collapse

Auteur Topic: Ventilator of aircooler?  (gelezen 1367 keer)

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ventilator of aircooler?
« Reactie #20 Gepost op: juni 23, 2019, 20:02:41 »
Nee mijn honden hebben niet echt last, ze kunnen ook liggen waar ze willen op het terras waar het echt snikheet is, maar Sloeber ligt graag in de zon of gewoon in de tuin in het gras in de schaduw van de grote treurwilg, ze hebben ook een plonsbad waar Réglisse gretig gebruik van maakt en in huis liggen ze op de frisse vloer in de "stroom" van de ventilator.

Réglisse plonsbad (is eigenlijk de bak waar onze paarden uit drinken in de winter als de automatische drinkenbakken afgesloten zijn)
« Laatst bewerkt op: juni 24, 2019, 15:31:56 door Thellozorra »

Offline Obi

• verslaafde hondenvriend
  • *
« Reactie #21 Gepost op: juni 23, 2019, 21:35:38 »
hier gaan ze ook in de zon liggen  :zot: 
Ik haal ze er uit want voor je het weet heb je iets voor...

Ze liggen toch liefst voor de ventilator met zo'n temperaturen zie ik maar ik ben gisterennamiddag wel gaan trainen..
Wel met extra maatregelen: ventilator laten aan liggen, deuren wijd open en drinkbak in de kennels + goed onder de bomen geparkeerd en om de zoveel tijd gaan checken

Offline maart

• *
« Reactie #22 Gepost op: juni 23, 2019, 21:58:01 »
Runar haat de warmte echt. Al altijd geweest. Die loopt er nu ook gewoon depressief bij.
Ik doe er dus wel alles aan om het voor hem koel te houden. Ik wandel er ook apart mee zodat hij echt zijn tempo kan doen. 10 minuten wandelen moet wel gecompenseerd worden met 30 minuten zwembad dan  :mrgreen:

Volgende week doe ik hem ook zijn koelvest aan gedurende de dag, ik ben in verlof dus kan de jas ook koel houden.

Offline Sedde

• *
« Reactie #23 Gepost op: juni 23, 2019, 22:50:08 »
Mijn honden gaan ook gewoon in de zon liggen. Dat morgen ze gerust als ze dat willen, ze merken wel wanneer het te warm wordt.

Een ventilator heb ik niet omdat ik daar zelf geen behoefte aan heb. Ik heb dus ook geen flauw idee of ze daar blij mee zouden zijn. Eigenlijk gedragen ze zich thuis best normaal bij die warmte. De wandelingen kort ik wel in (en voorzie ik met zwemwater) omdat ze meer moeite hebben, maar dat lijkt me niet abnormaal voor een hond van 13 jaar en een hond met lymfoma.

Offline Neverever

• *
  • Be nice or fuck off.
    • Quincy's Website
« Reactie #24 Gepost op: juni 24, 2019, 00:11:38 »
Ik zit gewoon vaak aan het water als het zo warm is, quincy haar koelvest aan. En ik zorg dat er schaduw is. Beter dan binnen blijven suffen  plus baasje moet ook verfrissing natuurlijk als het aanhoudend warm is. Wandelen doe ik nu amper, en als ik ga is dat bij voorkeur na middernacht.sedde: quincy was gans apatisch en weigerde te drinken vorige zomer toen ik met haar thuis zat, we waren niet gaan zwemmen.dat heeft toch paar dagen geduurd , en normaal kan die wel wat warmte aan.zeg nooit nooit!
« Laatst bewerkt op: juni 24, 2019, 00:19:24 door Neverever »

Offline kiangara

• *
« Reactie #25 Gepost op: juni 24, 2019, 09:28:57 »
Ik heb gewoon een ventilator voor mezelf  :mrgreen:
Een airco... Daar wordt je toch ook zo snel ziek van, dus dat hoeft niet voor mij. Die ventilator is handig. Zet hem in de ruimte waar je wil... En in de winter gaat hij de zolder op.

Offline Ilero

• begonnen hondenvriend
  • *
« Reactie #26 Gepost op: juni 24, 2019, 12:32:17 »
Hier een mobiele airco en ventilator. Is wel nodig. Zit onder het dak. Nu is het 27,5gr met die 2. Zonder die 2 loopt de temperatuur hier snel op.

Offline benji

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #27 Gepost op: juni 24, 2019, 15:09:08 »
hier een aircooler en een airco (mobiele) en de aircooler geeft meer resultaat dan de airco..
Ik moet de buis wel gewoon nr buiten leggen dus komt er bijna evenveel warme lucht binnen als dat er buiten gaat  :roll:

Als je ijs + water in de bak van de aircooler doet, blaast ie superkoele lucht

ja hebben wij ook ...de honden vinden het alvast tof

Offline wesp

• *
« Reactie #28 Gepost op: juni 24, 2019, 15:34:03 »
Op de bovenverdieping hebben we vaste airco, beneden staat er momenteel 1 ventilator, en het is vrij fris hier beneden, 23 graden, maar dat zal wel stijgen denk ik, in de loop van de week...
Van de aircoolers van bij Hubo heb ik vernomen dat deze goed zijn maar zelf heb ik zoiets niet, het is maar van horen zeggen  :fuu:

Offline RustlingRose

• *
« Reactie #29 Gepost op: juni 24, 2019, 15:39:05 »
Beneden (waar de honden slapen) is het 22°C, dat zal tegen het einde van de week 24 zijn. Dat is dus goed.

Billie is hier een echte zonneklopper, die zit ook mee met ons buiten. We moeten ze ook uit de zon halen.
Django daarentegen vindt de zon vreselijk. We wandelen 's ochtends of 's avonds en de rest van de dag zit hij in de keuken binnen. Hij komt af en toe wel mee buiten liggen, maar dat is omdat hij bij ons wilt zijn. Zodra er iemand naar binnen gaat, is hij er snel bij.

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #30 Gepost op: juni 24, 2019, 23:32:43 »

Offline Obi

• *
« Reactie #31 Gepost op: juni 25, 2019, 08:45:34 »
Een besteld (aircooler), ik hoop dat die er zal zijn voor dat de hittegolf voorbij is https://techmsx.com/intl/order.php?prod=freshr&lang=nl&net=1035&sid=22ff0147-b55f-43a9-aa02-2595ed9d175a&cid=dSERE7LVOM2DP4ENHK7PNCE2

ik hoop het voor jou want 't is echt al nie te doen vind ik  :shifty:  vannacht maar rond half 2 in slaap gevallen  :doh: gelukkig moet ik vandaag en morgen niet werken..

Ik kan veel beter tegen de koude dan tegen de warmte..

Gisteravond rond middernacht was't hier 22gr in huis met de aircooler en airco vollenbak aan...
Vanmorgen zit de warmte opnieuw binnen... ik laat nu alles verluchten tot een uur of 10, ga eerst mijn gras afrijden (doe dat echt niet graag in de warmte)  :mrgreen: en dan weer alles dicht.

Niet leuk, ook niet voor de honden, die liggen de hele dag te suffen...

Offline RustlingRose

• *
« Reactie #32 Gepost op: juni 25, 2019, 09:02:11 »
ik hoop het voor jou want 't is echt al nie te doen vind ik  :shifty:  vannacht maar rond half 2 in slaap gevallen  :doh: gelukkig moet ik vandaag en morgen niet werken..

Ik kan veel beter tegen de koude dan tegen de warmte..

Gisteravond rond middernacht was't hier 22gr in huis met de aircooler en airco vollenbak aan...
Vanmorgen zit de warmte opnieuw binnen... ik laat nu alles verluchten tot een uur of 10, ga eerst mijn gras afrijden (doe dat echt niet graag in de warmte)  :mrgreen: en dan weer alles dicht.

Niet leuk, ook niet voor de honden, die liggen de hele dag te suffen...

Dat is te laat. rond 8u zou het 23 graden zijn, om 9u al 25 en om 10u 28. 

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal