collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Reisbijstandsverzekering / annulatieverzekering  (gelezen 475 keer)

Offline Rebecca

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 148 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Reisbijstandsverzekering / annulatieverzekering
« Gepost op: augustus 23, 2013, 09:31:54 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Voor wie af en toe op reis gaat: nemen jullie telkens een reisbijstandsverzek ering en/of annulatieverzekerin g? En doe je dit bij de touroperator zelf of bij een verzekeringsmaatsch appij?

Wij gaan in oktober en maart één weekje weg, voor de ene reis kost de bijstand- en annulatieverzekerin g 66 euro, voor de andere zou dit 208 euro zijn. Dat vind ik toch wel al oplopen.  :denk:

Ik vraag me af of er geen goedkopere alternatieven zijn?

Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline AnnSophie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 195 HV-Punten
    • Uw hond de baas
Re: Reisbijstandsverzekering / annulatieverzekering
« Reactie #1 Gepost op: augustus 23, 2013, 10:04:48 »
Ik doe dat eigenlijk nooit... En wij gaan zeer geregeld op reis en meestal voor drie weken tot een maand.
Een annulatieverzekerin g hebben we nu voor de eerste keer genomen, voor onze tickets naar Nieuw-Zeeland, omdat we ze een jaar op voorhand hebben geboekt, en je weet maar nooit wat er op een jaar gebeurt natuurlijk. Maar zelfs al gaan we daar vijf weken naartoe, een reisbijstandsverzek ering hebben we niet. Niet ziek worden hé  :vuistje:

Als je toch één zou nemen zou ik geen reisbijstand bij de touroperator nemen, die rekent gewoon door! Je kan best zelf wat zoeken. Misschien dat je mutualiteit iets goedkoop aanbiedt?

Offline ells

• hondenvriend pro
  • *
  • 1001 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: augustus 23, 2013, 10:07:52 »
reisbijstand hebben wij via onze visakaart,dit jaar is de eerste keer geweest dat we geen annulatieverzekerin g genomen hebben,en ik moet zeggen dat ik er toch niet helemaal gerust in geweest ben :mrgreen:

Offline Karo

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: augustus 23, 2013, 10:15:45 »
Annulatie- verzekering neem ik eigenlijk nooit tenzij het echt al lang op voorhand is vastgelegd.
Reisbijstand heb ik via DKV, moet daar trouwens nog eens voor binnen springen want heb nog wat vraagjes.
Er schijnt een muggenplaag te heersen en Dengue wil al eens voorkomen dus ja, wil wel dat het dan in orde is in geval van...

Online Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • 260 HV-Punten
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
« Reactie #4 Gepost op: augustus 23, 2013, 11:41:35 »
wij dus wel...
al twee keer moeten gebruik van maken..
1 keer toen mijn vader ziek werd en overleed en dan in mei toen mijn moeder drie dagen voor vertrek onverwacht ziek werd en 4 weken het ziekenhuis in moest...
ik neem liever geen risico's...

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: augustus 23, 2013, 11:44:54 »
Ik neem ook een reisverzekering en ben verzekerd via DKV voor als er iets gebeurt op reis, en das een verzekering die echt alles dekt.. Da kost mega veel geld, maar ik heb er al gebruik van kunnen maken, en int buitenland moet je echt meestal de privé kliniek nemen, daar deze veel beter is dan de gewone klinieken, maar da kost ook veel geld en als je geen verzekering hebt mag je het daar direct leggen  :eh:

Offline Tianiz

• hondenvriend pro
  • *
  • 3534 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: augustus 23, 2013, 12:05:32 »
Als je toch één zou nemen zou ik geen reisbijstand bij de touroperator nemen, die rekent gewoon door! Je kan best zelf wat zoeken. Misschien dat je mutualiteit iets goedkoop aanbiedt?

Een touroperator moet de verzekering verkopen zonder marge op te nemen. Is wettelijk verplicht...

Offline AnnSophie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 195 HV-Punten
    • Uw hond de baas
« Reactie #7 Gepost op: augustus 23, 2013, 12:07:03 »
Een touroperator moet de verzekering verkopen zonder marge op te nemen. Is wettelijk verplicht...

Ah ok, het was dan ook gewoon gebaseerd op wat ik dacht, niet op feiten gebaseerd  :mrgreen:

Offline Nipo

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 97 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: augustus 23, 2013, 15:49:11 »
Ik heb via mijn bank een iets andere zichtrekening genomen en daar kreeg ik dan een Mastercard bij en daar zit ook automatisch een annuleringsverzeker ing en reisbijstandsverzek ering bij als je de reis boekt met die kaart.

Wij hebben onze tickets voor Australië 6 maanden op voorhand geboekt en dan vond ik het toch wel belangrijk om een verzekering te hebben en als we die via de website boekten kostte die 200 euro.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal