collapse

Auteur Topic: Re: Wat maakte je droef vandaag?  (gelezen 25688 keer)

Offline Neverever

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Be nice or fuck off.
    • Quincy's Website
Re: Wat maakte je droef vandaag?
« Reactie #300 Gepost op: februari 13, 2019, 11:56:54 »
Deze zomer woog Illa nog 45kg, begin deze maand nog 41kg, zondag nog 39kg :( Ze begint meer en meer voeding te weigeren. Grotere barfstukken eet ze al sinds vorig jaar niet meer (enkel nog zachte botsoorten - pens en spiervlees/orgaan in stukjes) - KVV weigert ze meer en meer soorten terwijl ze dat vroeger als een stofzuiger naar binnen zoog. Persbrok die ze altijd graag at eet ze ook steeds minder van. Ze eet nu tegen mijn principes in tafelrestjes en stinkend blikvoer van de aldi waar ze wel nog als een bezetene op vliegt. Ze heeft op 1 hoektand na haar volledige gebit nog en dat is in orde.
Ze heeft reeds 2 hersenbloedingen gehad, kleintjes weliswaar, maar het heeft haar wel veranderd. In die zin ze is wantrouwiger naar vreemden, haar coordinatie is niet meer op en top. Al zijn dat vooral dingen die ik merk. Mensen die haar niet kennen zien er niks aan.
Ze had al een tijd kleine "vetbollekes" en 1 grote bol , maar de laatste weken komen er steeds meer en meer bij. Ik heb nu ook weer eentje gevonden onder haar oksel. Echter hoe ze nu is is niet ideaal om haar in slaap te doen om die bollen te verwijderen en verder te onderzoeken (de kleintjes zitten los/kan je bewegen - de grote 2 zitten gelijk meer "vast")
Ze heeft ook geen pijn voor zover ik weet, speelt nog, gaat nog vrolijk mee wandelen (weliswaar korte wandelingen maar soit, als ik hoogbejaard ben ga ik ook geen uren meer in de bossen crossen), het vuur zit nog wel in haar ogen, al merk ik dat het minder is dan vroeger.
Haar drolletjes zijn ook ok en geen wormen of andere beestjes te vinden. En ook haar laatste bloedcontroles waren steeds ok.
Ik weet niet goed wat ik er mee aan moet... Zowiso blijf ik haar gewicht opvolgen, als ze zondag op de weegschaal gaat en er is weer af dan is dat terug een tripje dierenarts.

Bij Rika ging het gewichtsverlies echt snel, plots wou ze ook amper nog eten en viel ze om op wandeling, zo was het niet zo moeilijk om de beslissing te nemen...
Maar zoals ik hoor heb je precies nog wel wat tijd om afscheid te nemen.Wel moeilijk lijkt me dat, als achteruitgang vrij traag maar gestaag gaat.
Rika was op een paar weken van goed naar slecht gegaan.
Geniet nog van haar!!!

:huggg: :huggg: :huggg:

Offline Neverever

• *
  • Be nice or fuck off.
    • Quincy's Website
« Reactie #301 Gepost op: februari 13, 2019, 12:05:39 »
Hopelijk komt ze er toch nog door!

Ik heb er heel veel schrik voor, Sunny is in januari 7 geworden, nog altijd vrolijk en niets aan te zien maar het kan snel gaan.  :cry:
Nestor wordt er 5 in april, maar met zijn epilepsie en medicatie heb ik toch ook schrik dat ik hem niet lang bij mij gaan hebben.
"Eigen" honden heb ik nog niet moeten afgeven, ik denk dat ik er volledig onderdoor ga.

Quincy is er 7.5 maar dat zou je haar niet geven, tenzij je een blik op haar grijzende snoet werpt, dan begrijp je dat ze echt geen jong veulen meer is, maar ze springt en crosst nog de vollle bak in het rond en is tot nu toe een zeer gezonde hond geweest :pray:  Ik heb me dit jaar met nieuwjaar voorgenomen: enige goede voornemen: zo veel mogelijk quality time met mijn schatteke, en al de rest is bijkomstig.

Ik was er volledig onderdoor geweest na Rika als ik niet twee dagen later Quincy in huis had gehaald. Heb dat echt voor mezelf gedaan en het heeft enorm geholpen, door haar aanwezigheid liet ik me niet gaan en had ik opeens een heel andere uitdaging voor me staan. Ik moest wel verdergaan, Quincy had mij nodig...

Offline Jess2201

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #302 Gepost op: februari 13, 2019, 12:44:05 »

Quincy is er 7.5 maar dat zou je haar niet geven, tenzij je een blik op haar grijzende snoet werpt, dan begrijp je dat ze echt geen jong veulen meer is, maar ze springt en crosst nog de vollle bak in het rond en is tot nu toe een zeer gezonde hond geweest :pray:  Ik heb me dit jaar met nieuwjaar voorgenomen: enige goede voornemen: zo veel mogelijk quality time met mijn schatteke, en al de rest is bijkomstig.

Ik was er volledig onderdoor geweest na Rika als ik niet twee dagen later Quincy in huis had gehaald. Heb dat echt voor mezelf gedaan en het heeft enorm geholpen, door haar aanwezigheid liet ik me niet gaan en had ik opeens een heel andere uitdaging voor me staan. Ik moest wel verdergaan, Quincy had mij nodig...
Daarom heb ik er ook twee, het zwarte gat en de leegte lijken mij verschrikkelijk moeilijk. Alhoewel het hierna toch 1 grote en 1 kleintje zullen zijn, 2 grote honden vind ik toch niet zo simpel.

Offline orinake

• *
« Reactie #303 Gepost op: februari 13, 2019, 13:25:56 »
Daarom heb ik er ook twee, het zwarte gat en de leegte lijken mij verschrikkelijk moeilijk. Alhoewel het hierna toch 1 grote en 1 kleintje zullen zijn, 2 grote honden vind ik toch niet zo simpel.

Ik ben bang dat dat zwarte gat er zowiso komt hoor ook al heb je er 2.
Toen Tris overleed had ik nog honden, maar zijn leegte was enorm.
Daar ben ik nu opnieuw bang voor.
Ondanks dat er naast Illa nog 4 honden zijn die ik enorm graag zie is zij "mijn" moeke, mijn oudje. Als ze wegvalt gaat dat een enorme klap zijn. Ik heb dan wel de andere 4 die mij nodig hebben en waar ik me aan kan vasthouden. Maar toch :(

Offline Tequila

• *
    • FromSmilingLotus
« Reactie #304 Gepost op: februari 14, 2019, 19:46:05 »
Oxo  :cry:

Offline dober

• *
« Reactie #305 Gepost op: februari 14, 2019, 21:24:12 »
Isaura haar wonde is bijna volledig open gescheurd  :cryblue:

Offline orinake

• *
« Reactie #306 Gepost op: februari 14, 2019, 21:38:08 »
Oxo  :cry:

Isaura haar wonde is bijna volledig open gescheurd  :cryblue:

Oei

Offline Tequila

• *
    • FromSmilingLotus
« Reactie #307 Gepost op: februari 15, 2019, 12:31:49 »
RIP Oxo  :cry:

Offline Neverever

• *
  • Be nice or fuck off.
    • Quincy's Website
« Reactie #308 Gepost op: februari 15, 2019, 13:14:01 »
RIP Oxo  :cry:
Oh nee :cry: Veel sterkte Tequila.

Offline myriam.e

• *
« Reactie #309 Gepost op: februari 15, 2019, 14:28:23 »
 :cry: veel sterkte Tequila :huggg: :huggg:

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #310 Gepost op: februari 15, 2019, 18:03:42 »

Offline Hanne

• VIP-Hondenvriend
  • *
« Reactie #311 Gepost op: februari 15, 2019, 19:45:18 »
He bah Tequila... 2 zo kort opeen is superzwaar  :huggg:

Offline Erik en Pascale

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #312 Gepost op: februari 15, 2019, 20:05:45 »
Tequilla  :huggg:

Offline Tequila

• *
    • FromSmilingLotus
« Reactie #313 Gepost op: februari 15, 2019, 21:15:59 »
He bah Tequila... 2 zo kort opeen is superzwaar  :huggg:
T zat er aan te komen had gehoopt dat ze nog kon genieten van de zomer maar gisteren ging het ineens achteruit, ze kwam niet meer binnen, normaal blijft ze aan de deur staan bij de laatste piskesronde, ze was 5 min buiten en ze lag in een bolletje te slapen achter in de tuin, ik kreeg ze met veel moeite wakker. Deze morgen wist ze van de wereld niet meer,  ze heeft nog geen eens gereageerd op de dierenarts, na het eerste verdovende middel volgde een zucht en k voelde dat ze weg was ... dierenarts heeft het ander middel nog gegeven maar ze zei ook dat haar hart niet meer te horen was.   
Blijft nog over ... ons Whoopi , k hoop dat ze het nog wat gaat uithouden want ze is ook al 14 en zwaar dement   :?

Offline Almora

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #314 Gepost op: februari 15, 2019, 23:33:12 »
Veel sterkte Tequila!

Offline Neverever

• *
  • Be nice or fuck off.
    • Quincy's Website
« Reactie #315 Gepost op: februari 16, 2019, 08:55:34 »
Net een filmpje gezien van hoe bepaalde idioten in de jaren '90 hun rottweiler "trainden" :cryblue: Arme beestjes, gewoon geen leven gehad.
Ik ben er niet goed van. DAAROM dus zijn de ultrapositieven zo fel.Ze hebben ook nog eens overschot van gelijk ook.
WTF wat een debielen lopen er hier op deze aardbol rond  :puke: :puke: :puke:

Offline vivtje

• hondenvriend pro
  • *
  • ons chekepeeke
« Reactie #316 Gepost op: februari 16, 2019, 17:49:26 »
T zat er aan te komen had gehoopt dat ze nog kon genieten van de zomer maar gisteren ging het ineens achteruit, ze kwam niet meer binnen, normaal blijft ze aan de deur staan bij de laatste piskesronde, ze was 5 min buiten en ze lag in een bolletje te slapen achter in de tuin, ik kreeg ze met veel moeite wakker. Deze morgen wist ze van de wereld niet meer,  ze heeft nog geen eens gereageerd op de dierenarts, na het eerste verdovende middel volgde een zucht en k voelde dat ze weg was ... dierenarts heeft het ander middel nog gegeven maar ze zei ook dat haar hart niet meer te horen was.   
Blijft nog over ... ons Whoopi , k hoop dat ze het nog wat gaat uithouden want ze is ook al 14 en zwaar dement   :?

Heel veel sterkte  :huggg: :huggg: :huggg:

Offline dober

• *
« Reactie #317 Gepost op: februari 17, 2019, 23:30:57 »
Mijn meisje missen..

Offline desperate houswive

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #318 Gepost op: februari 18, 2019, 18:30:45 »
 :huggg:

Offline myriam.e

• *
« Reactie #319 Gepost op: februari 19, 2019, 08:45:30 »

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal