collapse

Auteur Topic: Vitamine B12 tekort  (gelezen 3009 keer)

Offline gotcha

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • her pawprints is in our hearts forever
Re: Vitamine B12 tekort
« Reactie #20 Gepost op: september 23, 2015, 12:20:04 »
 :happywink: hoop alleszins dat je kan geholpen worden met de b12

Offline Ien

• *
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: september 23, 2015, 14:55:56 »
Haar en nagels is eerder b6. Cysteine en b6 kan je altijd zelf halen bij apotheek.

Offline Gizmogirl

• hondenvriend pro
  • *
    • Flynn, Koda, Mowgli en Sibo
« Reactie #22 Gepost op: september 29, 2015, 14:00:18 »
Moet straks eens kijken of er van B6 iets op de uitslagen staat.

In ieder geval; vanaf nu ga ik zelf B12 inspuiten. Vit D en foliumzuur moet ik ook innemen.

Offline Gizmogirl

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #23 Gepost op: september 30, 2015, 11:19:39 »
Ok, ik vind dit zelf een beetje een domme vraag daar ik niet zou weten hoe het kan, maar heeft er nog iemand ervaring met gewichtstoename na het opstarten van een vit. B12 kuur?
Ik ben zowiezo niet van de magerste en moet goed kijken wat ik doe met eten, maar sinds de vitamine B12 injecties heb ik dus énorm veel last met mijn gewicht. Ik bedoel dan echt 2 kg bijkomen op 1.5 week tijd, terwijl er verder niks veranderd is (zelfde hoeveelheid voeding/beweging...)
Gisteren heb ik bv. minder gegeten dan ik normaal zou doen, heb overdag gewerkt en behoorlijk veel fysiek werk moeten verzetten, 's avonds agility gaan trainen en nog een uur gaan wandelen, en vanmorgen was er 800 g bij ten opzichte van gisteren, en zo gaat het ondertussen dus al 2 weken. Dit weekend heb ik bijna niets gegeten waardoor ik er terug een beetje heb afgekregen, maar dat is nu ook niet bepaald haalbaar/gezond hé... Ik snap er echt niks van, maar leuk vind ik het niet.
En dan zou men denken: "de weegschaal heeft kuren", maar heb maandag mijn Pommetjes gewogen op dezelfde weegschaal en hun gewicht was gewoon normaal.

Offline IsabelleG

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #24 Gepost op: september 30, 2015, 11:23:05 »
Ok, ik vind dit zelf een beetje een domme vraag daar ik niet zou weten hoe het kan, maar heeft er nog iemand ervaring met gewichtstoename na het opstarten van een vit. B12 kuur?
Ik ben zowiezo niet van de magerste en moet goed kijken wat ik doe met eten, maar sinds de vitamine B12 injecties heb ik dus énorm veel last met mijn gewicht. Ik bedoel dan echt 2 kg bijkomen op 1.5 week tijd, terwijl er verder niks veranderd is (zelfde hoeveelheid voeding/beweging...)
Gisteren heb ik bv. minder gegeten dan ik normaal zou doen, heb overdag gewerkt en behoorlijk veel fysiek werk moeten verzetten, 's avonds agility gaan trainen en nog een uur gaan wandelen, en vanmorgen was er 800 g bij ten opzichte van gisteren, en zo gaat het ondertussen dus al 2 weken. Dit weekend heb ik bijna niets gegeten waardoor ik er terug een beetje heb afgekregen, maar dat is nu ook niet bepaald haalbaar/gezond hé... Ik snap er echt niks van, maar leuk vind ik het niet.
En dan zou men denken: "de weegschaal heeft kuren", maar heb maandag mijn Pommetjes gewogen op dezelfde weegschaal en hun gewicht was gewoon normaal.
Vit. B12 zorgt ervoor dat voedingsstoffen beter worden opgenomen, kan dus zeker zou ik denken. Ik denk dat de meeste mensen met een B12 tekort (zo ook onze zoon) te mager zijn, dan is dat bijkomen in gewicht eerder een goede zaak  :wink:

Offline Gizmogirl

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #25 Gepost op: september 30, 2015, 11:28:25 »
Geloof me, ik ben zeker niet te mager  :lol:
Maar ok, betere opname van voedingsstoffen... maar in die mate?  :shock:

Offline IsabelleG

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #26 Gepost op: september 30, 2015, 11:33:13 »
Geloof me, ik ben zeker niet te mager  :lol:
Maar ok, betere opname van voedingsstoffen... maar in die mate?  :shock:
Den onzen verdikt wel naarmate dat zijn B12 beter staat  :mrgreen:
Ik zou het toch es navragen?

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #27 Gepost op: oktober 02, 2015, 20:44:03 »
Ik weet sinds een week dat ik ook een tekort heb en inderdaad 1 van de symptomen is vermageren. Dat was jammer genoeg hier ook niet het geval. Maar ik kan dus wel geloven dat je bijkomt door de capsules ( ik moet ze oplossen in water ) maar dat moet voor mij ook niet.

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #28 Gepost op: oktober 02, 2015, 20:44:44 »
Merk je verder al een verschil?

Offline Ien

• *
« Reactie #29 Gepost op: oktober 03, 2015, 17:13:06 »
M'n collega sprak ook van gewichtstoenames, en een serieuze energieboost kort na zo'n inspuiting.
Ze heeft met dat ze de spuitjes niet meer nodig heeft, een hele waslijst aan symptomen gevonden die nu niet meer voorkomen. Zoals prikkende ogen, broze nagels die moeilijk lang worden enz. Zou toch kunnen dat je met B12 al erg geholpen bent en die B6 niet nodig is. (ze was toen ook nog vegetariër, wat het probleem bij haar wel verergerde)

Offline kathytjeuh_newfy

• *
« Reactie #30 Gepost op: oktober 03, 2015, 19:39:07 »
Toevallig tijdens een bloedonderzoek hebben ze dat bij mij ook ontdekt, de dokter vroeg of ik me niet moe enzo voelde maar eigenlijk niet  :oops: tot ik die inspuitingen gekregen had! Amai wat een verschil, maar zelfs een jaar daarna heb ik er geen meer nodig gehad.
Nu al 2 jaar verder ofzo en nu voel ik dat het misschien toch nog wel eens nodig zou kunnen zijn

Offline Gizmogirl

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #31 Gepost op: oktober 06, 2015, 14:37:47 »
Ik weet sinds een week dat ik ook een tekort heb en inderdaad 1 van de symptomen is vermageren. Dat was jammer genoeg hier ook niet het geval. Maar ik kan dus wel geloven dat je bijkomt door de capsules ( ik moet ze oplossen in water ) maar dat moet voor mij ook niet.

Mja, ik ben de afgelopen jaren wel wat afgevallen, maar dat is omdat ik ermee bezig was (enfin, dat denk/dacht ik toch...)
Bij mij zijn het injecties.

Offline Gizmogirl

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #32 Gepost op: oktober 06, 2015, 14:38:05 »
Merk je verder al een verschil?

Nee, eigenlijk nog niet echt...

Offline Gizmogirl

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #33 Gepost op: oktober 06, 2015, 14:39:03 »
M'n collega sprak ook van gewichtstoenames, en een serieuze energieboost kort na zo'n inspuiting.
Ze heeft met dat ze de spuitjes niet meer nodig heeft, een hele waslijst aan symptomen gevonden die nu niet meer voorkomen. Zoals prikkende ogen, broze nagels die moeilijk lang worden enz. Zou toch kunnen dat je met B12 al erg geholpen bent en die B6 niet nodig is. (ze was toen ook nog vegetariër, wat het probleem bij haar wel verergerde)

En welke mate van gewichtstoename?  :doh:
Wel goed dat ze zich nu beter voelt!

Offline Gizmogirl

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #34 Gepost op: oktober 06, 2015, 14:39:28 »
Toevallig tijdens een bloedonderzoek hebben ze dat bij mij ook ontdekt, de dokter vroeg of ik me niet moe enzo voelde maar eigenlijk niet  :oops: tot ik die inspuitingen gekregen had! Amai wat een verschil, maar zelfs een jaar daarna heb ik er geen meer nodig gehad.
Nu al 2 jaar verder ofzo en nu voel ik dat het misschien toch nog wel eens nodig zou kunnen zijn

Blij om te horen dat ze bij jou hielpen!

Offline Ien

• *
« Reactie #35 Gepost op: oktober 06, 2015, 15:18:59 »
En welke mate van gewichtstoename?  :doh:
Wel goed dat ze zich nu beter voelt!

Niet in die zin dat het mij opgevallen is, dus zal hooguit 5kg geweest zijn.  :happywink:

Online luigi

• *
« Reactie #36 Gepost op: september 13, 2019, 16:17:28 »
Hopelijk komt hier nog wat reactie op dit oude topic.

Bloed laten prikken omdat ik maar niet uitgeslapen raak, hoofdpijn,... B12 staat laag en Foliumzuur heel laag. Huisarts heeft een voorschrift gemaakt voor supplementen.
Dr. google leerde me al dat supplementen bij B12 te kort meestal onvoldoende zijn. Eenmaal ik begin met foliumzuur zijn testen op B12 helemaal niet meer te betrouwen.
Zijn er waarvan supplementen wel hielpen? en best dus iets van smelttablet?

Het kan zijn dat de klachten weg zijn als mij foliumzuur aangevuld is, maar kan combinatie van de 2 zijn ook natuurlijk.

Offline Cinta

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #37 Gepost op: september 13, 2019, 20:37:49 »
Hier ook een foliumzuurtekort. Ik ga nu folivit 4 nemen. Verder volg ik even mee.

Voelde mij moe, snel ziek, slap,... .

Online luigi

• *
« Reactie #38 Gepost op: september 13, 2019, 22:48:35 »
En je b12 in orde?
Als die niet getest is eerst even laten testen, foliumzuur zorgt er voor dat de meetwaarde van B12 stijgen maar er is nog steeds een te kort.

Supplementen zijn er met b6 in ook, maar die is helemaal niet getest geweest. Te veel b6 is ook niet goed.

Offline foxkyra

• begonnen hondenvriend
  • *
« Reactie #39 Gepost op: september 14, 2019, 08:02:22 »
En je b12 in orde?
Als die niet getest is eerst even laten testen, foliumzuur zorgt er voor dat de meetwaarde van B12 stijgen maar er is nog steeds een te kort.

Supplementen zijn er met b6 in ook, maar die is helemaal niet getest geweest. Te veel b6 is ook niet goed.

Te veel vitamine B6 kan toch geen kwaad. Dat is een wateroplosbare vitamine dus bij te veel plas je dit gewoon uit. 

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal