collapse

Auteur Topic: wandelen bij lock down  (gelezen 3464 keer)

Offline witte duivels

• verslaafde hondenvriend
  • *
    • Witte Duivels Domein
Re: wandelen bij lock down
« Reactie #80 Gepost op: maart 22, 2020, 19:00:11 »
Op de site van vrtnieuws staat nogtans deze info:
Mag ik met de auto naar een bos of park rijden om daar te gaan wandelen?
Je mag voor een recreatief doel de auto gebruiken, maar alleen naar een plek in je eigen, nabije omgeving. Het is dus niet de bedoeling dat je vanuit Limburg naar zee of de Ardennen afzakt. Bovendien mogen enkel je eigen gezinsleden mee in de auto. Op die manier moeten we verhinderen dat er te veel mensen op dezelfde plek wandelen, lopen of fietsen.

Ik blijf in mijn eigen gemeente, dus volgens deze info doe ik niets verkeerd.

neen! zie info boven!

Offline runa

• *
  • Geslacht: Vrouw
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #81 Gepost op: maart 22, 2020, 19:14:10 »
Here we go again.  :vuistje:
Ik blijf het het een grijze zone vinden en info erover varieert ook bij elke bron.
Dat gezegd zijnde heb ik Sherlock de afgelopen dagen in de tuin bezig gehouden en ga ik nu een wandeling in het dorp maken.

Offline benji

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #82 Gepost op: maart 25, 2020, 21:02:54 »
Op de site van vrtnieuws staat nogtans deze info:
Mag ik met de auto naar een bos of park rijden om daar te gaan wandelen?
Je mag voor een recreatief doel de auto gebruiken, maar alleen naar een plek in je eigen, nabije omgeving. Het is dus niet de bedoeling dat je vanuit Limburg naar zee of de Ardennen afzakt. Bovendien mogen enkel je eigen gezinsleden mee in de auto. Op die manier moeten we verhinderen dat er te veel mensen op dezelfde plek wandelen, lopen of fietsen.

Ik blijf in mijn eigen gemeente, dus volgens deze info doe ik niets verkeerd.

het stond nog in de krant gisteren dat je in de omgeving mag gaan wandelen ..mogelijk afhangen van gemeente ? enne ook van waar je woont zeker .. In elk geval hebben wij geen winkels in onze omgeving en moeten sowieso de auto nemen, zoals zovelen  ..zo veilig mogelijk winkelen en of wandelen met hond of alleen ....met een of twee inwonende  familieleden...
En denk ook aan de gezondheid..geen frisse lucht? Geen zon ....neem toch op tijd VIT D .  vooral de oudere ..de botten zijn al brozer ...
Kalm, beleefd en solidair ...de tijden zijn voor iedereen al zo moeilijk
Mensen met veel kinderen in hun huis/appartement ..amaai die zullen ook niet altijd lachen ..
Veel moed aan iedereen en houd het veilig

Offline witte duivels

• *
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #83 Gepost op: maart 27, 2020, 10:05:12 »
Citaat
Politiezone Vlaamse Ardennen
24 maart om 19:00 ·

MAG IK MET MIJN WAGEN NAAR EEN PARK/BOS/RECREATIEGEBIED/... RIJDEN OM TE GAAN WANDELEN OF JOGGEN?

Neen. Om de verspreiding van het Coronavirus te vertragen en te beperken werd door de Nationale Veiligheidsraad maatregelen opgelegd die onontbeerlijk zijn voor de volksgezond en moeten nageleefd worden. Eén van deze maatregelen is zich enkel verplaatsen wanneer de verplaatsing essentieel is.

Verplaatsingen zijn enkel toegelaten in het geval van noodzakelijkheid en omwille van dringende redenen, zoals bijvoorbeeld:
• woon- werkverkeer;
• absoluut noodzakelijke verplaatsingen (doktersbezoek, aankopen van etenswaren, verplaatsingen naar de post, bank, apotheker, tankstation of bijstand aan hulpbehoevenden, etc.);
• fysieke activiteiten in openlucht, mits inachtneming van social distancing maatregelen.

Zich met de wagen verplaatsen (ook al is het maar enkele kilometers) naar een park, bos, recreatiegebied, ... om daar te gaan wandelen is niet toegestaan. Dit is in strijd met de wetgeving gezien die niet aanzien wordt als essentiële verplaatsing. Ben je van plan om even ‘uit uw kot’ te komen voor een deugddoende wandeling in de zon? Doe dit dan in je eigen buurt. Wie weet ontdek je mooie plekjes die je niet eerder zag... Ook op de naleving van deze maateregel zal onze Politiezone controle uitoefenen. Bezint vooraleer je een rit begint!
#samentegencorona

Offline RustlingRose

• *
« Reactie #84 Gepost op: maart 27, 2020, 10:48:23 »
Ik snap het echt niet hoor, ga toch in je eigen omgeving wandelen zonder daar de auto voor te nemen.

Wij wonen in een stad, dus ik weet dat het niet ideaal is, maar desperate times call for desperate measures.

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #85 Gepost op: maart 28, 2020, 15:53:44 »
Ik snap het echt niet hoor, ga toch in je eigen omgeving wandelen zonder daar de auto voor te nemen.

Wij wonen in een stad, dus ik weet dat het niet ideaal is, maar desperate times call for desperate measures.

Mag ik een transportmiddel nemen om naar een bos/park te gaan om daar te gaan wandelen?
Verplaatsingen moeten maximaal beperkt worden
bron: https://www.info-coronavirus.be/nl/faqs/
dus het mag wel = de federale overheid staat boven de gemeentelijke politie!

Bijgevolg telt onderstaand niet!

MAG IK MET MIJN WAGEN NAAR EEN PARK/BOS/RECREATIEGEBIED/... RIJDEN OM TE GAAN WANDELEN OF JOGGEN?

Neen. Om de verspreiding van het Coronavirus te vertragen en te beperken werd door de Nationale Veiligheidsraad maatregelen opgelegd die onontbeerlijk zijn voor de volksgezond en moeten nageleefd worden. Eén van deze maatregelen is zich enkel verplaatsen wanneer de verplaatsing essentieel is.

Verplaatsingen zijn enkel toegelaten in het geval van noodzakelijkheid en omwille van dringende redenen, zoals bijvoorbeeld:
• woon- werkverkeer;
• absoluut noodzakelijke verplaatsingen (doktersbezoek, aankopen van etenswaren, verplaatsingen naar de post, bank, apotheker, tankstation of bijstand aan hulpbehoevenden, etc.);
• fysieke activiteiten in openlucht, mits inachtneming van social distancing maatregelen.

Zich met de wagen verplaatsen (ook al is het maar enkele kilometers) naar een park, bos, recreatiegebied, ... om daar te gaan wandelen is niet toegestaan. Dit is in strijd met de wetgeving gezien die niet aanzien wordt als essentiële verplaatsing. Ben je van plan om even ‘uit uw kot’ te komen voor een deugddoende wandeling in de zon? Doe dit dan in je eigen buurt. Wie weet ontdek je mooie plekjes die je niet eerder zag... Ook op de naleving van deze maateregel zal onze Politiezone controle uitoefenen. Bezint vooraleer je een rit begint!

Offline poeseline

• *
« Reactie #86 Gepost op: maart 28, 2020, 17:01:40 »

Mag ik een transportmiddel nemen om naar een bos/park te gaan om daar te gaan wandelen?

Ze weten het zelf niet, dat is een feit. Zelfs de regering komt onderling niet overeen en Jambon zegt dat de politie overdrijft.
Feit is dat ze gasboetes uitschrijven dus dat je maar beter gewoon thuis blijft want als ze met het verkeerde been uit bed gestapt zijn kan je €200 of meer ophoesten.

Offline Jolien.

• begonnen hondenvriend
  • *
« Reactie #87 Gepost op: maart 28, 2020, 17:28:19 »
"Verplaatsingen zijn enkel toegelaten in het geval van noodzakelijkheid en omwille van dringende redenen, zoals bijvoorbeeld:
• woon- werkverkeer;
fysieke activiteiten in openlucht, mits inachtneming van social distancing maatregelen.

Zich met de wagen verplaatsen (ook al is het maar enkele kilometers) naar een park, bos, recreatiegebied, ... om daar te gaan wandelen is niet toegestaan. Dit is in strijd met de wetgeving gezien die niet aanzien wordt als essentiële verplaatsing. "

... Wat is het nu? In het eerste deel wordt fysieke activiteiten in openlucht als voorbeeld gegeven voor een essentiële verplaatsing. In het tweede deel staat er dat dit geen essentiële verplaatsing is. Sorry, maar dit staat toch lijnrecht tegenover elkaar? Ik neem dus niet de auto om te gaan wandelen voor de zekerheid, want ze moesten je maar eens een boete geven, maar langs de andere kant vraag ik me af welk extra risico je neemt als je de auto pakt om naar een rustige plek te gaan en daar te wandelen?  :weetniet: Misschien zelfs minder dan dat je in de stad blijft en daar allemaal opeen zit te wandelen.

Offline runa

• *
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #88 Gepost op: maart 28, 2020, 17:32:41 »
"Verplaatsingen zijn enkel toegelaten in het geval van noodzakelijkheid en omwille van dringende redenen, zoals bijvoorbeeld:
• woon- werkverkeer;
fysieke activiteiten in openlucht, mits inachtneming van social distancing maatregelen.

Zich met de wagen verplaatsen (ook al is het maar enkele kilometers) naar een park, bos, recreatiegebied, ... om daar te gaan wandelen is niet toegestaan. Dit is in strijd met de wetgeving gezien die niet aanzien wordt als essentiële verplaatsing. "

... Wat is het nu? In het eerste deel wordt fysieke activiteiten in openlucht als voorbeeld gegeven voor een essentiële verplaatsing. In het tweede deel staat er dat dit geen essentiële verplaatsing is. Sorry, maar dit staat toch lijnrecht tegenover elkaar? Ik neem dus niet de auto om te gaan wandelen voor de zekerheid, want ze moesten je maar eens een boete geven, maar langs de andere kant vraag ik me af welk extra risico je neemt als je de auto pakt om naar een rustige plek te gaan en daar te wandelen?  :weetniet: Misschien zelfs minder dan dat je in de stad blijft en daar allemaal opeen zit te wandelen.
Dat is exact mijn redenering maar ik heb op fb al gezien dat er mensen hoge boetes kregen omdat ze naar een bos of park wilden rijden dus ik neem het risico niet (meer). Wel jammer want dat resulteert er in dat ik minder ga wandelen omdat er hier te veel volk loopt.

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #89 Gepost op: maart 28, 2020, 17:45:56 »
Ze weten het zelf niet, dat is een feit. Zelfs de regering komt onderling niet overeen en Jambon zegt dat de politie overdrijft.
Feit is dat ze gasboetes uitschrijven dus dat je maar beter gewoon thuis blijft want als ze met het verkeerde been uit bed gestapt zijn kan je €200 of meer ophoesten.
• woon- werkverkeer;

Eigenlijk om er mee te lachen al is het niet grappig! Ze zijn nu maar met weinig ministers, spreken elkaar tegen en weten het of den alsof het niet weten!

Offline Neverever

• *
    • Quincy's Website
« Reactie #90 Gepost op: maart 28, 2020, 17:47:32 »
Quincy haar nagels gaan schoon kort raken zo.
Gelukkig gedraagt ze zich een beetje op straat; nu er zoveel volk met hond op stap is. Hier en daar een hond die te fel doet naar haar goesting, maar haar uitval dan zelf is zeer miniem en beperkt zich tot een beetje terugmuilen. Mooi zo!
Ik heb nog een tip gekregen van pa voor een plaats vlakbij mij om te wandelen, een plek die ik normaal links laat liggen wegens niet interessant genoeg, maar we worden minder kieskeurig.
Morgen ga ik met de grote rugzak tot de maten wandelen, daar de toer van 10 km doen en dan terug, in totaal toch goed voor 17 km.

« Laatst bewerkt op: maart 28, 2020, 17:55:15 door Neverever »

Offline Castia

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #91 Gepost op: maart 28, 2020, 18:11:17 »
Zo staat het nu op info-coronavirus :
Zijn er uitzonderingen op verplaatsingen?
• Woon- werkverkeer;
• Absoluut noodzakelijke verplaatsingen (doktersbezoek, aankopen van etenswaren, verplaatsingen naar de post, bank, apotheker, tankstation of bijstand aan hulpbehoevenden, daklozen, verplaatsingen van ouders naar de opvang van hun kinderen, etc.);
• Fysieke activiteiten in openlucht, met respect voor de sociale afstand, fietsen en joggen zijn toegestaan. Verplaatsingen met de auto voor recreatie zijn niet toegestaan.

Offline Neverever

• *
    • Quincy's Website
« Reactie #92 Gepost op: maart 29, 2020, 16:07:56 »
Ik heb gisteren een PRACHTIGE route ontdekt hier vlakbij, 2 km wandelen en ik sta aan het begin. De volledig platgegooide dautenvijvers zijn stillaan in ere aan het herstellen en ze zijn bezig met het aanleggen van een lange 15 km route  :dance: Ik heb gisteren een groot deel van die rode route in aanleg gevolgd, de hele tijd langs weides en door bosjes  :bow: en het sjikke is: op een gegeven moment sluit je aan op een ander wandelroutenetwerk zo lijkt het , volgens mij kan ik tot helemaal achter op de rooierheide raken binnendoor, met maar af en toe een paar verharde straatjes. Gisteren volgde ik lange tijd rood, dan blauw en vervolgens oranje.

ZO blij dat ik dit ontdekt heb. Gedeeltes van  die route kende ik al, maar wist ik veel dat ik ook aan de andere kant van de Demer zolang kon wandelen, helemaal verscholen tussen het groen. Een gedeelte bereik je enkel door plotsklaps tussen twee huizen een bijna onzichtbaar steegje in te wandelen, dat heeft er altijd gelegen , maar nu is het aangegeven.
En ook: hier is water :mrgreen:

Offline witte duivels

• *
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #93 Gepost op: maart 29, 2020, 16:20:01 »

heuh?
Wat is er niet te begrijpen aan MAXIMAAL? wat is er nog boven dan?

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #94 Gepost op: maart 29, 2020, 17:50:13 »
heuh?
Wat is er niet te begrijpen aan MAXIMAAL? wat is er nog boven dan?

Lockdown

Offline vivtje

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #95 Gepost op: maart 29, 2020, 18:17:25 »
IK doe mijn gewone toer van 1,30 u te voet, en dat is binnen de straal van 10 km van mijn huis

Offline maart

• *
« Reactie #96 Gepost op: maart 29, 2020, 18:33:57 »
Door de gure wind vandaag ook met Piiri een toer kunnen doen, opvallend minder mensen buiten  :vuistje:

Offline Neverever

• *
    • Quincy's Website
« Reactie #97 Gepost op: maart 29, 2020, 18:36:38 »
IK doe mijn gewone toer van 1,30 u te voet, en dat is binnen de straal van 10 km van mijn huis
Ik kan binnen een straal van 10 km gerust het dubbele aan kilometers wandelen hier, dus no problem. Zo happy met wat ik ontdekt heb  :vuistje:

Offline Semulido

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #98 Gepost op: maart 29, 2020, 18:59:00 »

Dit klopt helemaal niet. Ze moeten zelfs heel streng zijn. Mij man werkt bij de politie en is nu aan het werk. Iedereen die vandaag met de auto op baan is, wordt aan de kant gezet.
Soms versta ik niet wat mensen aan regels niet begrijpen. Iedere dag opnieuw wordt er herhaald waarvoor je je mag verplaatsen en waarvoor niet. En iedere dag vinden mensen (inclusief de nieuwslezers die steeds hetzelfde opnieuw vragen) zogezegde’ uitzonderingen.
Discussies wie nu boven wie staat, zijn hier eigenlijk helemaal niet aan de orde.  :weetniet:

Offline witte duivels

• *
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #99 Gepost op: maart 29, 2020, 19:24:21 »
Dit klopt helemaal niet. Ze moeten zelfs heel streng zijn. Mij man werkt bij de politie en is nu aan het werk. Iedereen die vandaag met de auto op baan is, wordt aan de kant gezet.
Soms versta ik niet wat mensen aan regels niet begrijpen. Iedere dag opnieuw wordt er herhaald waarvoor je je mag verplaatsen en waarvoor niet. En iedere dag vinden mensen (inclusief de nieuwslezers die steeds hetzelfde opnieuw vragen) zogezegde’ uitzonderingen.
Discussies wie nu boven wie staat, zijn hier eigenlijk helemaal niet aan de orde.  :weetniet:

Idd plus er staat maximaal, dus wilt echt niet zeggen dat het toegelaten is, maximaal is toch helemaal.....

Volg ons op Facebook

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal