collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Stoppen met roken!!!  (gelezen 22151 keer)

Offline Lieze

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 256 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • There's no I in team.
Re: Stoppen met roken!!!
« Reactie #400 Gepost op: mei 18, 2013, 08:10:24 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Et voila, 1 jaar gestopt vandaag!
Wel af en toe keer gezondigd maar niet herbegonnen.
Al blijft de goesting wel nog ze..  :fuu:

Proficiat!!! :bow:

Ik ben ondertussen al 9 maanden gestopt. :dance:

Iemand die niet weet hoe zeep smaakt, heeft nog nooit een hond gewassen.

Offline dober

• *
  • 337 HV-Punten
« Reactie #401 Gepost op: mei 18, 2013, 08:17:31 »
Merci! Gij ook goed bezig hé!  :dance:

Offline spast

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 146 HV-Punten
« Reactie #402 Gepost op: juni 04, 2013, 06:18:30 »
Heb gisteren mijn laatste saf gerookt... ben voor alle veiligheid maar van die plakkerkes gaan halen, ik loop nu al nerveus, laat staan dat ik geen plakkerkes zou hebben, ik kom dan ook van dik een pak per dag  :silenced:

't jeukt wel, diene sticker en goed plakken deed hij ook al  niet, heb em extra moeten vastkleven met van dat pleisterplakband gedoe, maar goed, stoppen met roken dus  :clap:
Ik hoop dat het deze keer wel lukt, m'n eerste nacht op het werk ben ik toch al door gekomen zonder de keet af te breken  :mrgreen:
laten we lekker link gaan doen!

Offline natacha

• warme hondenvriend
  • *
  • 64 HV-Punten
« Reactie #403 Gepost op: juni 04, 2013, 07:46:20 »
Heb gisteren mijn laatste saf gerookt... ben voor alle veiligheid maar van die plakkerkes gaan halen, ik loop nu al nerveus, laat staan dat ik geen plakkerkes zou hebben, ik kom dan ook van dik een pak per dag  :silenced:

't jeukt wel, diene sticker en goed plakken deed hij ook al  niet, heb em extra moeten vastkleven met van dat pleisterplakband gedoe, maar goed, stoppen met roken dus  :clap:
Ik hoop dat het deze keer wel lukt, m'n eerste nacht op het werk ben ik toch al door gekomen zonder de keet af te breken  :mrgreen:

ik gebruik die ook,
voor mij helpen ze wel, als ze niet bij mij in de buurt staan roken
het enige nadeel is dat ik er niet kan van slapen
dat zijn blijkbaar de meestvoorkomende bijwerkingen bij die pleisters: slapeloosheid en nachtmerries

ik heb ze dus allebei  :doh:

YASSOE   °22/03/1999   + 19/12/2009                       SKIPPY  ° 09/04/1992    +03/12/2009

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #404 Gepost op: juni 04, 2013, 09:50:31 »

:thumbs: :thumbs:

Offline spast

• *
  • 146 HV-Punten
« Reactie #405 Gepost op: juni 04, 2013, 22:52:33 »
ik gebruik die ook,
voor mij helpen ze wel, als ze niet bij mij in de buurt staan roken
het enige nadeel is dat ik er niet kan van slapen
dat zijn blijkbaar de meestvoorkomende bijwerkingen bij die pleisters: slapeloosheid en nachtmerries

ik heb ze dus allebei  :doh:
gelukkig geen last van, 't zou anders rap gedaan zijn met stickerkes plakken, mijn nachtrust heb ik er nog net niet voor over.

't zou wel helpen mocht vriendjelief ook stoppen, het helpt niet echt dat het hele huis vol tabak, sigaretten en asbakken staat  :muur:

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #406 Gepost op: juni 04, 2013, 23:04:40 »
Met die stickers had ik dezelfde problemen: niet willen plakken, jeuk om zot te worden, nachtmerries en zweten in bed. Niks voor mij!

Ik zit nog steeds aan de kauwgum, maar ben vandaag toch al 5m gestopt.
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline Artan

• *
  • 667 HV-Punten
« Reactie #407 Gepost op: juni 04, 2013, 23:08:27 »
Hier sinds gisteren ook 5maand gestopt cold turkey zonder hulpmiddelen.  :dance:
Had echt nooit gedacht dat het ging lukken eigelijk... 4maand van de 5 maand was mijn vader hier ook op verlof en die rookt ook dus hier slingerde overal pakjes Marlboro rond  :zot:

Ti's wel echt ng elke dag vechten tegen de goesting ze en op slechte momenten/dagen ist echt zwaar om geen heerlijk pakje marlboro gold te gaan kopen en in 1 trek op te smoren  :mrgreen:

Maar we houden vol, want ik stink nimeer naar een asbak, smaak vast nimeer naar een asbak maar da moet ik is aan vrouwlief vragen  :vuistje: mijn kleren ruiken naar wasverzachter ipv nicotine en ik heb adem voor 10 extra!  :dance:

Offline spast

• *
  • 146 HV-Punten
« Reactie #408 Gepost op: juni 04, 2013, 23:10:26 »
Met die stickers had ik dezelfde problemen: niet willen plakken, jeuk om zot te worden, nachtmerries en zweten in bed. Niks voor mij!

Ik zit nog steeds aan de kauwgum, maar ben vandaag toch al 5m gestopt.

hmja, was ook aan't denken om over te schakelen op kauwgum, maar heb nu net voor 54 euro stickers gekocht, dus kga die toch eerst opgebruiken. de jeuk kan ik wel aan wennen en voor het vastkleven gebruik ik dus van die apothekersplakband (ziet er wel dom uit, zo'n doorschijnende sticker vastgeplakt met wit plakspul)

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #409 Gepost op: juni 04, 2013, 23:13:16 »
hmja, was ook aan't denken om over te schakelen op kauwgum, maar heb nu net voor 54 euro stickers gekocht, dus kga die toch eerst opgebruiken. de jeuk kan ik wel aan wennen en voor het vastkleven gebruik ik dus van die apothekersplakband (ziet er wel dom uit, zo'n doorschijnende sticker vastgeplakt met wit plakspul)
Wacht tot je volplakt met resten plakband die er ook met wassen niet goed afgaan    :mrgreen:

Offline spast

• *
  • 146 HV-Punten
« Reactie #410 Gepost op: juni 04, 2013, 23:20:07 »
Wacht tot je volplakt met resten plakband die er ook met wassen niet goed afgaan    :mrgreen:
:vuistje:
nah, ik pas wel op, kan die anti-allergische plaksels van de apotheker al bijna niet verdragen, laat staan dat ik op gewone plakband zou overschakelen, dan sta ik over een paar weken gans vol rode strepen die er de halve zomer op blijven staan...
kan ik van frustratie terug beginnen roken, neenee, mij niet gezien (al zou het met ducktape vast beter op z'n plek blijven  :lol: )

@ Artan, goed bezig!
ben ook eens op pure wilskracht gestopt, heb het drie dagen volgehouden, tot de bus een kwartier te laat was...
vorige keer heb ik een weekje lichte pleisters geplakt, ben toen drie maanden gestopt geweest, maar toch terug begonnen, nu dan maar eens het hele programma doorlopen en anders is er nog altijd champix...

toch een merde, wrom moet da ook zo ongezond zijn  :cry:

Offline natacha

• warme hondenvriend
  • *
  • 64 HV-Punten
« Reactie #411 Gepost op: juni 05, 2013, 05:30:12 »
gelukkig geen last van, 't zou anders rap gedaan zijn met stickerkes plakken, mijn nachtrust heb ik er nog net niet voor over.

't zou wel helpen mocht vriendjelief ook stoppen, het helpt niet echt dat het hele huis vol tabak, sigaretten en asbakken staat  :muur:

Hier net hetzelfde probleem
vriend rookt ook, dus al heel pak moeilijker voor mij

gelukkig is het nu goed weer, kan hij buiten gaan roken  :bow:

YASSOE   °22/03/1999   + 19/12/2009                       SKIPPY  ° 09/04/1992    +03/12/2009

Offline spast

• *
  • 146 HV-Punten
« Reactie #412 Gepost op: juni 05, 2013, 05:58:35 »
Hier net hetzelfde probleem
vriend rookt ook, dus al heel pak moeilijker voor mij

gelukkig is het nu goed weer, kan hij buiten gaan roken  :bow:
Dat durf ik zelfs niet vragen, vorige keer toen hij gestopt is heb ik dat ook niet gedaan, dus kan dat nu ook moeilijk van hem verlangen...
Maar hij heeft gisteren wel gezegd dat als hij ziet dat ik het echt meen en volhou dat hij dan ook terug gaat stoppen, gewoon nog eventjes tandjes bijten dus  :mrgreen:

Ben nu ook aan't denken wat ik eventueel van sportieve dingen kan gaan doen, kwestie van de "ik stop met roken kilo's" voor te blijven  :denk:

Offline natacha

• warme hondenvriend
  • *
  • 64 HV-Punten
« Reactie #413 Gepost op: juni 05, 2013, 12:10:20 »
Dat durf ik zelfs niet vragen, vorige keer toen hij gestopt is heb ik dat ook niet gedaan, dus kan dat nu ook moeilijk van hem verlangen...
Maar hij heeft gisteren wel gezegd dat als hij ziet dat ik het echt meen en volhou dat hij dan ook terug gaat stoppen, gewoon nog eventjes tandjes bijten dus  :mrgreen:

Ben nu ook aan't denken wat ik eventueel van sportieve dingen kan gaan doen, kwestie van de "ik stop met roken kilo's" voor te blijven  :denk:

met sporten wacht ik nog eventjes :vuistje:
doe wel mijn boodschappen te voet ipv tram of bus
Met dit zalig weer gaan we regelmatig op het kerkhof gaan wandelen, lekker rustig
snoepen doe ik niet meer, maar ben nu wel verslaafd aan snoeptomaatjes, rauw witloof en paprika  :doh:
cola ook nie meer, nu enkel plat water.

Offline spast

• *
  • 146 HV-Punten
« Reactie #414 Gepost op: juni 06, 2013, 02:01:34 »
met sporten wacht ik nog eventjes :vuistje:
doe wel mijn boodschappen te voet ipv tram of bus
Met dit zalig weer gaan we regelmatig op het kerkhof gaan wandelen, lekker rustig
snoepen doe ik niet meer, maar ben nu wel verslaafd aan snoeptomaatjes, rauw witloof en paprika  :doh:
cola ook nie meer, nu enkel plat water.
Je pakt het wel onmiddellijk helemaal goed aan  :bow:

Vandaag toch al fruit gegeten, 't is een begin...
Heb toch wel wat schrik voor die extra kilo's, vorige keer als ik gestopt was, had ik gezorgd dat er eerst een paar kilo's afwaren, heb ik nu niet gedaan omdat ik eigenlijk vrij ongepland gestopt ben  :?

Offline spast

• *
  • 146 HV-Punten
« Reactie #415 Gepost op: juni 09, 2013, 20:26:24 »
 :oops:
net een halve sigaret gerookt... (was misschien beter niet al gestopt met die plakkers, maar waarom kunnen die niet gewoon blijven plakken en waarom moeten die zo jeuken  :hmpf: )

Maar bon, dan stop ik vandaag gewoon opnieuw  :shifty:

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #416 Gepost op: juni 09, 2013, 20:34:43 »
:oops:
net een halve sigaret gerookt... (was misschien beter niet al gestopt met die plakkers, maar waarom kunnen die niet gewoon blijven plakken en waarom moeten die zo jeuken  :hmpf: )

Maar bon, dan stop ik vandaag gewoon opnieuw  :shifty:
Komaan hé, met volle moed terug beginnen! :thumbs:

Ik ga binnenkort ook een nieuwe poging ondernemen :shifty: maar dan na onze vakantie :fuu:. Als het dan wéér mislukt, ga ik toch echt eens naar de huisarts om te horen naar Champix ofzo. Nicotinepleisters etc zullen niet voldoende zijn denk ik, nicotine is natuurlijk ook een probleem maar bij mij is de gewoonte/handeling/... nog véél meer een probleem denk ik.

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #417 Gepost op: juni 09, 2013, 21:00:08 »
Ja, spast, met goeie moed herbeginnen!

Ik was tegelijk met de rookstop een dieet begonnen in de zin van geen snoep, slaatje over de middag, geen massa aardappelen 's avonds... En ik viel dus ook nog een paar kilo af. Sinds ik de nicotinetabletjes niet meer neem heb ik weer veel meer zin in zoetigheid en vette brol. Vandaag heb ikmara 3 nicotinekauwgummetj es genomen, maar ik heb gevreten als een varken. Het idee alleen al van terug op mijn eten te moeten letten doet me al de kast met snoep in vliegen  :?

En de laatste dagen heb ik weer zin in een sigaret. Maar het gaat nog...

Offline spast

• *
  • 146 HV-Punten
« Reactie #418 Gepost op: juni 10, 2013, 02:24:54 »
hmm, het zou helpen als ik thuis niet de hele tijd tussen de sigaretten zou zitten... maar goed, moeilijk gaat ook.  :silenced:

We hebben gelukkig geen kast met snoep, de kast waar de koekjes ed in zouden liggen als ze er waren is helemaal leeg (en dan nog ga ik er regelmatig in gaan kijken, gewoon, om zeker te zijn... "zie je wel marij, er is niks, leg er u bij neer...") al heeft dat me er niet van kunnen weerhouden om deze week twee pakken choco assen uit de nachtwinkel op te vreten - ik kan het toch niet de hele nacht honger zitten hebben en ook nog eens niet roken zeker

Zit me hier nu af te vragen of ik dan maar weer aan de stickers ga, maar voel me eigenlijk best ok zonder nicotine en het hielp toch niet aan de goesting door omstandigheden waar ik het precies het moeilijkst mee heb  :weetniet:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #419 Gepost op: juni 10, 2013, 09:22:56 »
Ja, spast, met goeie moed herbeginnen!

Ik was tegelijk met de rookstop een dieet begonnen in de zin van geen snoep, slaatje over de middag, geen massa aardappelen 's avonds... En ik viel dus ook nog een paar kilo af. Sinds ik de nicotinetabletjes niet meer neem heb ik weer veel meer zin in zoetigheid en vette brol. Vandaag heb ikmara 3 nicotinekauwgummetj es genomen, maar ik heb gevreten als een varken. Het idee alleen al van terug op mijn eten te moeten letten doet me al de kast met snoep in vliegen  :?

En de laatste dagen heb ik weer zin in een sigaret. Maar het gaat nog...

Britt volhouden , je kan het :thumbs:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal