collapse

Auteur Topic: Re: Wat vond je irritant vandaag?  (gelezen 10645 keer)

Offline Perdita

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vond je irritant vandaag?
« Reactie #340 Gepost op: februari 07, 2020, 17:05:29 »
Dat is geen slechte tactiek :lol:.

Misschien moet je eens een standaard mail opstellen ofzo :).

Offline maart

• *
« Reactie #341 Gepost op: februari 07, 2020, 21:56:21 »
Tgoch ja, als ze het niet vragen, weten ze het toch niet?
Niet iedereen houdt een site up to date. De Fokker van mijn honden vb is zijn laatste nest 3 jaar geleden volgens site, en toch heeft hij nu pups ;)

Mijn ergernis trouwens is Piiri. Ze stormde daarnet gazon uit, terras op, maar dat scheelt zo'n halve meter. Paar meter op haar buik vooruit tot tegen de verande. Voet meteen dubbel dik.  Hopelijk niet gebroken, ze steunt er wel op gelukkig, maar wil niet dat ik er aan kom.

Offline loesje

• *
  • Bailey, een droom dat werkelijkheid werd.Miss You!
« Reactie #342 Gepost op: februari 08, 2020, 04:08:29 »
Nacht 5 met amper slaap. Eerst 2 nachten Rubenen nu 3 nachten Amber

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #343 Gepost op: februari 08, 2020, 08:24:23 »
Ja al tip ik eerst een mail of 2-3 om mijn gal te spuwen  :fuu: , deze te wissen en dan een antwoord te typen waarin beschreven staat hoe wij te werk gaan.  Niet dat je daar nog veel respons op krijgt maar als t er ene is dat begint na te denken dan is het er toch eentje

Chapeau  :thumbs:  maar je hebt gelijk 

Ik kan dat op de Maine Coon fb groepen ook niet laten om steeds weer de link te plaatsen naar de Nederlandse rasvereniging  "kat in zak"  als ze dan nog steeds voor een kitten zonder stamboom gaan of met stamboom  maar uit niet geteste ouders (en niet alleen DNA want dat zegt echt niks over HD , HCM , PL enz...) tja dan is dat maar zo .
Maar regelmatig  krijg ik daar toch een positieve response op  :bow:

Offline evie

• *
  • waasland
« Reactie #344 Gepost op: februari 08, 2020, 10:59:05 »
Tgoch ja, als ze het niet vragen, weten ze het toch niet?
Niet iedereen houdt een site up to date. De Fokker van mijn honden vb is zijn laatste nest 3 jaar geleden volgens site, en toch heeft hij nu pups ;)

Mijn ergernis trouwens is Piiri. Ze stormde daarnet gazon uit, terras op, maar dat scheelt zo'n halve meter. Paar meter op haar buik vooruit tot tegen de verande. Voet meteen dubbel dik.  Hopelijk niet gebroken, ze steunt er wel op gelukkig, maar wil niet dat ik er aan kom.

Ik zou dat eerlijk gezegd dus ook nog zo durven vragen om dan pas na antwoord een ganse introductie te doen

Ik heb eens een tof hondje ter adoptie gezien toen ik Onie en Kaya nog had, beide al op leeftijd, gans epistel met foto's erbij gestuurd en enige reactie dat ik kreeg was 'je kan beter wachten tot je huidige honden dood zijn'. Euh, ok dan
Dus ja, als ik dan op zoek zou zijn, zou de volgende dus ook maar eerst een korte vraag krijgen om daarna mezelf te introduceren

Dus Tequila, je moet altijd vriendelijk antwoorden  :mrgreen: :vuistje:

Offline Tequila

• *
    • FromSmilingLotus
« Reactie #345 Gepost op: februari 08, 2020, 12:34:45 »
Ik zou dat eerlijk gezegd dus ook nog zo durven vragen om dan pas na antwoord een ganse introductie te doen

Ik heb eens een tof hondje ter adoptie gezien toen ik Onie en Kaya nog had, beide al op leeftijd, gans epistel met foto's erbij gestuurd en enige reactie dat ik kreeg was 'je kan beter wachten tot je huidige honden dood zijn'. Euh, ok dan
Dus ja, als ik dan op zoek zou zijn, zou de volgende dus ook maar eerst een korte vraag krijgen om daarna mezelf te introduceren

Dus Tequila, je moet altijd vriendelijk antwoorden  :mrgreen: :vuistje:
9 kansen op 10 krijgen wij daar geen respons op  ach ja genoeg mensen op de wachtlijst die wel moeite doen

Offline Perdita

• *
« Reactie #346 Gepost op: februari 08, 2020, 13:10:32 »
Ik vind het geen probleem dat die vraag wordt gesteld, maar ik erger me dood als het enkel die zin is.
Ik heb een paar jaren de mails van het asiel beantwoord.
En dan kreeg ik letterlijk 1 zin "wat kost die?"
Geen aanspreking, geen groet of bedankje. Niks. Dikwijls nog niet eens een naam.
Ja die mails werden ook beantwoord, maar ik was daar uiteindelijk ook echt ge´rriteerd van.

Je kan toch zoiets ook schrijven als:
--------------------

Beste,

Ik zag hond X op uw site en heb interesse. Kan u me zeggen of de hond nog beschikbaar is?
En wat is de adoptieprijs?

Bedankt voor uw antwoord / met vriendelijke groet

XX

-----------------------------

Dat je niet direct je hele levensverhaal gaat vertellen, dat vind ik normaal.

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #347 Gepost op: februari 09, 2020, 11:02:54 »
Ik vind het geen probleem dat die vraag wordt gesteld, maar ik erger me dood als het enkel die zin is.
Geen aanspreking, geen groet of bedankje. Niks. Dikwijls nog niet eens een naam.
Ja die mails werden ook beantwoord, maar ik was daar uiteindelijk ook echt ge´rriteerd van.

--------------------

Beste,

Ik zag hond X op uw site en heb interesse. Kan u me zeggen of de hond nog beschikbaar is?

XX

Daar heb je helemaal gelijk in  :yes:

Voor mij is dat elementaire beleefdheid  maar dat is iets wat in razend tempo verdwijnt .
En niet alleen  bij de "jeugd"  :silenced:
Wat je van thuis uit niet meer meekrijgt  :weetniet:
Teach by example ...

Offline noorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #348 Gepost op: februari 09, 2020, 22:51:38 »
Een lek, en nog een, en nog een, en nog een, ... Allez Ciara, maak dat je weg bent  :roll:

Op twee plekken lekt het ooit nog, als het echt slagregen is, maar nu komt het onder de schuifraam uit, langs de achterdeur...
Ik ga niet gerust slapen vannacht denk ik

Offline poeseline

• *
« Reactie #349 Gepost op: februari 10, 2020, 11:41:54 »

--------------------

Beste,

XX

Ik heb dat dus bij Roran wel gedaan. Gebeld of ze nog beschikbaar waren, reactie gekregen dat ik een mailtje moest sturen. En een hele uitleg gedaan van wat we van plan waren met de hond, hoe ons huis en tuin was, dat we verlof gingen nemen,...

Offline Perdita

• *
« Reactie #350 Gepost op: februari 10, 2020, 11:49:24 »
Ik heb dat dus bij Roran wel gedaan. Gebeld of ze nog beschikbaar waren, reactie gekregen dat ik een mailtje moest sturen. En een hele uitleg gedaan van wat we van plan waren met de hond, hoe ons huis en tuin was, dat we verlof gingen nemen,...

Als je dat wŔl doet, dat vond ik zeker een groot pluspunt! Zo'n mails beantwoordde ik altijd heel graag en met uitgebreide info over de hond.
Vaak werd er dan veel heen en weer gemaild ook  :thumbs:

Daar kruipt echt veel tijd in, in het antwoorden van zo'n mails (en dat was allemaal in mijn vrije tijd hŔ) dus dan is het ook fijn als je voelt dat de interesse echt is.

Offline antje

• *
« Reactie #351 Gepost op: februari 10, 2020, 11:56:06 »
Gisterenmorgen 2 kippen dood in het hok gevonden en vanmorgen was mijn haan verdwenen. Ik vermoed dat er hier een vos op de loer ligt.

Offline myriam.e

• *
« Reactie #352 Gepost op: februari 10, 2020, 17:02:17 »
2 kippen dood in het hok gevonden en vanmorgen was mijn haan verdwenen. Ik vermoed dat er hier een vos op de loer ligt.

Niet fijn , arme diertjes  :huggg:

Offline Erik en Pascale

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #353 Gepost op: februari 10, 2020, 20:02:42 »
Beste, hebt u nu pups beschikbaar, mvg

Tuurlijk iedere 'Fokker' heeft een kast met beschikbare pups waar we ze zo kunnen uithalen joh en iedereen met een nietszeggend mailtje kan er zo omkomen

:roll: :roll: :roll:

Not gonna happen  :wave:

Beste,
Ja hoor. Welke kleur had u gewenst?
Mvg
 :mrgreen:

Offline Neverever

• *
  • Be nice or fuck off.
    • Quincy's Website
« Reactie #354 Gepost op: februari 11, 2020, 05:24:55 »

--------------------

Beste,

XX

Zo zou ik het schrijven, al denk ik dat ik nog een woordje extra vermeld als ik denk dat ik daarmee meer kans maak. Met Quincy had ik dat gevoel fel : 'rap zijn anders gaat een ander ermee lopen'  :mrgreen: Volgens mij heb ik toen een leuke introductiemail gestuurd.

Aan de andere kant als iemand droogweg zou schrijven 'is deze nog beschikbaar' en er zou een telefoonnummer bij staan, dan zou ik wel zo brutaal zijn even eens te gaan horen wie of wat, wie weet misloopt de hond anders een leuke thuis?
Ik krijg dat soms te horen van thuis: "Niet iedereen kan zich zo goed uitdrukken als jij"  en dat is dan gezegd met de bedoeling van 'Houd daar gewoon rekening mee'. En dat is zo waar:  niet alle mensen kunnen zich evengoed uitdrukken, maar dat wil niet zeggen dat ze inhoudelijk niets te vertellen hebben.

Offline maart

• *
« Reactie #355 Gepost op: februari 13, 2020, 07:59:47 »
Mezelf.  Ik loop me al weer sinds gisteren op te jagen en nerveus te voelen zonder ook maar enige reden  :weetniet: en dan vannacht nog zo lastig gedroomd, ik zei zelfs 'zie, nu gaat de wekker af' in mijn droom toen de wekker ging  :vuistje:   (ik kom normaal nooit wakker van de wekker omdat ik al altijd 3 minuten er voor wakker kom, dus ik ben nog eens extra lastig als ik wakker gemaakt word erdoor  :mrgreen: )

Offline RustlingRose

• *
« Reactie #356 Gepost op: februari 13, 2020, 13:23:08 »
Gisterenmorgen 2 kippen dood in het hok gevonden en vanmorgen was mijn haan verdwenen. Ik vermoed dat er hier een vos op de loer ligt.
oh  :cry: :huggg:

Offline orinake

• *
« Reactie #357 Gepost op: februari 13, 2020, 16:18:46 »
Buikgriep cadeau gekregen van mijn opvangkindjes.

Offline Artan

• *
« Reactie #358 Gepost op: februari 13, 2020, 20:18:15 »
Buikgriep cadeau gekregen van mijn opvangkindjes.

Ohjee ik hoop dat ik ook ni ga meedoen  :vuistje:

(Alhoewel.. extra congÚ :whoea: )

Veel beterschap!

Offline noorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #359 Gepost op: februari 13, 2020, 20:19:21 »
Een viswinkel uit de buurt die een give away doet op facebook.
Plaats een foto van jou en je partner en win een lekkere sushi schotel.
Ik heb een foto van mij met Quiro gezet en als reactie er bij dat er ook mensen zijn zonder partner die graag een sushi schotel willen winnen.  :hmpf:
Eens benieuwd of er reactie op gaat komen...

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal