collapse

Auteur Topic: Re: Welk boek las je het laatst?  (gelezen 61463 keer)

Offline evie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • waasland
Re: Welk boek las je het laatst?
« Reactie #1160 Gepost op: oktober 31, 2019, 23:37:26 »
Jawel, jawel de laatste weduwe van Karin Slaughter is uit! Het saaiste boek ooit  :mrgreen: (maar blijkbaar zijn de meeste mensen op goodreads het er niet mee eens want iedereen vindt het geweldig  :weetniet: :vuistje:)
Ik denk dat ik nogal een boek van haar gelezen heb en toen eigenlijk hetzelfde (maar minder extreem  :mrgreen:) gedacht heb, nu ga ik het wel onthouden ervan weg te blijven vermoed ik.

Ondertussen ook Het vergeten meisje van Toni Coppers uit, tot nu toe vind ik al zijn boeken mijn ding!
Daarnaast ook in een papieren hondenboek aan het lezen (de wereld van de hond), ook nog eens leuk!

Ohja en Façade van Esther Verhoef heb ik op vakantie tijdje terug nog gelezen, leuk/vlot vakantieboek!

Offline petitparis

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #1161 Gepost op: november 01, 2019, 11:41:29 »
Tja, ik ben het ook niet altijd eens met de ratings op GR en al helemaal niet met de hype rond "Girl on the train" van Paula Hawkins. De millenium-trilogie is ook zo'n reeks dat iedereen rondom mij zo geweldig vind en ik heb opgegeven na meer dan 100 pagina's. Lezen is ontspanning en als ik na 100pagina's nog niet in een verhaal zit, dan hoeft het voor mij echt niet.

Intussen zijn we een nieuwe maand gestart en heb ik mijn ebook-collectie weer met een 20-tal titels uitgebreid (met dank aan de leesbuddy die me bookbub aanraadde  :doh: ) Hieronder vind je mijn maandoverzichtje, het merendeel van de boeken had ik al vermeld en de laatste boeken waren vnl gemakkelijk vermaak en niets bijzonder.
Intussen wel bezig in 2 Thrillers:
The fifth to die en Bombproof. Van e eerste heb ik hoge verwachtingen, de 2de is en kleine teleurstelling aan het worden, maar mss dat het laatste deel nog veel goed maakt.

Offline Perdita

• *
« Reactie #1162 Gepost op: november 05, 2019, 13:49:14 »
Girl on the Train vond ik ook geen fijn boek, erg deprimerend en saai.

Deze boeken heb ik de laatste weken gelezen.
Allemaal wel goed tot zeer goed eigenlijk.
Die van Wendy Roberts waren het minste, iets te simpel qua plot, en ook een paar zaken die volgens mij echt niet kunnen kloppen in een moordonderzoek. Als zoiets 1 keer opvalt, blijft dat hangen bij mij. Maar zeker wel ontspannende lectuur.

A Grave Calling, Wendy Roberts
A Grave Search, Wendy Roberts
The black Echo, Michael Connelly
Night, Elie Wiesel.
How to be Right in a World gone Wrong, James O'Brien.
Five Chimney's, a Woman's Survivor's true Story of Auschwitz, Olga Lengyel
The Beautiful Ones, Prince.
All The Light We Can Not See, Anthony Doerr
The Curious Incident of the Dog in the Night-Time, Mark Haddon

Nu bezig in:The Power, Naomi Alderman. Ik ben halfweg, en vind hem erg goed!
« Laatst bewerkt op: november 06, 2019, 14:36:36 door Perdita »

Offline flanel

• *
« Reactie #1163 Gepost op: november 08, 2019, 18:31:28 »
eens een ander vraagje hier... Mijn e-reader heeft het hier plots begeven... is niet meer op te laden..
vind het heel jammer, het apparaat is 3 jaar oud, maar lijkt me toch nog niet overdreven oud om er nu plots mee op te houden?
Zijn hier mensen die met een e-reader lezen en welk merk is eventueel aan te raden?

Offline Perdita

• *
« Reactie #1164 Gepost op: november 08, 2019, 18:47:06 »
Dat vind ik nu ook niet oud zeg. Die van mijn is iets ouder dan 6 jaar nu, doet het voorlopig nog prima. Ik heb een Sony, maar die maken ze niet meer.

Offline Tequila

• *
    • FromSmilingLotus
« Reactie #1165 Gepost op: november 08, 2019, 18:52:23 »
Ik heb een tolino, k heb hem nu anderhalf jaar ongeveer dus kan niet zeggen of hij langer dan 3 jaar meegaat  :mrgreen:

Offline petitparis

• *
« Reactie #1166 Gepost op: november 08, 2019, 20:05:40 »
Ik heb een Kobo en die is iets ouder dan 3 jaar en sinds de laatste update loopt hij vast als de batterij onder de 30% gaat. Heeft me enkele paniekaanvallen bezorgd, maar goed nu ik het weet laad ik hem gewoon sneller op. Laatste jaar gebruik ik hem ook niet meer zo intensief als voorheen  (2 tot 4 boeken per maand), 6 tot 10 boeken per maand zou de batterij nu mss niet meer aankunnen met slecht 1 x opladen per 2-3 maand  :vuistje:

Deze week vroeg een collega ook nog naar welke ereader ik heb en waarom. Mijn antwoord is daarop: kijk naar waar je het vaakst ebooks koopt en neem het bijbehorende merk.

Offline Perdita

• *
« Reactie #1167 Gepost op: november 08, 2019, 20:07:24 »
Mijn volgende zal wss wel een Kobo worden, maar ik hoop nog mijn ereader nog heel lang te hebben.
Als die morgen kapot is, dan koop ik dezelfde dag een andere, ik kan er niet zonder.
Ik gebruik hem ook letterlijk elke dag.

Offline petitparis

• *
« Reactie #1168 Gepost op: november 09, 2019, 14:21:53 »
Heb vlug even gekeken en mijn Kobo is al bijna 4.5jaar oud en zou zogezegd al meer dan 2500uur gebruikt zijn  :shock:

Hier komt een Kindle als mijn Kobo het begeeft. Kom steeds vaker titels tegen die niet bij Kobo verkrijgbaar zijn, dus dan stappen we maar over. Mijn Kobo account (en de vele ebooks) kan ik overzettten naar de ereader van mijn partner (Ook een Kobo met slechts 2 zelf aangekochte ebooks op). Dus er gaat niks verloren, alleen winst en nog meer beschikbare titels  :vuistje:

Om terug te komen op boeken: Ik heb mij laten overhalen om Les misérables, full edition te lezen  :denk:

Offline Perdita

• *
« Reactie #1169 Gepost op: november 09, 2019, 14:29:50 »
Kindle is .mobi zeker hè? Je kan die bestanden toch converteren?

En Les Misérables in het Frans? Dat lukt mij helaas niet. Het is wel een mooi boek vind ik.
Mijn Frans is echt te slecht om comfortabel te lezen. Respect!

Offline petitparis

• *
« Reactie #1170 Gepost op: november 09, 2019, 15:59:11 »
Geen idee met welke extensie Kindle werkt, maar er zijn adobe beveiligde ebooks die ik niet kan downloaden en dus ook niet converteren, vandaar dat het wel zo handig is dat vriendlief een Kobo heeft.

En nee we gaan het in het Engels lezen, anders had ik er nooit mee ingestemd. Heb voor school ooit 1 Franstalig boek moeten lezen en denk dat ik meer in mijn woordenboek gelezen heb dan in het boek zelf  :mrgreen:

Offline flanel

• *
« Reactie #1171 Gepost op: november 09, 2019, 19:13:16 »
was ook een Kobo, nu, de klantendienst van Kobo is alvast niet zo wauw... hun enige antwoord is: "dat is normaal, dat ligt aan de levensduur van je apparaat"..
3 jaar oud... bah...

nu, ondertussen de nachtroos van Lucinda Riley uitgelezen, was wel mooi en ontspannend! gelukkig zijn er nog luisterboeken :)

Offline petitparis

• *
« Reactie #1172 Gepost op: november 09, 2019, 19:59:57 »
was ook een Kobo, nu, de klantendienst van Kobo is alvast niet zo wauw... hun enige antwoord is: "dat is normaal, dat ligt aan de levensduur van je apparaat"..
3 jaar oud... bah...

nu, ondertussen de nachtroos van Lucinda Riley uitgelezen, was wel mooi en ontspannend! gelukkig zijn er nog luisterboeken :)

Kobo zelf of via Bol? Ze stellen niet eens voor om een reparatie te doen? Idd je zou toch mogen verwachten dat een ereader niet compleet afgeschreven is na 3jaar.
Al moet ik ook wel toegeven dat de mijne ook wel echt slijtage op het scherm heeft. Zo is mijn instelling om onder aan het scherm te tikken om te bladeren en daar is het scherm heel ongevoelig, dus nu heb ik staat het weer in gesteld met links en rechts tikken. Maar goed ik heb intussen ook al meer dan 300 boeken erop gelezen, waarvan sommigen al meer dan 3x en verschillende verzamelbundels... Dus al wat bij mijn Kobo "misloopt" is echt wel slijtage. Als die van mijn vriend over 2 jaar zou mankeren, zou ik daar ook echt niet mee kunnen lachen gezien die maar voor een 5-tal boeken per jaar gebruikt wordt...

Offline evie

• *
  • waasland
« Reactie #1173 Gepost op: november 09, 2019, 20:03:29 »
hier ook een kobo en heel content van, mijn zus had eerst een tolino en nu ook een kobo
Zelf wel content ook van de service van kobo, ik heb ooit het scherm van mijn ereader kapot gedaan door er mijn elleboog en volle gewicht op te zetten, coolblue dacht dat dat niet onder garantie ging vallen maar ze hebben het toch aangeboden en ik heb een nieuwe gekregen   :bow:

Ik ga beginnen lezen in De krokodilvogel van Katrine Engberg vanavond denk ik

Offline Pascale

• hondenvriend pro
  • *
  • weeral oranje ...
« Reactie #1174 Gepost op: november 10, 2019, 09:58:42 »
Hier ook een Kobo, ondertussen een jaar of 5 denk ik, en tot nu toe nog geen problemen mee gehad - heel content van dus *hout vasthouden*

Ik heb net The shadow of the wind van Carlos Ruis Zafon gelezen. Wauw! ik vind het echt een geweldig meeslepend en goed geschreven boek!

Offline petitparis

• *
« Reactie #1175 Gepost op: november 10, 2019, 15:36:30 »
Hier ook een Kobo, ondertussen een jaar of 5 denk ik, en tot nu toe nog geen problemen mee gehad - heel content van dus *hout vasthouden*

Ik heb net The shadow of the wind van Carlos Ruis Zafon gelezen. Wauw! ik vind het echt een geweldig meeslepend en goed geschreven boek!

Dat vond ik ook een mooi verhaal, het vervolg in de reeks vond ik persoonlijk wat minder en speelt zich eigenlijk af voor het eerste deel. Het derde deel vond ik dan weer wel erg goed.
Doet me eraan denken dat ik deel 4 nog moet lezen...

Offline Pascale

• hondenvriend pro
  • *
  • weeral oranje ...
« Reactie #1176 Gepost op: november 11, 2019, 11:31:24 »
Dat vond ik ook een mooi verhaal, het vervolg in de reeks vond ik persoonlijk wat minder en speelt zich eigenlijk af voor het eerste deel. Het derde deel vond ik dan weer wel erg goed.
Doet me eraan denken dat ik deel 4 nog moet lezen...

de laatste twee delen moet ik nog eens zoeken, the angel's game (de 'prequel') heb ik wel al, en dan nog twee YA van hem, Marina en The watcher in the shadows.

Offline petitparis

• *
« Reactie #1177 Gepost op: november 11, 2019, 11:40:34 »
zijn jeugdboeken vond ik maar mwa, niet echt bijzonder

Volg ons op instagram

Eurodogshow Kortrijk: 56e Internationale Rashondenshow
De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal