop ik dat ze verstandig genoeg zijn. Dat zal hier ook gewoon open besproken worden. Ik zou niet weten waarom ze dat niet mogen weten. Als ze de attitude krijgen van "we krijgen het toch, we moeten zelf niks doen", dan krijgen ze ook dat bedrag niet, heel simpel. We geven het alleen als we vinden dat het kan.
Ik was wel blij geweest met zo'n extraatje hoor, ik steek dat niet onder stoelen of banken. Ik wil mijn kinderen wel financieel helpen als ik dat kan. Ik zou niet weten waarom wij het op die leeftijd nog nodig zouden hebben. Ons huis zal afbetaald zijn en als we hetzelfde werk kunnen behouden, zal ons loon zal meer dan genoeg zijn om nog mooi van te leven. Ik zou niet weten waarom ik alles voor mezelf moet houden, als ik m'n kinderen een deel kan geven voor een mooie start in het leven.

Offline Krulleke

• *
  • 539 HV-Punten
    • DATI turnboetiek
« Reactie #111 Gepost op: oktober 10, 2013, 07:39:22 »
Vakantiejob en weekendwerk heb ik nooit iets moeten afgeven, maar toen ik ging werken ging mijn volledig loon naar mijn ouders. En ja, ik vond dat vreselijk en nee,ik was zeker geen 'big spender' en nee, ik heb er als volwassene nog geen cent van terug gezien.(ook niet toen ik ging bouwen met mijn ex of nu ik mijn huisje gekocht heb). Waarschijnlijk zal dat bij de erfenis zijn...
Ergens ben ik er trots op dat ik het allemaal alleen kan, maar langs de andere kant zou het zoooo welkom zijn, een financieel steuntje, want het is absoluut zwaar als alleenstaande mama van 3 tieners.

Online luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #112 Gepost op: oktober 10, 2013, 08:16:00 »
Ik denk dat je beter kan beginnen sparen voor als je met pensioen wil, dan voor je kinderen te sparen.  :oops:
Als ik binnen 41jaar (als de leeftijd niet verhoogt) op pensioen wil denk ik niet dat er nog veel zal over zijn om van te genieten. Het ergste moet nog komen.  :silenced:

Offline tira00

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 478 HV-Punten
« Reactie #113 Gepost op: oktober 10, 2013, 08:34:04 »
Vakantiejob en weekendwerk heb ik nooit iets moeten afgeven, maar toen ik ging werken ging mijn volledig loon naar mijn ouders. En ja, ik vond dat vreselijk en nee,ik was zeker geen 'big spender' en nee, ik heb er als volwassene nog geen cent van terug gezien.(ook niet toen ik ging bouwen met mijn ex of nu ik mijn huisje gekocht heb). Waarschijnlijk zal dat bij de erfenis zijn...
Ergens ben ik er trots op dat ik het allemaal alleen kan, maar langs de andere kant zou het zoooo welkom zijn, een financieel steuntje, want het is absoluut zwaar als alleenstaande mama van 3 tieners.

Zelfde situatie hier.
Het wordt makkelijker naarmate ze ouder worden. Nu mijn huis, na veel moeite, afbetaalt is weet ik dat het al die moeite waard is geweest. Het is van mij alleen, moet het niet delen met een partner en kan het verkopen wanneer ik wil.
Heb het ook altijd moeilijk gehad dat ik zo weinig kon sparen voor hun, maar ik hoop het ooit goed te maken met mijn erfenis aan hun te schenken.

Offline wennie

• *
  • 4 HV-Punten
  • Carpe Diem
« Reactie #114 Gepost op: oktober 10, 2013, 08:43:44 »
Ik denk dat je beter kan beginnen sparen voor als je met pensioen wil, dan voor je kinderen te sparen.  :oops:
Als ik binnen 41jaar (als de leeftijd niet verhoogt) op pensioen wil denk ik niet dat er nog veel zal over zijn om van te genieten. Het ergste moet nog komen.  :silenced:

Ik vrees dat je gewoon gelijk hebt ...
If a dog will not come to you after having looked you in the face, you should go home and examine your conscience.
― Woodrow Wilson

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #115 Gepost op: oktober 10, 2013, 14:48:23 »

Sparen voor ons pensioen doen we k. :mrgreen:
Dat zien we dan wel trouwens. Dat geld dat we nu sparen voor de kinderen, is tegen dan inderdaad misschien nodig om nog te kunnen leven als we op pensioen zijn.
Maar dat is dan weer 30 jaar verder.
En ik wil 30 jaar verder geen spijt gehad hebben dat ik nooit heb gespaard voor de kinderen ipv enkel aan mezelf te denken.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal