collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Verdikken  (gelezen 17266 keer)

Offline myriam.e

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3728 HV-Punten
Re: Verdikken
« Reactie #60 Gepost op: februari 18, 2013, 10:16:19 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
sorry probeer laatste bericht even aan te passen, foutje :oops:

Joehoe gelukt !

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #61 Gepost op: februari 18, 2013, 18:33:44 »
pasta van sesamzaad, je vind het zeker in de biowinkel bij de confituren en dergelijke :yes:
Is lekker :yes:

Thkx op naar de biowinkel  :mrgreen:

Offline Erik en Pascale

• *
  • 582 HV-Punten
« Reactie #62 Gepost op: februari 18, 2013, 21:42:07 »
Brinta is zoals havermout, maar dan fijner. Moet je eens proberen. Je hebt ze in NL ook met smaakjes (weet niet of dat hier ook zo is).
En 't is niet omdat je dat als kind zoveel hebt moeten eten dat het je tegenstak, dat dat nu nog zo is hoor.
Zoutloos brood zal ik nooitvanzeleven nog eten, da's wél zoiets 'uit de kindertijd'.
Maar witte joghurt, daar heb ik jarenlang feestelijk voor bedankt (wij moesten die grote witte potten van den aldi eten : bweirk).
Maar nu lust ik het wel. Magere witte joghurt van danone (en zo he, zonder suiker.)
Je kan bij havermout/brinta evt ook een lepel confituur bijdoen : aalbessenconfituur ofzo dan ziet ge geen stukskes :cheeky:
Verbeter de wereld, begin bij jezelf

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • AppyLeash
« Reactie #63 Gepost op: februari 18, 2013, 21:43:56 »
Met dit topic besef ik dat we eigenlijk nog geen weegschaal hebben :mrgreen: Misschien toch best eens eentje gaan kopen :wink:

Offline Erik en Pascale

• *
  • 582 HV-Punten
« Reactie #64 Gepost op: februari 18, 2013, 21:44:55 »
Ik denk nog aan iets : ga zaterdags eens naar de vogelmarkt in A'pen. Daar staan heel veel Marokkanen met olijven, fruit en heel veel soorten noten en gedroogd fruit. Gezond, lekker en calorietjes.
En het Truks fruit is ook een winner hier, voor de huisgenoten dan. maar da's wel mierzoet, daar moet je voor zijn.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #65 Gepost op: februari 18, 2013, 22:24:30 »
Ik heb nog niet alles gelezen maar ik ga hier ook volgen.
Ik val ook veel gemakkelijker af dan dat ik bijkom. Ik vind van mezelf niet dat ik ongezond mager ben maar heb wel al verschillende reacties gehad, soms valt zelfs het woord anorexia  :doh: en een paar extra kilootjes kunnen zeker geen kwaad.
Maar ik wil wel blijven (zelfs nog meer  :shifty:) sporten en redelijk gezond eten.
Ik probeer al een tijdje, ongeveer een maand?, er op te letten dat ik meer eet maar ik ben niet meer dan 100g bijgekomen en ik word nu snel misselijk als ik te veel probeer te eten  :doh:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #66 Gepost op: februari 19, 2013, 09:20:00 »
Ik denk nog aan iets : ga zaterdags eens naar de vogelmarkt in A'pen. Daar staan heel veel Marokkanen met olijven, fruit en heel veel soorten noten en gedroogd fruit. Gezond, lekker en calorietjes.
En het Truks fruit is ook een winner hier, voor de huisgenoten dan. maar da's wel mierzoet, daar moet je voor zijn.

Pascale dat turks fruit kan me daar ziek aan eten  :mrgreen:

In Kapellen dacht ik is ook zo'n kraam , moet zeggen ziet er allemaal lekker uit ..
Thanks Pascale :bow:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #67 Gepost op: februari 19, 2013, 09:22:37 »
Ik heb nog niet alles gelezen maar ik ga hier ook volgen.
Ik val ook veel gemakkelijker af dan dat ik bijkom. Ik vind van mezelf niet dat ik ongezond mager ben maar heb wel al verschillende reacties gehad, soms valt zelfs het woord anorexia  :doh: en een paar extra kilootjes kunnen zeker geen kwaad.
Maar ik wil wel blijven (zelfs nog meer  :shifty:) sporten en redelijk gezond eten.
Ik probeer al een tijdje, ongeveer een maand?, er op te letten dat ik meer eet maar ik ben niet meer dan 100g bijgekomen en ik word nu snel misselijk als ik te veel probeer te eten  :doh:

runa dankjewel !

Dat misselijk worden als ik wat meer eet heb ik ook, ofwel krijg ik last van maag en darmen, gevolg wc stop ...

Mensen zijn toch zo snel om te oordelen hé , anorexia is ook al gevallen hier (familie dan nog)..

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #68 Gepost op: februari 19, 2013, 09:24:05 »
Brinta is zoals havermout, maar dan fijner. Moet je eens proberen. Je hebt ze in NL ook met smaakjes (weet niet of dat hier ook zo is).
En 't is niet omdat je dat als kind zoveel hebt moeten eten dat het je tegenstak, dat dat nu nog zo is hoor.
Zoutloos brood zal ik nooitvanzeleven nog eten, da's wél zoiets 'uit de kindertijd'.
Maar witte joghurt, daar heb ik jarenlang feestelijk voor bedankt (wij moesten die grote witte potten van den aldi eten : bweirk).
Maar nu lust ik het wel. Magere witte joghurt van danone (en zo he, zonder suiker.)
Je kan bij havermout/brinta evt ook een lepel confituur bijdoen : aalbessenconfituur ofzo dan ziet ge geen stukskes :cheeky:

Ook weer een goed idee Pascale  :thumbs:

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #69 Gepost op: februari 19, 2013, 14:31:44 »
Voor de mensen met een te hoge cholesterol:

Schapenkaas en geitenkaas bevatten minder cholerterol dan koeienkaas.
Bak je vlees/gebak met kokosolie, daar zit van natuere laurinzezuur in, wat je cholesterol naar beneden haalt. Het is ook een verzadigd vet, dus zorgt bij hoge(re) temperaturen ook niet voor trasnvetzuren (die de aanmaak van cholesterol stimuleren).
En natuurlijk, gebruik het met mate.  :wink:
When you do things from your soul, you feel a river moving in you; a joy. - Rumi

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #70 Gepost op: februari 19, 2013, 14:49:22 »
Lien : thanks , die kokosolie kan je die in de supermarkt vinden ?

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #71 Gepost op: februari 19, 2013, 15:19:58 »
Lien : thanks , die kokosolie kan je die in de supermarkt vinden ?
Bio Planet, daar koop ik dat.
Je kan zowel ontgeurde kopen als niet ontgeurde, maar bij die laatste reukt en smaakt alles naar kokos.

Ik koop deze:

Ik heb ook al potjes gezien in gewone supermarkten (geen meer idee waar ), maar om zeker te zijn van de kwaliteit en zuiverheid zou ik toch naar een biowinkel gaan.
When you do things from your soul, you feel a river moving in you; a joy. - Rumi

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #72 Gepost op: februari 19, 2013, 16:05:05 »
Bioplanet heeft ze in alle soorten en formaten (je kan ze zelfs in emmerformaat aankopen, als frietvet), is idd veel gezonder voor bakken en braden :yes:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #73 Gepost op: februari 19, 2013, 18:12:52 »
Lien en Epona merciekes !

Nog een vraagje , die smaak als je daar iets meebakt is dat goed , denk dat ik toch effe zal moeten wennen :denk:

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #74 Gepost op: februari 19, 2013, 22:13:48 »
Is neutrale smaak, de kokos merk je echt niet.
Ik vond dat jammer, ik ben dol op kokosnoot  :lol:

Offline ille

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 485 HV-Punten
« Reactie #75 Gepost op: februari 20, 2013, 09:16:58 »
Ik vrees dat als het niet in je aard ligt het heel moeilijk is om te verdikken. Een aantal jaren geleden wou mijn zoon bij het leger gaan maar zijn BMI was te laag.Hij moest dus op korte tijd bijkomen.
Hij is toen naar een dietiste gegaan in de hoop op korte tijd de gewenste BMI te halen. Kroketten, puree, volle melk,noten, pizza's, lassagne...... bovenop de gewone gezonde voeding die iedereen elke dag zou moeten eten. Resultaat: geen gram bijgekomen.

HIj vond het wel een supersmakelijk dieet. :wink:

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #76 Gepost op: februari 20, 2013, 14:00:04 »
Is neutrale smaak, de kokos merk je echt niet.
Ik vond dat jammer, ik ben dol op kokosnoot  :lol:
Je hebt ook kokosolie die niet ontgeurt is, die smaakt wel  nog naar kokos denk ik.
Lien en Epona merciekes !

Nog een vraagje , die smaak als je daar iets meebakt is dat goed , denk dat ik toch effe zal moeten wennen :denk:
De smaak van ontgeurde olie is idd neutraal.
Nadeel is wel dat je er vlees niet zo mooi bruin mee krijgt als met boter/margarine.

Als je in gebak boter vervangt door olie/margarine wordt dat 75%olie/margarine + 25% water.  :wink:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #77 Gepost op: februari 20, 2013, 14:03:04 »
Ik vrees dat als het niet in je aard ligt het heel moeilijk is om te verdikken. Een aantal jaren geleden wou mijn zoon bij het leger gaan maar zijn BMI was te laag.Hij moest dus op korte tijd bijkomen.
Hij is toen naar een dietiste gegaan in de hoop op korte tijd de gewenste BMI te halen. Kroketten, puree, volle melk,noten, pizza's, lassagne...... bovenop de gewone gezonde voeding die iedereen elke dag zou moeten eten. Resultaat: geen gram bijgekomen.

ille volledig mee eens hoor, mijn BMI is al jaren te laag..
Wel raar dat je zoon niet was bijgekomen dan , anderzijds een smakelijk dieet inderdaad  :mrgreen:

Bedankt voor je reactie :bow:

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #78 Gepost op: februari 20, 2013, 17:30:58 »
Dat kan ik geloven  :mrgreen: Wel jammer dat hij niks is bijgekomen

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #79 Gepost op: maart 17, 2013, 21:37:44 »
Door ziekte ben ik weer een paar kilo's afgevallen en krijg nog altijd geen volledige maaltijd binnen :muur:
Kga morgen in de winkel bananen en dadels meenemen denk ik  :denk:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal