collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Uzelf veilig voelen op straat met een hond  (gelezen 4853 keer)

Offline maart

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 519 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Uzelf veilig voelen op straat met een hond
« Reactie #60 Gepost op: november 24, 2010, 20:45:38 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
is't waar? :mrgreen:

Kzal er dan ook maar bijvertellen dat ze die colaflesjes terug achter hunne kop gehad hebben :mrgreen: :thumbs:
Eigenlijk verschoot ik er op die moment nog van, hoe sterk da wel nie is, zo'n colaflesje :rolf:

tzit hem in het dopselke  :yes:  want bij U2 mocht je niet met flesje en dopselke binnen, het dopsel hielden ze ervan :rofl:

Offline T-General

• *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #61 Gepost op: november 24, 2010, 20:49:36 »
Ben geboren en getogen in Antwerpen, ben er 12 jaar naar school geweest, 3 jaar in het studentenleven gezeten en werk er nu 10 jaar,
de verhalen dat ik van die periode in het Antwerpse kan vertellen, die kan ik niet meer tellen op m'n 2 handen..

kga er niet over doorbomen en ze hier ook niet vertellen, maar ik kan alleen zeggen dat in Antwerpen 1+1 zeker niet 2 is :yes: :wink:

en feit is dat bepaalde bevolkingsgroepen het absoluut niet hebben op honden en er als de dood voor zijn... 
Lies zou het ook zelf nooit willen/durven, maar moest ze dat toch willen/durven zou zij NOOIT alleen over straat in A'pen MOGEN  lopen van mij.... :zot:
zelfs niet in de oude binnenstad waar het stikt van de toeristen :wink:

Offline Obi

• *
  • 467 HV-Punten
« Reactie #62 Gepost op: november 24, 2010, 20:51:19 »
tzit hem in het dopselke  :yes:  want bij U2 mocht je niet met flesje en dopselke binnen, het dopsel hielden ze ervan :rofl:

*strike*
 :rolf: :rolf: :rolf:

Offline Inoe

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #63 Gepost op: november 24, 2010, 20:51:33 »
Dat herinner ik me ook nog...Maar waren dat geen autochtonen?

waren inderdaad geen allochtonen.

Ik ben niet echt op mijn gemak als ik 's nachts alleen over straat wandelen, ook al woon ik niet in een "probleembuurt".  Maar dat ligt eerder aan mijn rijke fantasie  :lol:
Inoe zal niet echt iets doen denk ik maar, voor sommige mensen schrikt het toch af.

Ik voel me eigelijk minder op mijn gemak in schoten dan in Antwerpen centrum  :lol: waarschijnlijk omdat ik schoten minder goed ken

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #64 Gepost op: november 24, 2010, 20:51:46 »
Ik heb 4 jaar in Brussel op kot gezeten, nam 's avonds laat vaak alleen nog de metro in Brussel centraal, fietste 's nachts op mijn eentje heel Brussel door als ik terug naar mijn kot ging na het uitgaan... Wel, ik ben nooit lastig gevallen geweest.

Ik ga niet ontkennen dat er problemen zijn in Brussel, vaak met allochtonen, maar ik denk dat het deels toch ook in't koppeke zit. Als ik de metro nam in Brussel centraal, zat het daar vaak vol daklozen. In plaats van dan krampachtig door de inkomhal te sjeezen, met je handtas tegen je borst gedrukt, en alles behalve "normaal" te lopen, wens je die mensen beter een goede avond als ze je aanspreken, en je wandelt gewoon voort. Het enige wat je uiteraard niet moet doen, is daar ergens blijven stilstaan.

Op wandeling, als ik daar sta met 2 kalveren van bouviers (en Snoopy :hmpf:) dan zeggen mensen ook vaak: "Jij zal je wel veilig voelen!" Eigenlijk maakt het niet zoveel verschil. Ik ben sowieso niet echt een held in't donker :lol:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #65 Gepost op: november 24, 2010, 20:53:17 »
Ben geboren en getogen in Antwerpen, ben er 12 jaar naar school geweest, 3 jaar in het studentenleven gezeten en werk er nu 10 jaar,
de verhalen dat ik van die periode in het Antwerpse kan vertellen, die kan ik niet meer tellen op m'n 2 handen..

kga er niet over doorbomen en ze hier ook niet vertellen, maar ik kan alleen zeggen dat in Antwerpen 1+1 zeker niet 2 is :yes: :wink:

en feit is dat bepaalde bevolkingsgroepen het absoluut niet hebben op honden en er als de dood voor zijn... 
Lies zou het ook zelf nooit willen/durven, maar moest ze dat toch willen/durven zou zij NOOIT alleen over straat in A'pen MOGEN  lopen van mij.... :zot:
zelfs niet in de oude binnenstad waar het stikt van de toeristen :wink:

personen, geen groepen.

Zo is de Moslim/Turk op mijn werk een fan van honden. Hondje (de bc) wordt dikwijls geknuffeld. En als Fax mee is, kan hij er niet vanaf blijven en blijft maar zeggen hoe geweldig hij hem vindt.

Offline T-General

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #66 Gepost op: november 24, 2010, 20:54:53 »
personen, geen groepen.

Zo is de Moslim/Turk op mijn werk een fan van honden. Hondje (de bc) wordt dikwijls geknuffeld. En als Fax mee is, kan hij er niet vanaf blijven en blijft maar zeggen hoe geweldig hij hem vindt.

Dat bedoel ik ook

dat is op zich ook al een bevolkingsgroep, ik heb nergens van een ras of nationaliteit gesproken :mrgreen:

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #67 Gepost op: november 24, 2010, 20:58:31 »
Ik heb ook in Borgerhout op school gezeten... en ja, ze roepen u wel is na... maar een bouwvakker doet dat evengoed..

Maar die doen dat van veraf op een hoge stelling  :mrgreen:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline Obi

• *
  • 467 HV-Punten
« Reactie #68 Gepost op: november 24, 2010, 21:03:11 »
Maar die doen dat van veraf op een hoge stelling  :mrgreen:

en zonder bijbedoelingen.

Ge moet maar eens stoppen en vragen wat er scheelt als ze u naroepen :mrgreen:
De meesten krijgen ne rooie kop :rolf:

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #69 Gepost op: november 24, 2010, 21:03:40 »
Veiliger met een hond? Ja, als ik me al onveilig zou voelen zou ik me veiliger voelen met Goya erbij. Iggy te"lt niet, ik zou eerder bang zijn dat zij juist een trap zou krijgen  :roll:

Maar ik voel me dus niet onveilig. Al zeker niet hier op den buiten, hier heb ik er geen enkel probleem mee door kleine straatjes of door 't bos te gaan in 't pikkedonker.

Zelf voel ik me het meest gespannen in de Brusselse metro 's nachts, maar echt onveilig voel ik er me ook niet. 't Is zoals Fie zegt, als je ergens het midden vindt tussen een krampachtig angstige houding en een uitdagend zelfverzekerde houding, de mensen die je aanspreken beleefd antwoordt (of afwijst) en kordaat doorstapt, dan is het allemaal niet zo'n ramp.

(Ik snap trouwens de directe link niet tussen "Ze stonden in een bendeke en riepen me na, wie weet wat hadden ze nog kunnen doen?" "Iets doen" is wel al van een héél andere aard dan wat de macho uithangen, he!)

Ben zelf als jong meisje 1x fysiek lastiggevallen (en stel u voor, niet door een allochtoon  :roll:) en ik ben er perfect in geslaagd die idioot in minder dan geen tijd weg te jagen. Ik vertrouw wel op mezelf wat dat betreft! Geen hond nodig!
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #70 Gepost op: november 24, 2010, 21:05:50 »
Veiliger met een hond? Ja, als ik me al onveilig zou voelen zou ik me veiliger voelen met Goya erbij. Iggy te"lt niet, ik zou eerder bang zijn dat zij juist een trap zou krijgen  :roll:

die heeft dan weer het voordeel dat je er desnoods mee kunt gooien hé, komt vast ook niet zacht aan als je goed kunt mikken  :echtspannend:

Offline Cinta

• hondenvriend pro
  • *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #71 Gepost op: november 24, 2010, 21:11:37 »
Ik voel me ook veiliger met Cinta langs mij. Zonder haar zou ik 's avonds laat niet meer durven gaan wandelen. Of ze echt iets zou doen? Dat denk ik niet, maar ze is wel erg alert als het donker is.
Honden zijn niet alles in het leven, maar ze maken het wel compleet.

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #72 Gepost op: november 24, 2010, 21:11:52 »
die heeft dan weer het voordeel dat je er desnoods mee kunt gooien hé, komt vast ook niet zacht aan als je goed kunt mikken  :echtspannend:
:rolf:

Offline Karo

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #73 Gepost op: november 24, 2010, 21:16:10 »
Ik heb 4 jaar in Brussel op kot gezeten, nam 's avonds laat vaak alleen nog de metro in Brussel centraal, fietste 's nachts op mijn eentje heel Brussel door als ik terug naar mijn kot ging na het uitgaan... Wel, ik ben nooit lastig gevallen geweest.

Ik ga niet ontkennen dat er problemen zijn in Brussel, vaak met allochtonen, maar ik denk dat het deels toch ook in't koppeke zit. Als ik de metro nam in Brussel centraal, zat het daar vaak vol daklozen. In plaats van dan krampachtig door de inkomhal te sjeezen, met je handtas tegen je borst gedrukt, en alles behalve "normaal" te lopen, wens je die mensen beter een goede avond als ze je aanspreken, en je wandelt gewoon voort. Het enige wat je uiteraard niet moet doen, is daar ergens blijven stilstaan.

Voila, ipv uwe 'fack you' (wuk?) vinger boven te halen..

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #74 Gepost op: november 24, 2010, 21:28:23 »
Gewoon vriendelijk een goeiendag zeggen werkt niet altijd hoor...
Ik kwam hier 's avonds eens van de trein, was al rond 9u en in de winter, dus ook donker. Op het perron stond een jongen een sigaret te roken, een kleurling. Hij kijkt naar mij en zegt "hey" en ik glimlach en zeg gewoon vriendelijk "hey" terug, zoals ik naar iedereen zou doen.

Hij heeft mij heel de weg naar de auto achtervolgd om mijn nummer te krijgen terwijl ik al 10 keer gezegd had dat ik niet geïnteresseerd was.  :zot:

Zoiets is nu niet echt erg hé maar zorgt toch voor negatieve ervaringen.

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #75 Gepost op: november 24, 2010, 21:32:20 »
Voila, ipv uwe 'fack you' (wuk?) vinger boven te halen..

:mrgreen:

Ik snap het ook niet zo goed, dat je zelf al gaat reageren nog voor er wat gebeurd is. Als ze u overvallen, tot daar aan toe, maar de straat is van iedereen, iedereen mag toch staan waar hij/zij wilt? :weetniet:

Mijn ex was een heel tenger gebouwde man. Hij is advocaat, dus hij loopt "in kostuum". Hij passeert ook alle dagen door Brussel Centraal, met zijn laptoptas onder de arm. NOOIT had hij problemen gehad. En dan op een goede dag hebben ze geprobeerd laptop en GSM te stelen toen hij door Brussel Centraal liep. (omsingeld, langs achter vastgegrabbeld en laptoptas en GSM uit zijn handen getrokken) Een mager advocaatje in kostuum, het gedroomde slachtoffer uiteraard. Nu, die mannen hebben hun daar wel wat aan mispakt, want mijn ex had een zwarte gordel jiu-jitsu :mrgreen: Die hebben daar dus het pak rammel van hun leven gehad, waarna mijn ex zijn laptop en GSM terug afgepakt heeft en verder gewandeld is.

Nu (een jaar of 2 (3?) later) wandelt hij nog steeds dagelijks door Brussel Centraal. Wat hem betreft is dat ook een afgesloten hoofdstuk. "Shit happens," zoals hij het noemt. En hij is er alleszins ook geen racist van geworden. :weetniet:

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #76 Gepost op: november 24, 2010, 21:36:36 »

Och gij trien  :hmpf: :rolf: (Ik zie het al voor mij, proest)
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #77 Gepost op: november 24, 2010, 21:37:14 »
Gewoon vriendelijk een goeiendag zeggen werkt niet altijd hoor...
Ik kwam hier 's avonds eens van de trein, was al rond 9u en in de winter, dus ook donker. Op het perron stond een jongen een sigaret te roken, een kleurling. Hij kijkt naar mij en zegt "hey" en ik glimlach en zeg gewoon vriendelijk "hey" terug, zoals ik naar iedereen zou doen.

Hij heeft mij heel de weg naar de auto achtervolgd om mijn nummer te krijgen terwijl ik al 10 keer gezegd had dat ik niet geïnteresseerd was.  :zot:

Zoiets is nu niet echt erg hé maar zorgt toch voor negatieve ervaringen.
Ik lach eens en loop gewoon door... Een gewone 'hey' zou ik nog niet meteen bedreigend vinden. Daarna mogen ze me ook gewoon met rust laten

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #78 Gepost op: november 24, 2010, 21:41:32 »
Ik lach eens en loop gewoon door... Een gewone 'hey' zou ik nog niet meteen bedreigend vinden. Daarna mogen ze me ook gewoon met rust laten
Ik vond het ook niet bedreigend en ik liep ook gewoon door. Maar hij was me gewoon aan 't volgen en de hele tijd "wat is je nummer? Mag ik je nummer? Jij bent mooi meisje".

En nee dat vond ik nog altijd niet bedreigend want er liep daar nog volk rond, maar het irriteert me wel.  :roll: :lol:

Offline enzy

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #79 Gepost op: november 24, 2010, 21:43:38 »
Ik denk dat ons Etske eerder in een boom zal kruipen dan ik :mrgreen:

Awel Yves ik denk dat van Enzi ook  :mrgreen:
de vriendschap van een hond is uniek .

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal