collapse

Auteur Topic: Re: Wat maakte je droef vandaag?  (gelezen 51949 keer)

Offline Ien

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat maakte je droef vandaag?
« Reactie #780 Gepost op: januari 11, 2020, 21:04:35 »
Afscheid van mijn Loki  :cry:.

:huggg:

Offline Artan

• *
« Reactie #781 Gepost op: januari 11, 2020, 21:04:56 »
Ontzettend veel sterkte Miet!  :huggg:

Offline Obi

• *
« Reactie #782 Gepost op: januari 12, 2020, 10:51:05 »

jij ook al  :huggg: :huggg: zoveel poezen die naar de poezenhemel vertrokken zijn vandeweek  :cry:

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #783 Gepost op: januari 12, 2020, 14:32:07 »

Ow dit had ik gemist ...

Héél véél sterkte  :huggg: :huggg: :huggg:

Mooie leeftijd maar steeds te vroeg hè   :cry:

Was ze ziek ?

Offline vivtje

• hondenvriend pro
  • *
  • ons chekepeeke
« Reactie #784 Gepost op: januari 12, 2020, 18:44:56 »
Heel veel sterkte voor iedereen  :huggg: :huggg: :huggg:

Offline Perdita

• *
« Reactie #785 Gepost op: januari 12, 2020, 18:48:41 »
Ow dit had ik gemist ...

Héél véél sterkte  :huggg: :huggg: :huggg:

Mooie leeftijd maar steeds te vroeg hè   :cry:

Was ze ziek ?

Ik ben op 2 december naar de Da gegaan omdat hij veel braakte. Bloed getrokken en daaruit bleek dat zijn leverwaarden en nierwaarden te hoog waren.
Ik heb toen een hoop gedaan, supplementen, medicatie, subcutaan vocht, aangepaste voeding (teveel om op te noemen).
Het is dan efkes wel goed gegaan, hoewel hij heel slecht at (maar uit de hand dan nog wel, en ik zorgde wel dat hij voldoende binnenkreeg).
Begin januari ademde hij in rust te snel, en ben ik voor een tweede opinie naar een andere da gegaan (die zelf foto's en bloedonderzoek kan doen). Daaruit bleek dat er vocht rond de longen zat. Zijn bloedwaardes waren wel beter. ureum nog te hoog, maar de andere nierwaarden binnen de norm. Leverwaarden nog te hoog, maar toch al 200 eenheden gezakt.
Medicatie voor het hart meegekregen. Na 2 dagen terug naar DA omdat hij zich niet goed voelde, nieuwe foto gemaakt (vocht in de longen was minder), pijnstiller meegekregen.
Objectief was er beterschap, maar ik zag aan Loki dat het hem niet ging. Hij had er allemaal genoeg van, en de laatste nacht was hij erg onrustig. ik heb hem dan nog pijnstilling ingespoten, en dat hielp dan wel weer.
Maar hij keek me aan met een blik van "laten we ermee stoppen".
En dat heb ik gerespecteerd. Ik had hem liever nog langer bij me gehad, maar dat was dan ten koste van zijn welzijn geweest en dat wil ik niet.
En toen ik hem heb geadopteerd, heb ik hem beloofd dat hij geen enkele nacht ergens anders moest doorbrengen.
Die belofte heb ik kunnen houden, ook al moest ik daarvoor tegen het advies van de 2e Da ingaan (hij wilde hem in de praktijk behandelen tegen het vocht in de longen).
Ik ben blij dat ik voet bij stuk heb gehouden (Loki was heel eenkennig, en een beetje een "autist". Hij wilde graag dat alles herkenbaar voor hem bleef, en hij moest enkel mij hebben.).

Ik hem hem laten inslapen bij zijn oude vertrouwde dierenarts, en hij is op mijn schoot in slaap gevallen.
Ik heb hem mee naar huis genomen zodat Nimue en Merlijn afscheid konden nemen (die hebben dat ook echt gedaan, heel apart wel.)
Morgen breng ik hem naar het crematorium

jij ook al  :huggg: :huggg: zoveel poezen die naar de poezenhemel vertrokken zijn vandeweek  :cry:

Dikke knuffel voor jou ook Obi. Ik heb het gemist van jouw katje  :huggg:.

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #786 Gepost op: januari 13, 2020, 12:14:27 »
Ik ben op 2 december naar de Da gegaan omdat hij veel braakte. Bloed getrokken en daaruit bleek dat zijn leverwaarden en nierwaarden te hoog waren.
Ik heb toen een hoop gedaan, supplementen, medicatie, subcutaan vocht, aangepaste voeding (teveel om op te noemen).
Het is dan efkes wel goed gegaan, hoewel hij heel slecht at (maar uit de hand dan nog wel, en ik zorgde wel dat hij voldoende binnenkreeg).
Begin januari ademde hij in rust te snel, en ben ik voor een tweede opinie naar een andere da gegaan (die zelf foto's en bloedonderzoek kan doen). Daaruit bleek dat er vocht rond de longen zat. Zijn bloedwaardes waren wel beter. ureum nog te hoog, maar de andere nierwaarden binnen de norm. Leverwaarden nog te hoog, maar toch al 200 eenheden gezakt.
Medicatie voor het hart meegekregen. Na 2 dagen terug naar DA omdat hij zich niet goed voelde, nieuwe foto gemaakt (vocht in de longen was minder), pijnstiller meegekregen.
Objectief was er beterschap, maar ik zag aan Loki dat het hem niet ging. Hij had er allemaal genoeg van, en de laatste nacht was hij erg onrustig. ik heb hem dan nog pijnstilling ingespoten, en dat hielp dan wel weer.
Maar hij keek me aan met een blik van "laten we ermee stoppen".
En dat heb ik gerespecteerd. Ik had hem liever nog langer bij me gehad, maar dat was dan ten koste van zijn welzijn geweest en dat wil ik niet.
En toen ik hem heb geadopteerd, heb ik hem beloofd dat hij geen enkele nacht ergens anders moest doorbrengen.
Die belofte heb ik kunnen houden, ook al moest ik daarvoor tegen het advies van de 2e Da ingaan (hij wilde hem in de praktijk behandelen tegen het vocht in de longen).
Ik ben blij dat ik voet bij stuk heb gehouden (Loki was heel eenkennig, en een beetje een "autist". Hij wilde graag dat alles herkenbaar voor hem bleef, en hij moest enkel mij hebben.).

Ik hem hem laten inslapen bij zijn oude vertrouwde dierenarts, en hij is op mijn schoot in slaap gevallen.
Ik heb hem mee naar huis genomen zodat Nimue en Merlijn afscheid konden nemen (die hebben dat ook echt gedaan, heel apart wel.)

Voor Garfield heb ik die beslissing ook genomen, die  was ook echt bang van vreemde .
Hij ging toen bij  de DA letterlijk met de minuut achteruit, zijn bloedwaarden waren héél slecht (sommige niet meetbaar omdat ze hoog of laag waren)  DA stelde toen ook voor om hem daar nog aan een infuus te leggen maar dat heb ik geweigerd.
Ik wilde het hem niet aandoen dat hij bij vreemde in een vreemde omgeving alleen  zou sterven .
Hij is toen in mijn armen gestorven,  echt héél snel was het gedaan ...

In tegenstelling tegen een paar maand daar voor toen ik mijn 18,5 jarige lapjeskat liet inslapen omdat ze door artrose in haar achterhand niet meer kon staan of lopen . Bij haar heeft het even geduurd voor ze zich wilde geven ...
Typisch voor lapjeskatten zei de DA toen .

Het ultieme graag zien/houden van is soms ook loslaten ...
Heel veel sterkte nog  :huggg: Loki heeft bij jullie nog een mooi leven gehad .

Offline vivtje

• hondenvriend pro
  • *
  • ons chekepeeke
« Reactie #787 Gepost op: januari 13, 2020, 18:28:30 »
Heel veel sterkte   :huggg: :huggg: :huggg:

Offline Natascha

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #788 Gepost op: januari 13, 2020, 21:55:39 »
Laika is vrijdagochtend naar de hemel vertrokken naar zijn echte baasje(mijn grootvader).

Offline myriam.e

• *
« Reactie #789 Gepost op: januari 14, 2020, 07:50:07 »
Laika is vrijdagochtend naar de hemel vertrokken naar zijn echte baasje(mijn grootvader).

Veel sterkte :huggg:

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #790 Gepost op: januari 14, 2020, 08:01:53 »

Veel sterkte  :huggg:

Offline vivtje

• hondenvriend pro
  • *
  • ons chekepeeke
« Reactie #791 Gepost op: januari 14, 2020, 18:22:41 »
Sterkte  :huggg: :huggg: :huggg:

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #792 Gepost op: januari 17, 2020, 06:50:41 »
Lio die zich blijkbaar diep in zijn oksel heeft bezeerd met spelen .
Springt nergens meer op en als je hem oppakt (wat hij graag heeft) schreeuwd  hij van de pijn  :cry:

Spiuitje gehad en onstekingsremmer/pijnstiller zeker tot dinsdag en rustig houden .

Blue houd hem gezelschap  , is nu steeds in Lio zijn buurt  :luv:

Offline Neverever

• *
  • Be nice or fuck off.
    • Quincy's Website
« Reactie #793 Gepost op: januari 17, 2020, 06:59:56 »

:cry: Veel sterkte!

Offline myriam.e

• *
« Reactie #794 Gepost op: januari 17, 2020, 07:52:04 »

Veel sterkte Perdita  :huggg:

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #795 Gepost op: januari 19, 2020, 22:48:59 »
Lio die nog steeds pijn heeft , volgens mij niet alleen in zijn oksel maar ook aan zijn rug  :cry:

Morgen voor alle zekerheid  maar terug naar de DA

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal