collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: wat zouden jullie doen?  (gelezen 1093 keer)

Offline Horus

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
wat zouden jullie doen?
« Gepost op: november 29, 2010, 16:02:39 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
een hele rare vraag hoor maar ik wil ze toch stellen

wij wonen op de buiten tussen de velden en aan de rand van het bos
dus is het normaal dat er in de winter muizen zitten (je hebt ze al in wijken dus op de buiten heb je ze zeker)
sinds dit weekend zitten ze terug bij ons binnen, ik zet dan een valletje in het kot en eentje in de keuken. Wel een valletje om ze levend te vangen en dan buiten te zetten.

Het eerste muisje is er zaterdag avond ingelopen, ik hoorde het valletje dichtvallen dus ik er direct naartoe om het te bevrijden.
Ik stond zo te twijfelen: laten zitten tot de volgende ochtend? maar het muisje was zo bang in dat valletje, dat kon ik niet over mijn hart krijgen.
of uitzetten op het veld in deze verschrikkelijke kou, het veld vol sneeuw en ijs en geen gaatje om direct in te graven?

ik heb voor het laatste gekozen maar ik had er zo medelijden mee, ik heb nog enkele minuutjes staan kijken hoe het kleine muisje zijn weg zocht door de sneeuw.

Wat zouden jullie doen???

mijn ventje zei vorige week tegen mij: moesten ze zo vlug niet kweken dan mogen die beestjes gerust in ons huisje overnachten. ok ik ben daar mee akkoord maar ze knagen zo graag aan vanalles dus dat is geen optie é

ik heb er ook al aan gedacht om een kooi of glazen bak te kopen om ze in te houden, maar waar houdt dat dan op é  :weetniet:

Online Tequila

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3336 HV-Punten
    • FromSmilingLotus
Re: wat zouden jullie doen?
« Reactie #1 Gepost op: november 29, 2010, 16:08:29 »
poes aanschaffen en de natuur z'n werk laten doen  :weetniet:
wij leven ook op den buiten maar nog nooit een levende muis of rat in huis gehad, hebben wel 6 katten die de muizen- en rattenpopulatie flink in toom kan houden  :yes:

Een hond is een glimlach en een kwispelende staart. En de J-brothers zitten ertussen ;)

Offline wesp

• *
  • 486 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: november 29, 2010, 16:11:01 »
Voor je het weet zitten ze weer binnen  :mrgreen:

Offline rabbittine

• warme hondenvriend
  • *
  • 10 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: november 29, 2010, 16:17:54 »
En ze dragen ook ziektes met zich mee! Wij zetten ze terug uit in de velden maar een paar km verder, ik ga er van uit dat we zo eigenlijk al héééél lief zijn, en het muisje trekt zijn plan wel hoor!

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: november 29, 2010, 16:20:13 »
Kat aanschaffen.... is de meest natuurlijk manier om het probleem aan te pakken. Hier ook elk jaar muizen (ook binnen) maar dat is vlug opgelost, gezien de deugnieten ook nog terug naar buiten moeten voor eten (en daar wachten drie bloeddorstige monsters hen op). Ja, het is zielig... maar een muis moet je echt niet toelaten in je huis. Voor je het weet zijn het er duizend, en idd die bijten elektriciteitsdrade n door (brandgevaar!), eten van je isolatie, zitten aan je voedsel als ze de kans krijgen.... om nog maar te zwijgen van de ziektes en extra ongedierte dat ze met zich meebrengen. Een muisje alleen vind ik ook nog schattig, maar met de tientallen tegelijk zijn die al heel wat minder leuk.
.

Offline Horus

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: november 29, 2010, 16:43:13 »
als ik hier een kat zou aanschaffen dan zou de natuur ook zijn goesting doen als je weet wat ik bedoel  :wink: :doggyrun:
de buren hebben genoeg katten maar die blijven dan ook heel bewust uit ons domein  :lol:

en ja, de kans zit er wel in dat we veschillende keren hetzelfde muisje terug buiten zetten hoor, maar dat vind ik niet erg, zolang ze maar niet kweken

vorig jaar toen Ilio hier pas een paar dagen bij ons was had die kleinen aap al ene gepakt, dat muisje lag middendoor gebeten in huis, ik had er zo medelijden mee.
Babouche zit er ook achter als ze ene ruikt (ik weet in welk gaatje ze kruipen) maar ze is niet vlug genoeg, Horusje kijkt er niet eens naar om, hij is veel te lief voor die beestjes.
Wie weet zal Perluutje zijn werk doen  :rolf:

Offline Sannie

• hondenvriend pro
  • *
  • 709 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: november 29, 2010, 16:50:34 »
heb je geen kippen?
de kippen van m'n schoonouders pakken ook altijd de muizen,en die van m'n man z'n grootmoeder in den tijd ook
 :yes:

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: november 29, 2010, 16:54:11 »
Wij hebben, om diezelfde reden, ook katten aangeschaft. Ondertussen lopen er 4rond.
Een levende muis zijn we, sinds de katten er zijn, niet meer tegengekomen. Dode kadavers vinden we geregeld  :mrgreen:

Offline Horus

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: november 29, 2010, 17:00:36 »
neen, we hebben geen kippen, deze zomer heb ik eraan gedacht om kippen te houden maar dan vooral om eiers te hebben (mijn ventje eet iedere ochtend 6 eiers)

Offline Sannie

• hondenvriend pro
  • *
  • 709 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: november 29, 2010, 17:02:02 »
neen, we hebben geen kippen, deze zomer heb ik eraan gedacht om kippen te houden maar dan vooral om eiers te hebben (mijn ventje eet iedere ochtend 6 eiers)

De oplossing dus  :wink:
en ge kunt er uw tafelresten aan kwijt als de honden die nie krijgen  :mrgreen:

Offline Eluna

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: november 29, 2010, 17:09:07 »
Al voorbij de 100 muizen gevangen sinds deze zomer en ze zijn nog met een groot aantal.
Talloze vallen staan er, wekelijk worden er zo een 6 tal gevangen. 
Nu dit weekend heeft er één serieuze schade aangebracht aan de auto, er waren enkele zekeringen gesprongen (dacht ik) dus ik wil ze vervangen en wat kom ik tegen als ik dat dekselke verwijder, een staart  :shock:   Het muisje probeerde nog vlug te ontsnappen maar ik had het gezien.  Zat er tussen de wier war van draden wel een nestje zeker, heb dat met pincetje verwijderd en nu staat er een klem in de auto.   
No way dat ik ze levend ga vangen en dan nog eens ga loslaten. 
Ik ben het écht zat en mijn ventje wil maar geen kat aan schaffen  :muur:

Offline Horus

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: november 29, 2010, 23:00:24 »
amai, das wel heel erg bij jullie, gelukkig is het hier enkel in de winter wanneer het heel erg koud is en heb er nu toch al 3 gevangen, ze komen enkel uit 's avonds.

Online myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: december 01, 2010, 15:21:47 »
Kantoor waar ik vroeger werkte zat het elke gure winter vol! Ze kropen gezellig op m'n buro,en zaten aan de draden van telex te knabbelen,liepen in de gang enz.Nu was dat een heel chique herenhuis en kwam veel rijk volk over de vloer,iemand had uiteindelijk gif gestrooid en het gebeurde dat er een dode muis in de zetel lag in de gang,waar dan die madammekes met hun
peperdure bontjassen nietsvermoedend in de zetel plaatsnamen  :lol:Uiteindelijk heeft de concierge
een kat gekocht en toen geen muizen meer gezien.Die beestjes zaten op den duur overal hé,op mijn telex op mijn buro enz... Nee ik hou van dieren maar muizen en ratten zijn ongedierte !Een kat lijkt me de oplossing ! veel succes  :wave:

Offline gwenda

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: december 01, 2010, 15:47:33 »
Een val zet ik niet. Niet omdat ik het zielig vindt, maar gewoon omdat ik het zo vreselijk vies vindt. :oops:
Wij hebben ook 2 katten.Eentje gaat heel regelmatig naar buiten (zeker dagelijks) en af en toe brengt hem dan een dode muis mee (en als ge nie snel genoeg zijt,brengt hem ze nog binnen ook :bla:)
De andere zit binnen. Is ook nog nooit buiten geweest (tot zover onze muizenvanger dus :roll:), maar ze jaagt hier binnen wel op vanalles en nog wat dus ik denk dat ze ook wel muizen zou vangen.
Voor mijn part mogen ze ze allemaal kapotbijten en opeten zolang ik ze maar niet moet zien (deze zomer een nestje gevonden en die heeft onze zoon in het veld gegooid nadat ie er enkele keren met nen dikke steen op gegooid had :oops:)
Niets ter wereld kan een man met de juiste mentale instelling ervan weerhouden zijn doel te bereiken. Niets ter wereld kan een man met de verkeerde mentale instelling helpen. .

Offline desperate houswive

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 222 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: december 01, 2010, 16:11:04 »
Vroeger hadden wij ook last van muizen. Ik met mijn gevoelig hartje had ook zo'n kooitje gekocht om ze levend te vangen en ik liet ze dan los in de velden achter het huis en ik werd hierom ferm uitgelachen door mijn familie want die zeiden die muizen zijn vlugger terug thuis dan jijzelf. Op de duur zaten er 's morgens geen muizen meer in de vangkooi maar dansten zij, bij wijze van spreken, telkens vanaf 10 uur 's avonds in de keuken op tafel  :rolf: Ik kreeg nieuwe buren en die hadden 2 poezen; een viertal jaren geleden kwamen er hier twee zwerver-poesjes asiel vragen en kregen ze dat van mij en nu hebben we nog een huiskat. En ik moet toegeven dat met dit kattenbestand in de buurt we geen last meer hebben van muizen. Naar het schijnt ruiken muizen katten en omgekeerd. Toen ik nog muizen had kwam ik op een morgen naar beneden; hadden ze grote stukken behangpapier van de muur gepeuzeld.

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #15 Gepost op: december 01, 2010, 16:27:38 »
je kan ze laten sterilliseren?  :mrgreen:

Hier 2 katten... geen last van dus... De honden zouden ze ook wel vangen, maar die krijgen er de kans niet toe... De katten zijn er toch echt beter in...

Offline Stessel

• *
  • 2818 HV-Punten
    • denoestewerkers
« Reactie #16 Gepost op: december 01, 2010, 17:09:07 »
hier ook katten en die brengen er regelmatig ééntje als kado binnen.

Wij hebben dus geen last meer van muizen. Vroeger zaten er wel regelmatig binnen

Offline Fingertips

• *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #17 Gepost op: december 01, 2010, 17:10:10 »
hier (ook op de buiten) worden ze verdelgd!

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: december 01, 2010, 17:31:22 »
hier 1 kat en ondanks dat ikz eop dieet zet blijft ze moddervet...
Dus of er zitten hier megaveel muizen in de buurt (gelukkig niet binnen, daar heb ik ze nog niet gevonden) ofwel heeft ze elders een postje om mee te eten

Offline Horus

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: december 04, 2010, 23:12:47 »
het is momenteel bij die 3 muisjes van vorige week gebleven, als het maar dat is dan zet ik ze gewoon buiten, heb er echt geen last van

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal