collapse

Auteur Topic: Re: Wat vroeg jij je af vandaag?  (gelezen 77097 keer)

Offline Neverever

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Be nice or fuck off.
    • Quincy's Website
Re: Wat vroeg jij je af vandaag?
« Reactie #1240 Gepost op: mei 24, 2019, 12:19:35 »
Is dat nu zo gek, een barfrigootje meenemen als je gaat kamperen? :denk:
Ik was aan het denken: lekker handig gekoelde dranken en je kan er zelfs ijs in bewaren, is een klein vriesvak bij...

Offline Ilero

• begonnen hondenvriend
  • *
« Reactie #1241 Gepost op: mei 24, 2019, 17:32:27 »
Is dat nu zo gek, een barfrigootje meenemen als je gaat kamperen? :denk:
Ik was aan het denken: lekker handig gekoelde dranken en je kan er zelfs ijs in bewaren, is een klein vriesvak bij...

Nee hoor. Veel mensen nemen een zo'n electrische koelbox mee. Je moet je eten onderweg ook koel kunnen houden he.

Offline Neverever

• *
  • Be nice or fuck off.
    • Quincy's Website
« Reactie #1242 Gepost op: mei 25, 2019, 10:43:17 »
Zo een elektrische koelbox heb ik ook, maar daar gaat niet veel in, hooguit wat charcuterie en vlees en boter. Dus dacht aan zo een barfrigootje voor drank en ijs. Mijn ouders hebben er zo 2 reserve staan. Zo zwaar is dat niet om uit de auto te tillen. Dan kan ik wel pas de drank ter plekke koelen maar dat maakt niet uit.

Offline silas

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #1243 Gepost op: mei 27, 2019, 13:29:34 »
Of er eigenlijk nog DA zijn die echt begaan zijn met dieren  :denk:. Ik dacht dat ik er één gevonden had maar voor de tweede keer in een half jaar tijd gaat ze zonder te verwittigen in verlof, terwijl ze weet dat ik met een erg zieke hond zit.  Vorige woensdag was ik nog daar en ze heeft geen woord gerept over een week vakantie. Is het nu zo moeilijk om even te melden dat ik er rekening mee moet houden dat ze niet bereikbaar zal zijn? Begin maar te zoeken naar iemand anders die vertrouwd is met epilepsie.

Offline Neverever

• *
  • Be nice or fuck off.
    • Quincy's Website
« Reactie #1244 Gepost op: mei 28, 2019, 09:33:46 »
Of er eigenlijk nog DA zijn die echt begaan zijn met dieren  :denk: . Ik dacht dat ik er één gevonden had maar voor de tweede keer in een half jaar tijd gaat ze zonder te verwittigen in verlof, terwijl ze weet dat ik met een erg zieke hond zit.  Vorige woensdag was ik nog daar en ze heeft geen woord gerept over een week vakantie. Is het nu zo moeilijk om even te melden dat ik er rekening mee moet houden dat ze niet bereikbaar zal zijn? Begin maar te zoeken naar iemand anders die vertrouwd is met epilepsie.
Dat is wel jammer, als je dat op voorhand had kunnen weten had je maatregelen kunnen treffen...maar niet iedereen is sterk in communicatie hè. Ik zou daarvoor in ieder geval toch niet zomaar verhuizen naar een andere da, ik zou eerder vragen of je dat op voorhand mag weten als ze zou vertrekken, dat je je dan kan voorzien, wie weet is het antwoord net heel positief en beseft ze dan dat het voor jou niet zo handig is dat niet te weten.

Maar dat er nog da-en écht begaan zijn met dieren daar twijfel ik niet aan hoor... ik denk dat er veel da-en zijn die met hun hart voor het beroep hebben gekozen, ik merk dat toch aan hoe ze omgaan met mijn honden en hoe ze vroeger omgingen met mijn ratten.

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #1245 Gepost op: mei 28, 2019, 09:54:15 »
Zou haar daar ook gewoon vriendelijk op aanspreken  :wink:
En haar eventueel ook om een tel nr van een  andere DA vragen die ook vertrouwd is met epilepsie  zodat als je in de problemen komt tijdens haar afwezigheid   je daar terecht kan .

Iedereen heeft recht op congé   :wink:

Offline silas

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #1246 Gepost op: juni 01, 2019, 18:12:28 »
Zou haar daar ook gewoon vriendelijk op aanspreken  :wink:
En haar eventueel ook om een tel nr van een  andere DA vragen die ook vertrouwd is met epilepsie  zodat als je in de problemen komt tijdens haar afwezigheid   je daar terecht kan .

Iedereen heeft recht op congé   :wink:

Uiteraard. 

Mij gaat het er om dat ze weet hoe slecht mijn hond is en toch zegt ze niet dat ze de week er na weg is. Gelukkig kon ik bij iemand terecht die Lyann ook kent en die ook meteen zag dat het niet goed gaat. Het is nu wachten op de tweede bloeduitslag en afhankelijk daar van zal ik een beslissing moeten nemen.  :?

Offline Perdita

• *
« Reactie #1247 Gepost op: juni 01, 2019, 20:58:16 »
Ik duim Silas!
Toen mijn vorige kat heel erg ziek was, heeft mijn da me inderdaad laten weten wanneer ze op vakantie was.
Ik vond dat toen enorm fijn van haar.

Ik ben trouwens in die periode zelfs eens in het weekend mogen langsgaan. Mijn kat moest elke 2 dagen een injectie hebben, en afhankelijk van wie van wacht was (ik vertrouw niet elke da uit mijn buurt en mijn da volgde me daarin) kon ik toch bij haar terecht. Enkel niet toen ze op vakantie was en dat heeft ze me ook laten weten. Gelukkig was de da die toen van wacht was, ook echt ok.

Offline myriam.e

• *
« Reactie #1248 Gepost op: juni 02, 2019, 09:04:50 »
Uiteraard. 

Mij gaat het er om dat ze weet hoe slecht mijn hond is en toch zegt ze niet dat ze de week er na weg is. Gelukkig kon ik bij iemand terecht die Lyann ook kent en die ook meteen zag dat het niet goed gaat. Het is nu wachten op de tweede bloeduitslag en afhankelijk daar van zal ik een beslissing moeten nemen.  :?

We duimen mee voor Lyann :huggg: :thumbs:

Offline Neverever

• *
  • Be nice or fuck off.
    • Quincy's Website
« Reactie #1249 Gepost op: juni 05, 2019, 08:59:40 »
Ik ga zo meteen een intex mini frame zwembadje halen voor Quincy, is 120cmx120x30, bedoeld om haar wat te laten spelen en afkoelen als het heel warm is:

Heel even heb ik een intex metal frame van 220x150x60 overwogen, maar dan moet ik ook filterpomp aanschaffen en onderhoudskit en ik heb net een loungeset besteld voor mezelf...
Ik vraag me af hoe je het water proper houdt van zo een klein badje , ik neem aan een afdekzeil en verder? Mogen daar chloortabletten in? :denk:
Ik wil geen kikkerdril meer krijgen zoals vorig jaar  :doh:

Offline Neverever

• *
  • Be nice or fuck off.
    • Quincy's Website
« Reactie #1250 Gepost op: juni 05, 2019, 09:01:21 »
En ik wil dan zo een jolly egg erin, welk formaat zou ik moeten hebben voor Quincy, die hele grote of is die kleinere net leuker?

Offline kathytjeuh_newfy

• *
« Reactie #1251 Gepost op: juni 06, 2019, 11:57:23 »
En ik wil dan zo een jolly egg erin, welk formaat zou ik moeten hebben voor Quincy, die hele grote of is die kleinere net leuker?

Wij hebben voor onze borders die grotere. En die amuseren zich kostelijk

Offline Erik en Pascale

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #1252 Gepost op: juni 06, 2019, 15:09:00 »
Ik ga zo meteen een intex mini frame zwembadje halen voor Quincy, is 120cmx120x30, bedoeld om haar wat te laten spelen en afkoelen als het heel warm is:

Heel even heb ik een intex metal frame van 220x150x60 overwogen, maar dan moet ik ook filterpomp aanschaffen en onderhoudskit en ik heb net een loungeset besteld voor mezelf...
Ik vraag me af hoe je het water proper houdt van zo een klein badje , ik neem aan een afdekzeil en verder? Mogen daar chloortabletten in? :denk:
Ik wil geen kikkerdril meer krijgen zoals vorig jaar  :doh:

Neverever, toevallig heb ik gisteren de pomp die bij ons intex zwembad zat, verkocht. Die koper legde me uit (met foto's) wat ze ermee ging doen. Die hebben dus zo'n 1000-litervat gepakt, dat afgezaagd tot de gewenste hoogte. De randen beschermd met zo'n mousse rol (voor buizen te isoleren), die mousse vastgemaakt met colson bandjes.  Verder hebben ze de pomp aan de buitenkant gezet en de slangen ervan gewoon aan het ijzeren frame van dat regenwatervat bevestigd met colsonbandjes. Waardoor ze nu een zwembad hebben voor hun herdershonden. Echt goed gevonden vond ik!

Offline Annemie

• *
« Reactie #1253 Gepost op: juni 10, 2019, 20:05:37 »
Wij hadden dat grotere formaat voor onze labrador, heel veel plezier van gehad. We deden het niet vol, want dan vloog het water er uit. Zonder filter, wel een afdekzeil, schepnet en beperkte hoeveelheid chloorkorrels. En een houten rand er rond gemaakt voor het zicht.
Nadien hebben we het zo nog jaren voor de kinderen gebruikt.

Offline Loekie

• *
« Reactie #1254 Gepost op: juni 12, 2019, 22:22:57 »

Ik zo'n grote en in een hard bad...

Offline Neverever

• *
  • Be nice or fuck off.
    • Quincy's Website
« Reactie #1255 Gepost op: juni 12, 2019, 22:57:04 »
Ik zo'n grote en in een hard bad...
Waar heb je dat bad vandaag? Dat ziet er anders ook ferm handig en degelijk uit!

Offline runa

• *
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #1256 Gepost op: juni 13, 2019, 10:45:37 »
Welke matras ik zou kopen en in welke winkel? Zoveel soorten, zoveel verschillen. :muur:

Offline Ilsey

• *
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #1257 Gepost op: juni 13, 2019, 13:51:20 »
Welke matras ik zou kopen en in welke winkel? Zoveel soorten, zoveel verschillen. :muur:

En zoveel prijsverschil!

Ik heb een moeilijke rug en heupen. Ik slaap wel goed op onze Ikeamatras. Het was wel zowat de duurste die ze toen in het assortiment hadden, een middelharde met traagschuim. Ik ga zo blij zijn als ik terug op die matras kan slapen! Nu regelmatig last van rug en/of heup.

Offline runa

• *
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #1258 Gepost op: juni 13, 2019, 23:27:50 »
En zoveel prijsverschil!

Ik heb een moeilijke rug en heupent Ik slaap wel goed op onze Ikeamatras. Het was wel zowat de duurste die ze toen in het assortiment hadden, een middelharde met traagschuim. Ik ga zo blij zijn als ik terug op die matras kan slapen! Nu regelmatig last van rug en/of heup.
Argh ik was onlangs nog in de ikea maar dacht dat ik voor een goeie matras beter naar een specifieke slaapwinkel zou gaan. Het zal wss wel een met traagschuim of koudschuim worden denk ik.

Offline Semulido

• *
« Reactie #1259 Gepost op: juni 14, 2019, 08:18:29 »
Waar blijft de zomer eigenlijk ?  :weetniet:

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal