collapse

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

ZOOBIO.BE

Flexadin by Vetoquinol.

Auteur Topic: Re: Wat verbaasde jullie vandaag ?  (gelezen 51098 keer)

Offline evie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • waasland
Re: Wat verbaasde jullie vandaag ?
« Reactie #1100 Gepost op: november 04, 2017, 10:15:21 »
Dromen dat mijn pa Lowie per se wilde herplaatsen omdat hij van iemand een andere hond cadeau ging krijgen  :shock: :zot:

Toch ni van  u  :mrgreen:

Hier gedroomd dat een vriendin een nieuwe hond wou en dat ze een dwergkees of maltezer wou en dan vroeg ze of ik dat mooi vond. Alle geluk werd ik toen wakker  :vuistje:

Online runa

• *
  • Geslacht: Vrouw
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #1101 Gepost op: november 04, 2017, 10:28:07 »
Toch ni van  u  :mrgreen:
Nee  :lol: Ik was degene die zei dat hij die hond als cadeau niet mocht aanvaarden (om de een of andere reden was 2 honden houden geen optie)

Hier gedroomd dat een vriendin een nieuwe hond wou en dat ze een dwergkees of maltezer wou en dan vroeg ze of ik dat mooi vond. Alle geluk werd ik toen wakker  :vuistje:
:mrgreen:

Offline antje

• *
« Reactie #1102 Gepost op: november 04, 2017, 11:42:51 »
Aan de kassa in de supermarkt: man, vrouw, 2 tieners zetten hun boodschappen op de band, vraagt 1 van de tieners: "Biologisch, wat is dat?".
Vrouw: "Ha, gezond".
Man: "Ja, zonder suiker."

Ik dacht dat die term inmiddels toch wel gekend was, zij weten nu ook wat bio is  :yes:

Offline maart

• *
« Reactie #1103 Gepost op: november 04, 2017, 18:21:58 »
2 compleet tegenovergestelde reacties van mensen op Ds in 3 minuten tijd  :vuistje:

Online runa

• *
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #1104 Gepost op: november 04, 2017, 18:35:00 »
Aan de kassa in de supermarkt: man, vrouw, 2 tieners zetten hun boodschappen op de band, vraagt 1 van de tieners: "Biologisch, wat is dat?".
Vrouw: "Ha, gezond".
Man: "Ja, zonder suiker."

Ik dacht dat die term inmiddels toch wel gekend was, zij weten nu ook wat bio is  :yes:
:doh:
Ik zou toch ook denken dat dat meer gekend is maar blijkbaar is dat toch nog vooral een gezondheidshype.

Offline Ilsey

• *
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #1105 Gepost op: november 04, 2017, 19:13:10 »
Niet te doen, ik stap voor 't eerst op mijn paardje vandaag om stilaan in hele korte sessies eens te oefenen op wennen aan het gewicht bovenop hem en er al een beetje een stuur op te beginnen steken. Die deed alles kei flink  :shock: precies of hij had het nog al gedaan. Voorbereidend grondwerk heeft duidelijk geloond. En dus ook al eens sturen kunnen testen en halthouden (allemaal bitloos op een zacht onderlegd nylon kaptoom) en ik moest bijna niets doen en hij deed het allemaal  :shock: :shock: :shock: :shock: Superpaard toch  :wub: :wub: :wub: :wub: :wub:

Online runa

• *
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #1106 Gepost op: november 04, 2017, 19:15:19 »
Niet te doen, ik stap voor 't eerst op mijn paardje vandaag om stilaan in hele korte sessies eens te oefenen op wennen aan het gewicht bovenop hem en er al een beetje een stuur op te beginnen steken. Die deed alles kei flink  :shock: precies of hij had het nog al gedaan. Voorbereidend grondwerk heeft duidelijk geloond. En dus ook al eens sturen kunnen testen en halthouden (allemaal bitloos op een zacht onderlegd nylon kaptoom) en ik moest bijna niets doen en hij deed het allemaal  :shock: :shock: :shock: :shock: Superpaard toch  :wub: :wub: :wub: :wub: :wub:
:thumbs:
Voila, je hebt al een braaf paard dat luistert naar zachte hulpen  :mrgreen:

Offline Ilsey

• *
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #1107 Gepost op: november 04, 2017, 19:21:01 »
:thumbs:
Voila, je hebt al een braaf paard dat luistert naar zachte hulpen  :mrgreen:

Haha, ja 't is echt  :mrgreen: maar die kan nog niet écht bereden worden hoor, hij is nog te jong. Dit zijn puur korte gewennings-/ trainingssessies. Dus als ik zelf goed aan de slag wil kunnen gaan heb ik nog een iets ouder en ervarener paardje nodig  :yes:

Offline Neverever

• *
  • Just me and the dog
« Reactie #1108 Gepost op: november 07, 2017, 13:35:49 »
Ik begrijp echt niks van die paardenpraat  :vuistje:

Offline Ilsey

• *
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #1109 Gepost op: november 07, 2017, 19:17:48 »
Ik begrijp echt niks van die paardenpraat  :vuistje:

Grondwerk is dat je van op de grond met je paard werkt en niet er bovenop. Een kaptoom is een optoming voor aan het hoofd, wordt gebruikt om het paard aan een lange lijn te doen lopen bvb (om het in gewone taal te vertellen), en je kan dat herkennen aan de meestal 3 ringen op de neusriem. Maar ik gebruik dat ook om te rijden aangezien ik zonder bit (dat ijzeren spul dat in hun mond gestoken wordt) rijd.

Offline Neverever

• *
  • Just me and the dog
« Reactie #1110 Gepost op: november 07, 2017, 22:51:30 »
Grondwerk is dat je van op de grond met je paard werkt en niet er bovenop. Een kaptoom is een optoming voor aan het hoofd, wordt gebruikt om het paard aan een lange lijn te doen lopen bvb (om het in gewone taal te vertellen), en je kan dat herkennen aan de meestal 3 ringen op de neusriem. Maar ik gebruik dat ook om te rijden aangezien ik zonder bit (dat ijzeren spul dat in hun mond gestoken wordt) rijd.

Dat weten we dus ook alweer  :mrgreen: Vind het wel bijzonder dat je zonder bit wilt rijden, heb even wat opgezocht erover en dat dient dus om 'te communiceren tussen paard en ruiter ' (zegt wikipedia  :shifty: ), ik neem aan dat je dus op een andere manier moet te werk gaan om hem commando's duidelijk te maken. Maar daar zullen wel  methodes voor bestaan schat ik zo :denk:

Offline Ilsey

• *
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #1111 Gepost op: november 08, 2017, 15:50:11 »
Dat weten we dus ook alweer  :mrgreen: Vind het wel bijzonder dat je zonder bit wilt rijden, heb even wat opgezocht erover en dat dient dus om 'te communiceren tussen paard en ruiter ' (zegt wikipedia  :shifty: ), ik neem aan dat je dus op een andere manier moet te werk gaan om hem commando's duidelijk te maken. Maar daar zullen wel  methodes voor bestaan schat ik zo :denk:

Hihi, er is véél leesvoer over te vinden zenne  :vuistje: Het is een manier om te communiceren met je paard, maar niet dé manier. Thank god, anders zou ik niet rijden, nooit van mijn leven komt er een bit in mijn paard zijn mond. Je kan perfect met je paard communiceren zonder bit :yes: . Waarom zou ik mijn paard dan storen (of zelfs pijn doen...) in zijn mond, wat overigens ook nog eens de spijsvertering van het paard in de war brengt, als het kan zonder. Je doet dat dan met je zithouden en benen, en via kaptoom of sidepull (hoofdstel zonder bit) kan je net hetzelfde duidelijk maken met je teugels adhv lichte 'druk' op de neus en ook gewoon wat je met de teugels langs de hals doet maakt al uit. Ook met die druk op de neus zijn er gradaties, een lage neusriem die op het zwevend neusbot zit kan bvb veel minder comfortbabel/ zelfs pijnlijker zijn. Er zijn mensen die rijden gewoon met een neckrope oid, iets rond de hals en niets om het hoofd. Er zijn ook mensen die enkel op hun zit rijden en niets rondom de hals of het hoofd doen. En ook met je stem kan je veel doen, overgangen in zijn gangen (stap, draf, galop) doe ik in het grondwerk allemaal met mijn stem en dat zet ik dan ook voort in het rijden. Maar mijn paard moet eerst beleerd worden, later wil ik ook wel met neckrope rijden met hem want hij is heel sensibel en pikt alles goed op. We'll see, eerst nog een lange weg te gaan  :wink:

Er zijn trouwens ook minder vriendelijke hoofstellen zonder bit hoor: een hackamore dat via een soort hefboomwerking scherpe druk op de neus doet inwerken bvb. Dus bitloos is niet persé super paardvriendelijk.

Paardje waar ik onlangs mee ging testrijden remde moeilijk en ging nogal fel vooruit. Een snelle madam die moeilijk te remmen is, niet iedereen gaat dan denken ik probeer eens zonder bit. Bit geeft vals gevoel van controle, en dat bewees dit paardje dubbel en dik. Ik heb haar zonder bit gereden en ze remde al een pak makkelijker...
« Laatst bewerkt op: november 08, 2017, 15:57:33 door Ilsey »

Offline Jess2201

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #1112 Gepost op: november 08, 2017, 15:55:46 »
En met bit ook niet persé super paardonvriendelijk. :wink:

Hier, hoe alle merde toch samen kan vallen, verdorie toch.

Offline Ilsey

• *
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #1113 Gepost op: november 08, 2017, 19:41:41 »
Oei, dat klinkt niet goed!

Ik zit hier in de knoei met tijd 😩 hoe kan tijd tegelijk te snel en te traag voorbij aan? *ikwildetijdkunnendoorspoelenenkunnenstilzettentegelijkertijd*  :doh:

Offline poeseline

• *
« Reactie #1114 Gepost op: november 08, 2017, 22:48:09 »
Op training toekomen en proficiat gewenst worden. Blijkbaar zijn we vorige week clubkampioen geworden maar waren ze dat vergeten zeggen bij het meedelen van onze punten  :vuistje:

Offline Tinne1990

• *
« Reactie #1115 Gepost op: november 09, 2017, 10:29:19 »
En maar vloeken op puber Roran  :lol: proficiat!

Offline poeseline

• *
« Reactie #1116 Gepost op: november 09, 2017, 10:32:27 »
En maar vloeken op puber Roran  :lol: proficiat!
Ik ga der ongetwijfeld nog op vloeken ze  :vuistje:
Ben blijkbaar nog een fles drank misgelopen ook  :doh:

Offline Tinne1990

• *
« Reactie #1117 Gepost op: november 09, 2017, 10:50:09 »
Ik ga der ongetwijfeld nog op vloeken ze  :vuistje:
Ben blijkbaar nog een fles drank misgelopen ook  :doh:

Ken dat. Mijn monstertje kan perfect los werken, maar heeft zo regelmatig eens kortsluiting in dat bandieten kopje van haar  :mrgreen: plezante uitdaging, die pubertijd.

Welke drank ben je misgelopen?  :vuistje:

Offline poeseline

• *
« Reactie #1118 Gepost op: november 09, 2017, 10:55:12 »
Ken dat. Mijn monstertje kan perfect los werken, maar heeft zo regelmatig eens kortsluiting in dat bandieten kopje van haar  :mrgreen: plezante uitdaging, die pubertijd.

Welke drank ben je misgelopen?  :vuistje:
Geen idee, kon niet naar de prijsuitreiking wegens tickets van Metallica. Een mens moet prioriteiten stellen in het leven  :mrgreen:

Offline Ien

• *
« Reactie #1119 Gepost op: november 17, 2017, 20:56:44 »
Een complete vreemde die me probeerde te overtuigen een nestje te fokken met M. Meneer wil een pup en elk argument was goed genoeg.

Hondenvrienden.be

« Reactie #1119 Gepost op: november 17, 2017, 20:56:44 »
Dier algemeen

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal