collapse

Auteur Topic: Re: Wat verbaasde jullie vandaag ?  (gelezen 92167 keer)

Offline noorra

• hondenvriend pro
  • *
Re: Wat verbaasde jullie vandaag ?
« Reactie #1260 Gepost op: november 20, 2019, 19:34:11 »
Dat ik van de vroegere buurvrouw nog steeds elk jaar een verjaardagskaart én ook geld krijg...
Ik woon nog vlakbij, maar toch, ik ben ondertussen 39 jaar geworden  :lol:
Allez, ik vind dat wel tof zè.
Haar zoon is even oud, en die kreeg van ons vroeger ook geld voor zijn verjaardag, maar da's ondertussen al een hele tijd geleden...

Online poeseline

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #1261 Gepost op: november 21, 2019, 08:46:27 »
Gisteren op training 2 apportblokken kapot. Bij de eerste dachten we nog allemaal dat het toeval was maar toen ik die van mij gooide sprong die ook gewoon in twee, ze zijn nochtans duur genoeg  :doh:

Offline Neverever

• *
    • Quincy's Website
« Reactie #1262 Gepost op: november 21, 2019, 19:25:22 »
Fuck. Ik lijk Quincy wel met haar overmatig corrigeren :shifty:

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #1263 Gepost op: november 21, 2019, 21:28:35 »
Fuck. Ik lijk Quincy wel met haar overmatig corrigeren :shifty:

De hond lijkt op het baasje ,  de regels niet omdraaien hè  Neverever  :whoea:

Offline Neverever

• *
    • Quincy's Website
« Reactie #1264 Gepost op: november 21, 2019, 21:44:58 »
De hond lijkt op het baasje ,  de regels niet omdraaien hè  Neverever  :whoea:
:fuu: :mrgreen:

Offline Tequila

• *
    • FromSmilingLotus
« Reactie #1265 Gepost op: november 23, 2019, 21:05:38 »
Wat een watje onze Nougat geworden is   :shock: die lag net bedolven onder 5 andere wittekoppen waaronder onze puberale reu  :eh:
Hij gedraagt zich voor de rest als zijn eigen idiote zelve dus hij zal wel niet ziek zijn zeker   :shifty:

Offline Neverever

• *
    • Quincy's Website
« Reactie #1266 Gepost op: november 24, 2019, 06:12:54 »
What do you want to do ?CopyNa onze lange wandeling de wekker gezet om 20u00, word ik wakker en kijk op de klok: half zes 's morgens :shock:

Offline runa

• *
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #1267 Gepost op: november 24, 2019, 10:16:19 »
What do you want to do ?CopyNa onze lange wandeling de wekker gezet om 20u00, word ik wakker en kijk op de klok: half zes 's morgens :shock:
Oeps. Hopelijk moet je niet werken in het weekend.
Ik had mijn wekker gezet om 8u zodat ik op tijd wakker zou zijn voor een lezing gisterenvoormiddag. Om kwart voor 9 maakte mijn lief mij wakker  :shock: Gelukkig was ik nog op tijd. Als hij me niet had wakker gemaakt was ik wss nog een uur blijven slapen  :doh:

Offline natacha1225

• begonnen hondenvriend
  • *
« Reactie #1268 Gepost op: november 30, 2019, 10:04:33 »
Dat een jongen van +-13 jaar alleen 2 middelgrote honden van +- elk 20kg moest vasthouden en dat moeder zonder iets in haar handen alleen voorop wandelde  :denk:
Ik had dit dus al van ver gezien. Mijn hond bij mij geroepen en aangelijnd. Ik zag dat die mensen naar hun auto wandelden dus ik wachtte.
Ik zie die vrouw de koffer open doen en de honden inspringen. Dus ik denk OK en wandel verder.
Hoor ik plots getier en geroep. En komt dus 1 van die honden op ons afgestormd. Vrij agressief blaffend en grommend.
Jongen liep achter de hond aan.
Mijn hond was dus nog steeds aan de lijn en ik probeer haar wat achter mij te houden.
Het lukt de jongen uiteindelijk om de leiband van de hond (die er nog aanhing) vast te pakken. Hij loopt al sleurend terug met de hond naar de auto.
Roept die moeder: sorry normaal doet hij niets.
Ik was daar nog niet zo zeker van op de manier waarop die blafte, gromde en hapte.
Maar goed ik heb geen reactieve hond en Naya reageerde daar dus niet op. Maar ik ken wel een aantal honden die vol in de tegenaanval zouden gegaan zijn.

Wat dan als die jongen er tussen raakte en gewond raakte?
Ik begreep niet goed dat die moeder gewoon bij die auto bleef wachten  :denk:

Offline Pepperke

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #1269 Gepost op: januari 10, 2020, 13:50:16 »
De reactie van een mijnheer op de hondelosloopzone...

Ik was alleen in de losloopzone (afgebakend stuk bos) met Monty.
Ik hoor dat er iemand bij komt, we waren juist aan de andere kant.
We komen dichterbij en ik zie een mijnheer met een Golden Retriever. Hij zit gehurkt en houdt zijn hond bij zich aangelijnd.
Ik vind het een beetje raar, maar ja, dat is zijn goed recht natuurlijk. Monty gaat even kijken, snuffelen, maar doet al snel verder zijn eigen ding en geeft geen aandacht meer aan de hond met baas.
Ik passeer die mijnheer, we zeggen goeiedag, maar ik wandel gewoon verder.

Monty volgt mij, en plots zie ik die hond van hem voorbij rennen met leiband erachter. De hond komt even kijken bij mij (springt ook op) en daarna gaat hij Monty wat uitdagen om te spelen. Monty negeert eigenlijk en gaat verder met zijn eigen ding.
De baas is mij gevolgd en vraagt of ik zijn hond kan vastgrijpen eventueel. Ondertussen is zijn hond echter terug bij hem en hij neemt hem opnieuw vast.

Dan zegt hij plots: 'Ik had nu wel verwacht dat jullie plaats zouden maken voor een 5 maanden oude pup'.  :eh: Ik vraag hem wat hij juist bedoelt.
"Ja, afwisselend op de wei of zo he, ge weet toch niet hoe de pup zou reageren, of andere honden naar de pup". Ik zeg tegen hem dat dat niet echt gebruikelijk is en dat ik er ook geen kwaad in zie, de interactie tussen onze honden was goed.
Zijn reactie: "Ja, het kan u dus niks schelen met andere woorden" en toen is hij van de wei gegaan  :weetniet:

Ben ik nu zo verkeerd dat ik niet kan rieken dat die hond 5 maanden is en dat die mijnheer maar verwacht dat ik van de wei afga, omdat hij er op komt?
Hij had toch ook kunnen vragen of het ok was? En dan nog, ik kom ook speciaal naar daar gereden om mijn hond los te laten, moet ik dan na 10 minuten eraf omdat hij er aankomt? Vooral omdat er niks aan de hand was??

Offline maart

• *
« Reactie #1270 Gepost op: januari 10, 2020, 13:54:25 »
Je hebt ferm gelijk hoor... Ik kijk ook niet wie er op zit, je mag er toch wel van uitgaan dat het sociale honden zijn zeker  :eh:
Nu, ik rij ook naar 1 een heel stuk verder terwijl ik er 1 op 10 minuten rijden heb, maar daar hoor ik te veel verhalen van dat er agressieve honden opgelaten worden  :zot:

Offline Pepperke

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #1271 Gepost op: januari 10, 2020, 14:03:46 »
Ik vraag me af of hij hetzelfde zou verwachten als er al een stuk of 5 honden op die wei zijn  :weetniet:
Ik stoor me vooral aan zijn aanvallende reactie vanuit het niets. Vooral omdat er niets gebeurd is, ik zou het nog begrijpen moest mijn hond hen heel de tijd lastig vallen ofzo, maar die was gewoon zijn eigen ding aan het doen (en achter de vogels aan het zoeken  :lol:)

Nu ja, ik ben toch lekker gebleven tot Monty moe genoeg was  :hmpf:

Offline Taygi

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #1272 Gepost op: januari 11, 2020, 23:53:44 »
Inderdaad hele rare reactie.  :zot:

Offline vivtje

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #1273 Gepost op: januari 12, 2020, 18:51:16 »
Rare mensen heb je overal, niet van aan trekken

Offline Neverever

• *
    • Quincy's Website
« Reactie #1274 Gepost op: januari 30, 2020, 17:59:48 »
Hoe grondig de hulpkas te werk gaat, zij knappen het op  voor mij en zo mag het ook eens gaan. Hulpkas  stelde vast dat mijn vakantie-attest onduidelijk was,namen zelf contact op met de werkgever waar ik 4 jaar werkte en hebben het vakantie-attest met hen correct aangevuld en aan de rva bezorgd.
Dat is wat anders dan de vakbond vroeger, daar moest ik mijn eigen dossier narekenen en zelf de rva aanklampen om  hen te wijzen op de fouten van de vakbond, want zij zaten er langs en hielden me zo duizenden euro's achter. (!)
Met de hulpkas hoef ik niet naar het loket of bellen en wachten, gewoon een simpel contactformulier op de website met een zeer snelle respons    :shock:

Offline runa

• *
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #1275 Gepost op: januari 31, 2020, 19:10:27 »
Ik zit in een fb groep over Golden retrievers en een over Rottweilers. In beide groepen wordt wel eens gevraagd hoe men het beste omgaat met bepaald gedrag. Het is opvallend dat bij de Rottweilers veel vaker straffen of harde maatregelen aangeraden worden, zelfs voor vrij onschuldig gedrag.
Het zijn wel heel verschillende rassen maar een Rottweiler kun je toch ook opvoeden zonder er op te slaan of hem te wurgen?  :weetniet:

Offline Neverever

• *
    • Quincy's Website
« Reactie #1276 Gepost op: januari 31, 2020, 19:43:05 »
Ik zit in een fb groep over Golden retrievers en een over Rottweilers. In beide groepen wordt wel eens gevraagd hoe men het beste omgaat met bepaald gedrag. Het is opvallend dat bij de Rottweilers veel vaker straffen of harde maatregelen aangeraden worden, zelfs voor vrij onschuldig gedrag.
Het zijn wel heel verschillende rassen maar een Rottweiler kun je toch ook opvoeden zonder er op te slaan of hem te wurgen?  :weetniet:

Doet me denken aan mijn eerste ervaringen met een hs: "PAS OP! Ze wil boven u staan!!!! Pas maar op dat ge niet gebeten wordt! En : die staart en oren moeten meer naar beneden". Er was gewoon NIKS van aan! :lol:
Mijn mening:werk aan je band, als hij dan eens tegen je ingaat of echt strant is , dan gaat je hond dat heel goed accepteren als je hem eens op zijn plaats zou moeten zetten. Zo is het en niet anders.
Die wat van kleins af al bezig zijn hun hond te willen domineren constant en in het rijtje laten lopen en bij het minste vinden dat ze zich als baas en alfa moeten laten gelden, dat zijn gewoon schrikschijten, die kunnen het niet anders aanpakken dan zo. :hmpf:

Offline noorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #1277 Gepost op: februari 01, 2020, 09:38:03 »
Donderdag een arbeidsongevalletje gehad.
Met mijn elleboog op 2 metalen pennetjes terecht gekomen.
Het bloedde wat, dus met een doekje afgeveegd en verder gewerkt.
Toen begon ik te denken dat ik het misschien beter kon laten ontsmetten.
Ik kijk naar mijn elleboog, een hele bult er op!
Ben dan naar de medische dienst geweest die het wat verzorgd hebben en mij aanraadden om naar de huisarts het te laten nakijken.
Die schreef een echo en rx voor om te zien of er niks geraakt is, maar daar kan ik dinsdag pas voor gaan.
Maar wat mij verbaasd is dat mijn elleboog zo blauw ziet, en elke dag wordt die plek groter en blauwer...  :shock:

Offline Natascha

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #1278 Gepost op: februari 01, 2020, 10:48:51 »
Hoe irritant een loopse teef kan zijn... :hmpf:
Bij onze vorige hond hebben we in die 10 jaar nooit gemerkt dat ze loops was.Maar bij de deze merk je het goed genoeg nu.
Gisteren zei ik tegen mijn moeder dat Mishka nu tijdens haar loopsheid veel beter luistert en veel liever is...Tegen de avond aan ben ik van gedacht veranderd...Ze beseft nu pas dat ze loops is denk ik :bla:.

Offline runa

• *
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #1279 Gepost op: februari 01, 2020, 12:58:33 »

Doet me denken aan mijn eerste ervaringen met een hs: "PAS OP! Ze wil boven u staan!!!! Pas maar op dat ge niet gebeten wordt! En : die staart en oren moeten meer naar beneden". Er was gewoon NIKS van aan! :lol:
Mijn mening:werk aan je band, als hij dan eens tegen je ingaat of echt strant is , dan gaat je hond dat heel goed accepteren als je hem eens op zijn plaats zou moeten zetten. Zo is het en niet anders.
Die wat van kleins af al bezig zijn hun hond te willen domineren constant en in het rijtje laten lopen en bij het minste vinden dat ze zich als baas en alfa moeten laten gelden, dat zijn gewoon schrikschijten, die kunnen het niet anders aanpakken dan zo. :hmpf:
Sherlock is eerder onzeker in nieuwe situaties dus zo'n strenge aanpak zou hem meer kwaad dan goed doen. Het is wel maar een halve rott natuurlijk  :vuistje:

Donderdag een arbeidsongevalletje gehad.
Met mijn elleboog op 2 metalen pennetjes terecht gekomen.
Het bloedde wat, dus met een doekje afgeveegd en verder gewerkt.
Toen begon ik te denken dat ik het misschien beter kon laten ontsmetten.
Ik kijk naar mijn elleboog, een hele bult er op!
Ben dan naar de medische dienst geweest die het wat verzorgd hebben en mij aanraadden om naar de huisarts het te laten nakijken.
Die schreef een echo en rx voor om te zien of er niks geraakt is, maar daar kan ik dinsdag pas voor gaan.
Maar wat mij verbaasd is dat mijn elleboog zo blauw ziet, en elke dag wordt die plek groter en blauwer...  :shock:
Misschien een inwendige bloeding? Hopelijk geneest het snel!

Hoe irritant een loopse teef kan zijn... :hmpf:
Bij onze vorige hond hebben we in die 10 jaar nooit gemerkt dat ze loops was.Maar bij de deze merk je het goed genoeg nu.
Gisteren zei ik tegen mijn moeder dat Mishka nu tijdens haar loopsheid veel beter luistert en veel liever is...Tegen de avond aan ben ik van gedacht veranderd...Ze beseft nu pas dat ze loops is denk ik :bla:.

De ene heeft er idd meer last van dan de andere. Veel plezier nog  :vuistje:

Volg ons op Facebook

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal