collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Uzelf veilig voelen op straat met een hond  (gelezen 4828 keer)

Offline Elke - Kay

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 505 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Uzelf veilig voelen op straat met een hond
« Reactie #40 Gepost op: november 24, 2010, 19:15:48 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
:shock: Ik ben ooit eens in borgerhout geweest... Nooit meer van men leven!
Ze staan daar gewoon met hele bendes op hoeken van de straten.  :zot:
En je moet daar maar eens ongezien passeren en hopen dat ze je met rust laten.
Kheb toch mijne fack-you vinger nodig gehad  :whoea:
Maar nee, serieus... Daar heb ik pas men schrik voor allochtonen ontwikkeld  :oops:
Ik volg hier toch in hoor...
Daar als vrouw alleen rondlopen, is echt geen aanrader! Tis niet voor niets 1 vd grootste probleemgemeentes in A'pen...

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #41 Gepost op: november 24, 2010, 19:16:23 »
huh! zeg je nu dat ik dit verzin ofzo  :shock:
Als daar bendes stonden, dan stonden daar bendes he...
aan elke kant van de straat een paar, de ene hoek tgo de andere hoek.
Als ze je dan nog eens aanspreken of nafluiten  :zot: Ik vind dat toch geen normaal gedrag hoor.
Geen idee tot wat ze instaat zijn

Nee, ik zeg dat het wss aan jouw perceptie van "allochtonen" ligt.
Als ik een troep mensen op de hoek van een straat zie staan, en ik denk, fuck, het is een bende en ze gaan zeker iets doen, dan zie jij effectief zulke dingen.

En nee, mannen die vrouwen aanspreken of nafluiten, is iets wat de doorsnee blanke man nooit zou doen :roll:

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
Re: Al
« Reactie #42 Gepost op: november 24, 2010, 19:16:57 »
Ik ben niet zo schrikachtig aangelegd, ook niet 's nachts in Brussel of Antwerpen. Ik ga wel eens alleen naar optredens, en dan loop ik daar ook 's nachts alleen over straat. Vermits Nimue niet mee mag naar zulke zaken, kan ik haar moeilijk meenemen hè  :mrgreen:.

Als ik in het donker alleen de velden in trek met haar, voel ik me wel veiliger. Dat is heel subjectief natuurlijk. Ik kom dan trouwens nooit iemand tegen. En zonder hond kom ik daar niet, tis voor haar dat ik daar ga wandelen / fietsen.

Wat is er dan concreet gebeurd, dat je nu schrik hebt? Of is het gewoon een gedacht?
Nuja, kheb mij mss wat raar uigedrukt. Als een gewone belg mij op diezelfde manier benadert dan heb ik ook schrik hoor!! Maar dat heb ik gewoon nog nooit meegemaakt... Die doen dat gewoon niet.

Ik vind het echt ongepast om een alleen lopend meisje van 16jaar te gaan intimideren  :zot:
Dat hoort toch echt niet! gelukkig kwamen er toen 2 vrienden van me vanuit de andere kant naar me toe, wie weet wat was er anders gebeurt. De gedachte alleen al  :puke:

Toen Ushi pup was, dan kwamen ze nog op mij af! Maar nu lopen ze in een boogje hoor  :thumbs: Gelukkig maar. Ik ga haar ook leren blaffen op commando

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #43 Gepost op: november 24, 2010, 19:19:46 »
Nee, ik zeg dat het wss aan jouw perceptie van "allochtonen" ligt.
Als ik een troep mensen op de hoek van een straat zie staan, en ik denk, fuck, het is een bende en ze gaan zeker iets doen, dan zie jij effectief zulke dingen.

En nee, mannen die vrouwen aanspreken of nafluiten, is iets wat de doorsnee blanke man nooit zou doen :roll:
:denk: jij bent blijkbaar nog nooit lastiggevallen geweest langs straat...
Ik ben nog nooit (buiten bouwvakkers dan) lastig gevallen geweest door een blanke.
Wel talrijke kerel door een kleurling.
Pas op eh, ik heb helemaal niks tegen zo'n mensen. Als ze zich normaal gedragen, dan kan ik daar ook even goed een praatje mee doen. Maar ze kunnen me gewoon niet met rust laten verdorie! Lok ik zoiets uit dan ofzo?
Of zou ik me niet meer mogen opkleden als ik ergens naartoe moet, om zo'n reacties niet uittelokken? Kweet het niet hoor  :weetniet:

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #44 Gepost op: november 24, 2010, 19:31:06 »
Toch wel, alleen maak ik er geen drama van. Een beetje relativeren kan nooit kwaad...
Ben om 3 uur s'nacht al eens tegen een muur gekwakt en meneer z'n handen zaten waar ze niet moesten zitten. Gelukkig voor mij kwam er net een troep mensen aan.
En, de pervie was een blanke, trouwens..
Ik lig daar echt niet wakker van. En er zijn nog tal van dingen gebeurd..maar dat bepaald echt niet mijn visie op een ganse bevolking hoor..ik vind dat racistisch.

Ik snap het echt niet hoor, bang voor de allochtoon, is dat zoiets als bang zijn van spinnen ofzo?

Offline Karo

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #45 Gepost op: november 24, 2010, 19:41:23 »
idd, maar een bouwvakker is ten eerste overdag en ten tweede van ergens een of andere hoge stelling, tegen dat die beneden zijn...
Die komen niet naast je lopen om je debiele vragen te stellen he, zoals ''hoe laat is het'' ofzo  :zot:
Ik heb er ook geen schrik voor om eens de wuiven naar een fluitende bouwvakker hoor  :rolf: Die vinden dat altijd geweldig, haha. Das gewoon grappig bedoelt! dat is iets helemaal anders!

allee sorry, ik had moeten typen 'een blanke doet dat evengoed' 

Offline Obi

• *
  • 467 HV-Punten
« Reactie #46 Gepost op: november 24, 2010, 19:41:58 »
Ik volg hier toch in hoor...
Daar als vrouw alleen rondlopen, is echt geen aanrader! Tis niet voor niets 1 vd grootste probleemgemeentes in A'pen...

idd  :yes:

ik heb een vriendin die in Berchem woonde en een ex die in Borgerhout woonde, jezus man :silenced:

Indertijd (en nu nog) luisterde ik naar hardcore, daarbij hoorde uiteraard het afgeschoren kopke met haar in een staart, droeg ik nikes, australian enz en dan werd je ook gegarandeerd lastiggevallen, woorden als slet, hoer enz enz... en dan mag je daar nog niet op reageren ook nie of je hebt een mes tegen je lijf van een manneke dat hoogstens een jaar of 13-14 is :silenced:

Heb dit echt meegemaakt, op de Meir in Antwerpen.  Ook hebben ze ons eens aangevallen met een groep van een man of 50, flesjes gooien op de Roosevelt op een zaterdagavond :zot:  (uiteraard lieten we ons niet doen :lol:)
Bij beide gevallen was er geen enkele uitlokking van onze kant maar als ze mij verweten van gabberslet enz dan draaide ik mij toch wel eens om hoor.

En neen, het waren geen blanken die me lastigvielen :happywink:

Ook nog enkele exen wonen in Brussel, voor de ene moest ik afstappen in Brussel Noord, die moest altijd zorgen dat die daar stond als ik van de trein kwam want anders had ik gegarandeerd problemen :yes:

Gelukkig draag ik nu zo'n kledij niet meer (eigenlijk al erg he, dat je moet letten op wat je aandoet als je naar de stad gaat :lol:) en word ik ook niet meer lastiggevallen :thumbs:

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #47 Gepost op: november 24, 2010, 19:47:20 »
idd  :yes:

ik heb een vriendin die in Berchem woonde en een ex die in Borgerhout woonde, jezus man :silenced:

Indertijd (en nu nog) luisterde ik naar hardcore, daarbij hoorde uiteraard het afgeschoren kopke met haar in een staart, droeg ik nikes, australian enz en dan werd je ook gegarandeerd lastiggevallen, woorden als slet, hoer enz enz... en dan mag je daar nog niet op reageren ook nie of je hebt een mes tegen je lijf van een manneke dat hoogstens een jaar of 13-14 is :silenced:

Heb dit echt meegemaakt, op de Meir in Antwerpen.  Ook hebben ze ons eens aangevallen met een groep van een man of 50, flesjes gooien op de Roosevelt op een zaterdagavond :zot:  (uiteraard lieten we ons niet doen :lol:)
Bij beide gevallen was er geen enkele uitlokking van onze kant maar als ze mij verweten van gabberslet enz dan draaide ik mij toch wel eens om hoor.

En neen, het waren geen blanken die me lastigvielen :happywink:

Ook nog enkele exen wonen in Brussel, voor de ene moest ik afstappen in Brussel Noord, die moest altijd zorgen dat die daar stond als ik van de trein kwam want anders had ik gegarandeerd problemen :yes:

Gelukkig draag ik nu zo'n kledij niet meer (eigenlijk al erg he, dat je moet letten op wat je aandoet als je naar de stad gaat :lol:) en word ik ook niet meer lastiggevallen :thumbs:
Gelukkig dat je kledij al wat geholpen heeft!
Hier maakt het weinig verschil hoor... Ofdat ik nu een kort kleedje aanheb of een jeans.
Ik heb lang blond haar en dat verstop ik dan onder mijn kap of in de winter heb ik altijd een muts bij. Maar toch! Nog steeds durven ze na fluiten of roepen of mij vragen komen stellen. Maar het is wel minder dan dat ik ''opgemaakt'' rondloop.
Maar moet ik dan echt met slobber kleren en een muts uitgaan om gerust gelaten te zijn?
Ik vind dit echt niet kunnen  :muur: En dat is dan nog maar Roeselare en Oostende he.
Nog niet eens antwerpen of brussel

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #48 Gepost op: november 24, 2010, 19:51:06 »
Mijn broer is een gabber, kale kop, draagt altijd londsdale, etc...
Hij ging naar school in Antwerpen en is op een avond op de rooseveltplaats helemaal in elkaar geslagen door "allochtonen" omdat ze dachten dat hij een skinhead was. Hij had een gebroken neus, gebroken kaak, en nog een paar gebroken ribben...serieus in elkaar gemept dus.
Enkele weken ervoor was hij ook al overvallen voor z'n gsm.

Mijn broer is een jongen met verstand, vind hij nu dat alle kleurlingen crapuul zijn? Nee hoor, hij draant nu zelfs een padge waar op staat "gabbers against rascism"..ik ben fier op mijn broertje..

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #49 Gepost op: november 24, 2010, 19:53:05 »
Hij ging naar school in Antwerpen en is op een avond op de rooseveltplaats helemaal in elkaar geslagen door "allochtonen" omdat ze dachten dat hij een skinhead was. Hij had een gebroken neus, gebroken kaak, en nog een paar gebroken ribben...serieus in elkaar gemept dus.

Mijn broer is een jongen met verstand, vind hij nu dat alle kleurlingen crapuul zijn? Nee hoor, hij draant nu zelfs een padge waar op staat "gabbers against rascism"..ik ben fier op mijn broertje..
Ze zijn ook niet allemaal crapuul! Tis wel erg spijtig dat de ''slechte'' de reputatie van de ''goede'' ook mee naar beneden trekt he.
Je hebt daar hele sympathieke gasten tussen zitten ook  :thumbs: gelukkig maar  :bow:

Offline Obi

• *
  • 467 HV-Punten
« Reactie #50 Gepost op: november 24, 2010, 20:01:23 »

de tijd waarover ik spreek was 97-98, al efkes geleden dus.

Toen (een tijdje later wel!) werden gabbers nog niet geassocieerd met skinheads (was voor mij ook een reden om mij niet meer zo te kleden, ik wilde daarmee niet geassocieerd worden) maar toch waren die verwijten er :weetniet:

Ben ik nu rascist?  Nee!  Er zitten idd goeie gasten tussen maar niemand kan ontkennen dat er in de steden wel degelijk een allochtonenprobleem is.

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #51 Gepost op: november 24, 2010, 20:03:03 »
Ik ben totaal geen rascist (mijn vader komt van Frankrijk, grootvader uit Algerije, één van m'n beste vrienden komt ook uit Algerije, nonkel is een geadopteerde Indieër, enz :wink:).

Toch moet ik Linsay gelijk geven, toch wat mijn ervaringen betreft.
In het kleine Heist Op Den Berg (niet te vergelijken met Antwerpen :lol:) ben ik nog nooit echt lastiggevallen door een blanke.
Wel al talrijke keren door kleurlingen. En dan niets echt erg, maar toch ook niet leuk, als ze je 's nachts in het donker achtervolgen, om je nummer vragen, naast je blijven lopen, etc, terwijl je duidelijk te kennen geeft dat je NIET geïnteresseerd bent...
En nee dat heb ik echt nog nooit meegemaakt met blanke jongens.

Blanke jongens heb ik wel al eens weten fluiten of iets grappig achterna weten roepen, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat zij zo blijven aandringen, en je echt blijven volgen... Sommige allochtonen zijn over het algemeen gewoon veel opdringerig en neerbuigender naar vrouwen toe (is mijn ervaring) en dat vind ik totaal NIET aangenaam. 

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #52 Gepost op: november 24, 2010, 20:07:07 »
Ik snap het echt niet hoor, bang voor de allochtoon, is dat zoiets als bang zijn van spinnen ofzo?
Bij mij niet. Zoals ik zei, ik heb ook verschillende allochtone vrienden.

Maar door mijn eigen ervaringen zal ik nu wel proberen een andere weg te kiezen als ik een groepje met 2 of meer onbekende allochtonen zie staan, 's nachts in het donker, als ik alleen ben.
En dat hebben zij alleen zelf veroorzaakt hoor. :weetniet:
Dat zal wel komen door het gezegde "de slechten verpesten het voor de goeden", absoluut, maar dan heb ik de indruk dat er bij allochtonen veel meer slechten zijn dan bij de blanken.  :oops: (Nu heb ik het wel alleen over het neerbuigend en zeer opdringerig zijn tegenover vrouwen hé)

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #53 Gepost op: november 24, 2010, 20:12:29 »
En dat vind jij normaal?  :shock:
Omdat hij ne kale kop heeft, jongens toch dat zo'n dingen kunnen!

En dan verschiet jij ervan dat er veel racisten zijn? Ik scheer ze niet allemaal over dezelfde kam, maar wel heel veel.

Offline Obi

• *
  • 467 HV-Punten
« Reactie #54 Gepost op: november 24, 2010, 20:25:13 »
En dat vind jij normaal?  :shock:
Omdat hij ne kale kop heeft, jongens toch dat zo'n dingen kunnen!

En dan verschiet jij ervan dat er veel racisten zijn? Ik scheer ze niet allemaal over dezelfde kam, maar wel heel veel.

ik zeg het, ons hebben ze indertijd bekogeld met lege colaflesjes, ze hadden ons verweten, wij hadden ons niet laten doen :weetniet:
We hebben niet gevochten maar gingen gewoon op onze bus wachten op de Roosevelt, samen met een grote groep (gelukkig) en ineens stonden ze daar, met een man of 50 :shock:

Een vriend van mij (nu ja, eigenlijk een ex  :mrgreen:) uit Rotterdam is eens neergestoken geweest op straat door een bende allochtonen, waarom....
Hij was een liedje aan het zingen en wilde niet stoppen toen ze zeiden dat hij moest stoppen :muur:
En neen, het was geen rascistisch liedje :wink:

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #55 Gepost op: november 24, 2010, 20:31:11 »
ik zeg het, ons hebben ze indertijd bekogeld met lege colaflesjes, ze hadden ons verweten, wij hadden ons niet laten doen :weetniet:
We hebben niet gevochten maar gingen gewoon op onze bus wachten op de Roosevelt, samen met een grote groep (gelukkig) en ineens stonden ze daar, met een man of 50 :shock:

Een vriend van mij (nu ja, eigenlijk een ex  :mrgreen:) uit Rotterdam is eens neergestoken geweest op straat door een bende allochtonen, waarom....
Hij was een liedje aan het zingen en wilde niet stoppen toen ze zeiden dat hij moest stoppen :muur:

Of hier in Oostende, omdat de persoon (mijn leeftijd 20-ger) Geen sigaret wou geven  :zot: Hij heeft het met zijn leven mogen bekopen

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #56 Gepost op: november 24, 2010, 20:35:20 »

En dan vragen sommigen zich af waarom ik alleen met een herder naast mij rondloop in Borgerhout  :roll:
Nuja, ik weet heel goed waarom ik er zo over denk, heb miserie gehad met die 'allochtonen'! En er zijn er zeker goei, alleen kom ik steeds die slechte tegen.
Na 7jaar in het nachtleven gestaan, waarvan de laatste 3jaar aan de deur. Je hebt ook vervelende belgen, maar die zijn niets vergeleken met de allochtonen en 'hun vriendjes'.

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #57 Gepost op: november 24, 2010, 20:41:35 »

tis just, ge hebt dat keer verteld  :lol:

Mij maakt het niet uit, maar ik woon dan ook niet in een enge buurt.
Als ik 's avonds ga wandelen, neem ik wel minstens één hond mee, maar das dan ook de bedoeling van het feit dat ik de deur uitga  :mrgreen:

Offline Lenny

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #58 Gepost op: november 24, 2010, 20:42:05 »
Of hier in Oostende, omdat de persoon (mijn leeftijd 20-ger) Geen sigaret wou geven  :zot: Hij heeft het met zijn leven mogen bekopen

Dat herinner ik me ook nog...Maar waren dat geen autochtonen?

Offline Obi

• *
  • 467 HV-Punten
« Reactie #59 Gepost op: november 24, 2010, 20:43:25 »
tis just, ge hebt dat keer verteld  :lol:

is't waar? :mrgreen:

Kzal er dan ook maar bijvertellen dat ze die colaflesjes terug achter hunne kop gehad hebben :mrgreen: :thumbs:
Eigenlijk verschoot ik er op die moment nog van, hoe sterk da wel nie is, zo'n colaflesje :rolf:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal