collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Re: Naaien voor dummies  (gelezen 244475 keer)

Offline noorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 177 HV-Punten
Re: Re: Naaien voor dummies
« Reactie #940 Gepost op: september 28, 2013, 19:38:28 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Da' dus echt wel om iets van te krijgen hè!
Krijg ik net een berichtje van die persoon die een groepsaankoop gaat doen bij Snaply, dat het vanaf 200 euro is dat ze de snaps aan inkoopprijs krijgen...
Onze bestelling was voor 250 euro of zoiets...

Zal eens een schoon mailtje sturen denk ik. Misschien eerst wel eens vragen of die persoon haar mail aan mij wil doorgeven, zodat ik het bewijs zwart op wit heb, dat ze wel korting geven...
't Zal niet veel meer uithalen, maar ik wil die toch wel eens mij gedacht zeggen!

Offline Lila

• hondenvriend pro
  • *
  • 1675 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #941 Gepost op: september 28, 2013, 19:42:15 »
Ja Fie, ik ben toch ook benieuwd hoe je zelf flockfolie maakt!  :yes:

Offline Katrien001

• hondenvriend pro
  • *
  • 250 HV-Punten
« Reactie #942 Gepost op: september 28, 2013, 20:06:15 »
amai Noor, dat zou inderdaad straf zijn!

Offline Knotsifon

• hondenvriend pro
  • *
  • 441 HV-Punten
« Reactie #943 Gepost op: september 28, 2013, 20:07:33 »
Da' dus echt wel om iets van te krijgen hè!
Krijg ik net een berichtje van die persoon die een groepsaankoop gaat doen bij Snaply, dat het vanaf 200 euro is dat ze de snaps aan inkoopprijs krijgen...
Onze bestelling was voor 250 euro of zoiets...
:shock:

Zal eens een schoon mailtje sturen denk ik. Misschien eerst wel eens vragen of die persoon haar mail aan mij wil doorgeven, zodat ik het bewijs zwart op wit heb, dat ze wel korting geven...
't Zal niet veel meer uithalen, maar ik wil die toch wel eens mij gedacht zeggen!
Al haalt het niets uit, in zo'n geval, zou ik toch ook eens goed mijn gedacht zeggen hoor.
Idd eerst in het bezit zijn van de oorspronkelijke mail.

Kenza geboren 11 - 08 - 2005  & Fenne geboren 27 - 11 - 2014

Offline Bonita

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #944 Gepost op: september 28, 2013, 20:24:23 »
Noorra, da's inderdaad niet fair!

Fie, mooi geflockt! Dat kereltje zal er wel superblij mee zijn.
Ik heb nog nooit geflockt, da's ook weer iets voor op m'n lijstje, en het staat al zo vol, lol :lol:
Ook wel benieuwd hoe je dat zelf maakt trouwens.

Lila, laat je niet vangen, de prijzen zijn soms maar per 10cm of per 25cm... En de verzendkosten ook altijd eens goed bekijken uiteraard.

Ik heb via een naai-kennis van de KVLV-lessen een nieuwe stoffenwinkel ontdekt waar ik dinsdag eens ga rondneuzen. Perfecta in Deinze, iemand die dat kent?

Ga mijn vragen nog even herhalen:
- Werken jullie met eigen innaailabeltjes, en zo ja, waar hebben jullie die besteld? Of zelf gemaakt?
- Voor een hoodie voor mijn dochter weet ik niet welke stof ik best kan gebruiken. Ik wil wel iets in een leuke print, maar dat vind je niet snel in sweaterstof/joggingstof. In tricot zijn er heel veel leuke prints, maar 'k heb nog nooit met tricot gewerkt en wellicht is tricot ook te dun voor een hoodie? Ik dacht aan de binnenkant/voering in sweaterstof/joggingstof en buitenkant tricot? Of is dat raar?
« Laatst bewerkt op: september 28, 2013, 20:30:34 door Bonita »

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #945 Gepost op: september 28, 2013, 20:33:59 »
Ik maak mijn labeltjes zelf maar momenteel heb ik geen tijd ervoor dus komt er niet veel van om er telkens een labeltje in te hangen.

Tricot voor een hoodie is denk ik idd wat dun ,maar veel verstand heb ik daar ook allemaal nog niet van  :lol:

"Life is what happens between all the things you plan"

Online Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #946 Gepost op: september 28, 2013, 21:15:33 »
Bonita, ik gebruik geen labeltjes, ik vind dat mijn werk zo "ontsieren". Maar je kan dat online heel eenvoudig laten maken, je moet maar eens google-en op "kledinglabels", en je komt meteen op een hele hoop webshops.

Voor een (winter)hoodie zou ik sweaterstof of nicky velours gebruiken (al vind ik nicky velours zelf niet zo heel mooi :shifty: ), gewoon tricot gaat te dun zijn. Let er wel op: tricot is een heel andere manier van werken, dat rekt langs alle kanten, en is niet zo heel makkelijk te verwerken met een gewone machine.

Om zelf flockfolie te maken (ik had die uitleg hier heel lang geleden al eens gezet denk ik, maar dat was in't vorige topic vermoedelijk): da's helemaal niet moeilijk. Je koopt vilt in de kleuren naar keuze (geen te dik vilt nemen, best de dunste soort die je vindt) en vliesofix. Vliesofix is een soort "spinnenwebvlies" dat aan 2 kanten plakt. Je kan dat gewoon op rol kopen, ongeveer 4,5 euro/meter. Als je dat koopt, zit er aan 1 kant een bakpapier tegengeplakt, de andere kant is zowat als vlieseline.

Je knipt het figuurtje dat je wilt uit je vilt, dan leg je dat figuurtje met de SLECHTE kant op de plakkant (die zonder papier) van de vliesofix. Je knipt de vliesofix in dezelfde vorm als je vilten figuurtje, en strijkt hem tegen de slechte kant (goed persen! - met een handdoek, zonder stoom, en 15 tot 30 seconden aandrukken!) Daarna laat je het even afkoelen, daarna haal je het papier weg van de achterkant (gepruts tot en met, ik word daar altijd slecht gezind van :mrgreen: Maar dat word ik ook van gewone flockfolie :lol: ) en leg je het figuurtje met de slechte kant (waar nu dus lijm op zit) op het stofje waarop je wilt flocken. Opnieuw een handdoek erover (eventueel licht klam), opnieuw 15 tot 30 seconden persen, en klaar!

Maar ik doorstik dat dus altijd (vilt rafelt niet, je kan dus gewoon met een rechte steek doorstikken, je hoeft niet te appliqueren), kinderkleertjes worden echt zot gewassen, dat zie ik ook bij Fien, en ik ben altijd bang dat de lijm van de flockfolie (of het nu zelfgemaakte of commerciële is) na verloop van tijd toch zou gaan lossen.

Offline noorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 177 HV-Punten
« Reactie #947 Gepost op: september 28, 2013, 21:29:11 »
Blijkbaar, moet je aan 200 euro netto komen om korting te krijgen. Die 200 euro netto zou zijn volgens een lijst die zij hebben, met handelaarsprijzen (als ik de persoon die die groepsaankoop regelt juist versta en als zij de mensen van snaply juist verstaat).

Als ik met die lijst ga tellen kwamen wij aan 163 euro, niet genoeg dus om korting te krijgen.   :weetniet:

Offline Lila

• hondenvriend pro
  • *
  • 1675 HV-Punten
« Reactie #948 Gepost op: september 28, 2013, 22:14:49 »
Fie, ik had zo ook een letter voor mijn knisperboekje (in wording  :fuu:) gemaakt, maar wel met vrij dik vilt. Heb het dan toch maar geappliceerd, ik was bang dat het zou lossen en in een babykeel terecht zou komen. Moet wel eens dunner vilt zoeken dan want dat wat ik heb is vrij dik en was eigenlijk ook niet megagoedkoop.

Bonita, ik had ooit eens op een blog 2 manier gezien om zelf labeltjes te maken. Hier vind je het: http://petitkaro.blogspot.nl/search?q=labels

Offline Katrien001

• hondenvriend pro
  • *
  • 250 HV-Punten
« Reactie #949 Gepost op: september 29, 2013, 08:29:57 »
Blijkbaar, moet je aan 200 euro netto komen om korting te krijgen. Die 200 euro netto zou zijn volgens een lijst die zij hebben, met handelaarsprijzen (als ik de persoon die die groepsaankoop regelt juist versta en als zij de mensen van snaply juist verstaat).

Als ik met die lijst ga tellen kwamen wij aan 163 euro, niet genoeg dus om korting te krijgen.   :weetniet:

dan hadden ze dat even mogen vermelden, maar goed
ben blij dat we de kamSnaps en tangen hebben  :yes:

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #950 Gepost op: september 29, 2013, 09:40:32 »
Bonita: Ik heb een trui volledig uit tricot gemaakt, dat is goed om aan te doen op een zomerdag rond de 17-18graden. Veel kouder mag het niet zijn. Sweaterstof verwerkt wel veel makkelijker dan tricot, het rekt niet zoveel.

Labeltjes kunnen wel handig zijn voor in PJ-broeks.  :mrgreen: Mijn eerste shortje dat ik maakte moet ik eerst eens passen voor ik weet wat voor en achter is. Mijn 2de shortje heb ik vanachter om het had van de rekker te dicht te stikken een ander kleurtje gebruikt. Ik zou er graag laten maken maar na een tijdje begin ik iedere keer weer te twijfelen.  :vuistje:

Ik hoop voor Snaply dat het geen bestelling enkel maar kamsnaps zijn.  :vuistje:  Hoe moeten die daar nog mee rondkomen.  :roll:

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #951 Gepost op: september 29, 2013, 10:20:23 »
Of de Facebook groep "stoffemiekes" is er iemand die er voor je maakt, zelfs met figuurtje er bij.  Staan mooie dingen tussen.

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #952 Gepost op: september 29, 2013, 10:46:42 »
Fie: supercool! Daar zal hij blij mee zijn :yes:

Bonita:
Labels - Best neem je geweven of satijnen labeltjes, gedrukte zouden kunnen vervagen (?). Ik ga er binnenkort bestellen, maar net zoals Fie bedoelt zou ik het op 'onzichtbare' plekken zetten. Dan valt het niet op.
Op etsy.com ga je zeker wat vinden.
Ik ga tegelijk ook maatlabeltjes bestellen, lijkt me handig. Zeker als ik dingen maak voor andere mensen en zeker kindjes, denk ik.
Hoodie - Ik heb alleen sweaterstof gebruikt hiervoor. De zomerstof hiervan is iets dunner, maar je hebt ook dikkere voor de winter. Nicky vind ik meer voor een broek of zo.

Dan heb ik nog enkele issues  :mrgreen:
- Bestaat er patroonpapier met ruitjes van 10cm? Ik heb een patroon en nu moet je dat zelf tekenen :doh: Y. wilt het doen (een ingenieur voor iets, hé  :hmpf: ), maar alleen als hij dat patroonpapier heeft  :hmpf:

- Voor mijn goed doel ga ik er terug aan beginnen  :mrgreen: Ik zoek makkelijke projectjes om te maken :denk: Ik had gedacht aan de ritstasjes terug, GSM-hoesjes evt., zakdoekhoesjes. Iemand nog ideeën?

En een laatste vraag: Ik ga binnen dit en 2 weken bestellen bij zipit.
http://www.etsy.com/nl/shop/zipit?ref=l2-shopheader-name

Iemand die nog mee wilt bestellen? Luigi, ik dacht dat jij iets had gezegd?
« Laatst bewerkt op: september 29, 2013, 10:48:48 door DarrenRastaKaité »

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #953 Gepost op: september 29, 2013, 10:50:47 »
Ah, Fie. Het is mantelwol (zo stijvere wol), ik ga het met de overlock doen, dat lijkt me mooier af te werken... Alleen ik heb geen 4 bobijnen turquoise garen. De dame van de winkel zei dat ik er ook kleine bobijntjes (zoals van een gewone machine) kan opzetten, zou ik het zo kunnen oplossen?

Offline noorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 177 HV-Punten
« Reactie #954 Gepost op: september 29, 2013, 10:51:41 »
- Bestaat er patroonpapier met ruitjes van 10cm? Ik heb een patroon en nu moet je dat zelf tekenen :doh: Y. wilt het doen (een ingenieur voor iets, hé  :hmpf: ), maar alleen als hij dat patroonpapier heeft  :hmpf:

- Voor mijn goed doel ga ik er terug aan beginnen  :mrgreen: Ik zoek makkelijke projectjes om te maken :denk: Ik had gedacht aan de ritstasjes terug, GSM-hoesjes evt., zakdoekhoesjes. Iemand nog ideeën?

En een laatste vraag: Ik ga binnen dit en 2 weken bestellen bij zipit.
http://www.etsy.com/nl/shop/zipit?ref=l2-shopheader-name

Iemand die nog mee wilt bestellen? Luigi, ik dacht dat jij iets had gezegd?

Er bestaat patroonpapier met ruitjes, ik heb er via facebook eens gekocht...

Ik wil wel mee bestellen bij zipit!

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #955 Gepost op: september 29, 2013, 10:54:50 »
Ruitjespatroonpapie r hebben ze bij veritas, is wel met ruitjes van 1cm op 1 cm, met een dikke lijn om de 10 cm.

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #956 Gepost op: september 29, 2013, 11:05:18 »
Ik dacht ook wel dat tricot te dun zou zijn... maar dan heb ik nog niet wat ik in m'n hoofd heb hé :denk: 'k Wil een hoodie met een print, toch zeker voor het voorpand.
Alles in sweaterstof en alleen voor het VP bijvoorbeeld bedrukte tricot (met binnenin voor het VP dan weer sweaterstof). Zou dat lukken? :denk:

Fie, heb jij die coltruitjes ook zelf gemaakt of gekocht voor je flockte?

Ik zal eens rondneuzen voor die labeltjes. Het zou ook eerder voor binnenin zijn, voor de meeste dingen toch.
« Laatst bewerkt op: september 29, 2013, 11:08:50 door Bonita »

Offline chepp

• *
  • 669 HV-Punten
« Reactie #957 Gepost op: september 29, 2013, 11:07:55 »
@Noorra, foto van kleedje staat erop, maar weet niet of het duidelijk is. Het is dus donkergroen met witte vosjes, honden, :weetniet: wat op. Op mailtje van Burda kreeg ik antwoord dat de stof alleen bij de groothandel verkrijgbaar is.

Offline noorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 177 HV-Punten
« Reactie #958 Gepost op: september 29, 2013, 11:36:21 »
Net eens gekeken op die ene website, maar die hebben stofjes uit de 'my image' en zo, geen Burda blijkbaar...sorry

Offline chepp

• *
  • 669 HV-Punten
« Reactie #959 Gepost op: september 29, 2013, 11:39:41 »
Niet erg, vind het alleen niet kunnen van Burda dat de stofjes niet te verkrijgen zijn. Ik zal eens richting Maastricht moeten vrees ik. Daar zijn een paar winkels die van het merk Hiltex verkopen.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal