collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: spelling  (gelezen 5425 keer)

Offline wennie

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe Diem
Re: spelling
« Reactie #80 Gepost op: september 25, 2013, 18:46:39 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
k ♥ al1 nt vn txtng

:shifty:
“If a dog will not come to you after having looked you in the face, you should go home and examine your conscience.”
― Woodrow Wilson

Offline Melissa224

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1914 HV-Punten
« Reactie #81 Gepost op: september 25, 2013, 18:48:09 »
k ♥ al1 nt vn txtng

:shifty:

Daar krijg ik het ook van als ik zo berichtjes krijg van mijn neefje of nichtje. Ik moet soms terugsturen om te vragen wat ze eigenlijk bedoelen.

Offline wennie

• *
  • 4 HV-Punten
  • Carpe Diem
« Reactie #82 Gepost op: september 25, 2013, 18:52:16 »
Daar krijg ik het ook van als ik zo berichtjes krijg van mijn neefje of nichtje. Ik moet soms terugsturen om te vragen wat ze eigenlijk bedoelen.

Gru-we-lijk!

Schrijffouten, een dt-fout, ach, zolang ik niets zie op officiële documenten boeit het weinig.  Komt vooral door mijn papa, hij schrijft zo slecht. Al verslindt hij boeken, zware lectuur ook nog! Maar hij is als 14-jarige gaan werken en hij heeft zo verdomd veel moeite gedaan om te kunnen lézen. Het is een bijzondere filosoof!

Dat instant-message-gedoe, dat is een heel ander verhaal en tegenwoordig kom je het ook overal tegen. Ook op sollicitatieformuli eren ... jakkes!
“If a dog will not come to you after having looked you in the face, you should go home and examine your conscience.”
― Woodrow Wilson

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #83 Gepost op: september 25, 2013, 19:04:28 »
woops  :mrgreen:
alleen doe ik dat wel vrij bewust, zijn woordjes die we thuis als kind verkeerd uitspraken. Dat blijft meegaan  :vuistje:
Zo hebben we thuis ook een kabaner... rarara  :mrgreen:

Hier is dat ook 'bewust', uit gewoonte.  :lol:

En dat vind ik dus geen fout, dat is dialect  :fuu: :mrgreen:
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Offline wennie

• *
  • 4 HV-Punten
  • Carpe Diem
« Reactie #84 Gepost op: september 25, 2013, 19:09:13 »
Hier is dat ook 'bewust', uit gewoonte.  :lol:

En dat vind ik dus geen fout, dat is dialect  :fuu: :mrgreen:

Ik vind het dan weer geen dialect maar iets om te koesteren ...
Dion en zijn spraakprobleem hebben ons toch enkele pareltjes gegeven zoals:
Taminaise : Mayonaise
Mingen: Mengen
Koeshe: kusje en knuffel

Al blijft de allermooiste: Oempa!  Dat zei hij tegen zijn opa en die houden we er gewoon in want opa had vroeger oma en die heeft Dion nooit gekend dus is hij opa en ook een beetje oma     :wub:
― Woodrow Wilson

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #85 Gepost op: september 25, 2013, 19:21:19 »
Zo lief Wennie

Offline wennie

• *
  • 4 HV-Punten
  • Carpe Diem
« Reactie #86 Gepost op: september 25, 2013, 19:37:01 »
― Woodrow Wilson

Offline iebie

• *
  • 430 HV-Punten
« Reactie #87 Gepost op: september 25, 2013, 19:49:17 »
Die zijn inderdaad om te koesteren :loved:
Zo zei (en zegt nog steeds) mijn dochtertje met taalproblemen "sku" voor "ga uit de weg". Intussen gebruikt zelfs mijn collega op het werk dat wanneer ik in haar weg sta :rolf:
Of ze zegt nog steeds "voor altijd en aardig" ipv "voor eeuwig en altijd"
Wij zeggen dat intussen ook :loved:

Offline Tianiz

• hondenvriend pro
  • *
  • 3534 HV-Punten
« Reactie #88 Gepost op: september 25, 2013, 19:51:40 »
west-vlaams moeilijk ?!... dan moeten jullie maar eens als vl-brabander les gaan volgen in de hs van sint-truiden... ik heb veel het gevoel van "say what??"

geen leestekens, stoort mij dus ook enorm alsook gebruik van afkortingen die ik niet ken en verder ben ik schuldig aan alle spellingsfouten die jullie opsommen he! voor mijn werk lees ik mails/brieven 2x na... maar hier doe ik da echt niet hoor. tis ontspanning he!

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #89 Gepost op: september 25, 2013, 19:54:00 »
wat mij mateloos irriteert is dat sommigen hun 'rue' ter herplaatsing zetten ipv hun 'reu'  :mrgreen:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline wennie

• *
  • 4 HV-Punten
  • Carpe Diem
« Reactie #90 Gepost op: september 25, 2013, 19:57:39 »
Die zijn inderdaad om te koesteren :loved:
Zo zei (en zegt nog steeds) mijn dochtertje met taalproblemen "sku" voor "ga uit de weg". Intussen gebruikt zelfs mijn collega op het werk dat wanneer ik in haar weg sta :rolf:
Of ze zegt nog steeds "voor altijd en aardig" ipv "voor eeuwig en altijd"
Wij zeggen dat intussen ook :loved:

Schitterend!   :thumbs:
― Woodrow Wilson

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #91 Gepost op: september 25, 2013, 21:52:11 »
wat mij mateloos irriteert is dat sommigen hun 'rue' ter herplaatsing zetten ipv hun 'reu'  :mrgreen:

:whoea: :whoea: :whoea:
Hahahahahahahaha... hilarisch  :rofl:
Nou ik erger mij aan dt-fouten en inderdaad de klassieke jou en jouw fouten, u en uw, mijn en men heb ik nog niet zo héél veel gezien maar het kan  :denk: ik schrijf ook wel trouwens eens "es" in plaats van "eens", "is" in dat geval gaat ook niet vind ik  :denk: als ik al fouten maak dan ist een typfout omdat ik te snel wil zijn, en een dt fout zou er durven insluipen omdat ik moe ben en dan ben ik minder geconcentreerd  :shifty: ik denk dat het iédereen kan overkomen hoor  :shifty: maar er zijn mensen, mannekes toch  :doh: en ik vind het nog niet eens zo moeilijk hé, dt?  :denk: nuja, ik denk dat er nu steeds en meer op gehamerd wordt, en vroeger minder  :weetniet:

Offline Almora

• *
  • 227 HV-Punten
« Reactie #92 Gepost op: september 25, 2013, 23:34:04 »
Weinigen lijken het te weten, maar de correcte afkorting voor "eens" is: 's

Offline borderlove

• *
  • 386 HV-Punten
« Reactie #93 Gepost op: september 26, 2013, 00:24:00 »
op een forum stoort het mij alleen als mensen echt zware fouten typen ( zoals egt ipv echt), of zoals deze week iemand die een bleu merel had ipv een blue merle  :oops:

Op het werk, bij belangrijke mails erger ik mij sneller aan dt-fouten, of bv " in antwoord op u schrijven"...

Wat ikzelf vaak voorheb, en dat merk ik soms pas bij het nalezen, is dat ik letters verwissel ( duer ipv deur ) , en ik lees daar dus vaak los over, pas bij de 3de of 4de keer merk ik dat dan op  :oops:

Offline Linda G.

• *
  • 3 HV-Punten
« Reactie #94 Gepost op: september 26, 2013, 03:54:11 »
Dt fouten, open en gesloten lettergrepen. Veel mensen letten er niet meer op. Ik merk het bij mijn kinderen, 12 en 14 jaar. De sms-taal wordt meer en meer gebruikt. De meeste sms-jes die ik krijg moet ik luidop lezen om te verstaan wat ze bedoelen. Maar ook sgool gaan schrijven omdat het sneller gaat dan school. Ik wijs hen erop, maar dan ben ik weer aan het zagen. De meeste afkortingen ken ik ondertussen wel, zoals WTF, OMG, BRB. Maar ik vind het een vreselijk taaltje.
Als mijn man een mail moet versturen, moet ik hem altijd nakijken op fouten, er staan niet alleen schrijffouten in, maar ook de zinsbouw klopt soms niet. Hij is toch tot 18 jaar naar school gegaan.
Het gaat trouwens niet enkel over schrijffouten. Ik hoor meer en meer mensen die fouten maken in hun spreken. En dan spreek ik niet over dialecte woorden.
Zo blijft mijn man hardnekkig hong zeggen i.p.v. hing. Zijn zenuwen zeneweeen geworden, metallic is matalatic en identiteitskaart komt er al helmaal verkeerd uit.

Offline borderlove

• *
  • 386 HV-Punten
« Reactie #95 Gepost op: september 26, 2013, 05:02:10 »
Dat is ook herkenbaar, als mijn vriend een mail verstuurd moet die eerst langs mij passeren om de schrijffouten er uit te halen, en de leestekens er in te steken  :vuistje: en die heeft toch ook zijn middelbaar afgemaakt, maar hij hecht er niet echt belang aan om correcter te schrijven  :weetniet:

zonet nog een collega met een kanjer van een taalfout in zijn mail  :vuistje: "er licht een plas water op de grond", hi-la-risch!!!

:mrgreen:

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #96 Gepost op: september 26, 2013, 12:13:05 »

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #97 Gepost op: september 26, 2013, 12:17:41 »
Of hun reus.

:rolf:

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #98 Gepost op: september 26, 2013, 12:26:11 »
of in het engels...
their, they're en there....  :shifty:

DAAR erger ik mij aan! Ik erger mij niet snel aan zo'n dingen, maar dit... :doh:

ik heb ook soms wel eens dat letters omgekeerd staan, maar das van te rap te typen :lol:

en egt of sech/seg ook wel, zeker van volwassen mensen :fuu:

nu, bij zo'n gebeurd/gebeurt heb ik het soms ook wel moeilijk :fuu: voor de rest ben ik altijd goed geweest in spelling enz, maar dat blijft moeilijk :lol:
« Laatst bewerkt op: september 26, 2013, 12:37:34 door Yoicka »

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #99 Gepost op: september 26, 2013, 13:17:33 »
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal