collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Vleesetende plantjes..  (gelezen 3219 keer)

Offline TASHAtje

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Vleesetende plantjes..
« Gepost op: augustus 05, 2013, 16:06:40 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Zijn er hier nog HV'tjes die vleesetende plantjes hebben?
Wij waren vandaag in de bloemenwinkel,en zagen toevallig een Venus Vliegenval.. ik vond het er leuk uitzien,en wie weet helpt het wat tegen de vliegen hier  :vuistje:
We hebben er dus 2 gekocht.
Hoe verzorgen jullie deze? Want op het internet kom je dingen tegen die elkaar tegenspreken,de ene zegt gewoon zien dat de grond vochtig blijft,volgens de andere moet er 5cm water in de pot staan?
Kan dat gewoon overwinteren als er geen vliegende insecten zijn?
Of zetten jullie deze dan koel? (Mijn orchideeŽn overwinteren gewoon binnen zonder problemen,maar dat is natuurlijk niet het zelfde  :shifty:)

Ze hebben intussen op enkele uurtjes al toch wat behoorlijk vliegen opgeslokt  :mrgreen: (indrukwekkend om te zien trouwens  :vuistje: )
Hij kan er al wel is naast vangen ook,want er zijn een aantal bekjes dicht geklapt terwijl de vlieg is kunnen ontsnappen.. (een dichtgeklapt bekje dus zonder 'prooi')

Van deze staan er hier dus 2,alleen bij mij hebben ze ook nog 2 lange stelen met knopjes aan,dus er zullen nog bloemen aankomen ook precies  :lol:

Offline lydhan

• Global-Moderator
  • *
  • 1083 HV-Punten
Re: Vleesetende plantjes..
« Reactie #1 Gepost op: augustus 05, 2013, 16:18:57 »
Geen idee, maar vind dat ook wel een leuke plant  :yes:

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #2 Gepost op: augustus 05, 2013, 16:25:05 »
Zijn er hier nog HV'tjes die vleesetende plantjes hebben?
Wij waren vandaag in de bloemenwinkel,en zagen toevallig een Venus Vliegenval.. ik vond het er leuk uitzien,en wie weet helpt het wat tegen de vliegen hier  :vuistje:
We hebben er dus 2 gekocht.
Hoe verzorgen jullie deze? Want op het internet kom je dingen tegen die elkaar tegenspreken,de ene zegt gewoon zien dat de grond vochtig blijft,volgens de andere moet er 5cm water in de pot staan?
Kan dat gewoon overwinteren als er geen vliegende insecten zijn?
Of zetten jullie deze dan koel? (Mijn orchideeŽn overwinteren gewoon binnen zonder problemen,maar dat is natuurlijk niet het zelfde  :shifty:)

Ze hebben intussen op enkele uurtjes al toch wat behoorlijk vliegen opgeslokt  :mrgreen: (indrukwekkend om te zien trouwens  :vuistje: )
Hij kan er al wel is naast vangen ook,want er zijn een aantal bekjes dicht geklapt terwijl de vlieg is kunnen ontsnappen.. (een dichtgeklapt bekje dus zonder 'prooi')

Van deze staan er hier dus 2,alleen bij mij hebben ze ook nog 2 lange stelen met knopjes aan,dus er zullen nog bloemen aankomen ook precies  :lol:

Serieus ? Effe stoppen bij de Aveve sebiet  :fuu:

Offline Neleke2

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 104 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: augustus 05, 2013, 16:25:08 »
Ik zou het ook niet goed weten. Ik weet alleen dat het zeer moeilijk is om ze in leven te houden (de plantjes hť). Ze zijn zeer delicaat om te verzorgen.
Zeker zelf niet teveel aanraken en misschien in de bloemenwinkel eens om advies vragen.

Ze komen voor in moerassen en op veengronden, dus ik zou denken dat ze veel water nodig hebben :denk: en hun voedingsstoffen halen ze natuurlijk uit de insecten.
« Laatst bewerkt op: augustus 05, 2013, 16:29:34 door Neleke2 »

Offline TASHAtje

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: augustus 05, 2013, 16:44:23 »
Serieus ? Effe stoppen bij de Aveve sebiet  :fuu:

Alle bekjes zijn toe nu,een deel zal straks wel weer opengaan,want hij durft missen  :lol:

Ik zou het ook niet goed weten. Ik weet alleen dat het zeer moeilijk is om ze in leven te houden (de plantjes hť). Ze zijn zeer delicaat om te verzorgen.
Zeker zelf niet teveel aanraken en misschien in de bloemenwinkel eens om advies vragen.

Ze komen voor in moerassen en op veengronden, dus ik zou denken dat ze veel water nodig hebben :denk: en hun voedingsstoffen halen ze natuurlijk uit de insecten.

Ik weet dat ze regenwater moeten hebben,omdat ze moeilijk in leven te houden zijn met kraanwater.. dat is dus het enige wat de verkoopster zei als we vroegen naar hoe we ze moeten verzorgen.

Offline TASHAtje

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: augustus 05, 2013, 16:46:53 »
Oja,ik heb ze intussen al Cleo en Patra gedoopt  :whoea: (naar Cleopatra van The Addams Family  :rolf: )

Offline wesp

• *
  • 486 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: augustus 05, 2013, 16:49:45 »
De Venus' vliegenval groeit in het wild in moerassen.
Moerassen zijn bodems met weinig vruchtbare grond.
Daarom mag het plantje dat je hier koopt niet in gewone teelaarde geplant worden.
De plant zal zijn voeding wel uit insecten halen. Het plantje kan gerust een paar weken zonder voedsel.

Waar wel op gelet moet worden is dat de grond altijd vochtig moet zijn. De pot van het plantje staat best in een grote schaal met water, zodat er water kan verdampen rond het plantje. Wel mag het plantje niet constant in het water staan. De grond mag niet nat worden, daarom is het beter om de pot op een verhoog te plaatsen, of op een laag stenen met daaronder water.
Het gemakkelijkste is dan om om de paar dagen het water bij te vullen zodat de pot dan eventjes in het water staat.
Altijd regenwater nemen als water, want ander water bevat teveel mineralen, en kan te hard zijn.

Plaats het plantje altijd in de zon. Zo zullen de bladeren mooi rood kleuren, en rapper vliegen aantrekken.

Offline Leeniepee

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 432 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: augustus 05, 2013, 16:49:52 »
Als het knopjes van bloemen zijn, direct afknippen. De bloemen vergen zoveel energie van het plantje dat het na de bloei waarschijnlijk zal sterven.
Inderdaad moeilijk te houden. Ik had er een heleboel bij mij in het moerasgedeelde in de vijver staan. Daar deden ze het supergoed en het werden er vlug meer.
In de winter binnengenomen en toen zijn ze gestorven.
Houd ze goed vochtig, dat is vooral belangrijk. Best is ze in een aquarium of glazen pot zetten dan kan je daar ook wat water ingieten zodat de vochtigheidsgraad hoog blijft.

Offline TASHAtje

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: augustus 05, 2013, 16:51:59 »
Dus 5cm water is overdreven dus? (Al goed dat je zo is komt checken op een euhm.. hondenforum  :mrgreen: )

Offline TASHAtje

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: augustus 05, 2013, 16:52:36 »
Thnx voor de tips al  :thumbs:

Offline EmKe

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 287 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: augustus 05, 2013, 18:28:08 »
We kopen zo af en toe eentje, langer dan een paar maand leven ze hier niet. Ons is gezegd dat je ze niet zelf mag laten dichtklappen.
De bekjes die dicht gaan worden bij ons na enkele dagen zwart en sterven af.

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: augustus 05, 2013, 18:44:16 »
Een ideale plant dus voor in een vochtig appartement, als het constant vochtig moet zijn? En dat slokt misschien ook muggen en spinnen op? :pray:

Offline TASHAtje

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: augustus 05, 2013, 18:49:53 »
Een ideale plant dus voor in een vochtig appartement, als het constant vochtig moet zijn? En dat slokt misschien ook muggen en spinnen op? :pray:

:yes: als er iets in het bekje komt gaat het toe.. er staat 'voor vliegende insecten' ,maar een spinnekopke zal ook wel kunnen zeker?  :vuistje:

Dat je het bekje niet zelf mag laten toeklappen weet ik,dat doen we dus ook niet  :lol:

Offline wesp

• *
  • 486 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: augustus 05, 2013, 18:59:24 »
Vliegen worden aangetrokken door de kleur - nectar van die 'bloemen' ik weet niet of dat bij spinnen en muggen hetzelfde effect heeft.

Offline Leeniepee

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 432 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: augustus 06, 2013, 08:43:13 »
Spinnen enzo eten ze ook, maar als er een pootje blijft uitsteken dan kan dat gaan schimmelen en is het bekje ook dood. Normaal kunnen ze zo'n 2 a 3 keer dichtklappen eer ze afsterven. Wespen die worden gevangen knagen zich gewoon een weg naar buiten door het bekje.

Offline cherish

• *
  • 2266 HV-Punten
  • Angels in the outfield
« Reactie #15 Gepost op: augustus 06, 2013, 08:47:30 »
Hier hetzelfde plantje. Eet vliegen, muggen, kleine spinnekes (die met de lange poten hebben altijd geluk :hmpf:) hier staat het altijd in een grondje regenwater. Geen stadswater. Na de bloemetjes direct kort knippen en in de winter vertoeft het in de garage zonder water ect.

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: augustus 06, 2013, 09:40:21 »
Bij de vijverwinkel waar ik gewerkt heb, stonden er ook een aantal in het moerasgedeelte van ťťn van de vijvers. Ik heb daar geleerd dat ze inderdaad een 'zuurdere' omgeving nodig hebben.

Offline Obi

• *
  • 467 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: augustus 06, 2013, 10:00:32 »
Iemand die ze heeft en ze gewoon leidingwater geeft?

Offline TASHAtje

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: augustus 06, 2013, 12:47:07 »
Hier hetzelfde plantje. Eet vliegen, muggen, kleine spinnekes (die met de lange poten hebben altijd geluk :hmpf:) hier staat het altijd in een grondje regenwater. Geen stadswater. Na de bloemetjes direct kort knippen en in de winter vertoeft het in de garage zonder water ect.

Ik was van plan ze te laten overwinteren in de veranda (Als ze zolang blijven leven  :vuistje: ) ,maar daar kan het wel naar vriestemperatuur zakken als het buiten echt vriest dat het kraakt. Er is maar enkele beglazing,dus ik weet niet of dat een goed idee zal zijn.. heb schrik dat ze kapot vriezen.
Vandaar dat ik mijn OrchideeŽn ook gewoon binnen laat overwinteren met bijna geen water,en dat lijkt ook wel te lukken (Ook al zijn er die zeggen dat een orchidee absoluut koud moet overwinteren)

Het regenwater moeten we nog wachten tot het is een keertje wil regenen,heb een emmer buiten gezet door gebrek aan een regenton  :oops:

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: augustus 06, 2013, 12:54:33 »
Ik was van plan ze te laten overwinteren in de veranda (Als ze zolang blijven leven  :vuistje: ) ,maar daar kan het wel naar vriestemperatuur zakken als het buiten echt vriest dat het kraakt. Er is maar enkele beglazing,dus ik weet niet of dat een goed idee zal zijn.. heb schrik dat ze kapot vriezen.
Vandaar dat ik mijn OrchideeŽn ook gewoon binnen laat overwinteren met bijna geen water,en dat lijkt ook wel te lukken (Ook al zijn er die zeggen dat een orchidee absoluut koud moet overwinteren)

Het regenwater moeten we nog wachten tot het is een keertje wil regenen,heb een emmer buiten gezet door gebrek aan een regenton  :oops:

morgen hebt ge regen! :mrgreen:

lijkt wel interessant zo'n plant, want die vliegen hangen hier de keel uit ze! :hmpf:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal