collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: verzekering  (gelezen 550 keer)

Offline natasja

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 428 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
verzekering
« Gepost op: augustus 27, 2013, 13:17:16 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Iemand die wat op de hoogte is van verzekeringen?
Onze huidige situatie: verzekeringen bij een verzekeringskantoor .
Nu heeft onze bank de verzekeringen bekeken.
Maar is dat even veilig je verzekeringen bij je bank?

Offline Rettek

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 77 HV-Punten
Re: verzekering
« Reactie #1 Gepost op: augustus 27, 2013, 14:56:47 »
Bij een bank je verzekeringen nemen is hetzelfde als bij een makelaar. Uiteindelijk zijn het de banken die met een verzekeringsmaatsch appij samenwerken.

In geval van schade doe je dan aangifte bij je bank die het doorgeeft aan de verzekeraar.

Offline sportinggirl

• *
  • 248 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: augustus 27, 2013, 15:01:52 »
wel opletten met sommige zaken als je nadien weer het omgekeerde wilt doen.

wij hebben een jaarlijks herzienbare hyp. lening en onze brandverzekering bij de bank.
Onze makelaar kan geen andere brandverzekering zoeken voor ons omdat de bank onze hyp. lening jaarlijks kan verhogen ( tot op een bepaalde grens wel ) als we onze brandverzekering weghalen

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: augustus 27, 2013, 15:05:14 »
Ik ben al jarenlang verzekerd bij KBC. Zeer tevreden daar.

Offline koenv

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 313 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: augustus 27, 2013, 15:11:52 »
Is normaal hetzelfde maar soms is er wel een verschil met de contacten. Bij een makelaar die je kent, is er veel mogelijk en deze kan je raad geven welke verzekering bij welke maatschappij je het beste neemt en is het echt persoonlijk , terwijl bij sommige banken je maar een nr bent. Maar voor de rest , is het volgens mij hetzelfde. 

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: augustus 27, 2013, 15:21:35 »
Wij zijn nu ook naar een bank overgestapt met al onze verzekeringen, nog geen schade aangifte moeten doen. Maar ze staan wel altijd te springen als er vragen zijn of aanpassingen moeten gebeuren om u er tussen te nemen.

Je moet enkel oppassen als je wil overschakelen van DVV naar belfius. Dat is blijkbaar 1 pot nat en u makkelaar moet de contracten willen doorgeven aan de bank. Bij ons was dat bij de aankoop van ons huis zo en de makelaar van dvv wou ze niet afstaan. Ahja want dat is minder kassa, kassa voor hem.  :mrgreen:
En omdat wij wel bereid waren om te veranderen kregen we onze 0,5% korting toch nog.

Nu het gemak van ons om dit jaar te veranderen was natuurlijk dat Belfius niet weet dat we niet meer bij DVV zitten.  :mrgreen:

Offline natasja

• *
  • 428 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: augustus 27, 2013, 20:21:53 »
maar zijn ze inderdaad niet meer geneigd hun eigen 'waren' te promoten? Je 'onafhankelijke' verzekeringsmakelaa r kan volgens mij interessantere deals bekomen niet?

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: augustus 27, 2013, 22:16:47 »
maar zijn ze inderdaad niet meer geneigd hun eigen 'waren' te promoten? Je 'onafhankelijke' verzekeringsmakelaa r kan volgens mij interessantere deals bekomen niet?

Voor onze autoverzekering kwam kbc het goedkoopst uit. Bij de 'onafhankelijke' ging het 1000 euro op een jaar meer zijn.  :zot:
En ze hebben ook hun vaste plaatsen hoor om verzekeringen te nemen. Hoe meer bij het zelfde ze steken hoe meer commissie ze krijgen.

Offline Lizzz

• warme hondenvriend
  • *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: augustus 27, 2013, 23:01:13 »
Je moet ook niet alleen naar de prijs kijken natuurlijk. De voorwaarden en de inhoud zijn ook heel belangrijk. Een verzekering is inderdaad niet standaard.

Enkel de basisdekkingen zijn hetzelfde voor familiale en brand etc, maar bijkomende dekkingen verschillen. Dus eigenlijk moet je bij verzekeringen vooral kijken naar de inhoud (en ten opzichte daarvan dan ook naar de kost).

Waar je je verzekering neemt (bank of verzekeringsagent) maakt verder denk ik weinig uit. Zolang je maar goed verzekerd bent... :)

Offline AnnSophie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 195 HV-Punten
    • Uw hond de baas
« Reactie #9 Gepost op: augustus 28, 2013, 08:41:01 »
Wij hadden onze verzekeringen ook bij onze bank. Hebben een hele goede relatie met de bank en zijn er niet zomaar een nummer. Altijd het gevoel gehad dat we er met al onze vragen terecht konden. Toch moet je soms wel twee keer nadenken. Voor onze moto en auto zijn we ondertussen ergens anders gegaan en hebben bijna 1000 euro bespaard voor een verzekering met dezelfde voorwaarden! Dus: gewoon even rondhoren, welke voorwaarden je voor welke prijs kijkt, en hoe je behandeld wordt enz, en dan op basis daarvan je beslissing maken

Offline iebie

• *
  • 430 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: augustus 28, 2013, 09:34:12 »
Onze makelaar gaat absoluut niet het beste voor ons kiezen, wij willen daar al even weg maar weten dus ook niet naar waar. Wij betalen echt te veel volgens mijn vader.

Offline Nipo

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 97 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: augustus 28, 2013, 09:49:10 »
Wij hebben onze woningverzekering en familiale bij de Fortis. Voor de familiale verzekering hebben we al eens een aangifte moeten doen en dat is toen heel correct afgehandeld zonder gedoe. Ik heb er persoonlijk ook echt wel het gevoel dat ze weten wie we zijn en dat ze ons altijd alle opties aanbieden.

Autoverzekering hebben we bij een kleine verzekeraar, want die was de helft goedkoper als elders en die is ook altijd beschikbaar en kent ons dossier. Dus eigenlijk van allebei wel tevreden.

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: augustus 28, 2013, 10:35:54 »
Onze makelaar gaat absoluut niet het beste voor ons kiezen, wij willen daar al even weg maar weten dus ook niet naar waar. Wij betalen echt te veel volgens mijn vader.

Je kan een herziening aanvragen bij je eigen makelaar, als je nog nooit iets hebt aangegeven kan het zijn dat je verzekering wat zakt. Maar ik zou zeker eens een paar banken en andere makelaars binnen stappen om simulaties aan te vragen.

Offline Beau_12

• *
  • 1394 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: augustus 28, 2013, 10:57:34 »
Voor mijn autoverzekering zit ik bij een makelaar.  Heel tevreden over.  Voor de brandverzekering en schuldsaldo bij de bank (bij Fintro en is gekoppeld aan de lening).  Ik heb wel even aan mijn makelaar gevraagd of dit goede verzekeringen waren.  Hun antwoord was positief.  SSV bij Cardiff is de goedkoopste en ze konden geen betere aanbieden, familiale bij AG (via Fortis).  Het mandaat heb ik bij mijn makelaar laten overzetten (zo voorkom ik dat ik 5 verschillende verzekeringen bij 5 verschillende personen heb).  Dus brandverzekering bij de bank, Familiale en autoverzekering bij een makelaar.

Offline Beau_12

• *
  • 1394 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: augustus 28, 2013, 11:00:33 »
Let wel op: bij de makelaars zitten ook prutsers, net zoals bij de banken.  Je moet gewoon iemand vinden waarin je voldoende vertrouwen hebt.  Mijn vorige makelaar (familie van mijn ex) was eigenlijk een dikke prutser.  Zolang je niets voorhad was het niets, maar als je eens iets moest aangeven, altijd miserie ... Ben blij dat ik veranderd ben van makelaar.  Het is zelfs zo erg dat mijn ex ook geen verzekering meer afsluit bij hen (is tis nochtans bij zijn moeder en haar man ...).

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal