collapse

Auteur Topic: Wat zou je doen met 190 miljoen ?  (gelezen 1369 keer)

Offline Linda G.

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Wat zou je doen met 190 miljoen ?
« Gepost op: oktober 08, 2019, 21:24:35 »
Naar aanleiding van de grote euro million prijs had ik het erover met mijn dochters.
Wat doe je met zo een som geld.
Ik zou eerst mijn auto afbetalen en een huis kopen.
Een gewoon huis, drie slaapkamers een tuin, niet te groot. Eigenlijk groot genoeg voor mijn dochters en mij, klein genoeg voor mij alleen.
Dan zet ik 1 miljoen opzij voor elke dochter. Geld waar ze enkel aankunnen in geval van nood.
De dag dat ze trouwen of alleen willen gaan wonen koop ik hun een huis. Zo hebben ze een makkelijke start in hun leven, maar niet zo dat ze niet moeten gaan werken.
Een mooie reis, waarbij ik denk aan Amerika of Afrika.
En ik stop met werken. Maar me vervelen zou ik niet doen.
Ik vind het zo erg om zoveel mooie huizen te zien die leeg staan, daar wordt niet meer in geleefd, niemand kijkt ernaar om. Ik zou zo huizen gaan opkopen en volledig herstellen en moderniseren langs binnen. Dus wel de authentieke delen houden maar dan met de hedendaagse comfort. En ze dan verhuren, of terug verkopen.
Mijn oudste dochter verklaarde me gek dat ik zou stoppen met werken, maar zij is er dan ook nog maar 20. Binnen 25 jaar zal ze wel anders piepen.
Wat zijn jullie dromen als je zo een som geld plots op je rekening zou hebben staan?

Offline Perdita

• *
Re: Wat zou je doen met 190 miljoen ?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 08, 2019, 21:33:43 »
Een passief huis kopen met wat grond errond en een milieuvriendelijk auto. Nooit meer werken.
Mijn familie in de watten leggen en mijn vrienden ook. Ik geef een dikke fuif, nodig iedereen uit zonder te zeggen waarom en deel dan geld uit (mss ook met een loterijsysteem). Wie niet is gekomen (en geen fatsoenlijke reden had) die krijgt niks :lol:.
Een paar goede doelen steunen die me nauw aan het hart liggen. En wat reizen.
Dat is het. Ik zou dat nooit opkrijgen denk ik :lol:. Het is zo'n onwerkelijk bedrag hč.

Online Jolien.

• begonnen hondenvriend
  • *
« Reactie #2 Gepost op: oktober 08, 2019, 21:43:21 »
Wij hadden het er ook nog over, aangezien mijn man heel graag wou mee doen en we dus een paar lotjes hebben ingevuld.  :lol: Heel eerlijk? Ik hoop echt dat we niet winnen. Gelukkig is die kans ook klein, haha. Begrijp me niet verkeerd, een miljoen zou ik graag winnen. Dan is ons huis afbetaald en gerenoveerd, en kunnen we beiden een leuke auto kopen, onszelf wat verwennen en onze familie,... Maar we moeten wel blijven werken/sparen voor zaken die we echt willen, het wordt allemaal gewoon een hoop makkelijker. 190 miljoen... Dat is zo een bedrag dat je op den duur niet meer weet wat ermee te doen denk ik. Nooit meer moeten werken, alles direct hebben als je het wilt,... Ik denk dat je dan gewoon geen plezier meer hebt. Wat doe je dan met je dagen? Veel van de mensen die zoiets winnen zijn uiteindelijk ook gescheiden en echt niet gelukkig.

Dus ik hoop op een leuke som geld, maar niet de hoofdpot. :P

Offline evie

• *
  • waasland
« Reactie #3 Gepost op: oktober 08, 2019, 21:56:45 »
ik zou toch wel gelukkig zijn denk ik  :mrgreen:
eerst geld besteden in vakantiehuizen, speciaal voor hondeneigenaars en daar dan een bekende 'keten' in worden, daar komen dan mijn inkomsten verder van
daarnaast een paar goede doel projecten opstarten en/of begeleiden (ik zie mezelf wel naar spanje gaan wonen of een arm warm land en wat dieren opvangen), daar zou ik dan PT mee bezig zijn en de rest van de tijd is voor mezelf en mijn eigen dieren

ouders en zus voorzien van hun pensioen
zus haar kids, broer en kids voorzien van een huis of extra huis om te verhuren
vrienden mogen altijd gratis op reis in 1 van de huisjes en indien ze zelf een goed doel zouden steunen of op poot willen zetten zullen ze daar ook de ondersteuning voor krijgen
de rest voor goede doelen maar wel waar ik dan zelf geweest ben (na wat reizen)
haja vermits ik dan veel moet reizen, zou ik dus ook wel een privé jet kopen waar mijn hond gewoon in mag dan

vwalla  :mrgreen: :vuistje:  wanneer is die pot?  :vuistje: :vuistje:

Offline Xtreme Taz

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #4 Gepost op: oktober 08, 2019, 22:09:43 »
Hier zonder een woord te zeggen naar het noorden vertrekken (Noorwegen, Groenland, Lapland...). Klein huisje kopen. Niet meer werken en me inzetten voor enkele goede doelen (dieren)

Offline Perdita

• *
« Reactie #5 Gepost op: oktober 08, 2019, 22:17:03 »
ik zou toch wel gelukkig zijn denk ik  :mrgreen:
eerst geld besteden in vakantiehuizen, speciaal voor hondeneigenaars en daar dan een bekende 'keten' in worden, daar komen dan mijn inkomsten verder van
daarnaast een paar goede doel projecten opstarten en/of begeleiden (ik zie mezelf wel naar spanje gaan wonen of een arm warm land en wat dieren opvangen), daar zou ik dan PT mee bezig zijn en de rest van de tijd is voor mezelf en mijn eigen dieren

ouders en zus voorzien van hun pensioen
zus haar kids, broer en kids voorzien van een huis of extra huis om te verhuren
vrienden mogen altijd gratis op reis in 1 van de huisjes en indien ze zelf een goed doel zouden steunen of op poot willen zetten zullen ze daar ook de ondersteuning voor krijgen
de rest voor goede doelen maar wel waar ik dan zelf geweest ben (na wat reizen)
haja vermits ik dan veel moet reizen, zou ik dus ook wel een privé jet kopen waar mijn hond gewoon in mag dan

vwalla  :mrgreen: :vuistje:  wanneer is die pot?  :vuistje: :vuistje:

Ik zou ook wel gelukkig zijn. En als ik niet gelukkig zou zijn, dan ben ik liever ongelukkig met geld dan zonder  :lol:.

Offline Larshann

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #6 Gepost op: oktober 08, 2019, 22:47:51 »
Ik zou een huis kopen, van gemiddelde grootte, maar met een gigantisch stuk bos aan. Waar niemand anders in mag, enkel mensen die toestemming krijgen (vrienden met opgevoede honden  :hmpf: ). Met een zwemvijver voor de honden, een groot trainingsveld buiten en een hal om binnen te trainen. Aan de rand vd trainingsvelden enkele kleine studio's, voor mensen die komen logeren en seminaries volgen/geven.

Ik zou een asiel opstarten, en een hoop goede doelen steunen, vnl binnen en buitenlandse asielen denk ik, dierenvoedselbanken enz

Uitdelen aan familie en vrienden, zodat die zonder financiele zorgen kunnen leven.

Een aantal vakantiehuisjes kopen op verschillende locaties, waar ik zelf afwisselend zou op vakantie gaan, daarbuiten mogen ze gebruikt worden door familie en vrienden.

Een aantal agility en canicrosswedstrijde n organiseren

Een mobil home om mee rond te trekken.

Ik zou mij absoluut niet vervelen  :mrgreen:

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #7 Gepost op: oktober 08, 2019, 23:28:06 »
Ik denk niet dat ik dat wil winnen, dat is veel te veel, ik krijg dat van mijn leven niet meer op  :weetniet: 2 of 3 miljoen wil ik wel, ik zou mijn kinderen (die volwassen zijn en een gezin hebben) wat geven (ook niet al te veel) ze moeten nog een normaal leven leiden, maar het zou hen kunnen helpen voor het afbetalen van hun huis bvb, voorts zou ik mijn huis grondig laten renoveren en in orde maken en degelijkere stallen zetten voor onze paarden. Als de wei die wij huren te koop komt te staan kunnen wij die kopen en ik zie een nieuwe auto ook wel zitten, nu heb ik nog 1 miljoen over, mss op vakantie gaan  :weetniet:

Offline Obi

• *
« Reactie #8 Gepost op: oktober 09, 2019, 07:13:24 »
een hoeve kopen met redelijk wat grond aan en uiteraard stoppen met werken  :lol:

Verder zou ik delen met de dichtste familie en aan enkele goede doelen schenken (niet-dier gerelateerd)..

O ja, ik zou een hondenschool starten samen met een vriendin  :mrgreen: en een revalidatiecentrum voor honden aangezien die pover zijn in de regio waar ik woon

Offline Karo

• *
« Reactie #9 Gepost op: oktober 09, 2019, 09:03:59 »
Een ranch kopen in Montana met veel beestjes (opvangertjes, oude beestjes,..) en laat mij allemaal maar gerust  :bow:
Wat personeel om de boel te doen draaien, wat geld voor goede doelen (niet enkel maar geven maar ook zorgen dat het daadwerkelijk goed besteed wordt), zorgen dat familie en vrienden comfortabel zitten.
Collectie luxewagens met schandalig hoge BIV's :lol:

Online poeseline

• *
« Reactie #10 Gepost op: oktober 09, 2019, 09:15:10 »
wij zijn ook weg naar het buitenland, nieuw-zeeland waarschijnlijk. En alle vrienden die meewillen mogen mee. Een paar huizen in the middle of nowhere met een zwembad en genoeg plaats voor de honden, misschien een paardenranch eraan. Geen idee hoeveel geld er dan al op zou zijn  :vuistje:

Offline orinake

• *
« Reactie #11 Gepost op: oktober 09, 2019, 10:18:41 »
Huisje kopen met veel grond. Voldoende kamers voor men gezin.

Verder de kinderen elk een mooie spaarboek bezorgen.

Stoppen met werken en alle vrije tijd (dus als de kinderen op school zijn) investeren in de honden.

Enkele goede doelen een duwtje in de rug geven met een ruime schenking. In ruil daarvoor vraag ik maar 1 ding en dat is dat ze ons op de hoogte houden van wat er mee verwezelijkt word.

Manlief zou ook investeren in (vakantie)woningen met oog op kopers/huurders met honden. Met andere woorden: de woning op zich niet te groot, maar wel telkens met een ruime tuin.

En verder vooral genieten van mijn gezin. Want je mag nog zoveel geld hebben... Je gezin is en blijft je grootste rijkdom in mijn ogen.

Offline runa

• *
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #12 Gepost op: oktober 09, 2019, 11:33:09 »
Ik zou ook een hoeve kopen, waarschijnlijk in het buitenland. Zweden of Canada of zo. Daar een hele hoop dieren houden, waarschijnlijk sukkeltjes die een thuis zoeken. Mogelijks ook proberen zoveel mogelijk van het land te leven.
De vriend zijn mancave met alles er op en er aan geven zodat die ook content is  :lol:
Maar eerst een aantal grote reizen doen, de wereld ontdekken.
Vrienden en familie een financieel duwtje in rug geven.
En een grote som aan goede doelen schenken.

Offline witte duivels

• *
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #13 Gepost op: oktober 09, 2019, 12:56:58 »
opdoen zonder te veel na te denken  :mrgreen:

Offline Tequila

• *
    • FromSmilingLotus
« Reactie #14 Gepost op: oktober 09, 2019, 13:17:09 »
Goe leven  :mrgreen:

Offline Ilse23

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #15 Gepost op: oktober 09, 2019, 13:55:10 »
Met 50% ervan zou ik me inkopen in een aantal bedrijven en dus soort investeerder worden... dus nog blijven werken. Ik zou ook een kledingmerk oprichten met type Lola & Liza kledij maar voor maat 44 tot 60. Prachtige broeken met strass en zo...
De overige helft zou ik 50% van vast zetten en mezelf van een inkomen voorzien maandelijks... het overige stuk zou ik dierenasiel van zwevegem mee opkopen, volledig nieuw bouwen met alle moderne snufjes in combinatie met een Animal center bestaande uit een state of art winkel waar je alle producten kan vinden voor hond en kat, een trimsalon, een hondenzwembad en als laatste een dierenkliniek met de allernieuwste toestellen.
Die dierenkliniek zou toegankelijk zijn voor particulieren maar prioritair moeten zorg verlenen aan de asieldieren.

Als dat Animal center zou winstgevend kunnen zijn, dan zou ik kijken om andere asielen met hetzelfde concept uit te bouwen.

Offline loesje

• *
  • Bailey, een droom dat werkelijkheid werd.Miss You!
« Reactie #16 Gepost op: oktober 09, 2019, 13:58:24 »
In eerste instantie: een nachtnanny tot ik bij geslapen en uitgeziekt ben  :mrgreen:

En als we dan fris en monter terug zijn op wereldreis met ons gezin.

Stoppen met werken en uit de ratrace stappen. Me niet meer schuldig voelen omdat ik er niet 100% kan zijn voor alles en iedereen (omdat ik dat dan Hopelijk wel weer kan)

Offline Voica

• *
« Reactie #17 Gepost op: oktober 09, 2019, 14:39:04 »

1) Zorgen dat mijn mama niks te kort komt... haar huis helemaal in orde laten zetten.
2) Mijn eigen huis verder afwerken (nieuwe ramen etc).
3) T'bedrijf waar ik nu werk overnemen (kopen) , maar niet meer gaan werken en mijn neef zijn ding laten doen... gewoon dat hij
     finaniële ondersteuning heeft.
4) Er voor zorgen dat mijn beste vrienden oké zijn... of klein beetje verder kunnen bij wijze van spreken.
5) Mijn dogcenter openen... en daar mijn tijd in investeren... en zelf meer trainen etc.

Offline Natascha

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #18 Gepost op: oktober 09, 2019, 16:17:07 »
Een grote hoeve kopen met veel grond aan.Stallen opzetten zodat de paarden niet in de manege moeten staan.Grote binnen en buitenpiste aanleggen.
Porsche Cayenne kopen om een grote paardentrailer te trekken.
Ouders,schoonouders,familie een mooie cent geven.De dichte vrienden een handje helpen.
Kids hun spaarboekje goed vol zetten.
Mijn petekindje zijn spaarboekje mooi maken.
En ik zou veel geld spenderen aan arme gezinnen,kinderarmoede,dierenasielen.
En een dure hondentherapeut inhuren die mijn pup wat manieren kan aanleren :vuistje: :vuistje:

Offline Superfan

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #19 Gepost op: oktober 09, 2019, 18:08:14 »

En een dure hondentherapeut inhuren die mijn pup wat manieren kan aanleren :vuistje: :vuistje:

Zou de mijne er dan ook bij mogen.... please  :mrgreen: :mrgreen:

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal