collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Re: Taarten maken  (gelezen 7240 keer)

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Taarten maken
« Reactie #240 Gepost op: juli 25, 2013, 16:07:28 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Vraagje, heeft iemand een goed recept voor een frangipanetaart?

Ik heb dat nog maar één keer gemaakt en dat was met zo'n pakje van Herta.  Heel lekker, maar waarschijnlijk niet waar je naar op zoek was.  :mrgreen:

Offline lydhan

• Global-Moderator
  • *
  • 1083 HV-Punten
« Reactie #241 Gepost op: juli 25, 2013, 16:12:42 »
Niet echt, zo heb ik ze al menigmaal gemaakt  :vuistje:

Offline nalake

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 596 HV-Punten
« Reactie #242 Gepost op: juli 25, 2013, 18:35:30 »

Ja, ik gebruik de frangipane mix van Aveve.
300 gr frangipane mix
120 gr boter
2 eieren
bladerdeeg
abrikozenconfituur

bodem van bladerdeeg (rand afsnijden)
laagje abrikozenconfituur
frangipanemix kloppen met boter en eieren, erover doen
dan van het overtollige bladerdeeg dunne strookjes (latjes) snijden en erover leggen.

Offline antje

• *
  • 2057 HV-Punten
« Reactie #243 Gepost op: juli 25, 2013, 22:17:02 »

Ja, maar 'k ga moeten zoeken (ergens tussen mijn ongeveer 150 kookboeken zitten losse blaadjes met notities en recepten en één daarvan is het  :mrgreen:), lang geleden dat 'k ze nog gemaakt heb. 'k Maakte die ook regelmatig met bosbessenconfituur (zelfgemaakt en geplukt) ipv abrikozen en dat was superlekker.
Als 'k tijd heb om te zoeken, mail 'k het door of geef het zondag aan Marc.

Offline aster

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 23 HV-Punten
« Reactie #244 Gepost op: juli 25, 2013, 23:18:42 »
Om de dierenartsen van de dierenkliniek in Merelbeke te bedanken voor de goede zorgen heeft Snoopy een kaastaart gemaakt :fuu:

"Snoopy is niet klein. De wereld is alleen maar heel groot." - Bart

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
  • Lives with, for & thanks to dogs
« Reactie #245 Gepost op: juli 25, 2013, 23:21:55 »
Om de dierenartsen van de dierenkliniek in Merelbeke te bedanken voor de goede zorgen heeft Snoopy een kaastaart gemaakt :fuu:

Echt tof  :thumbs:

Online myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #246 Gepost op: juli 26, 2013, 19:05:32 »

echt een leuke attentie voor de dierenarts :thumbs:

Offline lydhan

• Global-Moderator
  • *
  • 1083 HV-Punten
« Reactie #247 Gepost op: juli 26, 2013, 20:01:54 »
Ja, maar 'k ga moeten zoeken (ergens tussen mijn ongeveer 150 kookboeken zitten losse blaadjes met notities en recepten en één daarvan is het  :mrgreen:), lang geleden dat 'k ze nog gemaakt heb. 'k Maakte die ook regelmatig met bosbessenconfituur (zelfgemaakt en geplukt) ipv abrikozen en dat was superlekker.

Heb je die zelf ook al gemaakt? Zie er al naar uit  :yes:

@ nalake: zal ik zeker ook eens proberen, maar mijn bedoeling is alles zelf te doen  :cheeky:

Offline antje

• *
  • 2057 HV-Punten
« Reactie #248 Gepost op: juli 26, 2013, 20:49:42 »
Heb je die zelf ook al gemaakt? Zie er al naar uit  :yes:

Euh:

Ja dus  :mrgreen:

't Is of was, want heb dat toch al een tijdje, het recept van een hofleverancier. Al pas ik dat wel aan, maar 'k volg nooit klakkeloos een recept  :lol:, 'k weet nog dat 'k er plattekaas onderdeed; maakt het lichter en frisser.
« Laatst bewerkt op: juli 26, 2013, 20:58:39 door antje »

Offline antje

• *
  • 2057 HV-Punten
« Reactie #249 Gepost op: juli 30, 2013, 16:47:38 »
'k Heb het gevonden sè en 'k plaats het even hier voor degenen die de "prefab-versie" maken: veel meer tijd gaat er niet inkruipen en ge hebt het volledig zelf gedaan  :lol:

Een vel bladerdeeg (of kruimeldeeg), 100g boter, 2 eieren, 150g bloemsuiker, 100g bloem, 100g gemalen amandelen, 1/2 flesje amandelessence, abrikozenconfituur.

Bekleed een taartvorm (gebruik een vorm in blauw staal of aluminium) met het deeg en snij het overtollige deeg af; kan je nog gebruiken voor de latjes. Laat de boter op kamertemperatuur komen. Verwarm de oven voor op 180°. Roer de boter mals en klop er de suiker door. Splits de eieren en klop de dooier onder het boter-suikermengsel. Voeg vervolgens de amandelen, essence en de gezeefde bloem toe, klop nog even verder zodat alles mooi gemengd is. Klop de eiwitten stijf en spatel ze er voorzichtig onder.
Smeer een laag confituur op de bodem en doe de vulling erover, strijk glad met een sleen. Rol het overschot deeg uit en snij in reepjes, leg ze over de vulling.
Baktijd is ongeveer 35 minuten, afhankelijk van de oven; controleer even door er in te prikken. Bestrijk eventueel met glazuur of verdunde confituur.

En zoals eerder al geschreven: ik deed daar nog 2 el plattekaas onder en varieerde met de confituur.
'k Ga die toch dringend nog eens moeten maken; zit hier bijna te kwijlen terwijl 'k het typ  :mrgreen:

Offline anarya

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 595 HV-Punten
« Reactie #250 Gepost op: juli 30, 2013, 18:38:40 »
ik heb wat hulp en tips nodig, ik verjaar maandag en wil iets hiervoor maken om mee te nemen naar het werk, probleem:
- ik werk niet op maandag en ben het hele weekend van vrijdag avond weg
- ik had gedacht voor vrijdag iets te maken maar door het warme weer twijfel ik. ijsjes zouden lekkerder zijn dan maar dat kan ik niet bewaren  :vuistje:
- iets dinsdag meenemen, moet dan grotendeels klaar gemaakt zijn al want behalve maandagavond iets in de oven steken heb ik geen tijd om nog het hele recept te maken.

iemand ideeën welke opties er zijn ? :denk:

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #251 Gepost op: juli 31, 2013, 09:58:56 »

zou je ze hier willen posten? ik heb zaterdag schoonfamilie op bezoek en wil een taartje bakken :)

edit, sorry, bekke te rap :)

Offline Katrien001

• hondenvriend pro
  • *
  • 250 HV-Punten
« Reactie #252 Gepost op: juli 31, 2013, 14:51:05 »
ik heb wat hulp en tips nodig, ik verjaar maandag en wil iets hiervoor maken om mee te nemen naar het werk, probleem:
- ik werk niet op maandag en ben het hele weekend van vrijdag avond weg
- ik had gedacht voor vrijdag iets te maken maar door het warme weer twijfel ik. ijsjes zouden lekkerder zijn dan maar dat kan ik niet bewaren  :vuistje:
- iets dinsdag meenemen, moet dan grotendeels klaar gemaakt zijn al want behalve maandagavond iets in de oven steken heb ik geen tijd om nog het hele recept te maken.

iemand ideeën welke opties er zijn ? :denk:

cupcakes kan je van te voren bakken en invriezen, de dag van te voren uithalen

Offline lydhan

• Global-Moderator
  • *
  • 1083 HV-Punten
« Reactie #253 Gepost op: juli 31, 2013, 16:57:17 »
'k Heb het gevonden sè en 'k plaats het even hier voor degenen die de "prefab-versie" maken: veel meer tijd gaat er niet inkruipen en ge hebt het volledig zelf gedaan  :lol:

Een vel bladerdeeg (of kruimeldeeg), 100g boter, 2 eieren, 150g bloemsuiker, 100g bloem, 100g gemalen amandelen, 1/2 flesje amandelessence, abrikozenconfituur.

Bekleed een taartvorm (gebruik een vorm in blauw staal of aluminium) met het deeg en snij het overtollige deeg af; kan je nog gebruiken voor de latjes. Laat de boter op kamertemperatuur komen. Verwarm de oven voor op 180°. Roer de boter mals en klop er de suiker door. Splits de eieren en klop de dooier onder het boter-suikermengsel. Voeg vervolgens de amandelen, essence en de gezeefde bloem toe, klop nog even verder zodat alles mooi gemengd is. Klop de eiwitten stijf en spatel ze er voorzichtig onder.
Smeer een laag confituur op de bodem en doe de vulling erover, strijk glad met een sleen. Rol het overschot deeg uit en snij in reepjes, leg ze over de vulling.
Baktijd is ongeveer 35 minuten, afhankelijk van de oven; controleer even door er in te prikken. Bestrijk eventueel met glazuur of verdunde confituur.

En zoals eerder al geschreven: ik deed daar nog 2 el plattekaas onder en varieerde met de confituur.
'k Ga die toch dringend nog eens moeten maken; zit hier bijna te kwijlen terwijl 'k het typ  :mrgreen:

Ik ook  :drool: :drool: :vuistje:  en thx.

Nog een dom vraagje misschien, die bloem is dat zelfrijzende of gewone  :denk:

Offline anarya

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 595 HV-Punten
« Reactie #254 Gepost op: juli 31, 2013, 17:13:51 »
dat is een optie.. maar ik ben zelf nu wel niet zon fan van cupcakes  :oops:
weet iemand taarten of koekjes die in te vriezen zijn ?

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
« Reactie #255 Gepost op: juli 31, 2013, 17:16:48 »
biscuittaarten  kan je ook invriezen in een plastic zak

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
« Reactie #256 Gepost op: augustus 02, 2013, 13:08:27 »
iemand een idee of ik een koekjestaart ook kan afsmeren met gewoon gesmolten chocolade? Geen botergedoe dus?

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #257 Gepost op: augustus 02, 2013, 13:19:38 »
Ik denk dat je dan beter ganache maakt (chocolade met room en eventueel een klein beetje boter), want als je enkel chocolade gebruikt, gaat dat terug hard worden en moeilijk te snijden zijn.
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline christelbalou

• *
  • 2139 HV-Punten
« Reactie #258 Gepost op: augustus 02, 2013, 15:03:26 »

En je proeft niet dat die diepgevrozen zijn geweest?

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
« Reactie #259 Gepost op: augustus 02, 2013, 15:08:44 »
Ik denk dat je dan beter ganache maakt (chocolade met room en eventueel een klein beetje boter), want als je enkel chocolade gebruikt, gaat dat terug hard worden en moeilijk te snijden zijn.

welke verhouding?

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal