collapse

Auteur Topic: Re: Wat maakte je droef vandaag?  (gelezen 28037 keer)

Offline Pascale

• hondenvriend pro
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • weeral oranje ...
Re: Wat maakte je droef vandaag?
« Reactie #280 Gepost op: februari 09, 2019, 12:08:44 »
mn papa is gisterenavond overvallen :cry:
Zo blij dat ze hem niets hebben aangedaan, maar toch ook :cry:

oei zeg! Hopelijk niet te veel schrik gepakt! Dat zal wel vies doen :(

Offline orinake

• verslaafde hondenvriend
  • *
« Reactie #281 Gepost op: februari 11, 2019, 13:29:49 »
Mijn moeke Illa achteruit zien gaan.
Weten dat het kan op haar leeftijd, maar er totaal niet klaar voor zijn.

Offline Erik en Pascale

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #282 Gepost op: februari 12, 2019, 17:24:12 »
Het overlijden van Luka. Het cavaliertje dat we via HV hebben geadeopteerd. We wisten dat het er zat aan te komen, hij had in juli 2018 nog een drietal weken te leven maar heeft gevochten.
Hij heeft niet geleden, was tot op de laatste dag vrolijk. Ging mee naar school en werd door iedereen graag gezien. En 's avonds, zoontje komt thuis, geeft hem een knuffel zoals altijd, wil aan zijn huiswerk beginnen. Een piep, ik kijk, Luka ligt tegen de grond en we hebben niet eens de dierenarts gehaald.
Je weet dat het gaat gebeuren maar toch doet het zo'n pijn...

Offline myriam.e

• *
« Reactie #283 Gepost op: februari 12, 2019, 18:08:29 »
Het overlijden van Luka. Het cavaliertje dat we via HV hebben geadeopteerd. We wisten dat het er zat aan te komen, hij had in juli 2018 nog een drietal weken te leven maar heeft gevochten.
Hij heeft niet geleden, was tot op de laatste dag vrolijk. Ging mee naar school en werd door iedereen graag gezien. En 's avonds, zoontje komt thuis, geeft hem een knuffel zoals altijd, wil aan zijn huiswerk beginnen. Een piep, ik kijk, Luka ligt tegen de grond en we hebben niet eens de dierenarts gehaald.

Veel sterkte :huggg: :huggg:

Offline myriam.e

• *
« Reactie #284 Gepost op: februari 12, 2019, 18:08:56 »
Mijn moeke Illa achteruit zien gaan.
Weten dat het kan op haar leeftijd, maar er totaal niet klaar voor zijn.

:huggg: :huggg:

Offline Perdita

• *
« Reactie #285 Gepost op: februari 12, 2019, 18:16:30 »

Veel sterkte Pascale. Je hebt hem toch nog mooie jaren kunnen geven hè.
En eigenlijk is het voor hem een mooie manier om te gaan.
Hoe oud was hij nu?

Offline Erik en Pascale

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #286 Gepost op: februari 12, 2019, 18:47:34 »
Hij was 8 en hier gekomen toen hij 1 jaar was. Hij woog 4 kg, moest er 8 wegen. Baknijd. Bang van alles en iedereen. We zijn zo trots op hem, hoe hij mensen opnieuw leerde vertrouwen. Hoe hij terug kon genieten van het leven. Meteen na zijn adoptie naar de DA geweest en hij bleek hartruis te hebben.
« Laatst bewerkt op: februari 12, 2019, 19:22:56 door Erik en Pascale »

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #287 Gepost op: februari 12, 2019, 19:30:26 »
Hij was 8 en hier gekomen toen hij 1 jaar was. Hij woog 4 kg, moest er 8 wegen. Baknijd. Bang van alles en iedereen. We zijn zo trots op hem, hoe hij mensen opnieuw leerde vertrouwen. Hoe hij terug kon genieten van het leven. Meteen na zijn adoptie naar de DA geweest en hij bleek hartruis te hebben.

Een kwaal dat veel Cavaliers hebben, veel sterkte met jullie verlies. 

Offline Perdita

• *
« Reactie #288 Gepost op: februari 12, 2019, 20:17:05 »

Ik hoop dat jullie na het eerste grote verdriet beseffen hoe jullie zijn leven hebben veranderd in goede zin. Het zijn zo'n leuke hondjes, maar helaas met veel gezondheidsprobleme n.
Dikke knuffel :huggg:.

Offline Erik en Pascale

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #289 Gepost op: februari 12, 2019, 21:07:57 »
Dank je. Perdita, wij niet alleen. Onze Wiske, een shih-tzu van 10 jaar, heeft ook veel invloed gehad op hem. Ze daagde hem uit en leerde hem 'hond' te zijn. Ze is een klein ding maar een echte hond. Zij is er eentje dat hier al is van pup af aan en waar we eigenlijk heel weinig moeite voor hebben moeten doen. Die is gewoon als superhond geboren (voor ons dan toch :wink: ) en in Luka heb ik heel veel tijd gestoken. Maar toen ik hem zag kreeg ik meteen een klik : dit is 'm! En hij was ondanks zijn aandoening en karaktertrekjes een superhondje. Het doet zoveel pijn, een hond afgeven. Dat ik -op dit moment- nooit nog een hondje wil.

Offline orinake

• *
« Reactie #290 Gepost op: februari 12, 2019, 21:18:33 »

Veel sterkte.

:huggg: :huggg:

Thx, ik zie het niet meer goed komen deze keer :(
Na 2 hersenbloedingkes (waarvan we weet hebben) gaat ze nu weer flink achteruit.
Ze had al 1 gezwel ter hoogte van haar ribben, maar ondertussen vind ik er steeds meer en meer.
Ze blijft vrolijk, gaat nog met plezier mee op pad met mij, maar eten gaat slechter, gewicht zakt elke week...
Ze slaapt ook meer en meer (gaat smorgens een half uurke buiten, gaat dan slapen tot smiddags, dan laat ik ze ook een half uurtje buiten om dan weer te slapen tot na mijn werk. Na mijn werk gaan we dan ook even op pad. Soms is dat een half uur, soms een uurke. Maar eens we thuis zijn gaat ze onmiddellijk weer slapen.)
Ik blijf hopen op een ommekeer, maar ik vrees er voor.

Offline Perdita

• *
« Reactie #291 Gepost op: februari 12, 2019, 21:38:39 »
Hoe oud is Illa nu, Orinake?

Offline orinake

• *
« Reactie #292 Gepost op: februari 12, 2019, 21:54:59 »
Hoe oud is Illa nu, Orinake?

Ze is 9.5 nu.
Ik heb altijd geroepen dat ze 15 ging worden.
Maar dat zie ik ze momenteel niet meer halen :(
Zoals ze nu is zal ik blij zijn als ze haar 10 jaar haalt in Augustus.

Offline Perdita

• *
« Reactie #293 Gepost op: februari 12, 2019, 22:05:35 »
Ik hoop dat ze toch nog efkes bij je kan blijven.
Ik heb altijd het idee gehad dat rotties niet superoud worden, maar ik kan volledig mis zijn hoor.

Offline Erik en Pascale

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #294 Gepost op: februari 12, 2019, 22:15:42 »
Orinake voor jullie ook  :huggg: :huggg:

Offline Tequila

• *
    • FromSmilingLotus
« Reactie #295 Gepost op: februari 12, 2019, 23:10:03 »
E&P  :huggg:  ik vind dat nog de moeilijkste, je weet ergens wel dat het snel kan gaan maar als ze er dan ineens niet meer zijn, met Filou op oudejaar ook gehad, al een paar jaar dachten we 'als ze de winter maar doorkomt dan taffelt ze de zomer wel weer door' en toen was die cluster van epilepsie daar en een uur nadien was ze weg ...

Orinake: Hopelijk kan ze nog eventjes verder  :huggg:

Offline orinake

• *
« Reactie #296 Gepost op: februari 13, 2019, 09:19:11 »
Ik hoop dat ze toch nog efkes bij je kan blijven.
Ik heb altijd het idee gehad dat rotties niet superoud worden, maar ik kan volledig mis zijn hoor.

Ze worden inderdaad zelden super oud. Dat is hun enige "fout".
Als ik naar mijn eigen rotties kijk zijn er allemaal overleden tussen de 7 en 10 jaar. Met Kaëthé en Jelcka als uitzonderingen op 2.5 jaar en 3 maand.

Momenteel hebben we:
Illa: geboren 2009, als ik ze door deze dip krijg dan viert ze dus dit jaar haar 10de verjaardag.
Kratos: geboren 2011 (zoon van Illa)
Nazgull en Nienna: geboren 2014 (zoon en dochter van Illa)
Landi: geboren 2014

Offline Jess2201

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #297 Gepost op: februari 13, 2019, 10:07:48 »
Ze worden inderdaad zelden super oud. Dat is hun enige "fout".
Als ik naar mijn eigen rotties kijk zijn er allemaal overleden tussen de 7 en 10 jaar. Met Kaëthé en Jelcka als uitzonderingen op 2.5 jaar en 3 maand.

Momenteel hebben we:
Illa: geboren 2009, als ik ze door deze dip krijg dan viert ze dus dit jaar haar 10de verjaardag.
Kratos: geboren 2011 (zoon van Illa)
Nazgull en Nienna: geboren 2014 (zoon en dochter van Illa)
Landi: geboren 2014

Hopelijk komt ze er toch nog door!

Ik heb er heel veel schrik voor, Sunny is in januari 7 geworden, nog altijd vrolijk en niets aan te zien maar het kan snel gaan.  :cry:
Nestor wordt er 5 in april, maar met zijn epilepsie en medicatie heb ik toch ook schrik dat ik hem niet lang bij mij gaan hebben.
"Eigen" honden heb ik nog niet moeten afgeven, ik denk dat ik er volledig onderdoor ga.

Offline Perdita

• *
« Reactie #298 Gepost op: februari 13, 2019, 10:38:40 »
Ik duim dat Illa goed uit haar dipje komt. Wat heeft ze dan juist?

Offline orinake

• *
« Reactie #299 Gepost op: februari 13, 2019, 11:09:03 »
Ik duim dat Illa goed uit haar dipje komt. Wat heeft ze dan juist?

Deze zomer woog Illa nog 45kg, begin deze maand nog 41kg, zondag nog 39kg :( Ze begint meer en meer voeding te weigeren. Grotere barfstukken eet ze al sinds vorig jaar niet meer (enkel nog zachte botsoorten - pens en spiervlees/orgaan in stukjes) - KVV weigert ze meer en meer soorten terwijl ze dat vroeger als een stofzuiger naar binnen zoog. Persbrok die ze altijd graag at eet ze ook steeds minder van. Ze eet nu tegen mijn principes in tafelrestjes en stinkend blikvoer van de aldi waar ze wel nog als een bezetene op vliegt. Ze heeft op 1 hoektand na haar volledige gebit nog en dat is in orde.
Ze heeft reeds 2 hersenbloedingen gehad, kleintjes weliswaar, maar het heeft haar wel veranderd. In die zin ze is wantrouwiger naar vreemden, haar coordinatie is niet meer op en top. Al zijn dat vooral dingen die ik merk. Mensen die haar niet kennen zien er niks aan.
Ze had al een tijd kleine "vetbollekes" en 1 grote bol , maar de laatste weken komen er steeds meer en meer bij. Ik heb nu ook weer eentje gevonden onder haar oksel. Echter hoe ze nu is is niet ideaal om haar in slaap te doen om die bollen te verwijderen en verder te onderzoeken (de kleintjes zitten los/kan je bewegen - de grote 2 zitten gelijk meer "vast")
Ze heeft ook geen pijn voor zover ik weet, speelt nog, gaat nog vrolijk mee wandelen (weliswaar korte wandelingen maar soit, als ik hoogbejaard ben ga ik ook geen uren meer in de bossen crossen), het vuur zit nog wel in haar ogen, al merk ik dat het minder is dan vroeger.
Haar drolletjes zijn ook ok en geen wormen of andere beestjes te vinden. En ook haar laatste bloedcontroles waren steeds ok.
Ik weet niet goed wat ik er mee aan moet... Zowiso blijf ik haar gewicht opvolgen, als ze zondag op de weegschaal gaat en er is weer af dan is dat terug een tripje dierenarts.

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal