collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Wat voor huwelijk wil of had jij???  (gelezen 6931 keer)

Offline Pepperke

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 904 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat voor huwelijk wil of had jij???
« Reactie #100 Gepost op: september 12, 2013, 19:38:10 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
zijn hier mensen op een vrijdag getrouwd?
Wij zijn op een vrijdag getrouwd en morgen gaan we trouwens naar een trouwfeest (dus die trouwen ook morgen, vrijdag)  :lol: Het gebeurt dus wel meer  :yes:
Wat er zo aangenaam is bij honden, is dat we met hen de idioot mogen uithangen en dat ze ons dat nooit verwijten. Sterker nog: ze doen méé.

Offline Anja

• *
  • 631 HV-Punten
    • http://www.trimstyle.be
« Reactie #101 Gepost op: september 12, 2013, 20:14:30 »
zijn hier mensen op een vrijdag getrouwd?

Ja om 16 u gemeentenhuis en dan naar de zaal.

Online chinchilla

• warme hondenvriend
  • *
  • 555 HV-Punten
« Reactie #102 Gepost op: september 12, 2013, 20:21:56 »
Vandaag exact tien jaar geleden zijn we voor de wet getrouwd, op een vrijdag om 16 uur, achteraf met ouders en getuigen lekker uit gaan eten.
In februari, een half jaar later, zijn we voor de kerk getrouwd. Eerst de viering in de kerk, dan een kleine receptie voor ouders en getuigen in de zaal terwijl wij foto's gingen nemen, toen wij terugkwamen in de zaal startte de receptie en dan aansluitend het avondfeest met menu aan tafel en nadien een dessertbuffet met ook nog kaasschotel voor wie wou.
Wij hadden geen onderscheid van gasten qua receptie/avondfeest.

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #103 Gepost op: september 12, 2013, 21:08:23 »
Wij zijn getrouwd op een donderdag. Ik kan me zo'n dingen allemaal niet aantrekken.  :hmpf: Maar een vrijdag is heel normaal hoor.  :wink:

Mensen die dicht bij je staan (ouders, broers/zussen) krijgen daar toch een dag verlof voor, dus die kunnen gerust overdag meegaan.
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #104 Gepost op: september 12, 2013, 21:22:44 »
Getrouwd op vrijdag de 13de  :yes: :wave: :lol:

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #105 Gepost op: september 12, 2013, 21:33:28 »
Als je wilt weten hoe de dagindeling was:

13u is hij me komen halen bij mijn ma, werden er broodjes gegeten hapje genomen, gedronken, foto's genomen... (je kan natuurlijk ook de hele ochtend gebruiken voor je foto's maken lekker handig!)
rond 14u zijn we vertrokken naar't gemeentehuis
14U45 zijn we getrouwd :)
rond 15u30 zijn we vertrokken naar de zaal en om 16u waren we daar :)
tot 17u hebben we daar nog familiefoto's getrokken
en vanaf 17u zijn de gasten toegekomen voor de receptie  :yes:

Wij vonden enkel maar voordelen om op een vrijdag te trouwen als je trouwt zonder kerk  :vuistje:

Offline Anouk26

• *
  • 158 HV-Punten
  • Alle honden zijn belangrijk, ook straathonden.
« Reactie #106 Gepost op: september 12, 2013, 22:17:36 »
wij trouwen wel voor de kerk, maar het lijkt me idd wel gemakkelijker, aangezien je dan niet voor 12 u zowel gemeentehuis als kerk moet gedaan hebben...

Dan kan ik mij opt gemakske (laten) klaarmaken enzo...

ik wil wel pas foto's na de kerk, anders ben ik nog niet getrouwd en zijn de foto's vals  :hmpf:

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #107 Gepost op: september 12, 2013, 22:21:14 »
Je kan bv. in de voormiddag trouwen voor de Wet en de namiddag de kerk :)

Maar k'zou dat wel navragen in de gemeente waar jullie trouwen. Bij ons was het enkel vrijdagnamiddag of zaterdagvoormiddag :)

Offline Anouk26

• *
  • 158 HV-Punten
« Reactie #108 Gepost op: september 12, 2013, 22:22:41 »
Je kan bv. in de voormiddag trouwen voor de Wet en de namiddag de kerk :)

Maar k'zou dat wel navragen in de gemeente waar jullie trouwen. Bij ons was het enkel vrijdagnamiddag of zaterdagvoormiddag :)

ja daarom, hier is de kerkdienst enkel op zaterdagvoormiddag, op weekdagen smiddags wel

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #109 Gepost op: september 12, 2013, 22:30:16 »
 :denk: :denk:

9u de wet ; 10u30 de kerk ... als ze niet te heel ver van elkaar zitten natuurlijk  :mrgreen:

Tegen middag buiten, kan je thuis broodjes doen met een glaasje en in de namiddag de foto's met de suite enz ..

Lijkt me anders ook wel een goed plan ze :) Kan je je receptie zelfs om 16u beginnen tot 18u en aan tafel schuiven rond 18u30

Offline Anouk26

• *
  • 158 HV-Punten
« Reactie #110 Gepost op: september 12, 2013, 22:47:02 »
:denk: :denk:

9u de wet ; 10u30 de kerk ... als ze niet te heel ver van elkaar zitten natuurlijk  :mrgreen:

Tegen middag buiten, kan je thuis broodjes doen met een glaasje en in de namiddag de foto's met de suite enz ..

Lijkt me anders ook wel een goed plan ze :) Kan je je receptie zelfs om 16u beginnen tot 18u en aan tafel schuiven rond 18u30

dat zou dan een plan zijn voor op zaterdag, op vrijdag hoef ik dan niet midden in de nacht op te staan om mij klaar te maken...

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #111 Gepost op: september 13, 2013, 07:00:46 »
Getrouwd op vrijdag de 13de  :yes: :wave: :lol:

Hier was dat onze samenzijndag, dus willen ook graag trouwen op een vr 13
 :yes:
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #112 Gepost op: september 13, 2013, 08:57:18 »
dat zou dan een plan zijn voor op zaterdag, op vrijdag hoef ik dan niet midden in de nacht op te staan om mij klaar te maken...

Maar als er in de week enkel kerkdienst is op de middag, zit je toch even vast?

Want je moet voor de wet getrouwd zijn eer je voor de kerk kan trouwen ... Enige wat je dan hebt is mss dat je alles 1u later kan starten ... Maar dat kan toch de zaterdag ook?

Offline Anouk26

• *
  • 158 HV-Punten
« Reactie #113 Gepost op: september 13, 2013, 12:10:27 »
Maar als er in de week enkel kerkdienst is op de middag, zit je toch even vast?

Want je moet voor de wet getrouwd zijn eer je voor de kerk kan trouwen ... Enige wat je dan hebt is mss dat je alles 1u later kan starten ... Maar dat kan toch de zaterdag ook?

op zaterdag is er na 12 u geen kerkdienst meer, dus moet de wet en de kerk voor 12 u...

op een weekdag kan je smiddags nog naar de kerk...

Offline Tianiz

• hondenvriend pro
  • *
  • 3534 HV-Punten
« Reactie #114 Gepost op: september 13, 2013, 14:43:11 »
Hier ook getrouwd op vrijdag 19/07

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #115 Gepost op: september 13, 2013, 20:18:48 »
als ik 1 tip kan geven, zoek u nen deftige dj want die maakt of kraakt u feest echt wel...
bij ons was het dus absoluut het laatste... ja, ik heb een vrij "speciale" smaak van muziek, maar zeg dan gewoon dat ge er geen klets van kent ipv geld te ontvangen om alles om zeep te helpen.
als ge dan weet dat 1 van de 2dj's nog niet eens het fatsoen had om zich te komen voorstellen of om zelfs nog maar ne goeiendag te komen zeggen  :silenced: alles was geregeld via de andere, dus die 2de had ik nog nooit gezien. enkel op zijn woord geloofd dus dat hij er een echt feest van ging maken  :silenced:

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #116 Gepost op: september 14, 2013, 09:40:54 »
als ik 1 tip kan geven, zoek u nen deftige dj want die maakt of kraakt u feest echt wel...
bij ons was het dus absoluut het laatste... ja, ik heb een vrij "speciale" smaak van muziek, maar zeg dan gewoon dat ge er geen klets van kent ipv geld te ontvangen om alles om zeep te helpen.
als ge dan weet dat 1 van de 2dj's nog niet eens het fatsoen had om zich te komen voorstellen of om zelfs nog maar ne goeiendag te komen zeggen  :silenced: alles was geregeld via de andere, dus die 2de had ik nog nooit gezien. enkel op zijn woord geloofd dus dat hij er een echt feest van ging maken  :silenced:

:huggg:

Bert heeft als DJ zijnde ook telkens wel wat gezonde schrik als hij een trouw moet draaien (doet dit enkel beperkt voor mensen die hij goed genoeg kent, en niet té goed kent dus niet voor beste vrienden enzo, dan wilt hij gast zijn  :mrgreen: ) het is immers die mensen hun 'belangrijkste' dag in hun leven (of 1 van de belangrijkste). Nuja, hij gaat dan wel op bezoek bij die mensen en zit daar een heeeele avond om te weten wat er absoluut wel en niet in de playlist mag, en werkt er dan thuis nog aan om in die stijlen nog opzoekwerk en downloadwerk te doen. Tot nu toe was elke feest bij hem een succes met welgemeende complimenten en bedankingen achteraf, oef!

Dus bij ons wordt dat ook een probleem hé, we weten dat we een jazz/bluesbandje willen en dat kunnen we op voorhand gaan bekijken op optredens dus da's redelijk waterdicht hé. Maar diene dj  :denk: kzou graag ne rockabilly willen maar waar vinde zo ne goeie  :denk: en anders mag Bert ne DJ kiezen die goed allround kan draaien. Voor mijn ouders optijd is een swingend rocknummer en voor Bert zijn ouders disco, en voor onze vrienden ligt het nogal uiteenlopend  :denk: :lol:

Maw, wij zijn ook niet op zoek naar de gemiddelde commerciële DJ, wat blijkbaar lastig is om te vinden  :doh:
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #117 Gepost op: september 14, 2013, 09:48:03 »
ze hadden een lijst gekregen met muziek die ze feitelijk enkel maar moesten volgen  :silenced: ik had zelfs enkel liedjes genomen die op youtube af te halen zijn  :silenced:

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline Xtreme Taz

• hondenvriend pro
  • *
  • 184 HV-Punten
« Reactie #118 Gepost op: september 14, 2013, 10:14:02 »
ze hadden een lijst gekregen met muziek die ze feitelijk enkel maar moesten volgen  :silenced: ik had zelfs enkel liedjes genomen die op youtube af te halen zijn  :silenced:
Laatst nog naar een huwelijk geweest waar het bruidspaar ook een lijst gegeven had die ze maar gewoon moesten volgen. Genre was Nu-Rock, Hard Rock, New Wave en Punk. De DJ had duidelijk ook nog nooit van deze muziekgenres gehoord (al gaf die dat niet toe), maar zelfs met zich aan de lijst te houden heeft ie zoooooo slecht gedraaid. Er was gezegd "die liedjes, ze mixen mag op eigen inzicht", dat mixen was dus hetgeen serieus mis ging. Liedjes achter elkaar spelen die niet achter elkaar konden, slechte overgangsfases enz.... Het volgend koppel dat gaat trouwen heeft al gezegd zelf een playlist te maken en mixen en geen DJ, gewoon laten afspelen, goei instalatie huren en klaar. Spaart een hoop ergernis en geld uit als ge een niet zo doorsnee muzieksmaak hebt.

Offline loesje

• *
  • 3042 HV-Punten
  • Bailey, een droom dat werkelijkheid werd.Miss You!
« Reactie #119 Gepost op: september 20, 2013, 00:01:48 »

ik wil wel pas foto's na de kerk, anders ben ik nog niet getrouwd en zijn de foto's vals  :hmpf:
:lol: dat lukte hier niet met de kerk en de wet op dezelfde dag. Dus ook valse trouwfotos, zelfs zonder trouwring  :lol:

op zaterdag is er na 12 u geen kerkdienst meer, dus moet de wet en de kerk voor 12 u...

op een weekdag kan je smiddags nog naar de kerk...
en wat als er dan een begrafenis is die dag?
bij ons was het zo dat we niet voor 12u mochten trouwen omdat de voormiddag gereserveerd werd voor begrafenissen...

-- Do not make the mistake of treating your dogs like humans or they will treat you like dogs.--

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal