collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Vleesetende plantjes..  (gelezen 3249 keer)

Offline Pepperke

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 904 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Wat er zo aangenaam is bij honden, is dat we met hen de idioot mogen uithangen en dat ze ons dat nooit verwijten. Sterker nog: ze doen méé.

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
Re: Vleesetende plantjes..
« Reactie #41 Gepost op: augustus 22, 2013, 11:55:15 »
Wel opletten met pups...

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #42 Gepost op: augustus 22, 2013, 12:29:14 »
Dat filmpje! :mrgreen:

Wij gaan hier ook zo'n plantje aanschaffen denk ik. Hier zitten echt veel vliegen :?

Offline TASHAtje

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #43 Gepost op: augustus 22, 2013, 12:51:06 »
Dat filmpje! :mrgreen:

Wij gaan hier ook zo'n plantje aanschaffen denk ik. Hier zitten echt veel vliegen :?

Verwacht geen wonderen hé  :lol:

Er is niks mis met je plantje, het is normaal dat de vliegelijkjes blijven zitten, de voedingsstoffen zijn eruit. Je kan proberen ze er met een pincet uit te vissen.

Meen je dat nu?
Bah ség,kan ik eigenlijk net zo goed een vliegenmepper halen  :lol:

Offline TASHAtje

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #44 Gepost op: augustus 22, 2013, 12:52:29 »
Nogthans die van ons krijgt daar nooit zonlicht, wel heel veel licht (wij hebben daar grote dakvensters)
en heeft dit jaar ook supermooi in bloei gestaan, nog nooit zoveel bloemetjes gezien!

Ja in onze keuken is het vrij donker,dus dat zal het probleem wel zijn,er is een raam,maar doordat er nog een veranda aan is voordat je echt in de tuin komt,is dat dus niet super veel licht.

Hier staat ze ook niet in het zonlicht maar wel aan het licht aan de venster.
De bekjes blijven wel groen en verkleuren niet rood.

Mijn nieuwe bekjes (ik bedoel die dat hier thuis gekomen zijn,en niet uit de winkel  :lol: ) hebben dat ook  :denk:

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #45 Gepost op: augustus 22, 2013, 12:54:58 »
Amai is dat zo goed tegen vliegen, ik ga dat ook gaan halen!!
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Offline koenv

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 313 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #46 Gepost op: augustus 22, 2013, 12:59:00 »
Ter info : je kan ze nu kopen bij den Aldi .

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #47 Gepost op: augustus 22, 2013, 13:00:18 »
Verwacht geen wonderen hé  :lol:
Ik kan maar proberen, alle beetjes helpen :mrgreen: ik word echt gek van die rotvliegen.

Offline TASHAtje

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #48 Gepost op: augustus 22, 2013, 14:03:45 »
Allé,nu heb ik liggen proberen een aantal vliegenlijkjes er uit te vissen met pincet,maar als ik dat bekje per ongeluk mee aanraak klapt dat dicht.
Gevolg: De vlieg zit terug gevangen,half er in,en half er uit,proper zelle  :doh:

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #49 Gepost op: augustus 22, 2013, 14:55:15 »
Allé,nu heb ik liggen proberen een aantal vliegenlijkjes er uit te vissen met pincet,maar als ik dat bekje per ongeluk mee aanraak klapt dat dicht.
Gevolg: De vlieg zit terug gevangen,half er in,en half er uit,proper zelle  :doh:

was dat vroeger niet zo'n gezelschapspel?
 :lol:

Offline TASHAtje

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #50 Gepost op: augustus 22, 2013, 15:00:28 »
was dat vroeger niet zo'n gezelschapspel?
 :lol:

Ik herinner mij wel zoiets met een krokodil waar je de tanden uit moest trekken..
Of de klassieke dokter bibber  :vuistje:

Offline cherish

• *
  • 2266 HV-Punten
  • Angels in the outfield
« Reactie #51 Gepost op: augustus 22, 2013, 21:41:51 »
Ja in onze keuken is het vrij donker,dus dat zal het probleem wel zijn,er is een raam,maar doordat er nog een veranda aan is voordat je echt in de tuin komt,is dat dus niet super veel licht.

Mijn nieuwe bekjes (ik bedoel die dat hier thuis gekomen zijn,en niet uit de winkel  :lol: ) hebben dat ook  :denk:

Omdat ze licht en geen zonlicht krijgen. Maar daarom werken ze niet minder goed  :wink:

Offline wesp

• *
  • 486 HV-Punten
« Reactie #52 Gepost op: augustus 24, 2013, 08:52:12 »
Dat filmpje  :lol:
Ik denk ook niet dat ze de vliegjes effectief opeten hoor Tasha, eerder vasthouden tot ze sterven en uit zichzelf vergaan'  :mrgreen:

Offline TASHAtje

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #53 Gepost op: augustus 24, 2013, 09:40:51 »
Dat filmpje  :lol:
Ik denk ook niet dat ze de vliegjes effectief opeten hoor Tasha, eerder vasthouden tot ze sterven en uit zichzelf vergaan'  :mrgreen:

Ik heb er een paar kunnen uitvissen,maar een paar steken nu terug vast met hun poep er uit en de kop er in  :doh:
Ik laat ze dan nog maar een rondje zitten tot het terug opengaat,want ik weet niet in hoeverre het kwaad kan als ik het er nu ga uitpeuteren  :lol:

Offline TASHAtje

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #54 Gepost op: oktober 28, 2013, 09:20:00 »
Eventjes uppen  :mrgreen:

We zijn intussen 3 maanden verder,en de plantjes leven nog altijd!  :dance: :vuistje:
Nu is het duidelijk dat ze zullen moeten overwinteren,want ze geven geen bloemetjes meer,en ze zijn precies gestopt met bekjes bij te kweken  :mrgreen:
Zou ik ze nu gewoon in de veranda zetten? Daar is het wel even koud als buiten..
Nu heb ik binnenkort een verhuis voor de deur,en daar heb ik geen veranda,dus dan is het of binnen zetten,of buiten,maar dat laatste zal geen optie zijn,want ik heb geen beschutting/overdekte plaats,dus dan gaan ze zeker stuk gaan!
Het enige waar ik ze dan een beetje koel kan zetten is een kamer boven die niet verwarmd is?

In elk geval: Ik ben best trots dat ik die dingen na 3 maanden nog altijd in leven heb kunnen houden  :vuistje: 8)
Het enige 'probleem' is dat de binnenkant van de bekjes niet meer rood zijn,maar gewoon mee groen.. Ze groeien enkel alleen nog maar volledig groen,zal dus wel liggen aan het gebrek van volle zon er op.

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Powder Puff
« Reactie #55 Gepost op: oktober 28, 2013, 09:54:45 »
Het ligt er veel aan of ze gekweekt zijn als kamerplant of als moerasplant. Als kamerplant kun je ze gewoon in de huiskamer laten overwinteren, als moerasplant moet je ze een winterrust geven in de veranda of zelfs gewoon buiten. Als je ze goedkoop hebt gekocht heb je moerasplanten. De kamerplanten zijn ongeveer dubbel zo duur.

Ik heb ze gewoon op fijne kiezel staan, dus geen grond. Wortels staan hier vrijwel continue onder water maar de plant zelf kan daar niet tegen.
Ze hebben veel licht nodig, maar bij bv direct zonlicht door een raam gaan ze snel verbranden. Ik geef ze gewoon flessenwater.

Zijn op zich hele sterke plantjes zolang je maar zorgt dat ze niet teveel voeding krijgen, genoeg licht en in het geval van moerasplanten dat je ze koel zet in de winter. 

Offline TASHAtje

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #56 Gepost op: oktober 28, 2013, 10:02:34 »
Het ligt er veel aan of ze gekweekt zijn als kamerplant of als moerasplant. Als kamerplant kun je ze gewoon in de huiskamer laten overwinteren, als moerasplant moet je ze een winterrust geven in de veranda of zelfs gewoon buiten. Als je ze goedkoop hebt gekocht heb je moerasplanten. De kamerplanten zijn ongeveer dubbel zo duur.

Ik heb ze gewoon op fijne kiezel staan, dus geen grond. Wortels staan hier vrijwel continue onder water maar de plant zelf kan daar niet tegen.
Ze hebben veel licht nodig, maar bij bv direct zonlicht door een raam gaan ze snel verbranden. Ik geef ze gewoon flessenwater.

Zijn op zich hele sterke plantjes zolang je maar zorgt dat ze niet teveel voeding krijgen, genoeg licht en in het geval van moerasplanten dat je ze koel zet in de winter.

Goh,ze waren €7/st ongeveer,dus het zullen wel moerasjes zijn dan  :vuistje:
Momenteel staan ze hier al 3 maanden goed,met idd de wortels altijd onder water.. ik gebruik regenwater.
Dus als ik ze nu tijdelijk in de koude veranda zet,en na de verhuis in een koude slaapkamer of bureau boven zal het moeten kunnen overleven?  :denk:
We doen de gok.. en anders.. tja,dan hebben we ons best gedaan hé  :mrgreen:

Offline TASHAtje

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #57 Gepost op: oktober 28, 2013, 10:04:15 »
Tijdens het overwinteren ook water geven?

Offline cherish

• *
  • 2266 HV-Punten
  • Angels in the outfield
« Reactie #58 Gepost op: oktober 28, 2013, 13:16:01 »
Hier staan ze in de garage met weinig water. Niet in vrieskou

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal