collapse

Auteur Topic: Re: Wat maakte je droef vandaag?  (gelezen 40610 keer)

Offline Liesel

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
    • Du loup rieur witte herders
Re: Re: Wat maakte je droef vandaag?
« Reactie #20 Gepost op: augustus 12, 2018, 13:14:46 »
Telkens ik denk eindelijk nog es een goede vriend(in) te hebben, verwatert die vriendschap weer. 
Zal wel aan mij liggen, want het gebeurt keer op keer.
Ben goed genoeg als luisterend oor, maar voor een vriendschap duidelijk niet.  Ik loop er niet meer in vanaf nu.  Gewoon dubbele muur rond mezelf zetten. 

Offline Linda G.

• *
« Reactie #21 Gepost op: augustus 12, 2018, 14:32:22 »
Telkens ik denk eindelijk nog es een goede vriend(in) te hebben, verwatert die vriendschap weer. 
Ben goed genoeg als luisterend oor, maar voor een vriendschap duidelijk niet.  Ik loop er niet meer in vanaf nu.  Gewoon dubbele muur rond mezelf zetten.
Niet doen, er zijn er die je vriendschap echt wel waard zijn en die niet enkel een klaagmuur zoeken.

Offline Ien

• *
« Reactie #22 Gepost op: augustus 12, 2018, 18:47:44 »
:huggg:
Eens met Linda. Ik heb ook zo niemand meer waar ik hecht contact mee heb. Precies of het bestaat niet meer, alles is oppervlakkig en vluchtig. Daarom ben ik blijer met de weinige vrienden die ik ook weinig hoor, met andere interesses, maar waar het wel steeds van 2 kanten komt.

Offline silas

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #23 Gepost op: augustus 13, 2018, 13:51:33 »
De epileptische aanval van mijn jongste cocker vannacht om 2u. De eerste keer dat dit 's nachts gebeurt, was even schrikken.

Offline Majaken

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #24 Gepost op: augustus 13, 2018, 16:51:48 »
Eens met Linda. Ik heb ook zo niemand meer waar ik hecht contact mee heb. Precies of het bestaat niet meer, alles is oppervlakkig en vluchtig. Daarom ben ik blijer met de weinige vrienden die ik ook weinig hoor, met andere interesses, maar waar het wel steeds van 2 kanten komt.

Ik heb het lang geleden opgegeven om vriendinnen te hebben, heb wandelmaatjes waar ik mee kan babbelen
Maar echte vrienden niet meer, hoef het ook niet, tong maar nen last om de duur

Offline Linda G.

• *
« Reactie #25 Gepost op: augustus 13, 2018, 19:36:08 »
Echte vrienden, zoals in mijn jeugd heb ik ook niet meer. Maar ik heb wel mensen waarop ik kan rekenen als ik ze nodig heb.
En soms doe je iets, iets kleins voor iemand dat eigenlijk vanzelfsprekend is, en die zijn zo ongelooflijk dankbaar, dat ik soms denk dat dat beter is dan vriendschap.

Offline nalake

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #26 Gepost op: augustus 13, 2018, 22:06:27 »

Zo herkenbaar  :huggg:

Offline orinake

• *
« Reactie #27 Gepost op: augustus 14, 2018, 10:25:05 »
wat zijn echte vrienden he...
Ik denk dat echte vrienden altijd op een hand te tellen zijn.
Veel vriendschappen zijn inderdaad oppervlakkig (al denk ik dat dat ook ergens normaal is als je beiden veel werkt en maar weinig vrije tijd overhoud - die je dan liever investeert in je gezin of mensen die echt kortbij staan) Maar in nood ken je je  vrienden zeker hoor! Op die momenten besef je al snel wie je energie waard is en wie niet...

Offline kiangara

• *
« Reactie #28 Gepost op: augustus 14, 2018, 10:40:57 »

Die bedenking heb ik mij onlangs ook gemaakt.
Zo een echt beste vriendin die alles alles alles weet, dat heb ik niet meer.
Maar wel nog veel goede vrienden. Alleen is het jammer dat ze zo ver weg wonen.  :doh:

Ik weet dat als ik ze nodig heb, dat ze er dan alles zullen aan doen om er te staan. Dat weet ik gewoon.

Offline Neverever

• *
  • Be nice or fuck off.
    • Quincy's Website
« Reactie #29 Gepost op: augustus 14, 2018, 11:29:21 »
Ik vind dat altijd opvallend als mensen zeggen dat men in tijden van nood zijn vrienden kent of dat ze vrienden hebben die ze bij wijze van spreken 'in het midden van de nacht mogen opbellen'... voor mij is dat echt niet belangrijk.
Ik ben net iemand die bij problemen vooral  gaat terugvallen op familie... vrienden houd ik liever om vreugde mee te delen en die moeten me echt niet uit de nood helpen, daar heb ik mijn familie voor, voor wijze raad en als het moet wat praktische hulp, al moet ik zeggen dat ik vrienden heb die me ook op praktisch vlak graag eens een handje helpen, maar dat gebeurt spontaan, omdat het leuk is ,  en niet omdat ik 'in de nesten ' zou zitten ofzo.

Ik probeer geen andere mensen 'nodig' te hebben en ik verlang zeker geen vrienden die ik in het midden van de nacht kan opbellen als ik het moeilijk heb.
Dat is niet waar ik een vriendschap aan afmeet. Wel aan gezellige babbels, op eenzelfde golflengte zitten, samen kunnen lachen, samen vreugde delen.
Ik heb een hondenkameraad, ik heb een internet/zendamateurmaatje, ik heb mijn eigen vriend die een goede kameraad is met iets meer (en die ik heel graag zie) en met die mensen deel ik gelijkaardige interesses .
Ik ben er pas achter gekomen dat ik helemaal geen hartsvriendin meer wil hebben, klinkt misschien gek, want eens wou ik dat wel nog, maar er nu achtergekomen dat je maar best erg voorzichtig bent met wie je zo dicht laat naderen. Voor je het weet heb je nog niks meer te zeggen over jezelf.
Alleen als je alleen bent, ben je helemaal vrij.

Offline Liesel

• *
« Reactie #30 Gepost op: augustus 14, 2018, 15:19:56 »
Mja, maar Neverever, niet iedereen heeft familie waar ie op kan steunen.

Wat mij droef maakt: nieuws dat mijn eerste assistentiehond in opleiding eergisteren gestorven is.  :-(

Offline NiQi

• *
  • When nothing goes right ... go left.
« Reactie #31 Gepost op: augustus 14, 2018, 15:28:26 »
Er zijn ook mensen die in tijden van nood niet kunnen of willen terugvallen op familie.

Een vriendin van mij contacteerde mij een paar weken geleden effectief in het midden van de nacht. Ik kreeg zeer verontrustende berichten en ik moest tussen de regels door maar ontdekken wat ze van mij wou. Ik ben dan om 1u30 in mijn auto gesprongen en (tegen te hoge snelheid) naar haar toe gereden (we wonen 50 km van elkaar).

De situatie die nacht was heel serieus. Ik was blijkbaar de enige die ze op die moment durfde vertrouwen hoewel we de laatste tijd heel weinig (quasi geen) contact hadden. Ze had de laatste jaren al haar sociale contacten laten verwateren en sommige zelfs heel bewust stop gezet.

Een aantal mensen weten van mij dat ze mij inderdaad dag en nacht mogen contacteren in nood. Ik weet van die mensen ook dat als ze mij in het midden van de nacht zouden contacteren dat het dan echt ernstig is en dat het dan een kwestie is van zo snel mogelijk te reageren.

Enkele weken geleden was het de eerste keer in al die jaren dat we elkaar kennen (nu zo bijna 10 jaar denk ik) dat zoiets gebeurd is.

Dus bij mij is het niet bij wijze van spreken dat oa zij mij in het midden van de nacht mag bellen en ik weet dat het omgekeerd ook kan.

In nood leert men inderdaad zijn echte vrienden kennen. Mensen waar ik alleen maar gezellig mee kan/mag doen en enkel vreugde en gemeenschappelijke interesses mee kan/mag/wil delen die mensen behoren voor mij niet tot mijn vrienden dat zijn voor mij kameraden of kennissen maar geen vrienden.

Maar ieder heeft daar zo zijn/haar eigen mening over en zolang het in die situaties voor beide partijen ok voelt, is dat prima.

Maar ik vind daar niet echt iets opvallend aan dat mensen zeggen dat ze in nood hun vrienden leren kennen of dat ze vrienden hebben waar ze in nood dag en nacht terecht kunnen. Het bestaat dus echt wel en of zoiets al dan niet kan, hangt af van de band die mensen onderling hebben. 😉

Offline NiQi

• *
  • When nothing goes right ... go left.
« Reactie #32 Gepost op: augustus 14, 2018, 15:29:43 »
@ Liesel  :huggg:

Offline maart

• *
« Reactie #33 Gepost op: augustus 14, 2018, 15:43:25 »
Mja, maar Neverever, niet iedereen heeft familie waar ie op kan steunen.

Wat mij droef maakt: nieuws dat mijn eerste assistentiehond in opleiding eergisteren gestorven is.  :-(

och nee, Darco was dat zeker? zo jong dan nog zeg :(

Offline Liesel

• *
« Reactie #34 Gepost op: augustus 14, 2018, 15:49:34 »
och nee, Darco was dat zeker? zo jong dan nog zeg :(

Ja, Darco inderdaad.  Hij was net 9 jaar geworden.  Niet piepjong meer, maar toch nog te jong voor een golden.  Maar ja, darmkanker...  :cry:
'Gelukkig' heeft ie niet afgezien.

Offline maart

• *
« Reactie #35 Gepost op: augustus 14, 2018, 16:55:01 »
Pff zo zielig, wat een gemis ook voor zijn baasje dan :(

Offline Linda G.

• *
« Reactie #36 Gepost op: augustus 20, 2018, 20:59:52 »
Thuis komen na negen uur gewerkt te hebben en de living en de keuken als een puinhoop aantreffen. En dat terwijl de twee dochters de hele dag thuis waren. Maar niemand te zien.
Dan maar beginnen opruimen en kuisen.
Het toch nog klaarspelen om tegen zes uur eten klaar te hebben. Maar de vriend is gaan slapen om de halve nacht te kunnen gamen, de jongste dochter is naar een vriendin en die blijft daar slapen, de oudste lag in haar bed, heeft geen honger en is ondertussen vertrokken voor een avondje uit met vriendinnen.
Balletjes in tomatensaus en puree voor vier personen staan onaangeroerd op het vuur.
Is dat mijn leven ?

Offline Tequila

• *
    • FromSmilingLotus
« Reactie #37 Gepost op: augustus 20, 2018, 21:39:20 »
Thuis komen na negen uur gewerkt te hebben en de living en de keuken als een puinhoop aantreffen. En dat terwijl de twee dochters de hele dag thuis waren. Maar niemand te zien.
Dan maar beginnen opruimen en kuisen.
Het toch nog klaarspelen om tegen zes uur eten klaar te hebben. Maar de vriend is gaan slapen om de halve nacht te kunnen gamen, de jongste dochter is naar een vriendin en die blijft daar slapen, de oudste lag in haar bed, heeft geen honger en is ondertussen vertrokken voor een avondje uit met vriendinnen.
Balletjes in tomatensaus en puree voor vier personen staan onaangeroerd op het vuur.
Is dat mijn leven ?
:shock:  Daar zou ik echt niet mee om kunnen  :silenced:

Offline Linda G.

• *
« Reactie #38 Gepost op: augustus 20, 2018, 21:45:22 »
:shock:  Daar zou ik echt niet mee om kunnen  :silenced:
r
Ik ook niet, maar morgen zal het wel weer zo zijn.

Offline Tequila

• *
    • FromSmilingLotus
« Reactie #39 Gepost op: augustus 20, 2018, 22:13:54 »
r
Ik ook niet, maar morgen zal het wel weer zo zijn.
Da's echt respectloos, k vind het nog het ergste van je vriend ... K zou toch eens mijn gedacht zeggen.

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal