collapse

Auteur Topic: Re: Welk boek las je het laatst?  (gelezen 52109 keer)

Offline sepke

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welk boek las je het laatst?
« Reactie #1060 Gepost op: maart 17, 2019, 17:44:03 »
Heb net een dun extraatje van Jo Claes gelezen. Moord aan zee. 22pagina's.  :lol:

Deed meteen weer verlangen naar een echt boek van hem. Komt volgende week uit!

Offline kiangara

• *
« Reactie #1061 Gepost op: maart 18, 2019, 15:33:35 »
Heks van camilla lackberg. Dát had ik nu niet zien komen.
Goed boek! Aan de laatste 20 paginas, maar viel gisteren in slaap.  :roll:

Offline petitparis

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #1062 Gepost op: maart 19, 2019, 22:01:26 »
De studie (deel 2 in de reeks van de test): spannend typische dystopie

The seven husbands of Evelyn Hugo: enorm intrigerend verhaal

Offline Perdita

• *
« Reactie #1063 Gepost op: maart 22, 2019, 22:26:03 »
De hele serie van The Dark Tower is herlezen. Phoe, even afkicken.
En ik heb geen idee waar nu in te beginnen :lol:. Niet dat er niet genoeg op de ereader staat...

Offline Tequila

• *
    • FromSmilingLotus
« Reactie #1064 Gepost op: maart 22, 2019, 22:39:44 »
Gestart met de Lars Kepler reeks boek 1 Hypnose
Goedgekeurd  :mrgreen:
2e staat klaar 'contract van Kepler
Hoezo verslavend  :doh: :fuu: :mrgreen:

Offline Perdita

• *
« Reactie #1065 Gepost op: maart 22, 2019, 22:41:56 »
Die van Kepler staan ook op de reader, ik moet enkel eens zien met welke ik moet beginnen, en of ik die dan juist wel heb :lol:.

Ik heb nu wel de neiging om nog wat verder te gaan met Stephen King :lol:.

Offline petitparis

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #1066 Gepost op: maart 23, 2019, 07:52:09 »
En ik heb geen idee waar nu in te beginnen :lol:. Niet dat er niet genoeg op de ereader staat...
Dat is zowat the story of my life. Zoveel keuze dat ik niet weet wat eerst te lezen waardoor ik eindig met een flut roman voor tussendoor.

emma in the night is uit en ben
Nu bezig in het examen en de laatste van sophie kinsella voor wat hoort wat. Hierna wil ik toch terug een fantasyboek of een thriller.

Offline Sarah B

• *
« Reactie #1067 Gepost op: maart 24, 2019, 13:48:39 »
Die van Kepler staan ook op de reader, ik moet enkel eens zien met welke ik moet beginnen, en of ik die dan juist wel heb :lol:.

Ik heb nu wel de neiging om nog wat verder te gaan met Stephen King :lol:.
Er is een nieuw boek van King uit! Ik ben er erg benieuwd naar maar zit nog in de donkere toren reeks. Moet dringend wat meer tijd vrijmaken om te lezen ;)

Offline Perdita

• *
« Reactie #1068 Gepost op: maart 24, 2019, 22:06:25 »
Ah welke bedoel je? Want ik denk dat ik de laatste boeken allemaal heb gelezen.

Ik ben nu bezig in Case Histories van Kate Atkinson. Die schrijfster is me aangeraden door een vriendin (het is haar favoriete schrijfster).
Goed boek denk ik, het duurde wel even eer ik in het verhaal kwam. Ik zag dat Sepke die ook heeft gelezen, en hetzelfde vond.

Offline sepke

• *
« Reactie #1069 Gepost op: maart 25, 2019, 11:07:55 »

Ik ben nu bezig in Case Histories van Kate Atkinson. Die schrijfster is me aangeraden door een vriendin (het is haar favoriete schrijfster).
Goed boek denk ik, het duurde wel even eer ik in het verhaal kwam. Ik zag dat Sepke die ook heeft gelezen, en hetzelfde vond.

Ik vond 'Life after life' ('leven na leven' voor mij dan, want ik lees in het Nederlands) wel heel erg goed. Het is door dat boek dat ik zeker nog eens iets van haar wilde lezen.

Offline Perdita

• *
« Reactie #1070 Gepost op: maart 25, 2019, 12:43:49 »
Ik las de korte inhoud, inderdaad fascinerend.
Ik ga eerst de vier boeken in deze reeks over Jackson Brodie lezen, en dan zien we wel verder weer.

Trouwens! Ik ga hier ook wat reclame maken  :vuistje:.
Mijn goede vriendin Paula Keessen heeft een boek geschreven, en in eigen beheer uitgebracht. Wie met mij bevriend is op facebook, heeft de Kickstarter daarvan zeker zien voorbijkomen. Ze heeft dat doel behaald, en het boek is nu bij de drukker.
Maar je kan het ook nog nabestellen op deze link: https://www.boekscout.nl/shop2/boek.php?bid=9551&fbclid=IwAR2bOy_-oVz10Fi450ujcsJ3BSF-jA6WL8S2P3Z6n2JcIftraGFEzi0hgwg

Paula heeft haar kindertijd en jeugd binnen de getuigen van Jehovah doorgebracht en is toen ze 18 jaar was, uitgesloten. Sindsdien heeft ze geen contact meergehad met haar ouders en broer, die nog steeds in de sekte zitten.
Haar 2 zussen zijn er ook uit gegaan.

Paula is intussen in de 40, en heeft dus dit boekje geschreven over haar ervaringen.
Op 11 april komt er ook een klein interview met haar en 1 van haar zussen op de Nederlandse tv, in het programma Zembla.
Ik kijk heel erg uit naar dit boekje en ik ben supertrots op haar :).

Offline petitparis

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #1071 Gepost op: maart 25, 2019, 13:23:12 »
Ik vond 'Life after life' ('leven na leven' voor mij dan, want ik lees in het Nederlands) wel heel erg goed. Het is door dat boek dat ik zeker nog eens iets van haar wilde lezen.
dit staat al jaren op mijn TBR, maar ik kwam er de eerste keer niet goed in en heb hem daarna nooit meer opgepakt. Mss was mijn engels toen nog niet goed genoeg...

succes aan je vriendin, maar ik heb geen behoefte om daarover te lezen. Het kleine beetje dat ik thuis gezien en gehoord heb, toen mijn moeder zich liet indoctrineren op een zwak moment (na de dood van haar baby) is genoeg om me een ongelooflijke afkeer te bezorgen.

Offline Perdita

• *
« Reactie #1072 Gepost op: maart 25, 2019, 13:40:45 »
Dat kan ik me voorstellen. Erg dat ze iemand op een zwakker moment proberen in te pakken hè. Ik denk niet dat het boek van Paula deprimerend gaat zijn, maar ik snap helemaal dat je er geen behoefte aan hebt. Ik hoop dat het met je moeder allemaal toch goed is gekomen.

Ik heb dat trouwens ook, dat ik boeken die ik in het Engels heb gelezen toen ik jonger was, echt moeilijk vond.
And The Ass Saw The Angel, van Nick Cave, dat was een ramp om te lezen toen ik 19 was! Het is echt moeilijk lezen, maar toen las ik een pagina, en bij het omslaan van een blad, was ik zo goed als vergeten wat ik las  :vuistje:. Ik ben er wel doorgeworsteld, want Nick was en is nog steeds mijn held. Maar intussen wel een paar keer herlezen, en het is echt wel een goed boek (ik ben bevooroordeeld natuurlijk  :mrgreen:).

Case Histories (Koude Zaken in het Nederlands) is bijna uit, en ik vind hem echt wel de moeite!

Offline petitparis

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #1073 Gepost op: maart 25, 2019, 13:47:56 »
Mijn moeder haar liefde voor haar kinderen en pleegkind was groter dan de hoop op het hiernamaals om akkoord te gaan met wat de "broeders en zusters" deden met het kind waar ze voogd van was. Ze is toen uitgesloten en toen zag ze het licht op een andere manier  :mrgreen:

Denk dat "Life after life" een van de eerste boeken in het Engels was, maar dan geef ik het binnenkort nogmaals een kans. >200 engelstalige boeken later kom ik mss wel vlotter in het verhaal.

Offline Sarah B

• *
« Reactie #1074 Gepost op: maart 25, 2019, 18:09:28 »

"verlichting" is net uit, maar is maar een dun boek, 128 bladzijden.

Ik bedoelde eigenlijk "the institute" maar die komt blijkbaar pas in het najaar uit. Nog even afwachten dus.

Offline Perdita

• *
« Reactie #1075 Gepost op: maart 25, 2019, 18:28:03 »
Oh ja, die heb ik gelezen, dat is Elevation.
Ik dacht dat je die met zijn zoon Owen bedoelde; Schone Slaapsters. Die heb ik een tijdje terug gelezen, ik vond hem erg goed.

Offline petitparis

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #1076 Gepost op: april 01, 2019, 22:12:37 »
Laatst gelezen boeken sinds vorige update zijn:
- A heart in a body in the world
- Before she was mine
- After I was his
- The man who didn't call
- Archer's voice  :wub:
- Stud in the stacks
- Maybe Someday (reread)

Nu bezig in The opposite of always

Offline Perdita

• *
« Reactie #1077 Gepost op: april 10, 2019, 13:10:17 »
Ik heb de 4 boeken in de Jackson Brodie reeks van Atkinson uitgelezen. in juni komt er een nieuwe blijkbaar :).
Dus:
Case Histories
One Good Turn
When Will There Be Good News
Started Early, Took My Dog.

Tussendoor ook nog herlezen: The girl who loved Tom Gordon (Stephen King)
En Mrs. Bradshaw's Handbook to travelling upon Ankh-Morpork & Sto Plains Hygienic Railway  :mrgreen:. Van de onevenaarbare Terry Pratchett.

Edit; en ook het boek van Paula Keessen dus gelezen (De Goddeloze). Ik zou het nog vergeten :lol:.

En nu dacht ik te beginnen in de Lorien Legacies van Pittacus Lore. Maar ik merk dat ik de eerste daar niet van heb, jammer genoeg.
Dus nu begonnen in "From a Buick 8", van King. Ik heb deze ooit gelezen op een vakantieadres en toen niet uitgelezen (en erna wat uit het oog verloren).

Offline petitparis

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #1078 Gepost op: april 10, 2019, 15:01:24 »
Ik heb de 4 boeken in de Jackson Brodie reeks van Atkinson uitgelezen. in juni komt er een nieuwe blijkbaar :).
Dus:
Case Histories
One Good Turn
When Will There Be Good News
Started Early, Took My Dog.

Tussendoor ook nog herlezen: The girl who loved Tom Gordon (Stephen King)
En Mrs. Bradshaw's Handbook to travelling upon Ankh-Morpork & Sto Plains Hygienic Railway  :mrgreen:. Van de onevenaarbare Terry Pratchett.

Edit; en ook het boek van Paula Keessen dus gelezen (De Goddeloze). Ik zou het nog vergeten :lol:.

En nu dacht ik te beginnen in de Lorien Legacies van Pittacus Lore. Maar ik merk dat ik de eerste daar niet van heb, jammer genoeg.
Dus nu begonnen in "From a Buick 8", van King. Ik heb deze ooit gelezen op een vakantieadres en toen niet uitgelezen (en erna wat uit het oog verloren).

ook niet stilgezeten zo te zien
Lorien legacies, was leuk, ik zou nog steeds boek 6 The fate of ten moeten lezen, maar vrees dat ik zoveel jaar later de reeks wat ontgroeid ben...

Hier volgende boeken nog kunnen toevoegen aan mijn "read"-shelf op GoodReads:
- Maybe Now (Reread)
- Opposite of Always
- Three things about Elsie
- Rough & tumble
- A thousand pieces of you (iemand toevallig de hele reeks gelezen?)
- First Touch
- Bring me back - B.A. Paris
- Forbidden Puck
- On Dublin Street

En begonnen in:
- the adoration of Jenna Fox
- Fix-up

Offline Perdita

• *
« Reactie #1079 Gepost op: april 10, 2019, 16:12:46 »
Het is ook zo'n jeugdreeks hè? Vind jij ze te "onvolwassen" om nog te lezen? Want dan doe ik geen moeite om die eerste te zoeken :lol:.

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal