collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: wederom stemmen gevraagd  (gelezen 3941 keer)

Offline evelien

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 250 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Duitse Doggen Von Ri-Taschi
Re: wederom stemmen gevraagd
« Reactie #140 Gepost op: december 01, 2010, 22:24:48 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
 :hmpf:  ik vond de foto van krakje vééééééééééééééél mooier
die foto is niet eens scherp  :hmpf: :roll:

Offline Vke

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #141 Gepost op: december 01, 2010, 22:25:46 »
:hmpf:  ik vond de foto van krakje vééééééééééééééél mooier
die foto is niet eens scherp  :hmpf: :roll:

dus enkel mensen met een goed fototoestel mogen winnen ?

Offline lunatic

• *
  • 75 HV-Punten
« Reactie #142 Gepost op: december 01, 2010, 23:34:19 »
nu, nog iets waar jullie mij mee mogen helpen zijn al die vliegtoestanden  :oops:
kheb nog nooit alleen gevlogen (1 keer toen ik 6 was met de mama buiten beschouwing gelaten wel  :lol: ) dus ehm, wat zijn de do's en de don'ts  :oops:

1 ding weet ik al, zeker op tijd komen  :mrgreen:
voor de rest, ehm uw ticket bij hebben, uw bagage ergens gaan afgeven en ehm, denk dat het dat zowat is zeker  :oops:

:weetniet: zelf nog maar twee keer gevlogen en dat is jaren geleden. Misschien heel goed nazien wat er allemaal niet in je handbagage mag?

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #143 Gepost op: december 02, 2010, 02:14:33 »
nu, nog iets waar jullie mij mee mogen helpen zijn al die vliegtoestanden  :oops:
kheb nog nooit alleen gevlogen (1 keer toen ik 6 was met de mama buiten beschouwing gelaten wel  :lol: ) dus ehm, wat zijn de do's en de don'ts  :oops:

Een don't: alleszins nooit hard "opgelet, er is een bom aan boord" roepen  :mrgreen:

dus enkel mensen met een goed fototoestel mogen winnen ?
Staat gij niemeer onder controle?  :denk: :baeh:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline Vero

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #144 Gepost op: december 02, 2010, 08:53:02 »
Spijtig da je niet gewonnen hebt!!!! Volgend jaar beter he  :yes:

Kun je de spullen voor het asiel niet beter ter plaatse kopen? Kun je eerst gaan kijken en heb je een idee wat ze het dringenste nodig hebben en dan gaan shoppen. Zo bespaar je ook op vliegtaxen, denk toch dat dat afhankelijk is van het gewicht.
Wat ge ni moogt vergeten is je pas, ticket en geld, tandenborstel kun je ter plaatse kopen! Meer plaats in je valies.

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
« Reactie #145 Gepost op: december 02, 2010, 11:42:50 »

Lotte to the rescue... heb daar niet voor niks gewerkt.

Do's :
- op tijd komen, maar ook niet te vroeg (tel een twee uurtjes op voorhand). Want ze hebben lekkere koffie op de luchthaven (bij Starbucks) maar als je daar vier uur moet zitten ben je die koffie ook beu.
- ticket meenemen
- identiteitskaart meenemen + kopie ervan
- goed opletten dat de gewichtsrestricties van je bagage niet overschreden worden, extra kg's betalen is peperduur (dan kan je het nog beter per post opsturen, is goedkoper).
- best geen schoenen aandoen met veel metaal in, gaat biepen bij de controle (je mag die wel uit doen en op de band plaatsen, doe ik altijd met mijn schoenen).
- als je voedsel meeneemt (bv. hondenvoer) laat het dan in de originele verpakking! Beter nog is om het ginder te kopen.
- moet je medicatie slikken, steek die dan in je handbagage en zorg ervoor dat er een duidelijke bijsluiter bij zit met welke medicatie het is (bij vrij verkrijgbare medicijnen) of een briefje van de dokter (bij voorgeschreven medicijnen).
- eventueel iets meenemen om te lezen op het vliegtuig.
- warme trui/vest meenemen voor in het vliegtuig (op de één of andere manier zetten ze die airco altijd zo koud).
- en nog es naar de WC gaan vooraleer je op het vliegtuig moet stappen
- en héél belangrijk, zorg ervoor dat je op tijd aan de gate bent... anders roepen ze jou zo af op de luchthaven "last call voor miss Lore..."

Don'ts:
- te laat komen en de check-in missen
- je identiteitskaart of ticket vergeten
- benzine of gasblikjes in je bagage steken
- wapens in je bagage steken  :mrgreen:
- spuitbussen in je bagage steken
- veel piercings aandoen  :wink:
- vloeistoffen >100ml in je handbagage worden afgenomen.
- scherpe voorwerpen (ook ne nagelknipper of vijl) in je handbagage worden ook afgenomen.
- losse strips met medicatie meenemen (of nog erger losse pilletjes), tenzij je eens een gezellig gesprek wilt over druggebruik met de luchthavensecurity.

Als je hulp nodig hebt met het zoeken naar het beste ticket prijs/kwaliteit, geef je maar een gil hé.
.

Offline dogfreakje

• *
  • 0 HV-Punten
    • Valéas de hulphond
« Reactie #146 Gepost op: december 02, 2010, 12:33:22 »

Do's :
- moet je medicatie slikken, steek die dan in je handbagage en zorg ervoor dat er een duidelijke bijsluiter bij zit met welke medicatie het is (bij vrij verkrijgbare medicijnen) of een briefje van de dokter (bij voorgeschreven medicijnen).

Don'ts:
- losse strips met medicatie meenemen (of nog erger losse pilletjes), tenzij je eens een gezellig gesprek wilt over druggebruik met de luchthavensecurity.

:shifty:

Alle medicatie en mogelijks nodige medicatie (sinutab, nurofen, dafalgan, imodium, motilium, ...) heb ik altijd in een klein tasje zitten... :shifty:  dat kan dus voor problemen geven?? Als ik al die doosjes moet meenemen  :zot: das keiveel!

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
« Reactie #147 Gepost op: december 02, 2010, 12:39:34 »
:shifty:

Alle medicatie en mogelijks nodige medicatie (sinutab, nurofen, dafalgan, imodium, motilium, ...) heb ik altijd in een klein tasje zitten... :shifty:  dat kan dus voor problemen geven?? Als ik al die doosjes moet meenemen  :zot: das keiveel!

Bij mij heeft dat problemen gegeven (in die zin dat ik het moest afgeven), en dat was dan nog een simpel vitaminesuplement dat ik moest bijnemen. Maar aan de strip kon je dus niet het merk of zo zien, en dan is dat verdacht. Als je dus dan toch enkel de strip meeneemt van BEKENDE geneesmiddelen (zoals motilium) zorg er dan voor dat het MERK op die strip staat. Bij twijfel nemen ze het zonder pardon af.
.

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #148 Gepost op: december 02, 2010, 13:01:27 »
Ik denk dat je daar ook wel wat geluk in moet hebben.
Ik ben 5 jaar geleden van Spanje naar België gevlogen met als handbagage twee plastieke zakjes VOL pillen (er zaten wel maar voedingssupplemente n in), maar er is niemand in héél die luchthaven geweest die daarachter gevraagd heeft... :?

Offline dogfreakje

• *
  • 0 HV-Punten
    • Valéas de hulphond
« Reactie #149 Gepost op: december 02, 2010, 13:36:19 »
Bij mij heeft dat problemen gegeven (in die zin dat ik het moest afgeven), en dat was dan nog een simpel vitaminesuplement dat ik moest bijnemen. Maar aan de strip kon je dus niet het merk of zo zien, en dan is dat verdacht. Als je dus dan toch enkel de strip meeneemt van BEKENDE geneesmiddelen (zoals motilium) zorg er dan voor dat het MERK op die strip staat. Bij twijfel nemen ze het zonder pardon af.

ah...

Ja hier staat de naam zo altijd op die pilstrip zo hé

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #150 Gepost op: december 03, 2010, 00:43:40 »
Een don't: alleszins nooit hard "opgelet, er is een bom aan boord" roepen  :mrgreen:
Staat gij niemeer onder controle?  :denk: :baeh:
hoor ik daar een uitdaging  :mrgreen:

Spijtig da je niet gewonnen hebt!!!! Volgend jaar beter he  :yes:

Kun je de spullen voor het asiel niet beter ter plaatse kopen? Kun je eerst gaan kijken en heb je een idee wat ze het dringenste nodig hebben en dan gaan shoppen. Zo bespaar je ook op vliegtaxen, denk toch dat dat afhankelijk is van het gewicht.
Wat ge ni moogt vergeten is je pas, ticket en geld, tandenborstel kun je ter plaatse kopen! Meer plaats in je valies.
mijn gedacht was om eerst te vragen wat ze allemaal dringend nodig hebben dat ik dan zou kunnen meebrengen  :oops: want ik ken niks, rien de bollen daar he  :lol: en ehm, mijn spaans gaat al even vlot als mijn chinees :fuu:  :mrgreen:

Do's :
- op tijd komen, maar ook niet te vroeg (tel een twee uurtjes op voorhand). Want ze hebben lekkere koffie op de luchthaven (bij Starbucks) maar als je daar vier uur moet zitten ben je die koffie ook beu. tzal dan ne warme choco worden want ik lust geen koffie, maar idd een heel goeie tip  :bow:
- ticket meenemen lijkt mij idd ook praktisch  :mrgreen:
- identiteitskaart meenemen + kopie ervan kopie zou ik dus al niet aan gedacht hebben  :doh:
- goed opletten dat de gewichtsrestricties van je bagage niet overschreden worden, extra kg's betalen is peperduur (dan kan je het nog beter per post opsturen, is goedkoper). daar ga ik idd heel erg op moeten gaan letten  :yes: waar vind je ergens het maximum gewicht? krijg je dat mee bij de info als je je ticket betaald?
- best geen schoenen aandoen met veel metaal in, gaat biepen bij de controle (je mag die wel uit doen en op de band plaatsen, doe ik altijd met mijn schoenen). mijn werkschoenen ga ik sowieso thuis laten dus normaal gezien zal er niet veel metaal in mijn schoenen zitten  :lol:
- als je voedsel meeneemt (bv. hondenvoer) laat het dan in de originele verpakking! Beter nog is om het ginder te kopen. hondeneten zou ik eerder meepakken als ik eens een keer met de auto naar daar ga  :denk: een vriendin heeft een camionet waar een remorque aan kan gehangen worden dus die zouden we dan wel kunnen volsteken met eten  :denk:
- moet je medicatie slikken, steek die dan in je handbagage en zorg ervoor dat er een duidelijke bijsluiter bij zit met welke medicatie het is (bij vrij verkrijgbare medicijnen) of een briefje van de dokter (bij voorgeschreven medicijnen). geen medicatie hier  :wink:
- eventueel iets meenemen om te lezen op het vliegtuig. ik denk dat ik eerder ga slapen, want ik heb een voorgevoel dat ik dat daar niet veel ga kunnen doen  :oops:
- warme trui/vest meenemen voor in het vliegtuig (op de één of andere manier zetten ze die airco altijd zo koud). en wederom een schitterende tip  :bow:
- en nog es naar de WC gaan vooraleer je op het vliegtuig moet stappen zijn die zo rettig misschien?
- en héél belangrijk, zorg ervoor dat je op tijd aan de gate bent... anders roepen ze jou zo af op de luchthaven "last call voor miss Lore..." ah ok, dus geen 2uur aan de starbucks blijven zitten dan? ah dju toch  :lol:

Don'ts:
- te laat komen en de check-in missen als ge wilt, moogt ge mij altijd een stappenplan maken van wat ik wanneer moet doen die dag  :lol:
- je identiteitskaart of ticket vergeten dat zou normaal gezien moeten lukken
- benzine of gasblikjes in je bagage steken zou me idd wreed lomp lijken  :lol:
- wapens in je bagage steken  :mrgreen: die hebben ze daar ook denk ik he  :lol:
- spuitbussen in je bagage steken dus zelfs een klein busje deo mag je niet bij hebben in het vliegtuig?  :oops:
- veel piercings aandoen  :wink: heb ik niet  :wink:
- vloeistoffen >100ml in je handbagage worden afgenomen. note to me, alles overkappen in kleine busjes  :mrgreen:
- scherpe voorwerpen (ook ne nagelknipper of vijl) in je handbagage worden ook afgenomen. wederom een zeer nuttige tip  :bow:
- losse strips met medicatie meenemen (of nog erger losse pilletjes), tenzij je eens een gezellig gesprek wilt over druggebruik met de luchthavensecurity. ik neem niks medicatie dus dat zal niet mee gaan naar daar  :wink:

Als je hulp nodig hebt met het zoeken naar het beste ticket prijs/kwaliteit, geef je maar een gil hé. mag altijd  :thumbs: ik weet wel nog niet zeker wanneer ik ga, hangt ook uiteraard af wanneer het voor hun past he

nu je over metaal spreekt  :oops: ik zit nog met die plaat en die schroeven in mijn knie  :oops: mijne chirurg zei mij toen al dat dit voor problemen kan zorgen als ik zou gaan vliegen, maar hoe en wat ik dan moest doen wist hij ook niet. best goed op voorhand navragen welke documenten ik dan daarvoor moet hebben  :denk:

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline dogfreakje

• *
  • 0 HV-Punten
    • Valéas de hulphond
« Reactie #151 Gepost op: december 03, 2010, 01:01:45 »

nu je over metaal spreekt  :oops: ik zit nog met die plaat en die schroeven in mijn knie  :oops: mijne chirurg zei mij toen al dat dit voor problemen kan zorgen als ik zou gaan vliegen, maar hoe en wat ik dan moest doen wist hij ook niet. best goed op voorhand navragen welke documenten ik dan daarvoor moet hebben  :denk:

Gewoon papier bijhebben van de dokter dat hij dat metaal erin stak.
Ze gaan je dan apart nemen, aftasten en over gaan met zo'n detector en dat gaat biepen aan je knie, en dan gaan ze je broek mss opstropen en zien dat er geen messen aan gebonden zijn maar een litteken en dus idd schroeven erin...

Bij mijn rug (staven erin) gaf dat geen problemen... Gewoon apart en afgetast en gecheckt worden.

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #152 Gepost op: december 03, 2010, 01:09:26 »
Gewoon papier bijhebben van de dokter dat hij dat metaal erin stak.
Ze gaan je dan apart nemen, aftasten en over gaan met zo'n detector en dat gaat biepen aan je knie, en dan gaan ze je broek mss opstropen en zien dat er geen messen aan gebonden zijn maar een litteken en dus idd schroeven erin...

Bij mijn rug (staven erin) gaf dat geen problemen... Gewoon apart en afgetast en gecheckt worden.
en dat geeft ge gewoon met uw ticket dan af of daarvoor nog aan god weet wie  :oops:
ale se, dan zie ik mijn ijzerwinkel nog ne keer op groot scherm  :mrgreen:

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline dogfreakje

• *
  • 0 HV-Punten
    • Valéas de hulphond
« Reactie #153 Gepost op: december 03, 2010, 12:54:56 »
en dat geeft ge gewoon met uw ticket dan af of daarvoor nog aan god weet wie  :oops:
ale se, dan zie ik mijn ijzerwinkel nog ne keer op groot scherm  :mrgreen:

Uw Ticket is al veel eerder met je bagage!
Stap = incheck en bagage meegeven.
Dan stap 2 = door zo'n lange rijen met biepers-voor-metaal en waar ze in je handbagage zoeken naar bommen enzo  :lol:
Daar ga jij biepen en gaan ze je apart nemen en ga je zeggen "ik heb ijzer in m'n knie", ik heb een brief van de dokter mee.
En dan nemen ze je in een kotje en gaan ze met een speciale kleerborstel over je die piept als er metaal is, en die gaat enkel piepen bij je knie, en dan kijken ze naar je broek, oh, geen messen in verwerkt, oh littekens op je knie, brief dokter..  :denk: ze zal gelijk hebben!

En dan ga je dus shoppen, en dan ga je naar je vliegtuig waar ze je ticket nogges bekijken en stap je op je vliegtuig.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal