collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Stoppen met roken!!!  (gelezen 22106 keer)

Offline Epona

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1348 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
Re: Stoppen met roken!!!
« Reactie #160 Gepost op: april 14, 2011, 12:46:02 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
aah ja, just :fuu:

Offline musher1

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 153 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #161 Gepost op: april 14, 2011, 12:53:30 »
Ik ben nooit begonnen met roken... wat ben ik plots blij  :mrgreen:

inderdaad , dat is de beste manier   :)

ik heb der ook geen behoefte aan ,
ik denk aan mijn lichaam en aan mijn sport  :) das motivatie genoeg  !

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #162 Gepost op: april 26, 2011, 16:57:09 »
Zo...de kogel is door de kerk...
4 mei heb ik in het az een afspraak met de tabakoloog...hopeli jk het begin van een rookvrij bestaan..

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #163 Gepost op: april 27, 2011, 22:19:30 »
Veel succes! :thumbs:

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #164 Gepost op: april 27, 2011, 23:13:57 »
Maandag 2 vliegen in één klap, terug beginnen met werken en stoppen met roken, denk ik  :fuu: Ga mijn best doen en wil echt wel volhouden nu! Een hele nieuwe start  :thumbs:

Offline LittleBoy

• *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #165 Gepost op: april 27, 2011, 23:16:50 »
inderdaad , dat is de beste manier   :)

ik heb der ook geen behoefte aan ,
ik denk aan mijn lichaam en aan mijn sport  :) das motivatie genoeg  !
Mijn vader is ook zo één.. heeft gerookt in de jeugd en plots primeerde sport en gezondheid en *klik* het was gedaan. Volgens mij de ene verslaving opgelost met een (weliswaar gezonde) verslaving, nl. sport en gezond eten.  :lol:
Mijn oom heeft zijn roken vervangen door snoepen --> geen goed idee  :mrgreen:
You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say:
"That's the bad guy."

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #166 Gepost op: mei 23, 2011, 15:04:45 »
Wie is er hier gestopt met roken met behulp van Champix?

Ik zit nu al een tijdje in rookstoptherapie, 1 juni is men stopdag...(nu hebben we vooral gewerkt rond gedragsveranderinge n)
Nu kan ik kiezen om met of zonder "iets te stoppen...als ik ervoor kies om champix te nemen, moet ik er morgen mee beginnen, maar weet het totaal niet....

Offline Artan

• *
  • 667 HV-Punten
« Reactie #167 Gepost op: juni 18, 2011, 20:53:20 »
Na 12jaar eindelijk stinkstok-vrij!!!! :dance: Zonder pillen/pleisters en weet ik veel wat voor dingen ze nog allemaal uitvinden
Gewoon cold turkey en dat gaat me wonderbaarlijk goed af...

Nu hopen dat de kilo's er niet aanvliegen zoals de meeste zeggen  :mrgreen:
Maar met mijn sport"schema" van de laatste weken, zal dat geen probleem zijn  :thumbs:

Offline dober

• *
  • 337 HV-Punten
« Reactie #168 Gepost op: juni 18, 2011, 21:20:01 »
Proficiat!  :clap:
Ik wil ook stoppen, maar gaat niet zomaar lukken vrees ik..
Ik rook al sinds men 17de, dus al 14 jaar en bijna een pakje daags..  :silenced: :silenced:
Ik ben waarschijnlijk rot vanbinnen.  :whoea:
Mijn euro is gevallen een paar weken geleden toen mijn ma vertelde over mijn buurvrouw.
Zij was de ma van een vriendinnetje en gestorven aan kanker, ik was toen maar 16j en weet het nog heel goed.
De pijn, het verdriet..
En ze was toen 36j, voor mij toen al oud, maar dat is NU voor mij binnen 4 jaar.
Dusja..  :silenced:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #169 Gepost op: juni 18, 2011, 21:23:37 »
Na 12jaar eindelijk stinkstok-vrij!!!! :dance: Zonder pillen/pleisters en weet ik veel wat voor dingen ze nog allemaal uitvinden
Gewoon cold turkey en dat gaat me wonderbaarlijk goed af...

Nu hopen dat de kilo's er niet aanvliegen zoals de meeste zeggen  :mrgreen:
Maar met mijn sport"schema" van de laatste weken, zal dat geen probleem zijn  :thumbs:

stuur mij nekeer uw sportschema dan, als da helpt om te stoppen  :mrgreen:

hier nog altijd aant roken  :muur:
cold turkey is hier nogal gevaarlijk voor de mensen in mijn omgeving  :oops: (been there, done it, ma ni met de saffen)

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #170 Gepost op: juni 18, 2011, 21:46:07 »
Ik ben ook al 3 weken gestopt...
Gisteren ben ik naar de dokter geweest omdat ik vond dat ik nogal "opgezwollen" was..en ik vond dat een raar fenomeen...
Er scheelt medisch gezien dus niets, ik ben gewoon van 57 kg naar 64 gegaan! Op 3 weken...nu ja, vond het wel een beetje schaamtelijk dat ik dat zelf niet doorhad en de dokter het me moest zeggen :oops:
Soit, ik heb ook een mooi sportschema gemaakt! Nu nog doen...
Minder eten gaat niet, want ik eet nu al weinig (ik snoep niet, drink overdag enkel water, eet veel fruit en eet enkel volkoren dingen en groenten, m'n enigste zonde is alcohol :oops:)

Offline Artan

• *
  • 667 HV-Punten
« Reactie #171 Gepost op: juni 18, 2011, 22:01:14 »
Wel ik ben best fier op mezelf ja  :oops: Ik ben echt cold turkey gestopt zonder boe of ba met veel sportambities wel dat heeft super geholpen om de stap te zetten. En vooral ik ben sinds dag 1 elke dag OVERvrolijk!! ik ben nog geen dag slechtgezind geweest of kortaf tegen vrienden of familie!  :dance:

Qua sport, ik doe aan start to evi :rofl:  :whoea: Kheb 2 "beste vriendinnen" zoals het gezegd wordt en de 1 is mee met me gestopt en we steunen elkaar enorm en de andere is mijn personal trainer  :lol: aka de nagel aan mijn doodskist  :whoea:

Qua eten, ik moet wel zeggen dat ik op de momenten dat ik nog eens goesting krijg in een sigaret dan maar aan slechte dingen begin te denken  :doh: snoep of chips...
En ik ontzeg mezelf zo'n dingen niet.. Integendeel. Maar probeer dat enkel in het weekend toe te laten. Door de week probeer ik regelmatig te eten en 2-3 stukken fruit per dag.

Maar ik besef wel dat ik ga moeten opletten, ik drink geen alcohol maar wel tamelijk wat frisdrank en redbull en ik ben savonds zoveel met de honden en het sporten bezig dat koken bijna nooit lukt..
Dus, veel fruit eten ipv slechte tussendoortjes (in het weekend mag ik me wat laten gaan  :mrgreen: ) en proberen af en toe eens water te drinken ipv ice tea en proberen minstens 3-4x per week te koken ipv niks eten  :mrgreen:

En voor de rest probeer ik (met de nadruk op proberen) 2-3 x per week te lopen en het biken ga ik opdrijven naar 2-3 x per week ook. ga dan ook telkens erna wandelen met jaxx omdat hij dat nog niet mag lopen en biken en ik heb geen bureaujob en loop dus heel de dag rond en leur met kilo's zware dingen  :mrgreen:

(maar op de weegschaal durf ik voorlopig niet te kruipen  :doh: )

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #172 Gepost op: juni 18, 2011, 22:22:39 »
ik heb nu ook geen burojob (de dagen dat ik werk  :lol:), fysiek werk, en da helpt wel eerlijk gezegd, maar tis die dagen dak thuis zit he...  :muur:
kheb mij begot ingeschreven in de fitness (lesmills body combat gevonden  :dance:) en ik ga daar doodgaan dinsdag, hopelijk komt de klik dan helemaal...
de merde is dat ik tijdens het lopen mijn ademhaling goe kan regelen, zelfs als roker nog... (as de benen nu nog zouden meewillen se  :mrgreen:)... terwijl ik vroeger geen 100m kon lopen, heeft die start to run echt wel goe gedaan... maar zelfs met saffen he  :muur: :muur:
misschien de champix nog es proberen (word ik bij momenten zo mottig van dak idd geen goesting nimeer heb om te roken  :lol:)

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #173 Gepost op: juni 18, 2011, 22:27:03 »
Goed bezig Artan en Tina :thumbs:

Offline cherish

• *
  • 2266 HV-Punten
  • Angels in the outfield
« Reactie #174 Gepost op: juni 18, 2011, 22:31:57 »
M'n pa is naar zo een hypnotiseur gegaan. Van de ene op de andere dag gestopt.
Ik lachte er altijd mee dat hij door die man kon stoppen, maar nu zijn ook mijn nicht, nonkel, tante en doopmeter op die manier gestopt met roken. Ik zal het dan toch moeten beginnen geloven vrees ik  :mrgreen:

Ah ze waren ook allemaal verstokt kettingroker (minstens een pakje op een dag)  :zot:

Offline mira

• *
  • 1349 HV-Punten
« Reactie #175 Gepost op: juni 18, 2011, 22:44:37 »

Qua sport, ik doe aan start to evi :rofl:  :whoea: Kheb 2 "beste vriendinnen" zoals het gezegd wordt en de 1 is mee met me gestopt en we steunen elkaar enorm en de andere is mijn personal trainer  :lol: aka de nagel aan mijn doodskist  :rolf:

:fuu: :fuu: :mrgreen:

Ge zijt super bezig  :thumbs:

Offline Chaea

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 71 HV-Punten
« Reactie #176 Gepost op: juni 19, 2011, 12:44:25 »
Wel ik ben best fier op mezelf ja  :oops: Ik ben echt cold turkey gestopt zonder boe of ba met veel sportambities wel dat heeft super geholpen om de stap te zetten. En vooral ik ben sinds dag 1 elke dag OVERvrolijk!! ik ben nog geen dag slechtgezind geweest of kortaf tegen vrienden of familie!  :dance:

Qua sport, ik doe aan start to evi :rofl:  :whoea: Kheb 2 "beste vriendinnen" zoals het gezegd wordt en de 1 is mee met me gestopt en we steunen elkaar enorm en de andere is mijn personal trainer  :lol: aka de nagel aan mijn doodskist  :whoea:

Qua eten, ik moet wel zeggen dat ik op de momenten dat ik nog eens goesting krijg in een sigaret dan maar aan slechte dingen begin te denken  :doh: snoep of chips...
En ik ontzeg mezelf zo'n dingen niet.. Integendeel. Maar probeer dat enkel in het weekend toe te laten. Door de week probeer ik regelmatig te eten en 2-3 stukken fruit per dag.

Maar ik besef wel dat ik ga moeten opletten, ik drink geen alcohol maar wel tamelijk wat frisdrank en redbull en ik ben savonds zoveel met de honden en het sporten bezig dat koken bijna nooit lukt..
Dus, veel fruit eten ipv slechte tussendoortjes (in het weekend mag ik me wat laten gaan  :mrgreen: ) en proberen af en toe eens water te drinken ipv ice tea en proberen minstens 3-4x per week te koken ipv niks eten  :mrgreen:

En voor de rest probeer ik (met de nadruk op proberen) 2-3 x per week te lopen en het biken ga ik opdrijven naar 2-3 x per week ook. ga dan ook telkens erna wandelen met jaxx omdat hij dat nog niet mag lopen en biken en ik heb geen bureaujob en loop dus heel de dag rond en leur met kilo's zware dingen  :mrgreen:

(maar op de weegschaal durf ik voorlopig niet te kruipen  :doh: )

Wij zijn gewoonweg goed bezig :hmpf:

Alleen ben ik wel slechtgezind hier en daar :lol: En grijp ik ook veel te veel naar de chips/snoepjes/...
Ik vind het alleen echt ****** dat ik helemaal terug van 0 moet beginnen met sporten door die ******* klierkoorts... Dat zal niet helpen met het gewicht!

Maar toch... We're keeping strong ^^ :thumbs:

Offline mama

• hondenvriend pro
  • *
  • 250 HV-Punten
« Reactie #177 Gepost op: oktober 28, 2011, 08:14:09 »
ik had nooit gedacht dat ik hier ging reageren
Ik.... de verstokte roker, die niet zonder sigaret kan.
Heb zelfs geen enkele pagina in dit topic gelezen denk ik

Gisteren om 10 uur kreeg ik de melding dat mijn ventje per direct moet stoppen met roken (wegens hartproblemen)
de dokter had hem gevraagd of ik solidair wou zijn
En op slag stak ik mijn sigaretten in mijn tas, en sindsdien probeer ik dus te stoppen.
Tot hiertoe lukt dat zonder al teveel problemen

En hoe zit het met de rest hier ?

Offline Saar

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 19 HV-Punten
« Reactie #178 Gepost op: oktober 28, 2011, 08:41:55 »
Ik kreeg in augustus van de fertiliteitsdokter de boodschap dat een behandeling geen nut zou hebben als ik zou blijven roken.. Ben buitengekomen en heb mij  voorgenomen om te stoppen. En dat is tot de dag van vandaag geluk :-)

Ik ben wel  niet onmiddelijk gestopt maar heb afgebouwd. Via een site van de Europeese gemeenschap heb ik een "rookprofiel" ingevuld en kreeg ik een stappenplan om te stoppen. Om de zoveel tijd een x aantal sigaretten en rookplaatsen schrappen. En dat ging aardig. Na ongeveer 3 weken was ik volledig gestopt. 
Ok, ik heb nu nog steeds het gevoel dat nog 1 sigaret zooo lekker zou smaken maar dat is puur psychologisch...

Het heeft mij in ieder geval geleerd dat als je echt wil je het ook echt kan!

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #179 Gepost op: oktober 28, 2011, 09:42:06 »
Dikke proficiat Saar ! Inderdaad "waar een wil is is een weg " Interessant wat je schrijft ;ga ik ook eens opzoeken ... :thumbs:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal