collapse

Auteur Topic: Re: Wat verbaasde jullie vandaag ?  (gelezen 76290 keer)

Offline Artan

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat verbaasde jullie vandaag ?
« Reactie #1180 Gepost op: augustus 06, 2018, 10:39:57 »
Gisteren reunie gehad met enkele klasgenoten uit het middelbaar, elkaar 11jaar niet gezien.
Verschoten van alle verhalen... we hebben allemaal al ferme zwarte sneeuw gezien blijkbaar, ver weg van onze "zorgeloze" jeugd dat was duidelijk. Was wel echt een fantastisch weerzien.

En na 11 jaar slaat mijn hart nog slagen over als ik haar terugzie... you never forget your first love zeker  :lol:

Offline RustlingRose

• *
« Reactie #1181 Gepost op: augustus 06, 2018, 10:57:26 »
Gisteren aan het water, wij zaten al lang op een plek met een klein inhammetje helemaal in een hoekje, op een grote weide met overal plaats.Komt er zo een oud bonneke met hare parasol (ik zat in het water) die plant dat ding floep pal naast de parasol van mijn vriendin, , komt opeens zo onze persoonlijke cirkel in zitten, maar echt zooooo dicht dat vriendin geen andere optie had dan zich ergens anders te zetten. Haalt ze er nog een vent bij met een hamer die slaat die parasol beng de grond in nog voor mijn verbouwereerde vriendin iets kon zeggen.
WTF?!
Daar was overal plaats, die wou echt ons van onze plaats verjagen :shock: :zot:
Mensen zijn echt boertig.

Wij waren zaterdag naar een meer getrokken in de Oost-kantons, je hebt daar een echt strand aan dat meer maar daar mogen geen honden op. Je hebt echter ook de mogelijkheid om verder rond dat meer aan de rand van het bos dan aan het meer te zitten. Ideaal voor ons. Met 3 honden naar daar, we hadden een plekje voor ons zelf.
Af en toe kwam er volk en die keken dan eens van ver of ze nog naast ons konden zitten. Veel plek was daar niet en met Django (die gromt op iedereen die hij niet kent), had iedereen snel door dat er geen plek was. Op een bepaald moment, in de late namiddag komt er toch een koppel met een kindje van anderhalf en die willen daar dus perse komen zitten. Zeer slecht idee met Django die kinderen niet moet hebben, dus ik spreek hen aan dat de hond niet van kinderen moet weten en dat het dus niet ideaal is en dat er 20 meter verder nog plek vrij is. Worden we daar voor egoïsten uitgemaakt en wie heeft er nu zo'n hond en wat een monster  :roll: normaal leg ik Django het zwijgen op als hij gromt, nu heb ik hem lustig laten doen.

Offline Ien

• *
« Reactie #1182 Gepost op: augustus 06, 2018, 12:36:32 »
Dat zelfs wanneer het niet officieel is, geen toegang oplevert tot meer en beter, mensen toch nog met venijn over mekaar moeten spreken. Let it go and get a life.  :zot:

Offline Liesel

• *
    • Du loup rieur witte herders
« Reactie #1183 Gepost op: augustus 06, 2018, 14:58:32 »
Het gebrek aan ellebogen van sommigen....  :silenced:

Offline Sedde

• *
« Reactie #1184 Gepost op: augustus 06, 2018, 18:50:11 »
Ik heb zo aan het meer van butgenbach eens een ganse chiro-groep gehad die letterlijk op mijn plek kwamen zitten. Die kinderen zaten gewoon op mijn handdoek en aan mijn spullen terwijl ik even aan het zwemmen was met de honden. 

Ok, daar waren niet superveel plekjes vrij. Maar ik had aan dat plekje ook netjes gewacht tot andere mensen weg waren, had me er net geïnstalleerd om rustig te zwemmen en een boekje te lezen en kreeg dan een horde kinderen op mijn dak  :shock:. Jammer genoeg hadden ze geen schrik van honden, want ik heb echt 0,0 moeite gedaan om ze bij me te houden en heb ze gewoon tussen die kinderen laten lopen.

Ik ben uiteindelijk ook zelf vertrokken, maar ik vond dat persoonlijk best grof.

Offline Perdita

• *
« Reactie #1185 Gepost op: augustus 06, 2018, 19:41:06 »
Maar zeggen jullie daar dan niks over? Daarom niet direct lastig worden, maaer iets zeggen doe ik toch hoor.

Vorige week wilden er ook mensen zich installeren aan het water vlak naast ons.
Ik zag ze wel twijfelen en onderling overleggen, en toen zei die man  "uw honden doen toch niks hè?"
Ik heb heel vriendelijk gezegd dat we geen zin hadden om ze de hele tijd bij ons te houden en dat er genoeg plekjes vrij waren wat verderop. En ze zijn gewoon ergens anders gaan zitten.
We zijn ze nog voorbij gelopen toen we terug vertrokken, en we hebben allemaal vriendelijk naar elkaar gelachen.
Mss heb ik het voordeel dat ik een gevaarlijk ras meeheb dan :lol:. Hoewel, Neverever met Quincy dat voordeel toch ook zou moeten hebben?

Offline RustlingRose

• *
« Reactie #1186 Gepost op: augustus 06, 2018, 19:46:19 »
Maar zeggen jullie daar dan niks over? Daarom niet direct lastig worden, maaer iets zeggen doe ik toch hoor.

Ik zag ze wel twijfelen en onderling overleggen, en toen zei die man  "uw honden doen toch niks hè?"
Ik heb heel vriendelijk gezegd dat we geen zin hadden om ze de hele tijd bij ons te houden en dat er genoeg plekjes vrij waren wat verderop. En ze zijn gewoon ergens anders gaan zitten.
We zijn ze nog voorbij gelopen toen we terug vertrokken, en we hebben allemaal vriendelijk naar elkaar gelachen.
Mss heb ik het voordeel dat ik een gevaarlijk ras meeheb dan :lol:. Hoewel, Neverever met Quincy dat voordeel toch ook zou moeten hebben?
Ja wij hadden dus iets gezegd en werden dus uitgemaakt voor egoïsten (in 't Frans) en ze verweten ons dat we zo'n hond genomen hadden.  :roll:

Offline Perdita

• *
« Reactie #1187 Gepost op: augustus 06, 2018, 19:58:52 »
Dat is vervelend! Ze zullen hun frustratie hebben willen uitwerken zeker :lol:. Zijn ze dan gebleven, of toch verder gaan zitten?

Offline Sedde

• *
« Reactie #1188 Gepost op: augustus 06, 2018, 20:16:24 »

Ik heb daar toen wel iets van gezegd (boos zelfs ook terwijl ik echt niet snel boos word), maar die leiders trokken zich daar geen zak van aan. Ze deden bij wijze van spreken alsof ik er niet was en lieten die kinderen gewoon rond lopen.
Op dat moment heb je twee opties, daar blijven zitten terwijl je ontzettend op je ongemak bent of zelf opstappen (enfin, je kan ook nog geen ruzie maken, maar dat wilde ik die kinderen ook niet aandoen). Het is dat laatste geworden bij mij.

Offline RustlingRose

• *
« Reactie #1189 Gepost op: augustus 07, 2018, 09:31:26 »
Dat is vervelend! Ze zullen hun frustratie hebben willen uitwerken zeker :lol:. Zijn ze dan gebleven, of toch verder gaan zitten?
Ze zijn verder gaan zitten. Django liet horen wat hij er van dacht  :mrgreen:

Offline Neverever

• *
  • Be nice or fuck off.
    • Quincy's Website
« Reactie #1190 Gepost op: augustus 07, 2018, 10:48:57 »

Mss heb ik het voordeel dat ik een gevaarlijk ras meeheb dan :lol: . Hoewel, Neverever met Quincy dat voordeel toch ook zou moeten hebben?
Als er geen andere honden in de buurt zijn zie je niks van Quincy's agressieve kantje, dan zien mensen een braaf beest dat constant wil schootzitten  en die netjes allerlei commando's opvolgt, heb er pas een stukje over geschreven in een ander topic, mensen laten hun piepjonge kinderen vlak langs de hond aflopen, niemand heeft er schrik van basically  :lol: Mijn stelling was van : zodra mensen je hond inschatten als braaf/goedluisterend, blijft er niet veel meer over van hun eventuele latente rasvooroordelen. :mrgreen:
Dat bonneke is ook de andere dagen naast ons komen zitten, maar nu hield ze een respectabele afstand, denk dat ze het beu was allerlei slechts over zichzelf te horen :mrgreen:
Wij konden dus niet echt meteen reageren, die zat daar opeens wij waren te verbouwereerd , dus onze 'wraak' was daar constant op foeteren, ergens heeft dat toch een effect gesorteerd :vuistje:

Offline kathytjeuh_newfy

• *
« Reactie #1191 Gepost op: september 02, 2018, 12:08:30 »
Dat een waterwerk tuig gevaarlijk kan zijn. Vraag mij nu juist af of dat aan Dyango ligt of er dat nog al zijn tegengekomen  :denk:

Offline Artan

• *
« Reactie #1192 Gepost op: september 05, 2018, 16:58:25 »
Den terrorist!!!  :shifty: al meer grijze haren op 1,5 tijd dan met alle vorige tesamen!  :yeek: :yeek:

Offline runa

• *
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #1193 Gepost op: september 05, 2018, 23:51:12 »
Dat een waterwerk tuig gevaarlijk kan zijn. Vraag mij nu juist af of dat aan Dyango ligt of er dat nog al zijn tegengekomen  :denk:
Ergens blijven hangen met de ringen? Hopelijk alles ok met Dyango.

Offline kathytjeuh_newfy

• *
« Reactie #1194 Gepost op: september 06, 2018, 07:39:04 »
Ergens blijven hangen met de ringen? Hopelijk alles ok met Dyango.

Nee  :? Hij sprong uit de boot en moet dan naar mij zwemmen ik was 50meter van hem. Terwijl hij sprong moet hij in zijn ooghoek een ring gezien hebben, hij bleef rondjes zwemmen want hij wou zo'n ring apporteren. Hij had dan 1 vast maar dat trok natuurlijk want dat hangt aan dat tuig. Het zag er een zeer ongemakkelijke situatie uit dus ben ik naar hem gezommen pas toen ik bij hem was zag ik dat dat dus vast zat in zijn bek, zonder hulp had hij dat er niet uit gekregen  :shock:. Toen de ring eruit was maakte hij ook een raar lawaai dat van diep uit zijn keel kwam.

Maar ja Dyango kwam aan de kant samen met een baasje in shock en hij keek al naar de boot voor de volgende oefening te doen  :bow:. Hij zelf is niet geschrokken gelukkig.

Offline runa

• *
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #1195 Gepost op: september 06, 2018, 19:40:19 »
Nee  :? Hij sprong uit de boot en moet dan naar mij zwemmen ik was 50meter van hem. Terwijl hij sprong moet hij in zijn ooghoek een ring gezien hebben, hij bleef rondjes zwemmen want hij wou zo'n ring apporteren. Hij had dan 1 vast maar dat trok natuurlijk want dat hangt aan dat tuig. Het zag er een zeer ongemakkelijke situatie uit dus ben ik naar hem gezommen pas toen ik bij hem was zag ik dat dat dus vast zat in zijn bek, zonder hulp had hij dat er niet uit gekregen  :shock:. Toen de ring eruit was maakte hij ook een raar lawaai dat van diep uit zijn keel kwam.

Maar ja Dyango kwam aan de kant samen met een baasje in shock en hij keek al naar de boot voor de volgende oefening te doen  :bow:. Hij zelf is niet geschrokken gelukkig.
Oef, eind goed al goed! Maar lijkt me inderdaad echt gevaarlijk als hij in zo'n gedraaide houding vast zat  :?

Offline Ien

• *
« Reactie #1196 Gepost op: september 09, 2018, 18:05:02 »
Zo heeft Marie eens met een chuckitbal zitten rondrennen op training, met het handvat eraan in haar strot. En niet alleen eruit te krijgen maar ook zo driften dat helpen moeilijk was. Echt vies doet dat.

Offline Liesel

• *
    • Du loup rieur witte herders
« Reactie #1197 Gepost op: september 12, 2018, 10:21:19 »
Een te hoge cholesterol... Zo raar.  Ik eet nauwelijks vettig, gebruik weinig boter,... Eet vooral veel groenten en fruit.  Dus raar...  :denk:

Offline Perdita

• *
« Reactie #1198 Gepost op: september 12, 2018, 10:25:31 »
Laat het anders over een paar weken nog maar eens testen. Mijn zus heeft dat ook voorgehad, en een paar weken erna was alles normaal. De eerste test, daar was iets fout mee gebeurd.

Offline Artan

• *
« Reactie #1199 Gepost op: september 13, 2018, 10:13:58 »
Little terror strikes again  :shock: :vuistje: De woefs zien af..  :vuistje:

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal