collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Stoppen met roken!!!  (gelezen 22118 keer)

Offline dober

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 337 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stoppen met roken!!!
« Reactie #200 Gepost op: oktober 29, 2011, 11:42:07 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik heb het gedaan met snus (http://nl.wikipedia.org/wiki/Snus). Op die manier had ik nog nicotine maar kon ik toch gewoon worden om niets in mijn handen te hebben (wat bij mij het ergste is) zonder dat ik tegelijk ook nog moest vechten tegen de drang om nicotine te krijgen. Die snus bestaat in verschillende vormen, smaken en met een verschillend aandeel nicotine. Dus eens ik het wat gewend was om niets in mijn handen te hebben, direct beginnen afbouwen van hoeveelheid nicotine in de snus. Van 1.2mg naar 0.8mg naar 0.4mg en dan snus zonder nicotine.
Nu heb ik een doosje snus in mijn zak zitten zonder nicotine (met anijs smaak, smaakt naar drop eigenlijk) voor als ik ineens weer zin krijg in een sigaret en een deel zoethoutstokjes voor als ik ergens sta te wachten ofzo zodat ik nog iets heb om in mijn handen en mond te houden als ik begin te denken dat ik wel een sigaret zou willen. Heb ook nog een doosje met 0.4mg nic. snus liggen, maar dat heb ik nu ook al bijna 2 weken niet meer aangeraakt (deels omdat het met munt is en ik helemaal niet van de smaak houd  :mrgreen:). Maar op 2 weken tijd was ik dus eigenlijk van de behoefte van nicotine en sigaretten af. Nu is het enkel nog soms het lastige gevoel dat je niets te doen hebt als je ergens staat, maar dan vervangt een stukje zoethout dus redelijk goed de sigaret.
Grootste voordeel tot hiertoe van het niet meer roken, is voor mij dat mijn smaak en reuk toch wel wat beter is geworden al. En heb hier een heel assortiment losse thee liggen waarmee ik combinaties kan maken. Nu proef ik dus veel meer subtiele verschillen tussen al de verschillende soorten, en ga dan ook regelmatig een tas thee maken nu wanneer ik vroeger anders een sigaret gerookt zou hebben.
Kan ook wel iets langer doorlopen nu zonder buiten adem te geraken of steken te krijgen. Dat is ook wel een voordeel.

Ben nu dus een maand ver, en denk dat het nu niet meer zo moeilijk zal zijn om het vol te houden. Gewoon nog even de wilskracht blijven hebben om geen sigaret aan te nemen als er me eentje word aangeboden.
Is hier verboden geloof ik.
Paar weken geleden waren er Finnen op de club en sommige vd clubleden hebben dit ook es geprobeerd.
Met vieze zwarte tanden als gevolg.  :lol:

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #201 Gepost op: oktober 29, 2011, 12:40:55 »
Ik ga het es proberen met zo'n elektronische sigaret (zonder nicotine) met waterdamp denk ik. :mrgreen:
Bij mij is de nicotine niet zozeer het probleem maar meer de handeling...

Ik weet natuurlijk niet of iets gaat uithalen maar wie weet. :weetniet:

Offline dober

• *
  • 337 HV-Punten
« Reactie #202 Gepost op: oktober 29, 2011, 12:49:18 »
Ik ga het es proberen met zo'n elektronische sigaret (zonder nicotine) met waterdamp denk ik. :mrgreen:

Hier ook, die gewoonte é.
Als ik naar men werk ga en ik neem de afrit naar men werk dan steek ik ene op.
Had es geen vuur bij, ja mannekes.  :doh: :roll: :fuu:

Offline dannyro

• warme hondenvriend
  • *
  • 40 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #203 Gepost op: oktober 29, 2011, 12:52:12 »

niet doen, ik heb dat ook geprobeerd, haalt niets uit.
Ik ben nu 2,5 jaar gestopt na 35 jaar gerookt te hebben. Met de hulp van... Champix. 6maanden genomen en ben van het roken vanaf.

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
    • Powder Puff
« Reactie #204 Gepost op: oktober 29, 2011, 12:54:24 »
Is hier verboden geloof ik.
Paar weken geleden waren er Finnen op de club en sommige vd clubleden hebben dit ook es geprobeerd.
Met vieze zwarte tanden als gevolg.  :lol:

Verkoop is wel verboden dacht ik, maar gebruik niet. Je zou het dus vanuit het buitenland kunnen bestellen (webshops genoeg).
Dat was dan waarschijnlijk losse snus, dat ze er zwarte tanden van kregen. Je hebt het ook in 'portions', dan zit het in een soort van kleine theezakjes en heb je geen last van vieze tanden enzo. :wink:

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #205 Gepost op: november 01, 2011, 00:08:59 »
niet doen, ik heb dat ook geprobeerd, haalt niets uit.
Ik ben nu 2,5 jaar gestopt na 35 jaar gerookt te hebben. Met de hulp van... Champix. 6maanden genomen en ben van het roken vanaf.
Mja, ik ga het toch proberen, baadt het niet dan schaadt het niet hé. :wink:

Ons papa heeft er nu één gekocht en als die opgeladen is ga ik die uitproberen. Als het meevalt wilt hij voor mij dezelfde kopen én mijn vullingen blijven betalen, op één voorwaarde: ik mag nog maximaal 5 "gewone" sigaretten per dag roken. Ideaal zou zijn om helemaal te stoppen, maar als die sigaret echt meevalt, lukt dat misschien wel mettertijd.

Ik hoop dus maar dat die elektronische sigaret een beetje meevalt! :yes:

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #206 Gepost op: november 01, 2011, 00:15:32 »
Mja, ik ga het toch proberen, baadt het niet dan schaadt het niet hé. :wink:

Ons papa heeft er nu één gekocht en als die opgeladen is ga ik die uitproberen. Als het meevalt wilt hij voor mij dezelfde kopen én mijn vullingen blijven betalen, op één voorwaarde: ik mag nog maximaal 5 "gewone" sigaretten per dag roken. Ideaal zou zijn om helemaal te stoppen, maar als die sigaret echt meevalt, lukt dat misschien wel mettertijd.

Ik hoop dus maar dat die elektronische sigaret een beetje meevalt! :yes:

kennis van me is zo gestopt  :wink:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #207 Gepost op: november 01, 2011, 10:54:52 »
ik moet gewoon een andere link in mijn hoofd leggen denk ik  :weetniet:
onderweg naar, en op het werk, rook ik dus niet... ook niet tijdens de middag ff naar buiten voor een nicotineshot en zo heb ik ook niet nodig of zo, ik vergeet dak rook dan  :lol:... maar eens thuis  :muur:  Om een of andere reden kan ik het hier thuis heel slecht laten... al naargelang de stemming hier is, lukt het soms wel.... (maar doorgaans dus niet  :roll:)
en als ik met een bende niet rokende vrienden op stap ben, heb ik het ook niet zo nodig.... maar der zit daar nog 1 roker tussen (en 3 mensen die nooit hebben gerookt, en 2 mensen die gestopt zijn), maar dien ene vindt het dan vaak nog geestig om te vragen: mee een safke smoren?  :doh:  En dan ist om zeep e  :muur:

vaak lukt het goed, en zijn het er maar enkele op een dag (ik kom van meer dan een pakje per dag  :oops:), maar de dagen dat mijn maag ne gansen dag blijft steken en ik de muren oploop van de pijn, grijp ik naar de sigaret weer e, en zo gemakkelijk  :muur:

Is er iemand, en das nu zonder zever, die durft slaan?  (en de weerbots kan incasseren?  :mrgreen:)... kheb een paar andere dingen op een tamelijk brutte manier afgeleerd, dus misschien kan da helpen....

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline veerleke

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 967 HV-Punten
« Reactie #208 Gepost op: november 01, 2011, 11:16:55 »
Ik heb een rookstop gepland op 24 november (mijn verjaardag). Ik weet nog niet of en welke hulpmiddelen ik ga gebruiken.  Ik zie er wel een beetje tegenop, vrees dat ik door een hel ga moeten na bijna 14 jaar nonstop 1 pakje per dag te roken.... :roll:

Offline Fanny

• hondenvriend pro
  • *
  • 3 HV-Punten
« Reactie #209 Gepost op: november 01, 2011, 11:43:51 »
Hier ook, die gewoonte é.
Als ik naar men werk ga en ik neem de afrit naar men werk dan steek ik ene op.
Had es geen vuur bij, ja mannekes.  :doh: :roll: :fuu:
:whoea:  Die ken ik  :shifty:
Ik steek er altijd ene op als ik van de ring afrij...  Was met m'n ma haar auto en die sigarettenaansteker werkt daar nie, dat tjoepke is er dan ook met reden uitgehaald. Thuis in een haast vertrokken en aansteker vergeten...  Mij aan de kant gezet, dat tjoepke gezocht en toch geprobeerd om dat in de aansteker te steken.  Tjoepke met mijn vinger ingeduwd gehouden en gewacht.  Miss was dan zo slim om te willen voelen of 't al warm was, dus wat doe ik?  Ik hou dat (hete) tjoepke tegen mijn hand  :zot:  Hand verbrand maar geen sigaret kunnen aansteken  :muur:  Raam mogen openzetten want verbrande huid stinkt  :doh:
Uiteindelijk maar aan een tankstation gestopt om een aansteker te kopen  :oops:

Ik zou echt beter weer stoppen  :shifty:

Offline dober

• *
  • 337 HV-Punten
« Reactie #210 Gepost op: november 01, 2011, 11:45:11 »
Ik steek er altijd ene op als ik van de ring afrij...  Was met m'n ma haar auto en die sigarettenaansteker werkt daar nie, dat tjoepke is er dan ook met reden uitgehaald. Thuis in een haast vertrokken en aansteker vergeten...  Mij aan de kant gezet, dat tjoepke gezocht en toch geprobeerd om dat in de aansteker te steken.  Tjoepke met mijn vinger ingeduwd gehouden en gewacht.  Miss was dan zo slim om te willen voelen of 't al warm was, dus wat doe ik?  Ik hou dat (hete) tjoepke tegen mijn hand  :zot:  Hand verbrand maar geen sigaret kunnen aansteken  :muur:  Raam mogen openzetten want verbrande huid stinkt  :doh:

:rofl:
Hier ook al es een hele omweg gereden om toch maar aan een aansteker te geraken..  :fuu:

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #211 Gepost op: november 01, 2011, 11:54:02 »
Ik ben 4 maanden gestopt (geweest), sinds eind augustus rook ik terug.
Volgende keer beter, zeker.

Offline Karo

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #212 Gepost op: november 01, 2011, 13:45:37 »

:lol:
Herkenbaar..

Ik heb 2 dozen gekregen met 50 aanstekers in.
Als ik niet direct degene vind die ik gebruik, dan neem ik gewoon een nieuwe.
Zo valt het dus regelmatig voor dat ik 10 (I kid you not!) aanstekers in mijn handtas vind (en is maar een kleine handtas).
Schat dat er 5 in mijn auto liggen, een stuk of 10 in de schuif op mijn werk, 2 op de pc- tafel thuis (3 apart in mijn rommeldoos), 2 op de salontafel, een stuk of 3 in de keuken, 1 in de badkamer....
Echt overal dus  :roll:

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
    • Powder Puff
« Reactie #213 Gepost op: november 01, 2011, 13:57:10 »
Ik zie er wel een beetje tegenop, vrees dat ik door een hel ga moeten na bijna 14 jaar nonstop 1 pakje per dag te roken.... :roll:

Ik rookte ook ongeveer zolang en zoveel, maar had er eigenlijk weinig moeite mee. Wel zo handig als je de eerste weken café's enzo kunt vermijden. Daar binnengaan was altijd het einde van mijn vorige pogingen.

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #214 Gepost op: november 01, 2011, 14:02:21 »
Ik rookte ook ongeveer zolang en zoveel, maar had er eigenlijk weinig moeite mee. Wel zo handig als je de eerste weken café's enzo kunt vermijden. Daar binnengaan was altijd het einde van mijn vorige pogingen.

Niet meer nodig  :lol: er mag toch niet meer gerookt worden!  :fuu:

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #215 Gepost op: november 01, 2011, 14:28:03 »
Maar ik denk dat het toch nog verleidelijk is om mee te gaan, als er dan een paar van je vrienden buiten een sigaret gaan roken. :denk:
Ik vind het altijd wel gezellig buiten dus ja.  :doh: :mrgreen:

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #216 Gepost op: november 01, 2011, 14:31:06 »
Maar ik denk dat het toch nog verleidelijk is om mee te gaan, als er dan een paar van je vrienden buiten een sigaret gaan roken. :denk:
Ik vind het altijd wel gezellig buiten dus ja.  :doh: :mrgreen:

enkel met rookvrije vrienden omgaan  :whoea:

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #217 Gepost op: november 01, 2011, 14:33:08 »
enkel met rookvrije vrienden omgaan  :whoea:
Hmm maar als ik mijn elektronische sigaret heb, kan ik daarmee mee naar buiten gaan. Dan heb ik misschien niet echt het gevoel dat ik iets "mis". :lol:

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
    • Powder Puff
« Reactie #218 Gepost op: november 01, 2011, 16:07:18 »

Dju, daar had ik helemaal niet bij stilgestaan. :lol:
Maar dan nog denk ik dat als je wat drank uit hebt en je ziet er buiten staan roken, dat je ook wel sneller gaat toegeven en weer gaat roken.

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #219 Gepost op: november 01, 2011, 16:29:07 »
Was bij mij ook het einde van m'n leven zonder sigaret. Een paar keer op café en de goesting werd teveel, nochtans had je toen ook al het rookverbod..

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal