collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Uzelf veilig voelen op straat met een hond  (gelezen 4829 keer)

Offline Linsay

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 282 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Uzelf veilig voelen op straat met een hond
« Reactie #80 Gepost op: november 24, 2010, 21:52:20 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik vond het ook niet bedreigend en ik liep ook gewoon door. Maar hij was me gewoon aan 't volgen en de hele tijd "wat is je nummer? Mag ik je nummer? Jij bent mooi meisje".

En nee dat vond ik nog altijd niet bedreigend want er liep daar nog volk rond, maar het irriteert me wel.  :roll: :lol:
:zot: Dat ken ik volledig. En DAT vind ik wel bedreigen. Bah!

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #81 Gepost op: november 24, 2010, 21:54:26 »
:zot: Dat ken ik volledig. En DAT vind ik wel bedreigen. Bah!
Zolang er daar nog andere mensen rondlopen heb ik geen schrik, maar als zoiets in een verlaten straatje zou gebeuren zou ik toch ook niet meer op m'n gemak zijn.

Offline LittleBoy

• *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #82 Gepost op: november 24, 2010, 22:14:11 »
Ik heb nooit problemen  :mrgreen:
's avonds spreekt  mijn gezicht boekdelen en doordat mijn ogen zeer snel 'vermoeien' zijn ze tegen die tijd altijd bloedrood. Met andere woorden: Toen ik dreadlocks had kwamen ze drugs vragen, nu ze eraf zijn aanzien de meesten me 's avonds voor een 'doped up' Marokkaan.  :rolf:

Roeselare, Kortrijk, Antwerpen, Gent-Dampoort, etc. allemaal gedaan 's avonds en 's nachts en nooit problemen gehad.  :weetniet: Ik wandel met een stevige tred en heb geen tijd voor onzin en haantjesgedrag, blijkbaar valt dat op. Van een dreigend uiterlijk moet ik het alvast niet hebben, daar kunnen Maart en Joewliii wel van getuigen.  :mrgreen:

Ik denk dat lichaamstaal en oogcontact er veel toe doen. Onzekere/bange mensen halen ze er gewoon snel uit (ongeacht huidskleur, gewoon mensen met kwaad in de zin).
Maar ze zijn er zeker, de kleurlingen die heibel zoeken... maar ik ken evenveel autochtonen die het ook doen.  :weetniet:

On topic: Gaf me onze vroegere mechelaars mee (vooral de reu) en iemand met kwaad in de zin kwam op geen twee meter afstand van mij.  :lol: Dus ja.. met bepaalde honden voel ik me zeer veilig.
You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say:
"That's the bad guy."

Offline Pingo

• *
  • 1689 HV-Punten
  • Too Weird To Live, Too Rare To Die
« Reactie #83 Gepost op: november 24, 2010, 22:27:24 »
Ik ben eigenlijk niet rap bang...
Zelfs zonder hond.
toen ik een jaar of 15 was fietste ik al in het donker overal naartoe en heb me eigelijk nooit onveilig gevoeld.

En ja, ik heb wel t'een en 't ander meegemaakt, ook venten die me lastigvielen op de trein, één keer ene gehad die beweerde dat ie van de maffia was, zo ne oude italiaans achtige vent. Hij heeft dan m'n hand gekust. Tja alst' dat maar is,  :weetniet:  ik moest gelukkig af op een ander station dan hem.
Ook gasten die zaagden achter m'n nr zoals bij Sarah, denk dat dat bij iedereen wel een keer gebeurt...

Ben ook één keer achtervolgd geweest, maar dat waren dan toch gewoon twee jongens die zich verveelden en toen ik ff m'n muil heb opengetrokken lieten ze me wel met rust.

Tja, ik ben op m'n gemak met m'n honden erbij maar ik heb evengoed al veel in het donker gewandeld op m'n eentje...

Enneuh ik ben meestal meer op m'n hoede voor die blanke johnnies dan voor allochtonen... Als er ruziezoekers zijn (bvb in het uitgaansmilieu), dan zijn het wel die... Ik zat es met een skinhead op de bus, man man, was me dat laag volk en die liet ook niemand gerust!
I'm Sorry I'm Just Your Equal

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #84 Gepost op: november 24, 2010, 23:33:49 »
kheb 5 jaar in Hasselt gewoond, waarvan 2 jaar vlak achter het station.
eens het donker was, gaat ge als vrouw alleen daar gewoon niet buiten zonder eender wat om u te verdedigen  :weetniet: .  ik spreek dan wel vooral over "stationsvolk" en onze "minder nuchtere medemensen die hun ne keer loeizat kwamen zuipen in Hasselt"... garantie dat er daar wel elke avond rond het station hingen en 9 van de 10 had ge prijs  :roll:
overdag was het daar zelfs van tijd opletten geblazen  :zot:

als ik nu savonds ergens naartoe moet, gaat er altijd minstens 1 of 2 honden mee  :yes:  liefst nog ons Grien, die heeft zo haar eigen, aparte maniertje om iemand duidelijk te maken dat ze uit mijn buurt mogen blijven  :mrgreen:
Ayck & Saga die twijfelen niet en die gaan ervoor, maar die zijn belange na niet zo grappig op die momenten als ons Grien  :lol:

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline cherish

• *
  • 2266 HV-Punten
  • Angels in the outfield
« Reactie #85 Gepost op: november 24, 2010, 23:59:38 »
Met Rexus zou ik me niet veiliger voelen omdat het zo een enorme sloef is, 't is wel een grote hond maar ene die geen vlieg kwaad zou doen. Sanne daarintegen is een klein spook maar heeft schrik van sommige mannen en durft dan wel eens te grommen, niks meer maar das al genoeg.  :mrgreen:

Toch wel erg dat je tegenwoordig al niet meer op je gemak kan buitenkomen.. Heb vroeger toen ik een jaar 16 was met een paar vrienden in Merksem serieuse ambras gehad met allochtonen. Die begonnen uit het niks, gewoon es ernaar kijken was voor hen genoeg om te beginnen boksen, gelukkig deed iedereen van ons een gevechtssport zodat ze snel zijn afgedropen, eentje met een gebroken neus waarschijnlijk  :hmpf:
Maar alleen, je kan er gewoon niks of weinig tegen beginnen  :muur:
« Laatst bewerkt op: november 25, 2010, 00:38:07 door cherish »

Offline Ianko

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 26 HV-Punten
« Reactie #86 Gepost op: november 25, 2010, 00:20:33 »
euhm ... ik ben in mijn leven al wel wa verhuisd... van sint-job naar merksem( waar ik ook altijd op school heb gezeten) dan naar berlaar en dan naar heist op den berg dan naar nijlen en dan naar gierle... in st-job moest je geen schrik hebben, daar gebeurde nooit iets ook al dacht da meerderheid van de jeugd da ze het stad waren . ik ben altijd in merksem naaar school geweest en ging dus uiteraard ook uit in antwerpen (local,d'anvers,...) en ontbijten in poolplanet  :happywink: ik heb soms gehad dat ik om 5 uur s morgen alleen op de bus aan het wachten was en ze zijn wel een paar keer komen praten ja, en ik was heel vriendelijk terug( zo ben ik  :hmpf:) maar ge kunt met u manier van doen of reageren veel duidelijk maken. toen ik begon te werken moest k de bus aan het centraal station pakken. dus daar liep ik ... 19jaar helemaal alleen in het weekend om 6uur s'morgen en ja er waren veel buitenlanders en ja die waren allemaal zat, maar bang ... soms ja. maar dat hebben ze niet aan mij gezien. nu in nijlen gebeurd er nooit iets... en gierle. tja... hier zit je tussen de koeien en maisvelden. maar hier ben ik banger om alleen buiten e komen is als het donker is als in antwerpen.  :weetniet:

De hond is het enige wezen op aarde, dat meer van jou houdt dan van zichzelf

Offline Karo

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #87 Gepost op: november 25, 2010, 00:36:38 »
euhm ... ik ben in mijn leven al wel wa verhuisd... van sint-job naar merksem( waar ik ook altijd op school heb gezeten) dan naar berlaar en dan naar heist op den berg dan naar nijlen en dan naar gierle... in st-job moest je geen schrik hebben, daar gebeurde nooit iets ook al dacht da meerderheid van de jeugd da ze het stad waren . ik ben altijd in merksem naaar school geweest en ging dus uiteraard ook uit in antwerpen (local,d'anvers,...) en ontbijten in poolplanet :happywink: ik heb soms gehad dat ik om 5 uur s morgen alleen op de bus aan het wachten was en ze zijn wel een paar keer komen praten ja, en ik was heel vriendelijk terug( zo ben ik  :hmpf:) maar ge kunt met u manier van doen of reageren veel duidelijk maken. toen ik begon te werken moest k de bus aan het centraal station pakken. dus daar liep ik ... 19jaar helemaal alleen in het weekend om 6uur s'morgen en ja er waren veel buitenlanders en ja die waren allemaal zat, maar bang ... soms ja. maar dat hebben ze niet aan mij gezien. nu in nijlen gebeurd er nooit iets... en gierle. tja... hier zit je tussen de koeien en maisvelden. maar hier ben ik banger om alleen buiten e komen is als het donker is als in antwerpen.  :weetniet:

haha daar heb ik ook nog veel gezeten..  :D (zowel voor school, na school en euhm tijdens school  :oops:) waar zat je op school in Merksem?

Offline cherish

• *
  • 2266 HV-Punten
  • Angels in the outfield
« Reactie #88 Gepost op: november 25, 2010, 00:39:38 »
Zegt gulle 2 nu niet op de shim e :-p

Offline Ianko

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 26 HV-Punten
« Reactie #89 Gepost op: november 25, 2010, 00:52:26 »
ik zat op sint- elisabeth. was samen met stella maris en ja heb daar ook wel  tijdens de schooluren gezeten ze ... en dan s avonds de bus terug naar huis " van t school " en u ogen kei hard pikken van in da donker kot te zitten heel de dag  :lol:

Offline Karo

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #90 Gepost op: november 25, 2010, 00:54:57 »
ik zat op sint- elisabeth. was samen met stella maris en ja heb daar ook wel  tijdens de schooluren gezeten ze ... en dan s avonds de bus terug naar huis " van t school " en u ogen kei hard pikken van in da donker kot te zitten heel de dag  :lol:

Ik zat op Stella Maris, maar was toen nog niet samen met St. Elisabeth denk ik ...  :denk:
Is bij mij wel al 14 à 15 jaar geleden (my God, ik word oud!)

Offline Ianko

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 26 HV-Punten
« Reactie #91 Gepost op: november 25, 2010, 00:57:40 »
Ik zat op Stella Maris, maar was toen nog niet samen met St. Elisabeth denk ik ...  :denk:
Is bij mij wel al 14 à 15 jaar geleden (my God, ik word oud!)
bij is het ook al 6 jaar geleden. van het 3de tot 6de middelbaar (de kwaaiste jaren  :happywink:) en heb mij daar goed geamuseerd  :wink: waar zat je dan daarna op school ?

Offline Karo

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #92 Gepost op: november 25, 2010, 01:09:14 »
bij is het ook al 6 jaar geleden. van het 3de tot 6de middelbaar (de kwaaiste jaren  :happywink:) en heb mij daar goed geamuseerd  :wink: waar zat je dan daarna op school ?

Ik ben dus voornamelijk omwille van dat spijbelen overgestapt naar leercontract. (boekhouden, dus viel nog mee qua krapuul  :lol:)

Eerst in de Lange Leemstraat (ACEBE) aan het Stadspark en nadien Zegelstraat in Borgerhout (CMO).. die klas verhuisde, t'is niet dat ik opnieuw veranderd ben van school  :lol:

Wat volgde jij op Stella Maris

Sorry voor offtopic  :oops:

Offline Ianko

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 26 HV-Punten
« Reactie #93 Gepost op: november 25, 2010, 01:13:54 »
Ik ben dus voornamelijk omwille van dat spijbelen overgestapt naar leercontract. (boekhouden, dus viel nog mee qua krapuul  :lol:)

Eerst in de Lange Leemstraat (ACEBE) aan het Stadspark en nadien Zegelstraat in Borgerhout (CMO).. die klas verhuisde, t'is niet dat ik opnieuw veranderd ben van school  :lol:

Wat volgde jij op Stella Maris

Sorry voor offtopic  :oops:
ooh dat wou ik ook doen... leercontract ofzo want school zelf lag mij niet zo... een vriendin van mij zat ook daar aan de lange leemstraat. was mijn spijbelfriend  :lol: ja ook al moest ze maar 1 dag naar school dan nog  :doh: goh... heb zowa vanalles gedaan kantoor,haartooi,mode,koken,... vond mijne draai eigenlijk in geen enkel richting  :denk: ben dan op men 18 gestopt met school en ja nu 6jaar later terug op de schoolbanken seg  :bla: ik kan het zelf nog ni geloven maar kom  :lol:

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #94 Gepost op: november 25, 2010, 05:27:59 »
Nu (een jaar of 2 (3?) later) wandelt hij nog steeds dagelijks door Brussel Centraal. Wat hem betreft is dat ook een afgesloten hoofdstuk. "Shit happens," zoals hij het noemt.

Logisch toch, jouw ex weet ook dat hij zichzelf (normaal gezien) goed kan verdedigen met zijne zwarte gordel :mrgreen:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline Ien

• *
  • 845 HV-Punten
« Reactie #95 Gepost op: november 25, 2010, 09:28:15 »
Logisch toch, jouw ex weet ook dat hij zichzelf (normaal gezien) goed kan verdedigen met zijne zwarte gordel :mrgreen:
Is een beetje als wandelen met een hond of vriend die jiu-jitsu kan he. Ik voel me ook veel veiliger als mijn ventje erbij is  :oops: (maakt mij dat de typische ouderwetse vrouw?  :baeh:)

Ik heb zelf gewoon niets te vertellen. De honden veroorzaken wel wat afstand maar vooral, door hen heb ik ook alles gezien en voel ik me ook al veiliger. Ik hou er nl. niet van dat mensen plots uit bosjes opdoemen.  :baeh:
Met Bas vroeger, voelde ik me wel echt veilig. Die liet geen mens op 5 m van me komen wanneer ik niet vriendelijk groette.

♥♥♥Basko♥Angel♥Kane♥♥♥

Offline Lenny

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #96 Gepost op: november 25, 2010, 09:43:27 »
En ja, ik heb wel t'een en 't ander meegemaakt, ook venten die me lastigvielen op de trein, één keer ene gehad die beweerde dat ie van de maffia was, zo ne oude italiaans achtige vent. Hij heeft dan m'n hand gekust. Tja alst' dat maar is,  :weetniet:  ik moest gelukkig af op een ander station dan hem.
Ook gasten die zaagden achter m'n nr zoals bij Sarah, denk dat dat bij iedereen wel een keer gebeurt...

Ben ook één keer achtervolgd geweest, maar dat waren dan toch gewoon twee jongens die zich verveelden en toen ik ff m'n muil heb opengetrokken lieten ze me wel met rust.

Ik denk ook dat iedereen zoiets meemaakt, ik alleszins ook al. Heb zelfs eens rozen gekregen in brussel-zuid :zot:, van een allochtoon die eerst naast mij was komen zitten en zeer geïnteresseerd was. Heb er geen aanstoot aan genomen, vriendelijk bedankt en nog efkes met hem gepraat: 'k heb hem uitgelegd dat ik gevleid was maar geen interesse had. Hij vroeg of ik de bloemen wou houden en ik zei 'bien sur!' toen was hij precies content  :lol: en is weggegaan. :mrgreen:

't Kan ook anders: 'k heb het vaak meegemaakt: oudere mannen die in een lege wagon naast u komen zitten, in 'klein straatjes' of verlaten plekken, maar mijn ervaring is dat die dat niet doen om te dreigen, die zijn dan echt geïnteresseerd, vinden u mooi, en zo laten ze dat -blijkbaar- zien.
Is idd vervelend maar geen reden om bang te zijn... :weetniet:Ik denk trouwens dat de jongens die van ver roepen hoe schoon ge zijt en of ze uw nummer mogen, niet dezelfde zijn die uw protefeuille willen pikken of u in mekaar slaan? :denk:
Ook  vrees ik dat, als ze zien dat je schrik hebt van als je ze ziet staan (in een bende op een hoek, bv), dat ze dat van jouw kant niet goed begrijpen en er misschien nog een schepje bovenop doen... Soort 'pest'reactie, die niet goed te praten valt, maar die je mss kan vermijden door 'gewoon' te doen ipv bang te worden, uw muts extra laag te trekken, etc
Just my two cents...

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #97 Gepost op: november 25, 2010, 09:48:19 »
Nu, die mannen hebben hun daar wel wat aan mispakt, want mijn ex had een zwarte gordel jiu-jitsu :mrgreen:

Dan kent jouw ex mijn man waarschijnlijk. Die loopt ook rustig fluitend door de straten in Zaventem (en het laatste jaar dat we daar woonden zijn er 2 of 3 moorden en tal van verkrachtingen op een km van onze deur geweest), maar met een 4de dan op zak zou ik me ook veiliger voelen... Hoewel ik me nog steeds afvraag in hoeverre hij het ook zou gebruiken op straat?

Ik voel me gewoon nooit veilig alleen in het donker, ook niet als ik geen kat zie, maar nog minder als ik een groepje zie staan, niet persé omwille van hun huidskleur want het kunnen evengoed blanken zijn, maar omdat ik een schrikluis ben :lol: Ik zorgde trouwens altijd dat ik mijn avondtoertje ging doen als onze overbuurjongens (allochtonen) met hun vrienden op straat stonden, dan voelde ik me wel super veilig. Die jongens kende ik en zouden zeker ingegrepen hebben, moest ik lastig gevallen zijn. Verder kwam je in Zaventem gewoon veel vaker allochtonen tegen op straat dan autochtonen, dus had ik daar vaker schrik van, maar in Boortmeerbeek ben ik dan enkel nog maar blanken tegen gekomen en daar had ik evenveel schrik van. :lol:

Ik ben dan altijd tegen mezelf bezig: gewoon lopen, rug recht, vriendelijk knikken, niet versnellen,... En ben *hout vasthouden* nog maar 1 keer lastig gevallen; aan de Kinepolis en we zijn toen gered geweest door autochtonen die ons begeleid hebben in de metro tot waar we moesten afstappen, ik vind het nog altijd jammer dat ik die jongens niet beter bedankt heb, maar we waren zo onder de indruk toen.
Ik heb verder ook in Brussel gestudeerd en lesgegeven in een concentratieschool in Schaarbeek.

Offline Joewliii

• *
  • 669 HV-Punten
  • My Dogs <3
« Reactie #98 Gepost op: november 25, 2010, 10:05:23 »
Kweet niet.. Kheb zoizo eigenlijk altijd een hond bij :mrgreen:
Kan mijzelf best verdedigen en het is niet perse dat ik me veiliger voel met een hond maar dan beginnen ze ja tenminste al niet lastig te vallen.
Als ik in het stad rondloop dan zijn het Bailey, Ice en Haya waar mensen voor uit de weg gaan en Zoë die willen ze allemaal aaien want das nog zo'n lief Briardje met lange haartjes voor de ogen :crazy: geen wijs besluit van die mensen :mrgreen:
Allochtonen, toen we in brussel woonde en naar school gingen niets dan misserie mee gehad.. Mijn stiefpa is inspecteur in brussel die wordt constant bedreigd door allochtonen dus Ja onze honden grommen op commando en ja dat zal ik sneller laten doen naar een allochtoon dan een blanke, zelfs naar kinderen.
Als iemand mij daar scheef voor wil bezien dan doen ze maar, krijg maar is thuis dat je moeder overvallen is met je 2jarig broertje erbij door 13, 14 en 16 jarige .. dat was heel fijn ! Had Bailey er toen al geweest ze had mogen stukken scheuren tot ze niet meer herkenbaar waren

Offline T-General

• *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #99 Gepost op: november 25, 2010, 11:27:15 »
Awel Yves ik denk dat van Enzi ook  :mrgreen:

Kunnen ze met 2 nen boom uitkiezen :whoea: :mrgreen:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal